لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> راهنمای سفر هوشمندانه به توکیو
راهنمای سفر هوشمندانه به توکیو

راهنمای سفر هوشمندانه به توکیو

واژه «اوتاکو» (Otaku) در زبان ژاپنی به معنای «خانه شما» است و این واژه برای کسانی به کار برده می شود که به یک کار یا حرکت خاصی عادت وسواسی دارند. به عبارت دیگر واژه «اوتاکو» برای کسانی به کار می رود که علاقه زیادی به در خانه ماندن دارند. این واژه در ابتدا با معنایی منفی در مورد کسانی به کار می رفت که به کمیک های انیمه و مانگا علاقه ای غیرطبیعی داشتند. واژه مذکور برای اولین بار در دهه 1980 توسط آکیو ناکاموری ابداع شد و بعدها معنای آن به علاقه و طرفداری وسواسی از چیزی در معنای کلی بسط پیدا کرده و آن مفهوم منفی خود را از دست داد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

در ژاپن جوامع زیادی وجود دارند که می توان آن ها را اوتاکو نامید، از عاشقان بازی های آنلاین گرفته تا کسانی که شیفته قطار یا موسیقی هستند و بسیاری موارد دیگر. بخش در حال افزایشی از مردم ژاپن اکنون خود را با عنوان اوتاکو می شناسند و این بخش کاملاً بدون قضاوت و پیشداوری مورد توجه قرار می گیرد. اوتاکو در هیچ شهر دیگری از ژاپن به اندازه توکیو نمود پیدا نمی کند، جایی که چندین محله به گستره ای از علایق و تفریحات دلبستگی وسواسی دارند که در معنای عامه به آن ها «گیک» (Geek) می گویند.

سفر به توکیو: پرواز کاوای با هِلو کیتی

اگر شما نیز به چیزهای خاصی علاقه وسواسی دارید و به اصطلاح «گیک» هستید در سفر به توکیو هوشمندانه سفر کنید و سفر گیکی خود را به طور مستقیم و با دوست داشتنی ترین نماد کشور ژاپن، Hello Kitty، در هواپیماهای جالب و منقش به شخصیت های «سانریو» (Sanrio) تجربه کنید. این موجود دوست داشتنی در سفرهای طولانی شما را سرگرم کرده و به شما آرامش خواهد داد. با ویدیوهای خوشامدگویی با شرکت تمامی شخصیت های خانواده سانریو و غذاهای پرواز با شکل شخصیت های مختلف، نوآوری های هواپیماهای این پرواز شامل دستورالعمل های ایمنی ارائه شده توسط هلو کیتی و کیسه های استفراغ به شکل این حیوان جذاب است.
Fly Kawaii with Hello Kitty
طرفداران هلو کیتی زمانی که به مقصد خود برسند از دیدن این حیوان محروم نخواهند شد زیرا توکیو فرصت های بی پایانی برای غرق کردن شما در فرهنگ هلو کیتی ایجاد می کند. پرنسس کیتی هتل Keio Plaza و اتاق های کیتی تاون نه تنها در خود تختخواب و کاغذ دیواری های جذاب دارند بلکه همه چیز به هلو کیتی ختم می شود؛ از تماس های هلو کیتی برای بیدار شدن تا کیتی وایت و علائم «مزاحم نشوید» و خدمات اتاق هلو کیتی. و مغازه ها و فروشگاه های هلو کیتی که در سراسر توکیو به چشم می خورند.

شینجوکو: شهر هیولا
شینجوکو یکی از 23 بخش ویژه در شهر توکیو و در واقع یک دهکده کوچک است. با قرار گرفتن در مرکز شهر توکیو، شینجوکو در واقع مهم ترین محله در شهر توکیو و شلوغ ترین آن هاست، بسیار شلوغ. حال و هوای کلی گیک بودن در این منطقه با خیابان اصلی نئونی «جاده گودزیلا» (Godzilla Road) بیشتر جلب توجه می کند، یک خیابان مشهور که زادگاه بزرگ ترین و مشهورترین «کایجو» (Kaiju در زبان ژاپنی به معنای گودزیلا یا هیولای بسیار بزرگ) است. سر گودزیلای بسیار بزرگ هتل Gracery که نزدیک به 40 فوت طول داشته و از فیلم «گودزیلا علیه موثرا» در سال 1992 الهام گرفته شده است غرش کرده و از دهان او آتش خارج می شود و این کار را از ظهر تا ساعت 8 شب به صورت ساعتی یک بار تکرار می کند.

رقص نور همراه با آن نیز باعث می شود که ساختمان های مجاور در حال خرد شدن و سوختن به نظر برسند. «هتل گودزیلا» که برای داشتن نمایی نزدیک از آن می توانید به لابی طبقه هشتم بروید، دارای اتاق هایی با تم گودزیلا و پنجره اهیی است که همتراز با صورت مارمورلک غول پیکر فیلم های کایجو همتراز هستند.
Shinjuku

در روبروی صورت گودزیلا، رستوران رباتیک شینجوکو واقع شده است. این رستوران که به وضوح یکی از جاذبه های گردشگری عجیب و غریب شهر توکیو است برای همیشه شما را از آنچه که می بینید در حیرت فرو می برد. در طبقه سوم این رستوران می توانید بهترین و متنوع ترین نوشیدنی های جهان را سفارش دهید در حالی که یک گروه موسیقی با لباس رباتیک، آهنگ های غربی مانند «Mamma Mia» و «Ave Maria» از گروه ABBA را به سبک عروسی اجرا کرده و همزمان با آن تم های انیمه متناسبی به نمایش در می آید. جالب این که این اجراها تنها بخش اولیه و مقدمه نمایش هاست.

نمایش و اجرای اصلی که در طبقه زیرین رستوران برگزار می شود شامل ربات های شمشیر بدست، دایناسورهای ماشینی، رقصنده ها و آتش بازهای حرفه ای است.

شهر الکتریکی آکیهابارا: قبله توکیو برای گیک ها

محله آکیهابارا که گاهی «شهر اوتاکو» نیز خوانده می شود یکی از شاداب ترین محله های توکیو است که مرکز انیمه و فرهنگ بازی های ویدیویی در این شهر به شمار می آید. ساختمان های به رنگ روشن این محله مدرن ترین و جدیدترین تکنولوژی ها را در خود دارند. چهار طاق چند طبقه با برند SEGA که به آن ها سگا آکیبهابارای یک تا 4 می گویند نیز در همین منطقه واقع شده اند. تمرکز اصلی مغازه مانگاها، مدل ها و کارت های بازی را می توان در اطراف این طاق ها مشاهده کرد. مغازه مشهور بازی های ویدیویی Super Potato تقریباً هر بازی ویدیویی که تاکنون تولید شده را در خود داشته و مجموعه ای شبه موزیه از بازی های قدیمی و کمیاب نیز در خود دارد. از دیگر مکان های مشهور این محله می توان به رستوران های با تم خاص، کافه های الهام گرفته شده از انیمه ها و تعداد زیادی کافه گربه، جغد و جوجه تیغی اشاره کرد.
Akihabara
در اطراف خیابان های آکیهابارا مغازه های فروش تجهیزات الکترونیکی بسیار زیادی وجود دارد که هر نوع گجت خاص و قطعات الکترونیکی را به صورت عمده و خرده فروشی در آن ها خواهید یافت. ساختمان مشهور Sofmap شامل 6 طبقه بزرگ در این محله کوچک است که هر کدام به یک حوزه خاص تعلق دارند. Radio Kaikan که نماد نئونی زرد روشن آن در تمام محله شناخته شده و بیش از 30 فروشگاه مستقل را در خود دارد، فروشگاه هایی که عمدتاً عرضه کننده اسباب بازی و مجموعه های سرگرمی هستند. چند بلوک آن طرف تر از الکترونیک تاون رنگارنگ یک مقبره 1.300 ساله شینتو به نام کاندا میوجین قرار دارد. این مقبره که توسط جنگجویان دوره پادشاهی ادو ساخته شده به مکانی برای گیمرهای محلی به منظور متبرک کردن سیستم هایشان و در امان نگه داشتن آن ها از اشکال و صدمه داخلی تبدیل شده است.
اودایبا، جزیره ساخته شده به دست انسان با حضور گوندام
Odaiba

برای هر کسی از طرفداران انیمه سریالی «گوندام» (Gundam) سفر به جزیره مصنوعی «اودایبا» (Odaiba ) بدون جایزه نخواهد بود زیرا مجسمه تک شاخ گوندام که در اندازه واقعی ساخته شده و حرکت می کند به آن ها در Diver City Tokyo Plaza خوشامد خواهد گفت. این مجسمه 60 فوتی که RX-0 Unicorn Gundam نام دارد تقریباً به اندازه مرکز خریدی است که در مجاورت آن قرار دارد.

این مدل در اندازه واقعی و باابهت روزانه 4 بار از حالت تک شاخ به حالت ویرانگری خود تغییر چهره می دهد. این تغییر چهره تنها چند دقیقه به طول می انجامد اما چندین بار در طی روز تکرار می شود.

سان شاین سیتی در اکیبکورو

بسیار آرام تر از مناطق سرگرمی شلوغ شینجوکو و آکیهابارا، منطقه در حال توسعه اکیبکورو برای کسانی که به چیزهای خاص علاقه وسواسی دارند بهترین مکان است. در این منطقه یک برج 60 طبقه در مرکز یک مجتمع بزرگ قرار دارد که سان شاین سیتی نام دارد و بهترین مکان برای بازدید پس از بالا و پایین رفتن از فروشگاه های اطراف خیابان های آکیهابارا است.
Ikebekuro
سان شاین سیتی نه تنها به لوکیشن هایی از پوکمون شبیه است بلکه خانه Pokemon Center Mega Tokyo نیز هست، بزرگ ترین فروشگاه برای طرفداران بازی های ویدیویی پوکمون. همین جاست که می توانید نسخه های کمیاب پوکمون را همراه با اشکال بزرگی از شخصیت دوست داشتنی Mewtwo، Charizard و البته Pikachu یافت. اما لازم نیست برای لذت بردن از سان شاین سیتی حتماً طرفدار بازی پوکمون باشید. اینجا جایی است که طرفداران تمامی کارتون های انیمه دور هم جمع شده و با هم دیدار و گفتگو می کنند.

گنبد توکیو: مرکز ملی سرگمی در ژاپن

ریشه های بیسبال در کشور ژاپن به دهه 1870 باز می گردد و این کشور با افتخار ادعا می کند که بسکتبال سرگرمی ملی کشور به شمار می آید و جالب این که توکیو در سال 2020 میزبان المپیک است، مسابقاتی که قرار است بار دیگر بازی بیسبال را در خود بگنجاند. بازی های هیجان انگیز کمی در مقایسه با بیسبال ژاپنی و همچنین هوادارانی پر شور به اندازه هواداران تیم یوموری جاینتس در گنبد توکیو می توان یافت که به آن ها یانکی های نیویورک سیتی ژاپن گفته می شود.
Tokyo Dome
علاوه بر غذاهای خوشمزه و متفاوتی مانند تاکویاکی (خمیر سرخ شده ای که با گوشت اختاپوس پر شده است) و گوشت گوساله موسوم به کاتسو ساندوس، گنبد توکیو شامل یک منطقه ورزشی است که پر از وسایل تولید صدای باد شدنی و پرچم های غول پیکر تیم های ورزشی است.

هاراجوکو: مکان محبوب دوستداران مد و فشن

منطقه مربوط به مد و فشن شهر توکیو که در جهان شناخته شده است یک منطقه بسیار پر رنگ و لعاب و زیباست که هاراجوکو نام دارد و به عنوان مکانی برای علاقمندان فشن های عجیب و غریب به شمار می آید. در حالی که مقاومت در برابر جلوه های عجیب و غریب خیابان تاکشیتا غیر ممکن است مغازه های کنار هم قرار گرفته پیاده روی این خیابان که مستقیماً به ایستگاه قطار هاراجوکو ختم می شوند هر آنچه که فکر کنید را در خود دارند.
Harajuku
Harajuku
خیابان مجاور موسوم به کَت استریت یک خیابان بسیار آرامش بخش تر برای قدم زدن و خرید کردن است که برندهای معروف در آن ها به فروش می رسد. فروشگاه Harajuku Chicago دارای لباس های بسیار گران قیمت و از برندهای مشهور تا لباس های سنتی و کیمونوهای ژاپنی است. یکی از خاص ترین فروشگاه های این منطقه Sukajyan Dept نام دارد که یک فروشگاه کوچک سوغاتی در خیابان اوموتسانو است.


خارج از منطقه: اشیاء خوش شانسی
Mascot-spotting

اشیاء و نمادهای خوش شانسی در توکیو به وفور یافت می شوند و هر تیم یا هر اداره ای نماد خوش شانسی خود را دارد. از این رو دیدن نمادهای خوش شانسی مانند عروسک خرس کومامون که در حال سخن گفتن برای تیم هندبال زنان یا گربه درام زن نیانگو که در بیرون از فروشگاه مرکزی هاراجوکو در حال طبل زدن است تعجب برانگیز نیست. این شخصیت های دوست داشتنی و جذاب در طول سالیان دراز برای احترام به نمادهای درستکاری در فرهنگ ژاپن ساخته شده اند. برای مثال محله شیبویا برای هاچیکو، سگ بسیار مشهور وفادار ژاپنی احترام زیادی قایل بوده و آن را نماد خود می دانند به طوری که حتی اتوبوس های محله نیز به شکل او طراحی شده اند.

10 ساحل برتر گردشگری در مصر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر