لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 ماجراجویی زمستانی كه می بایست قبل از مرگ تجربه كنید
10 ماجراجویی زمستانی كه می بایست قبل از مرگ تجربه كنید

10 ماجراجویی زمستانی كه می بایست قبل از مرگ تجربه كنید

در حالی كه نیم كره شمالی در حال نزدیك شدن به تابستان است، ماجراجویی های زمستانه در سراسر جهان در حال جالب تر شدن است. گردشگری و سفر به مقاصدی كه زمانی دور از دسترس بودند، ‌به شدت در حال رونق و توسعه است – طبق آمار اعلامی توسط انجمن بین المللی آژانس های گردشگری قطب جنوب (IAATO) در طول فصل 2015-2016،‌ تعداد 38478 گردشگر از قطب جنوب دیدن كرده اند، و تعداد كل گردشگران خارجی بازدید كننده از ایسلند، به حدود 8/1 میلیون نفر در سال 2018 رسیده است. ماجراجویی های به سبك بوتیك كه تجملات را با ورزش های ترسناك تركیب نموده اند، در میان انواع جشن های هزارساله، نظرات را به خود جلب می كنند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
این موضوع برای برخی، به معنی سفری دو ساعته با یك هواپیمای پرسرعت از پانتا آرنا در منطقه چیلئان پاتاگونئا به سوی جزیره كینگ جورج برای گشت و گذاری با كفش های مخصوص برف در سرزمین های یخی می باشد. برای دیگران، این سفر به معنی شنا كردن در بلو لاگون در جنوب غرب جزیره، به دور از شلوغی ها است. چه علاقه مند به یك آب تنی شبانه باشید و چه طرفدار اسكی روی آب، تمامی این ماجراجویی ها برای به هیجان درآوردن شما به صورت یكجا در این مكان فراهم آورده شده اند.

ما همه چیز را، از شركت های خصوصی قایقرانی كه به دنبال ورود به گذرگاه شمال غربی (میانبری 900 مایلی در بالای امریكای شمالی كه قرن هاست دریانوردان از آن دور مانده اند) هستند، گرفته تا فرصت های نایاب برای كشف آتشفشان های خاموش، یكجا گردآوری نموده ایم تا هوشمندانه سفر کنید. آیا دلتان می خواهد كه ماجراجویی شما جذاب تر شود؟ اولین هتل مجلل بلو لاگون به همراه لاوا كوُ (كوه مذاب)، كه چشمه آب گرم زیرزمینی در اعماق صخره های آتشفشانی است، این شرایط را برای شما فراهم آورده است. در اینجا لیستی از 10 ماجراجویی آب و هوایی كه حتماً دلتان می خواهد پیش از مرگ آنها را ببینید را ارائه نموده ایم.

قایقرانی در دریا در قطب جنوب

گردشگری در قطب جنوب ممكن است به یك تركیب متضاد شباهت داشته باشد، اما این دقیقاً همان چیزی است كه شركت Antarctica XXI ارائه می دهد: بیش از 20 سفر هوایی در هر فصل كه از عبور كردن از گذرگاه تاریخی و طوفانی درِیك خودداری می نماید. با پرداخت مبلغی اضافه تر معادل 895 دلار به ازای هر نفر، می توانید قایقرانی در دریا را هم به مسافرت خود اضافه نمایید، گردشی كه بنا به گفته بروك گارنت،‌ موسس آژانس مسافرتی مایامایا در نیویورك، “آرامشی واقعی” است. “بر روی تكه های یخ در حالیكه پنگوئن ها در كنار شما در حال شنا هستند، در آرامش كامل هستید”.
تفریحات زمستانی

سفر دريايی به گذرگاه شمال غربی

تلاش برای عبور از گذرگاه شمال غربی، برای قلب های ضعیف مناسب نیست. اما اگر یك روز مدرن را برای خود می خواهید، آقای هامفری گیلبرت، كسی كه مقاله اش در مورد گذرگاه مذكور، بسیاری را علاقه مند نمود، و شركت ایوس اكسپدیشنز، كه در زمینه مسافرت با قایق های بادبانی فوق العاده تخصص دارد، شركت های خصوصی قایقرانی تفریحی را به شما پیشنهاد می دهند. زمان حضور بر روی آب،‌ صرف ردیابی خرس های قطبی و سفر به مناطق كمتر دیده شده اینوئیتی می شود. از روی هلی كوپتر، با چشم اندازی تعجب برانگیز از كوه های بسیار مرتفع روبه رو می شوید.
تفریحات زمستانی

گشت و گذار در يورنفورد

از ناهمواری های سانمور آلپس در یورنفورد با 21 مایل طول،‌ كه یكی از طولانی ترین فلات ها در نروژ بوده و تا حدی جزء مناطق اسرارآمیز ملی می باشد،‌ عبور كنید. گارنت پیشنهاد می كند كه یك تور قایقرانی شخصی را برای عبور از هتل 62 درجه نوُرد برای دیدن صخره های یخی و دهكده هایی مانند اویه رزرو نمایید، دهكده ای كه در آن هتل اویه با 27 اتاق مجلل و مناطق و گردشگاه های بی شمار مانند دره تاریخی نورانگسدالن و كوه معروف اسلوگن با شیب بسیار تند، در سال 1891 ساخته شده اند.
تفریحات زمستانی

دريانوری در اطراف آلساند

هتل 62 درجه نوُرد، تورهای قایقرانی اطراف بندرگاه آلساند را كه به خاطر منطقه رنگارنگ و هنری آن به نام نووئو شهرت یافته است، ارائه می دهد؛ نووئو منطقه ای است كه پس از آتش سوزی در اواخر قرن بیستم ساخته شده است. گارنت به این موضوع اشاره دارد كه در این مكان، شما سطحی بالاتر از اقامت و خدمات را نسبت به منطقه توریستی بِرگِن در اختیار دارید، منطقه ای با آسمان صاف و چشم اندازی زیبا از كوه ها و فلات ها. در این ناحیه، یك كاسه سوپ ماهی میل كنید و سپس به ناحیه مركزی بروید مسیری كه به شكل باورنكردنی قدم زدن در آن لذت بخش است و برای خریدن محصولات موسیقی، وارد یكی از چندین مغازه آن منطقه شوید و رزرو هتل خود را در بهترین مناطق با چشم انداز های خیره کننده انجام دهید

تفریحات زمستانی

قايق سواری در هتل توتكا بِی لاج

به سوی قله كِنای پنینسولا، در امتداد كاچماك بِی از هومر حركت كنید؛ سرآشپز كیرستِن دیكسون و شوهر وی، كارُل، روش های مهم و معناداری را برای ارتباط برقرار كردن با این سرزمین – مانند یافتن صدف های بخارپز شده و صدف رودخانه ای- و همچنین با آشیانه قایق های كایاك پیشنهاد می كنند. گارنت با اشاره به چشم انداز نفس گیر این منطقه، می گوید: “به شما احساسی همانند احساس حضور در فضای باز و بزرگ دست می دهد”. وی اغلب بازدیدهایی را با اقامت در كلبة دوردست دیگری مخصوص زوجین به نام كلبه وینترلِیك،‌ در ایدرتارود ترایل تركیب خواهد نمود.
تفریحات زمستانی

اسكی روی برف در ايسلند

مزرعه دِپلار، كه قبلاً در دره فلیوت بر روی ترول پنینسولا در ایسلند شمالی مزرعه ای مخصوص نگهداری گوسفندان بوده است، اسكی جذابی را برای اسكی كنندگان حرفه ای ارائه می دهد. مدیر شركت مایامایا،‌ ماتئو لاپولیس می گوید: “سراشیبی دقیقاً بر روی ساحل قرار دارد”. بنابراین شما رو به روی اقیانوس آتلانتیك شمالی، بصورت زیگ زاگ از روی كوه پوشیده با برف پایین می آیید. پاهایتان احساس خستگی می كنند؟ یك روز را در استخر فضای باز/ فضای بسته آب گرم دِپلار كه با حرارت زمین بصورت طبیعی گرم می شود و نیز سونای وایكینگی در فضای باز و حوض های جورپای (نوعی جانور دریایی) شناور بگذرانید تا عضلات شما تقویت گردند.
تفریحات زمستانی

آب تنی در بلو لاگون

هتل ریتریت 5 ستاره كه در ماه آوریل افتتاح گردید، دسترسی شخصی به بلو لاگون را كه در ریكجانس پنینسولا واقع شده و به صورت طبیعی گرم و بهاری است، به گردشگران ارائه می دهد. لاپولیس می گوید: به آسانی می توانید به این منطقه دسترسی داشته باشید، اما این را هم در نظر بگیرید كه منطقه ای كاملاً توریستی و پرازدحام است. اما اجازه ندهید این مسئله شما را از دیدن چشم اندازهای حیرت آور – خصوصاً از سالن استراحت – و یا از یك ماساژ در آب باز دارد.
تفریحات زمستانی
كاوش در كوه آتشفشاني ترينوكاگيگور
از اواسط ماه اكتبر، شركت مسافرتی 3H، تورهایی به این كوه آتشفشانی خاموش را ارائه می دهد، توری كه معنی نامِ غیرقابل تلفظ آن نزدیك به عبارت “سه قله دهانه آتشفشانی” است. از آخرین باری كه از دل این كوه، گدازه بیرون آمده است،‌ 4000 سال می گذرد، بنابراین شما زمان كافی برای شگفت زدگی از دیدن اندازه دهانه آن خواهید داشت – دهانه ای كه تقریباً برابر با 3 زمین بسكتبال در كنار یكدیگر است. به دلیل اینكه این كوه شیب تندی ندارد، بالارفتن از آن خیلی سخت نیست.
تفریحات زمستانی

اسنوموبيل سواری در جكسون هُل

كالدِرا هاوس در فاصله ای چنددقیقه ای از تفرجگاه كوهستانی جكسون هُل در دهكده تِتون، جذابیت های نمادینی – مانند گاراژ اولد یلواستونِ سرآشپز پالی اُكونور – و نیز یك باشگاه در ارتفاع با یك سالن ورزشی شخصی، استخر آب گرم و سالن فیتنس را ارائه می دهد. یكی از سوئیت های دو یا چهار اتاقه شیك را رزرو كنید، و سپس یك روز را با انرژی در دهكده بگذرانید.
تفریحات زمستانی

اسنوبورد در جتات
دهكده ای در جنوب غربی سوئیس،‌ محل مورد علاقه برای طرفداران اسكی است، گارنت در این باره می گوید: “كوه های آلپ به شدت حیرت انگیز است، داشتن چنین پس زمینه ای در یك روز آفتابی عالی، بسیار ویژه و خاص است”.
قصر جتات دارای 100 اتاق با امكانات كامل بوده و از نظر فعالیت های زمستانی هیچ كم و كسری ندارد – از اسكیت رو یخ در گردشگاه گرفته تا اسنوبورد در برنس اوبرلند. برای داشتن یك روز واقعاً پرماجرا، محلی برای هِلی اسكی وجود دارد، كه برای انجام آن از بالای یك هلیكوپتر بر روی منطقه ای كاملاً خالی از هر نوع سكنه ای فرود می آیید.

5 سفر ماجراجویانه و فراموش نشدنی در طول دو قطب
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر