لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> سفر به قعر دریا و بازدید از تایتانیک
سفر به قعر دریا و بازدید از تایتانیک

سفر به قعر دریا و بازدید از تایتانیک

تعداد افرادی که از گذشته تاکنون به فضا رفته اند، بیشتر از کسانی است که از لاشه کشتی تایتانیک دیدن کرده اند اما احتمالا در طول چند سال آینده اوضاع فرق خواهد کرد.

دماغه کشتی تایتانیک
در ساعت 2:20 صبح 15 آوریل 1912، آخرین تکه کشتی آرام اس تایتانیک در زیر موجهای یخزده ¬ی اقیانوس آتلانتیک ناپدید شد. کشتی بعد از 5 تا 10 دقیقه به قعر دریا رفت، به جایی که حدود 12000 فوت تا سطح دریا فاصله داشت.
در سال 1985 توانستند لاشه این کشتی را پیدا کنند و بعد از این تاریخ، تعداد اندکی به این قبرستان دریایی رفتند و ماموریت هایی انجام دادند که جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک، هم در بیشتر این ماموریتها همراهشان بود. در حقیقت، تعداد افرادی که از گذشته تا کنون به فضا رفته اند، بیشتر از کسانی است که از لاشه کشتی تایتانیک دیدن کرده اند.
اما حالا همه چیز در شرف تغییر است. از تابستان سال 2018 میتوانید به عمق دریا بروید و از آخرین قسمتهای به گل نشسته کشتی که غرق شدنی نیستند دیدن کنید – همه این موارد 130،000 دلار آب میخورد.

و باید بدانید که در تمام طول سفر هیچ خوشگذرانی وجود نخواهد داشت.
تایتانیک

اگرچه قیمت این سفر به اندازه قایقهای لوکس است اما در حقیقت باید هفت روز را در یک کشتی تحقیقاتی اجاره ای بگذرانید و حداقل یکبار به محل غرق شدن کشتی بروید. کشتی که مسافران را به محل لاشه کشتی میبرد، یک زیر دریایی کوچک 5 نفره است که میتواند از شش تا نه ساعت به هر کجا که بخواهید برود. درضمن، سرویس بهداشتی نیز وجود ندارد (فقط یک توالت قابل حمل و پرده¬ای کوچک برای “حفظ نصفه و نیمه حریم شخصی” موجود است).
پس اگر توقع دارید که سفر آموزشی آرامش بخشی را بر روی قایق تفریحی لوکس، نظیر کشتی ل الد رز در زمان تایتانیک، داشته باشید، باید بدانید که این سفر مناسب شما نیست.
استاکتون راش، مدیر عامل شرکت اوشن گیت (شرکتی خصوصی در واشینگتن که این برنامه راجرا میکند)، میگوید: ” این سفر برای افراد ضعیف و شکننده مناسب نیست اما آنقدرها هم دشوار و نفس¬گیر نیست که مثلا بگوییم مثل بالا رفتن از کوهی بلند و صعب العبور است یا مثل دوچرخه سواری کوهستانی یک هفته ای در کوههای آلپ است که حتی همین دوچرخه سواری را بعضی از شرکت کنندگان ما در برنامه سفر به تایتانیک، قبلا انجام داده اند”.
تایتانیک
دماغه و نرده های تایتانیک
آقای راش عقیده دارد: “همانطور که بعضی از افراد کوهنوردی میکنند، بعضی دیگر نیز وجود دارند که به قطب جنوب میروند. مثلا، کسی را میشناسم که با پای پیاده به قطب جنوب رفته است. ما گروهی متنوع را تشکیل میدهیم ولی فکر میکنم آنچه ما را به عنوان گروه متحد میکند، ماجراجویی ماست.”
این گروه از 23 تا 75 سال سن دارند و از زمانیکه آقای راش در حال آماده کردن خود بوده است، آنها نیز در حال آماده سازی بوده اند. پیش از اینکه این افراد عازم سفر شوند باید در شرایط اضطراری آموزش ببینند. آنها آموزشهایی نظیر، فرار از هلی کوپتر در آب را یاد میگیرند و باید بتوانند بسرعت از نردبان فولادی 20 فوتی بالا بروند.

دیگر تاسف نخورید که چرا سفر امسال را از دست داده اید. راش عنوان کرده است که شرکت اوشن گیت در حال تدارک سفر دیگری در سال 2019 است که برای 18 نفر ظرفیت ثبت نام دارد. اگر این تاریخ سفر هم برایتان مقدور نیست، مشکلی نیست؛ چرا که شرکت برای سالهای آتی بعد از آن هم برنامه سفر دارد.
تایتانیک

بجز شرکت اوشن گیت، شرکتهای دیگری نیز در حال تلاش برای ورود به این برنامه هستند.
شرکت بلو فیش، که خود را شرکت “خدمات محافظتی شخصی ویژه” می نامد و “برای دستیابی به سبک زندگی جذابتر به شما خدمات VIP ارائه میدهد” نیز برای آینده چندین سفر به زیر دریا ترتیب داده است ولی قیمتهایش را تا بحال عنوان نکرده است.
به هر حال، اگر فکر میکنید تمایل دارید تا به لاشه کشتی تایتانیک سری بزنید، باید سریعتر برایش برنامه ریزی کنید. بعد از گذشت بیش از صد سال از غرق شدن و به قعر دریا رفتن تایتانیک، این کشتی شروع به متلاشی شدن کرده است. البته با یافتن نوع جدیدی از باکتری زنگ خوار، که “روستیکل (قندیل زنگ)” نامیده میشود، این “کشتی رویایی” میتواند در اعماق دریا به شکل قبل از زنگ زدگی اش برگردد. در حقیقت، امکان برطرف شدن کامل این زنگارها تا 20 سال آینده وجود دارد.
پس اگر شما 130000 دلار در حسابتان دارید که نمی دانید با آن چکار کنید و همیشه هم میخواستید خودتان کشتی تایتانیک را از نزدیک ببینید، الان میدانید که با این پول چکار کنید و به کجا بروید پس با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

11 هتل معروف جهان در بین کاربران اینستاگرام
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر