لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه الندان کجاست؟ عکس + آدرس
دریاچه الندان

دریاچه الندان کجاست؟ عکس + آدرس

زمانی که می­خواهیم مقصدی در شمال ایران را برای سفر و گردش انتخاب کنیم کتاب قطوری روبرویمان است که چون داستانی عاشقانه از خواندن آن سیر نمی‌شویم. در ورق‌زدن‌های این کتاب پر بار به جاذبه­ای زیبا به نام دریاچه الندان می­رسیم که با شکوه جلوه‌ی خود در پیش چشممان خودنمایی می­کند. دریاچه الندان ساری مثل چشم­­های زلال این شهر، انسان را جذب نگاه خود می­کند تا در زیبایی آن غرق شوید.

تنوع و جذابیتی که در جاهای دیدنی استان مازندران وجود دارد می­تواند برای ماه­ها و سال­ها گردشگران را به سمت مقصدهای غیرتکراری خود مثل دریاچه الندان روانه کند. شوروشوق دیدن دریاچه الندان، آن هم در بهشتی که دورتادور آن را طبیعت بکری چون جنگل و دشت فراگرفته، سبب می­شود تا قدم­هایمان را محکم‌تر برداریم و به این وصل شیرین برسیم. در این مقاله از ایران هتل آنلاین با ما همراه باشید تا در کنار هم به دریاچه الندان سفر کنیم و خاطراتی خوش بسازیم.

معرفی دریاچه الندان ساری

معرفی دریاچه الندان ساری

همین ابتدای راه باید بدانید که می­خواهیم به یکی از زیباترین دریاچه­های شمال ایران در مازندران برویم که در هر فصلی از سال شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دریاچه الندان را در گویش محلی به آب بندان پله ارزنی نیز می­شناسند. شما در مقابل دریاچه­ای با قدمتی بیش از ۲،۵ میلیون سال قرار دارید. دوره­ای که زمین‌شناسان آن را به عصر کواترنری می­شناسند پس بعید نیست که همین حالا، پا جای پای دایناسورها گذاشته باشید.

دریاچه زیبای الندان

جاذبه طبیعی و زیبایی که به آن سفر می­کنید تنها از بارش و برف سیراب می­شود و هیچ رود یا چشمه­ای به آن سرازیر نمی­شود. ازآنجایی‌که تأمین آب دریاچه الندان به‌صورت نزولات آسمانی است می­تواند در زمان­های مختلف مساحت و عمق متفاوتی داشته باشد.  دریاچه الندان چون سفره­ای بخشنده­ای آب شالیزارهای اطراف خود را تهیه می­کند تا برکت خود را علاوه بر چشم بر سفره مردم نیز مهمان کند.

وسعت دریاچه الندان به بیش از ۱۷ هکتار می­رسد و البته در فصل­های پر بارش می­توانید وسعتی بیش از ۳۰ هکتار را شاهد باشید.دریاچه الندان  در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا و در بخش چهاردانگه ساری قرار دارد. دریاچه الندان ساری در آبان­ماه سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

دریاچه الندان کجاست؟

دریاچه الندان کجاست؟

دریاچه الندان، جاذبه­ ای تماشایی در دامنه ازنی کوه، دهستان چهاردانگه، کیاسر، شهر ساری، استان مازندران در شمال کشور ایران قرار دارد.

فاصله ساری تا دریاچه الندان

فاصله ساری تا دریاچه الندان

دریاچه الندان از موقعیت­های گردشگری استان مازندران است که در فاصله ۶۵ کیلومتری جنوب مرکز این استان، یعنی ساری قرار دارد. اگر از شهر زیبای ساری راهی این دریاچه هستید، مسیری در حدود یک ساعت رانندگی پیش روی شماست.

دریاچه الندان بر روی نقشه

دریاچه الندان بر روی نقشه

راه ساده­ای که از طریق آن می­توانید مسیر درست دسترسی به دریاچه الندان ساری را پیدا کنید از طریق نقشه و بررسی لوکیشن دقیق این جاذبه است. بهتر است پیش از راهی شدن موقعیت دقیق دریاچه الندان را بر روی نقشه بررسی کنید تا نزدیک‌ترین مسیر به شما نشان داده شود.

مسیر دسترسی به دریاچه الندان از تهران

مسیر دسترسی به دریاچه الندان از تهران

بهترین مسیر دسترسی به دریاچه الندان رسیدن به روستای ازنی است. روستای ازنی از توابع بخش چهاردانگه در جنوب شهر ساری و فاصله ۲۰ کیلومتری از کیاسر قرار دارد. از شهر تهران تا دریاچه الندان مسیری در حدود ۳۲۰ کیلومتر وجود دارد که با زمانی حدود ۳ ساعت و نیم می­توانید به این جاذبه زیبا برسید. باید ابتدا وارد جاده سمنان شوید و بعد از پلیس‌راه ساری از جنگل های سالار دره عبور کنید.

مسیری در حدود ۶۰ کیلومتر از ساری به سمت کیاسر دارید، سپس تابلوی الندان را در نزدیکی پمپ‌بنزین کنار جاده می­بینید. ۷ کیلومتر از جاده را که طی کنید به روستای ازنی می­رسید و بعد از آن مسیری در حدود ۲ کیلومتر از طریق جاده خاکی تا رسیدن به دریاچه الندان پیش رو دارید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه الندان

بهترین زمان بازدید از دریاچه الندان

شهرهای دیدنی استان مازندران و جاذبه های طبیعی متنوع آن، در هر فصلی از سال می­تواند مقصد مناسبی برای گردشگری باشد. مقصدی مثل دریاچه الندان از آن موقعیت­هایی است که انتخاب روز و ماه خاصی در سال برای آن بسیار دشوار است. هر فصل رنگی دارد و هر رنگی نشان از زندگی و زیبایست. علاوه بر شرایط آب و هوایی هر فصل، هدف شما از سفر و میزان آمادگی شما نیز اهمیت دارد.

جاده سبز و رویایی اسالم به خلخال
ادامه مطلب

بسیاری از گردشگران شرایط سخت برفی و کمپینگ در طبیعت را به هوای مطبوع بهاری ترجیح می­دهند. به‌هرحال باتوجه‌به اقلیم و جغرافیای منطقه می­توانیم بگویم اگر به دنبال شکوه جلوه طبیعت در کنار هوای خوش و مطبوع هستید پیشنهاد می­کنیم فصل بهار و پاییز اینجا را از دست ندهید.

دریاچه الندان در پاییز

دریاچه الندان در پاییز

تماشای قاب عکسی رؤیای را به‌صورت زنده می­خواهید، باید پاییز­های دریاچه الندان را ببینید. دلبری کردن دریاچه الندان با طبیعت هزار رنگ اطرافش حدی ندارد. از آن­جایی که می­داند در پاییز نازش خریدار دارد؛ هر جا دارد در چنته می­گذارد تا طرف‌دارانش را مدهوش از اینجا روانه خانه کند.

درخت و طبیعت جنگلی در هر شکل و صورتی زیباست؛ اما حالا که در اطراف دریاچه الندان زندگی می­کنند و زیبایی‌شان را با انعکاس در آیینه دریاچه دوچندان به رخ می­کشد داستان فرق می­کند. با گشت و گذار در اطراف می­توانید خودتان را به خوردن میوه­های خوش مزه جنگلی نیز مهمان کنید.

دریاچه الندان در زمستان

دریاچه الندان در زمستان

زرد و نارنجی­های که در پاییز بر روی آب رقصان بودند، در فصل زمستان به سپیدی و نرمی؛ چون پنبه جایگزین می­شوند و قطره قطره ذوب شده و با آب دریاچه الندان یکی می­شوند. ممکن است به نظر خیلی­ها سرمای هوا لذت سفر را کم کند؛ اما بسیاری از گردشگران برنامه خود را طوری تنظیم می­کنند که چهره سفید پوش زمستانی دریاچه الندان را حتماً ببینید.

البته این را هم باید بدانید تنها کسانی شانس دیدن اردک­های وحشی مهاجر را دارند که سرمای زمستان را به جان می­خرند تا این منظره از حیات‌وحش را از دست ندهند. یخ‌زدن سطح دریاچه الندان در روزهای بسیار سرد، منظره­ای زیبا به وجود می­آورد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

دریاچه الندان در تابستان

دریاچه الندان در تابستان

با وجود سرسبزی و مناظر شگفت‌انگیز اطراف دریاچه، تابستان­های گرم و شرجی در دریاچه الندان وجود دارد که تحمل آن از توان گردشگران غیربومی خارج است. البته ماه­ آخر تابستان هوا رو به بهترشدن می­رود و گرما و شرجی نیز در این منطقه کمتر می­شود و می­تواند موقعیت خوبی برای کمپینگ و تفریح در کنار دریاچه الندان به شما بدهد.

دریاچه الندان در بهار

دریاچه الندان در بهار

بهار دلکش، بهترین صفتی است که می­توان به ماه‌های آغازین سال در دریاچه الندان داد. خواب زمستانی کنار رفته و هر جا را که بنگرید سبزی و طراوت می­بینید. اگر در بهار به اینجا آمدید، بهتر است یکجا نشستن را فراموش کنید و با گشت و گذار در اطراف، هم سرحال‌تر می­شوید و هم دامانتان را از سبزی گیاهان دارویی و خوراکی این منطقه پر می­کنید. اگر اهل نقاشی و یا عکاسی از مناظر طبیعی هستید، بهار دریاچه الندان بهترین فرصت برای نمایش هنر شماست.

پوشش گیاهی و جانوری دریاچه الندان

پوشش گیاهی دریاچه الندان

با سفر به دریاچه الندان به هر طرف که سر بچرخانید جز زیبایی طبیعت نمی­توانید ببینید. طبیعتی که با دست و دلبازی خود، هم مهمان چشمان ماست و هم میزبان گیاهان و جانوران متنوع بومی اینجا است. در پوشش گیاهی اطراف دریاچه الندان می­توانید گونه‌های متنوعی از درختچه‌های ولیک، تلکا و ازگیل، گیاهان دارویی و خوش‌عطر و طعم خوراکی مثل والزی یا همان پیازچه وحشی و گل بنفشه را ببینید که بیشتر در فصل بهار رویش دارند.

یکی از ویژگی­های زیست‌محیطی اینجا به جنس خاک آن برمی­گردد که در برابر آب کمتر نفوذپذیر بوده و همین سبب شده تا دریاچه الندان طی قرن­ها سالم بماند. غیر از پرندگان و جانوران بومی، اردک وحشی گونه­ای نادر و بسیار باشکوه است که در فصل زمستان به دریاچه الندان می­آید.

اقامت در دریاچه الندان

اقامت در دریاچه الندان

تفریح و گشت و گذار در کنار دریاچه الندان آن‌قدر مفرح و لذت­بخش خواهد بود که بخواهید برای اقامت و یا کمپینگ به فکر باشید. لذت طبیعت­گردی با چادرزدن و کمپینگ در کنار دریاچه الندان بیشتر خواهد شد. شما می­توانید با شناسایی مکانی مناسب اقدام به برپایی کمپینگ در دامن طبیعت کنید و در فضای آرامش‌بخش کنار دریاچه الندان و جنگل اطراف، به خواب و استراحت بپردازید. البته برای کمپینگ و اقامت در طبیعت باید از قبل به فکر همراه آوردن وسایل و تجهیزات مورد نیازتان باشید.

غیر از کمپینگ می­توانید به سراغ گزینه‌های اقامتی دردسترس، مثل بهترین هتل های مازندران بروید و استراحت امن و آرامی را تجربه کنید. با رزرو هر کدام از هتل ها و اقامتگاه­ های موجود از طریق ایران هتل آنلاین، مشکل اقامتی در این منطقه نخواهید داشت.

امکانات دریاچه الندان

امکانات دریاچه الندان

ازآنجایی‌که به محیط بکر و طبیعی در کنار کوه و جنگل پا گذاشته­اید نمی­توان انتظار امکانات رفاهی زیادی مثل جاذبه­های تاریخی و تفریحی شهری داشت. بااین‌وجود امکانات محدود در روستا و اطراف آن وجود دارد که تا حدودی نیاز گردشگران را برآورده می­سازد.

سوپر مارکت، بوفه، قایق‌ های پدالی کرایه­ای، سرویس بهداشتی و آتلیه عکاسی از امکاناتی به‌حساب می‌آید که در اطراف دریاچه الندان ساری دیده می­شود. غیر از این می­توانید، خوراکی­های محلی و یا هر چیزی که مورد نیازتان است را با رفتن روستاهای اطراف پیدا کنید.

بهترین هتل های گیلان – معرفی 30 هتل عالی استان گیلان
ادامه مطلب

تفریحات دریاچه الندان

تماشای غروب آفتاب در دریاچه الندان

بعد از ورود به اینجا و مواجه شدن با منظره باشکوه دریاچه الندان که چون گوهری نایابی خود را به شما نشان می­دهد، می­توانید به تفریحاتی که در اینجا برایتان امکان­پذیر است بپردازید.

عکاسی

احتمالاً شما هم از آن دست آدم­های خوش­ذوقی باشید که در مواجه با شگفتی­های طبیعت و تماشای آن­ها، دوست دارید آن را برای همیشه در تصویری ثبت کنید. شاید به این زودی نتوانید به اینجا برگردید؛ اما همین که لحظاتی را با تماشای تصاویر دریاچه الندان به یادآوری خاطرات خوش می­گذرانید هم می­تواند حالتان را خوب کند. غیر از تصویر برداری از مناظر طبیعی، پیشنهاد می­کنیم با پوشیدن لباس­های محلی این منطقه نیز که در آتلیه کنار دریاچه الندان موجود است، عکسی زیبا و خندان از خودتان به یادگار ثبت کنید.

قایق سواری در دریاچه الندان

قایق سواری

کسی نمی­تواند منکر این باشد که آب آرامش‌بخش است و با روح آدم بازی می­کند. اگر می­خواهید آرامش و زیبایی دریاچه را از نزدیک لمس کنید و به سکوتی که در میانه آن برقرار است برسید باید به سمت قایق­های موجود در ساحل دریاچه الندان بروید. در میانه راه­ قایق سواری دوربینتان را به دست بگیرید و از زاویه­ای متفاوت در دریاچه الندان نیز عکاسی کنید.

پیاده روی

وقتی به جایی مثل دریاچه الندان پا می­گذارید، با یک جا نشستن بیشتر در حق خودتان ظلم می­کنید. بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و با یک پیاده‌روی ساده انرژی مثبت طبیعت را دریافت کنید. مطمئن باشید از قدم‌زدن پشیمان نخواهید شد؛ چون علاوه بر تفریح می­توانید از میوه­های جنگلی و گیاهان خودرو و دارویی اینجا نیز بهره ببرید. هنگام پیاده‌روی در اطراف و حاشیه دریاچه الندان، مخصوصاً اگر شنا بلد نیستید، باید بسیار مواظب باشید که به داخل آب نیا­فتید.

عکاسی در دریاچه الندان

برپایی پیک­نیک و دورهمی

دور هم نشستن در طبیعت آن هم در کنار منظره­ای جان‌بخش چون دریاچه الندان، لذت تفریح را بیشتر می­کند. سخت نگیرید، لذت گردش و سفر در دل طبیعت به ساده برگزارکردن آن است. از روستاهای اطراف غذای محلی تهیه کنید و کنار هم از خوردن آن لذت ببرید. یا اینکه مواد غذایی لازم را از خانه به همراه بیاورید و بساط آشپزی در طبیعت را به سبک مستندهای آشپزی برپا کنید. خوردن غذای ساده­ای که در کنار دریاچه الندان و جنگل میل می­کنید، لذتی بیشتر از غذاهای گران‌قیمت در رستوران­های لوکس به شما می­دهد.

کوهنوردی

اگر اهل ورزش و کوهنوردی باشید محال است از خیر کوهنوردی در چنین جایی با طبیعت بهشتی بگذرید. اینجا مقصد مناسبی برای شماست، پس بهتر است از قبل کفش­های کوهنوردی و تجهیزات لازم را با خود به همراه بیاورید. کسانی که کوه­پیمایی را علاوه بر تفریحات دیگر تجربه می­کنند می­توانید شکوه و جلوه خیره‌کننده دریاچه الندان را از زاویه بالا نیز داشته باشند.

ماهیگیری در دیاچه الندان

ماهیگیری

انسان­های صبور همیشه نتیجه­ای بیش از بقیه نصیبشان می­شود که مثال بارز آن ماهیگیری است. در آب شیرین و پاک دریاچه الندان ماهی­های متنوعی زندگی می­کنند که فرصت خوبی برای تفریح آرامش­بخش ماهیگیری است. چشم بر منظره بهشتی روبرو بدوزید و با نفس کشیدن در هوای پاک و لمس خاک نم­دار، منتظر صید ماهی شوید.

نکات مهم در بازدید از دریاچه الندان

نکات مهم در بازدید از دریاچه الندان

دریاچه الندان ساری به موزه­ای باستانی و طبیعی شبیه است و مهم­ترین نکته­ای که باید رعایت کنیم آسیب نرساندن با این اثر ملی و طبیعی است. به همراه بردن کیسه­های زباله و پاک نمودن محیط اطراف دریاچه الندان باید در اولویت ما باشد. اگر آتشی افروختید، قبل از ترک محیط از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوید.

در کنار دریاچه الندان غریق نجاتی وجود ندارد و پیشنهاد می­کنیم اگر شناگر ماهری نیستید از شنا کردن در آب دریاچه الندان چشم­پوشی کنید. لباس­های مناسب فصل، کفش پیاده‌روی، کلاه و عینک آفتابی، آب، غذا و دارو از وسایل مورد نیازتان برای این گردش خواهد بود که باید پیش از سفر به فکر آن باشید.

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه الندان

روستای الندان

روستای الندان

روستای الندان یا الندون یکی از زیباترین جاذبه های اطراف دریاچه الندان در توابع بخش چهاردانگه است که در بازدید از این دریاچه نباید از آن غافل شد. این روستا حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد و تا کیاسر ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. غیر از جاذبه های گردشگری، گیاه گل گاو­زبان روستای الندان شهرت و مرغوبیت خوبی دارد. از روستای الندان تا دریاچه الندان حدود ۷ کیلومتر فاصله وجود دارد و شغل اکثر اهالی کشاورزی و دامداری است.

 روستای ازنی و قلعه باستانی ازنی

روستای ازنی

روستای ازنی، جاذبه­ای طبیعی و توریستی در نزدیکی دریاچه الندان است. این روستا در دامنه کوهی زیبا به همین نام قرار دارد. مردم این روستا به کشاورزی مشغول هستند و آب زمین­های ازنی و روستاهای اطراف از برکت دریاچه الندان سیراب می­شود.

معرفی هتل پارسیان آزادی خزر چالوس با جزئیات کامل
ادامه مطلب

موقعیت جغرافیایی روستا به شکلی است که تنها از سمت جنوب و فاصله دور می­توانید آن را ببینید و تا به روستا وارد نشوید از دید شما پنهان است که موقعیت امنیتی خوبی به وجود آورده است. قلعه تاریخی ازنی تکمیل‌کننده کلکسیون جاذبه های این روستای توریستی می­باشد که گردشگران بسیاری را به سمت خود می­کشاند.

قلعه ازنی در قسمت جنوب غربی روستا قرار دارد.  قدمت دقیق و نام سازنده این قلعه محکم را کسی نمی­داند. این بنا ساختمانی مرکزی دارد و خندقی عمیق دورتادور آن را فراگرفته و باتوجه‌به موقعیت قرارگیری روستا امنیت بالایی داشته است. احتمالاً پل­های چوبی قابل حمل بر روی خندق برای رفت آمد وجود داشته است، غیر از این گمان، گفته می‌شود که راه زیر زمینی برای ورود نیز وجود داشته است. در قسمت شرق و غرب این بنا دو قلعه دیگر نیز وجود دارند که هیچ شباهتی از نظر ساختار با قلعه مرکزی ندارند.

طبیعت زیبای دریاچه الندان

رودخانه لاکبار

رودخانه لاکبار از دیدنی­ های نزدیک به دریاچه الندان است که در جنوب روستای ازنی واقع شده است. آب شیرین و خنک این رودخانه روح و جسمتان را تازه می­کند. رودخانه جاری لاکبار، بخش مهمی از آب موردنیاز روستاها و زمین‌های کشاورزی اطراف را سیراب می­کند. استراحت در کنار این رودخانه و لذت بردن از طبیعت زیبایی کنار آن از تفریحات لذت بخش این سفر خواهد بود.

مر قلعه

مر قلعه یا مار قلعه اثر تاریخی دیگری در نزدیکی دریاچه الندان است. این بنا در مرتفع ترین نقطه از روستای توریستی الندان قرار دارد که می‌توانید بازدید از آن‌ها در برنامه یک روز خود قرار دهید. برای بازدید از این قلعه باید از جنگل‌های انبوه روبرویتان بگذرید و سربالایی طولانی را طی کنید؛ اما پس از رسیدن، منظره­ای باشکوه منتظر شماست. مار قلعه در قسمت پایین خود چند غار سنگی دارد که احتمالاً برای رفت‌وآمد از آن­ها استفاده می­شده. زمانی درستی برای تخمین قدمت این قلعه نیز در دست نیست.

جنگل­ های پله

جنگل­ های پله

در اطراف دریاچه الندان می­توانید جنگل‌های انبوه پله را ببینید که با برگ­های پهن خود بخش بزرگی از منطقه را پوشانده­اند. راش، ممرز، ملچ، نمدار و بلوط از عمده درختان این جنگل هستند که تصویری رؤیایی از خود بر روی آب دریاچه نیز نشانده­اند. قدم‌زدن در زیر سایه خنک درختان این جنگل و نفس‌کشیدن در هوای پاک جان تازه­ای به چشم و روح گردشگران می­بخشد.

دریاچه چورت ساری

دریاچه چورت ساری

دریاچه چورت یکی از زیباترین مکان های گردشگری مازندران است که هر ساله مقصد گردشگران بسیاری است. این دریاچه وسعت زیادی ندارد؛ اما به‌سان آیینه­ای شفاف زیبایی­های اطراف خود را دو­چندان کرده است. مه صبحگاهی و صدای پرندگان ساکن در این جا هوش از سرتان می­برد. به این دریاچه میانشه نیز می­گویند و به دلیل نزدیکی به روستای چورت نام چورت نیز بر روی آن گذاشته شده است. دریاچه چورت در سال ۱۳۱۸ بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین بوجود آمده است.

شیرگاه سوادکوه

شیرگاه منطقه­ای پر جاذبه و چشم­نواز در استان مازندران است. این منطقه پیش­تر که روس­ها در زمان جنگ در آن مستقر بودند، نام روس آباد را گرفت و از سال ۱۳۴۱ به شیرگاه تغییر کرد. شیرگاه سوادکوه سهم بزرگی در تاریخ مازندران به ارث برده است؛ جاده شوسه و پل‌های ساخته شده در دوران صفویه گواه این موضوع است. بخش‌هایی روستایی شیرگاه بیشتر از بافت شهری آن قدمت دارد. از شهر شیرگاه تا ساحل دریای مازندران ۶۷ کیلومتر فاصله وجود دارد.

آبشار اوپاش پاش

آبشار اوپاش پاش

آبشار اوپاش پاش از جاذبه های دیدنی در اطراف دریاچه الندان است که در بخش چهاردانگه قرار دارد. این آبشار در میان دو روستای مازارستاق و تلوکلا واقع شده است. آب خروجی از دریاچه الندان پس از طی مسافتی در حدود ۶ کیلومتر از داخل کوه به این آبشار می­ریزد.

آبشار سنگ لوه

آبشار سنگ لوه

آبشار سنگ لوه یکی دیگر از جاذبه های نزدیک به دریاچه الندان است که می­توانید در برنامه سفر به اینجا از آن دیدن کنید. این آبشار از بالا شبیه به چند دیگ سنگی است که در کنار هم چیده شده­اند و علت به‌وجودآمدن آن نیز برخورد و اصطکاک با آب است. همین شباهت به دیگ سنگی علت نام­گذاری آبشار به سنگ لو بوده است. آبشار سنگ لو در فاصله روستای الندان و کیاده قرار دارد.

کلام آخر

سفر به دریاچه الندان ساری بهتر از قبل به ما ثابت کرد که برای داشتن روز و روزگار خوش باید بهانه را کنار بگذاریم و دل به جاده بزنیم. با گردش در دریاچه الندان دیدیم که بر خلاف تصور خیلی­ها، خوشی­های ماندگار بهای زیادی ندارند و بهترین کاری که باید کنیم برخاستن است. در این مقاله سعی کردیم شما را با بخش­های مختلفی از دریاچه الندان و اطراف آن آشنا کنیم تا راهنمایی برای سفرتان در این منطقه باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر