لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> باغ گلها اصفهان
باغ گلها اصفهان

باغ گلها اصفهان

اگر تاکنون به شهر اصفهان سفر کرده باشید حتما با آثار تاریخی و مناطق گردشگری این شهر آشنایی دارید. شهر اصفهان از جمله شهرهای با اصالت و فرهنگی و هنری کشور عزیزمان ایران است. همچنین این شهر از جمله برجسته‌ترین شهرهای گردشگری در سطح ایران و جهان محسوب می‌شود که سفر به آن خالی از لطف نیست. می‌توانید به اصفهان سفر کنید و از برترین مناطق گردشگری آن مثل باغ گلها اصفهان دیدن نمایید.

شهر اصفهان که به نصف جهان شهرت دارد، این جایگاه را به خاطر شاهکارهای معماری که در سطح جهانی و بین ‌المللی شناخته شده ‌اند، بدست آورده است. چنانچه این آثار برجسته هنری را در کنار طبیعت منحصربه‌فرد زاینده رود، صنایع دستی متنوع و مردم شوخ این شهر قرار دهید، متوجه خواهید شد که چرا اصفهان این اندازه، شهری محبوب برای گردشگری است. در ادامه با باغ گل‌ها و هتل های اصفهان که نزدیک این جاذبه‌اند، آشنا می‌شوید.

معرفی باغ گلهای اصفهان

درختان باغ گل های اصفهان

از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی اصفهان می‌توان به باغ گل های اصفهان اشاره کرد. این بوستان با طراوت خاصش در کنار وسعت زیاد و خوش نقش و نگارش، بسیار زیباست. در این باغ انواع گل‌های رنگارنگ دیده می‌شود. در ادامه مقاله همراه باشید تا درباره باغ گلها اصفهان بیشتر بدانید. چنانچه تا به حال به این باغ نرفته‌اید، حتما برای رفتن به آن برنامه‌ریزی کنید و در دل طبیعت لحظاتی خوش و دلچسب را بگذرانید.

در دهه هفتاد بود که این باغ احداث شد. بسیاری از افرادی که به اصفهان سفر می‌کنند به این باغ سر می‌زنند؛ چراکه از زیبایی آن بسیار شنیده‌اند. می‌توانید از فضای این مجموعه جهت تفریح، آموزش، پژوهش و … استفاده کنید. از جمله جذابیت‌های ویژه‌ای که این بوستان عظیم دارد استفاده از عناصر معماری سنتی در کنار گل و گیاهان سرسبز می‌باشد. در این مجموعه تقریبا 395 نوع گیاه می‌روید؛ البته تمامی این گیاهان با آب و هوای منطقه سازگار هستند.

در بهار باغ گلها اصفهان بسیار دیدنی و زیبا است. بدون شک گشت و گذار در دل این باغ و دیدن زیبایی‌های آن در این فصل لذت زیادی دارد. در پاییز باغ گلها اصفهان با داشتن رنگ‌های متنوع و گوناگونش تماشایی است. احتمالا کمتر کسی باغ گلها اصفهان را در زمستان دیده باشد. این مجموعه که زیر پوشش سفیدرنگ برف هم زیبا می‌باشد، مناظر چشم‌نوازی در آن وجود دارد.

پاویون ورودی

ورودی باغ گلها اصفهان

همانطور که پیشتر اشاره شد باغ گل‌ها اصفهان بخش‌های مختلفی دارد. هر یک از قسمت‌های مختلف آن به موضوع جداگانه‌ای اختصاص دارد. اولین ساختمان دو طبقه، پایون ورودی است که هنگام ورود مشاهده خواهید کرد. طبقه ی اول این ساختمان مرکز نشر بروشور بوده و دفتر اصلی باغ در آن قرار دارد و به شکل ایوان بنا شده است.

طبقه ی دوم این بخش مکانی است جهت نمایش فیلم انواعی از گیاهان. جهت جلوگیری افراد و مشخص نمودن محدوده باغ، اطراف آن را با استفاده از گیاهان خاص و نرده‌هایی احاطه کرده‌اند.

اصفهان و کاشان سمبل معماری اسلامی ایران
ادامه مطلب

محوطه باغ گلها اصفهان

باغچه های باغ گلها

از بخش‌های دیگر باغ گلهای نصف جهان، محوطه باغ است. با چمن سطح این مکان به طور کامل پوشیده شده است. محوطه باغ را گل‌های مختلفی می‌پوشاند. در این قسمت تنوع وسیعی از گل‌ها و گیاهان را مشاهده می‌کنید. ۵۰۰۰ متر از کل فضا به این بخش اختصاص دارد و خوب است بدانید در این بخش از باغ  از نورپردازی به روش متمرکز استفاده می‌شود؛ به همین خاطر هنگام شب نور ملایمی برقرار بوده و فضای شیک و رمانتیکی وجود دارد.

برکه ها و آبشار باغ

برکه باغ گل های اصفهان

برکه و آبشار باغ از جمله جذاب‌ترین قسمت باغ گلهای نصف جهان بوده که با توجه به زیبایی‌هایی که دارد همه را مجذوب خود می‌کند. این آبشار از ارتفاع زیادی جاری می‌شود و برای آن که طبیعی به نظر رسد، از انواع سنگ‌ها برای ساخت آن استفاده شده است. در ضلع جنوب شرقی، برکه و آبشار باغ با مساحتی بیش از ۳۵۰۰ متر مربع قرار دارد.

فضای زیبایی را وجود برکه و آبشار در این مکان ایجاد کرده و باعث شده تا هوای اطراف بسیار مطلوب و لطیف شود. آبشار موجود نه تنها زیبایی منحصر به فردی را ایجاد نموده است بلکه برای پرورش برخی از گیاهان آبزی از جمله نیلوفر آبی هم محیط خوبی دارد؛ به همین خاطر از محبوبیت خاصی برخوردار می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از این بخش بازدید نمایید.

فرش ایرانی باغ گلها اصفهان

فرش ایرانی باغ گلها اصفهان

از زیبایی‌های دیگر این باغ شامل فرش ایرانی هم می‌شود. این طرح فوق‌العاده دقیقا در مرکز باغ گلهای اصفهان واقع شده است. از تنوع زیادی از گل‌ها برای ایجاد فرش ایرانی استفاده شده به صورتی که هر قسمت تجلی دهنده یک فصل است. این اثر از جمله زیباترین دیدنی‌ها در باغ گل‌ها می‌باشد. فرش ایرانی از جمله مهمترین طرح‌های اصیل اصفهان است که مساحت آن ۱۸۶۰مترمربع می باشد. برای ساخت آن گل و بوته‌های مختلفی به کار رفته است.

آمفی تئاتر روباز

از دیگر زیبایی‌های باغ گل‌های اصفهان آمفی تئاتر رو باز آن بوده که در ساختش از تنه درختان استفاده شده است. از این مکان جهت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و همچنین جشنواره‌ها استفاده می‌گردد. برای ساخت آمفی تئاتر روباز طراحی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این مکان تقریبا دارای ظرفیت ۲۵۰ نفر بوده و سخنرانی‌های ویژه جهت معرفی این مکان و بعضی از گونه‌ها در این بخش برگزار خواهد شد. با حضور در این مکان می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی را بدست آورید.

گلخانه باغ گلها اصفهان

گلخانه باغ گلها اصفهان

باتوجه به اینکه شرایط و اقلیم شهر اصفهان به صورتی می‌باشد که در فصل زمستان امکان رشد گل‌ها فراهم نیست، این بخش دارای زیبایی‌های ویژه‌ای است. برای ساخت این گلخانه از انواع گل‌های گوناگونی استفاده شده که در حالت طبیعی امکان رشد و پرورش آن‌ها وجود ندارد.

محوطه مخصوص کودکان

برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مندند به همراه فرزندان خود از باغ  بازدید کنند، محوطه مخصوص کودکان گزینه بسیار خوبی است. فرزندان شما این امکان را دارند تا در محوطه خاص و منحصربه‌فردی که به آنها اختصاص داده شده با دوستان هم سن و سالشان لحظات دلچسبی را بگذرانند. شما دیگر نگران آن‌ها نخواهید بود؛ چراکه سرگرمی مطلوبی برای آن‌ها هم فراهم است.

باغ صخره ای

باغ صخره‌ای از بخش‌های محبوب دیگر موجود در باغ گل‌ها می‌باشد. بیش از ۲۵۰ گونه مختلف را در این مکان می‌توانید مشاهده نمایید. شایان ذکر است با وجود این همه گونه‌های متنوع در این بخش جلوه‌ای خاص از طبیعت را در باغ گل‌ها احساس خواهید کرد. هنگامیکه به این مکان می روید حتما سعی کنید از این قسمت دیدن نمایید. مساحتی که این بخش دارد، ۲۵۰۰ مترمربع بوده و به ارتفاع ۳ متر احداث شده است.

چگونه هنگام رزرو هتل در اصفهان سردرگم نشویم؟
ادامه مطلب

باغ رز باغ گلهای اصفهان

گل های رز باغ گلها

از دیگر قسمت‌های محبوب و زیبای باغ گلها، باغ رز بوده که می‌توانید تنوع گسترده‌ای از گل‌های رز را به رنگ‌های مختلف در آن مشاهده نمایید. باغچه‌های متفاوتی در باغ رز ‌موجود بوده که هر یک از آنها به کاشت یک نوع از گل رز اختصاص دارند. شایان ذکر است که این قسمت در میان بخش‌های مختلف باغ گلها از محبوبیت و توجه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. به خصوص که توریست‌های خارجی توجه زیادی به این بخش می‌کنند.

باغ گیاهان دارویی و خوراکی

در بخش شمالی باغ، بخش مربوط به گیاهان دارویی و خوراکی واقع شده است. تنوع بسیاری در این بخش وجود دارد. بیشتر از ۱۳۲ گونه مختلف با خواص دارویی و خوراکی را در این بخش با مساحت تقریبی ۱۱۸۰ مترمربع را پیدا می‌کنید. افرادی که به طب سنتی علاقه مند می‌باشند و به انواع داروهای گیاهان علاقه‌مندند به طور خاص از این بخش دیدن نمایند.

خوب است بدانید که تمامی گونه‌های گیاهی موجود در این بخش طی یک مطالعه ی عظیم و وسیع انتخاب می‌شوند. به همین خاطر برای بازدید کنندگان اطمینان کامل را فراهم ساخته و از این لحاظ توجه بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند.

باغ سوزنی برگان

باغچه کاکتوس های باغ گلها

در این بخش انواع درختان سوزنی برگ قابل مشاهده است. یکی دیگر از قسمت‌های زیبای باغ گل‌ها، باغ سوزنی برگان است که در کنار دریاچه جا گرفته و زیبایی ویژه‌ای را توانسته به ارمغان آورد. بیش از ۸۶ گونه درخت سوزنی برگ در یک مساحت ۶۶۲۱ متر موجود است. این تنوع فوق‌العاده ارزش دیدن را دارد. بدون شک در طول بازدید خود از این بخش مدت زمانی را سعی کنید در کنار دریاچه زیبا زیر درختان سوزنی برگ پیاده‌روی کنید. قطعا لحظات به یادماندنی نصیب شما می‌شود.

باغ  گیاهان پیازی

مساحت باغ پیازی ۷۴۰ متر بوده که در ابن بخش از باغ گلهای اصفهان تقریبا ۳۸ نوع گونه پیازی قابل مشاهده می‌باشد. تمامی گونه‌های موجود در این بخش از شرایط رشد بسیار عالی در آب و هوای اصفهان برخوردارند. امکان اضافه کردن تعداد بیشتر گونه‌های پیازی موجود نمی‌باشد؛ چراکه با شرایط آب و هوایی موجود امکان رشد وجود ندارد. محیط بسیار دلپذیر در این بخش بر اساس ایده باغ گیاهان خوراکی ایجاد شده است.

مجموعه گونه های زنبق

محوطه گل زنبق در باغ گلها اصفهان

اگر که به بازدید از باغ گلهای اصفهان می‌روید، اگر به سمت ضلع شرقی آن بروید در این بخش شاهد مجموعه گونه‌های زنبق خواهید بود. در این قسمت با مساحت ۹۰۰ متر مربع می‌توانید بیشتر از ۴۶ گونه زنبق را مشاهده کنید. در تهیه انواع گونه‌های زنبق موجود در این بخش بسیار تلاش شده و هر یک از آن‌ها از نواحی مختلف گردآوری شده‌اند که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.

از آنجایی که بازدید از مجموعه گونه‌های زنبق یک تجربه فوق‌العاده برای افراد است، پس این فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید. حتما زمان کافی را در بازدید از باغ گل‌های زنبق به خود اختصاص دهید تا این امکان را داشته باشید که به طور کامل از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید.

مجموعه پرچین باغ گلها

باغ گل های اصفهان

قسمت‌های مختلفی که باغ گلهای اصفهان دارد را توسط پرچین‌های گوناگون از هم جدا کرده‌اند. پرچین‌ها در واقع باغی از شمشاد یا زرشک هستند. این پرچین‌ها با ارتفاع ۱۵۴۰ متر جهت جداسازی قسمت‌های مختلف در نظر گرفته شده اند. پرچین‌های یاد شده علاوه بر داشتن زیبایی خاص، باعث جدایی قسمت‌های مختلف نیز می‌شود. ایده اصلی استفاده از پرچین‌ها در ابتدا تنها این بود که با آن بتوان قسمت‌های مختلف را از یکدیگر جدا کرد. اما زیبایی به وجود آمده بعد از احداث آن‌ها بیشتر مورد توجه واقع شد.

مسجد شاه اصفهان
ادامه مطلب

مجموعه گونه های داوودی

محوطه گل های داوودی باغ گل های اصفهان

از دیگر قسمت‌های خاص و پرطرفدار باغ گلهای اصفهان مجموعه گونه‌های داوودی می‌باشد. در این بخش که دارای مساحتی نزدیک به ۹۰۰ متر مربع است ۲۶ گونه داوودی مختلف وجود دارد. زیبایی فوق‌العاده‌ای از مشاهده گونه‌های داوودی نصیب شما می‌شود. تمامی قسمت‌های این مکان به رسیدگی ویژه نیازمند بوده و هر گونه کم توجهی در یک بخش منجر به زیان‌های بسیاری و البته از بین رفتن زیبایی آن بخش می‌شود.

جشنواره لاله ها

یکی از مراسم‌های پرطرفدار جشنواره لاله‌ها است. هر ساله با فرارسیدن فصل بهار می‌توان انواع گوناگونی از لاله‌ها را در سراسر باغ مشاهده نمود. علاقه‌مندان به این جشنواره همواره در فصل بهار با مراجعه به باغ گلهای اصفهان از زیبایی‌های این منطقه بهره‌مند می‌گردند. پیشنهاد ما نیز آن است که حتما برای یک بار هم که شده در فصل بهار از این باغ دیدن نمایید. شک نکنید که از این همه زیبایی به وجد خواهید آمد.

 هتل های نزدیک باغ گل های اصفهان

هتل‌های نزدیک به باغ گلها، هتل 4 ستاره خواجو اصفهان و هتل دو ستاره ماهان اصفهان  است. این دو هتل در نزدیکی باغ گلهای اصفهان بوده و از مکان‌های اقامتی مناسب هستند. برای اقامت در هتل ماهان اصفهان و یا هتل خواجو اصفهان می‌توانید از طریق سایت ایران هتل آنلاین اقدام نمایید.

امکانات باغ گلهای اصفهان

گل نیلوفر در باغ گلها

در این باغ زیبا انواع امکانات رفاهی نظیر کافه و شربت‌خانه، آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی وجود دارد. گردشگران این امکان را دارند تا ماشین خود را در پارکینگ باغ قرار داده و به گشت و گذار در باغ بپردازند. همینطور قسمت‌هایی نظیر کلبه روستایی و غرفه فروش و آموزش در این مجموعه قرار دارد.

ساعت بازدید از باغ گلها اصفهان

هر روز از ساعت 7 الی 19 ساعت بازدید باغ گلها اصفهان این مجموعه شگفت‌انگیز و زیبا می‌باشد. قیمت بلیط باغ گلها اصفهان آنچنان بالا نبوده و همه از جذابیت‌های آن می‌توانند بهره ببرند. شماره تماس باغ گلها اصفهان 03132672059 می‌باشد.

باغ گل‌های اصفهان کجاست؟

تزئینات گلها در باغ گلها

باغ گل‌های اصفهان ابتدای خيابان سلمان فارسی در ميدان بزرگمهر، واقع شده است. جهت دسترسی به این مجموعه از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی می‌توانید استفاده کنید. ایستگاه متروی سی و سه پل نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به باغ گل‌ها است که البته از آن ایستگاه تا مقصد را باید با تاکسی طی نمایید؛ همچنین ایستگاه اتوبوس پل بزرگهمر در فاصله بسیار اندکی از باغ گل‌ها واقع شده که با استفاده از چند خط می‌توانید به آن برسید.

لوکیشن باغ گلها


جمع‌بندی

با بازدید از این مکان اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با گیاهان و گل‌های مختلف به دست می‌آورید و البته تجربه فوق‌العاده‌ای از دیدن تمامی این زیبایی‌ها نصیبتان می‌شود. در باغ گل‌های اصفهان کافه‌های بسیاری وجود دارد. می‌توانید هنگام استراحت خود را به یک چایی تازه دم مهمان کنید. از آنجایی که فضایی زیبا و همچنین آب و هوای خوش در این ناحیه وجود دارد، احساس نو به شما دست می‌دهد.

سعی نمایید تا همین الان برنامه بازدید از این مکان را فراهم کنید. هرچند بهترین زمان جهت بازدید از باغ گلهای اصفهان فصل بهار می‌باشد؛ با این حال فصل‌های دیگر نیز زیبایی خاص خود را دارند. بازدید از باغ گل‌ها اصفهان در این فصول نیز همواره از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
6 ماه قبل

یه مجموعه گیاهان گرمسیری اضافه شده که در گزارش شما به آن هیچ اشاره ای نشده

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر