لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 13 جاذبه ی گردشگری به یاد ماندنی در ژاپن
13 جاذبه ی گردشگری به یاد ماندنی در ژاپن

13 جاذبه ی گردشگری به یاد ماندنی در ژاپن

مسافرانی که به ژاپن سفر می کنند اغلب زمان خود را به بازدید از جاذبه های شناخته شده و تکراری سپری می کنند، شاید در مرحله ی اول به بازدید و گردش در ناحیه ی گینزای توکیو (Tokyo’s Ginza district)، اولین خیابان به سبک غربی و مدرن شهر بپردازند، یا به تماشای زیارتگاه ها و معابد تاریخی در کیوتو بروند، یا در چمنزار ها و باغ های ژاپنی قدم بزنند. برخی از گردشگران به دنبال رستوران های برتر و عالی که غذای سوشی سرو می کنند، گشته و عده ای به دنبال کافه های شاد و جذاب برای میل کردن ساکی (نوشابه ى الكلی ژاپنی) و ویسکی ژاپنی می باشند. تعدادی از گردشگران، زمان خود را با تماشا و شرکت در جشنواره شکوفه ‌های گیلاس بهاری سپری می کنند یا در برنامه های اسکی زمستانی شرکت می کنند و میمون هایی که در هوای برفی در چشمه های آب گرم حمام می کنند، را تماشا می کنند.

گفتنی است که در بهار یا زمستان ژاپن طبیعت خاص خود را دارد و سفر به این کشور در همه فصل ها لذت بخش می باشد. این موارد می تواند دلایل خوب و مثبتی برای انتخاب یک مقصد گردشگری باشد. گفتنی است که کشور جالب ژاپن تقریبا هفت هزار جزیره دارد که از این تعداد 400 جزیره مسکونی می باشد. هنگام بازدید از اماکن توریستی معروف ژاپن به سوی مکان های فراموش نشدنی و خاطره انگیزی که در ادامه معرفی می کنیم، حرکت کنید شاید تا به حال هیچ یک از این جاذبه ها را تصور نکرده بودید. با برنامه ریزی مناسب و رزرو آنلاین هتل سفر خوبی در این کشور را رقم بزنید.

از جاذبه های جذاب این کشور می توان به جزیره ای اشاره کرد که اکثر ساکنین آن را گربه ها تشکیل می دهند و افراد کمی در آنجا زندگی می کنند، و یا شهر کوچکی که هنگام بازدید از آن با عروسک هایی در شکل و اندازه ی انسان روبرو خواهید شد، زمین های تسخیر شده و پر از ارواح سرگردان آرامستان و یا پارک تفریحی در اطراف بیمارستان وحشت، از دیگر نمونه های جاذبه گردشگری می باشند. گردشگرانی که سوغاتی هایی جدید و متفاوت می خواهند، می توانند مجسمه ی مینیاتوری از خودشان را تهیه و به خانه ببرند. دوستداران خوراکی به یاد دوران کالج و تهیه فوری غذا در لحظات گرسنگی می توانند به موزه ی نودل سر بزنند. برای داشتن لحظاتی به یاد ماندنی پیشنهاد می کنیم که از جاذبه های غیر معمول و عجیب این سرزمین دیدن کنید.
Nagoro, Shikoku

1 – دهکده ی ناگورو، شیکوکو (Nagoro, Shikoku)

دهکده ی ناگورو در بخش جنوب غربی جزیره ی شیکوکو واقع شده است و در گذر سال ها، جمعیت ناگورو به دلیل مهاجرت و مرگ و میر کاهش یافته است. با بازدید از این دهکده با 350 عروسک در شکل و اندازه ی انسان روبرو خواهید شد که توسط آیانو تسوکیمی، ساکن ناگورو ساخته شده اند. آیانو تسوکیمی مترسکی برای مزرعه درست کرد که به پدرش بسیار شبیه بود، و این باعث شد تا به فکر ساختن عروسک هایی بیفتد که جایگزین اعضای خانواده ها و اعضای قبلی دهکده باشند. در ساخت عروسک ها از کاه و لباس استفاده کرد و لباس های قدیمی بر تن آنها پوشاند. تسوکیمی عروسک ها را در محیط های واقعی و مختلف دهکده جای گذاری کرد عده ای در ایستگاه اتوبوس منتظر می باشند، برخی در حال کار در مزرعه بوده و تعدادی از عروسک ها به جای دانش آموزان در کلاس درس نشسته اند، در سراسر ناگورو این عروسک ها به چشم می خورند و توریست های زیادی را به سوی جذابیت و شگفتی این دهکده ی غیر معمولی جذب کرده اند. در این جزیره گردشگران می توانند از آب های گرم و موزه و قصر تاریخی نیز دیدن کنند.

Aoshima, Ehime

2 – جزیره ی آئوشیما، اهیمه (Aoshima, Ehime)

آئوشیما جزیره ای کوچک و زیبایی است که در جنوب ژاپن قرار دارد و بیش از 100 گربه در آن سکونت دارند، در حقیقت این جزیره یکی دیگر از جزایر گربه ها می باشد که تعداد گربه ها از تعداد افراد ساکن آن بیشتر می باشد. گردشگرانی که به تماشای گربه ها علاقه ی زیادی دارند با کشتی به سوی جزیره سفر می کنند. گفته می شود که در گذشته مردم این جزیره برای حل مشکل زیادی موش ها تصمیم گرفتند تعدادی گربه در جزیره رها کنند تا موش ها را شکار کنند اما گربه ها به سرعت زاد و ولد کردند و با گذشت زمان و با مهاجرت اهالی تعداد گربه ها افزایش یافت و خانه هایی که ساکنین آن رفته بودند به جایگاه و منزل این حیوانات تبدیل شد. و در نهایت آئوشیما به جزیره ی گربه ها معروف شد. دوستداران حیوانات از سفر به این جزیره لذت خواهند برد.

Aogashima, Izu Archipelago

3 – کوه آگوشیما، مجمع‌الجزایر ایزو (Aogashima, Izu Archipelago)

آگوشیما جزیره ای کوچک و آتشفشانی است که حیات بر روی آن جریان دارد. جزیره با وجود کوه آتشفشانی که آخرین بار در سال 1785 فعال شد، دارای جمعیت زیادی می باشد و بیشترین ساکنین جزیره در نزدیکی دهانه ی آتشفشان زندگی می کنند. این نشان دهنده ی شجاعت و نترس بودن مردم این نواحی می باشد که با وجود تاریخ تلخ این کوه، از خانه های خود دور نشده اند و از حضور توریست ها، چشمه ها و استخر هایی که توسط حرارت مركزى زمين گرم می شوند، استفاده از انرژی طبیعی برای پخت و پز، غواصی در آب های گرم، چشم انداز های دیدنی از پارک رصدخانه اویاما و حتی کار در کارخانه ی نمک جزیره لذت می برند. در صورت تمایل به داشتن تجربه ای متفاوت و ماجراجویی به سوی کوه آتشفشان آگوشیما سفر کنید.
Okunoshima, Takehara

4 – جزیره خرگوش ها (اوکونوشیما)، شهر تاکه هارا (Okunoshima, Takehara)

در جزیره ی اوکونوشیما بیش از هزار خرگوش زندگی می کنند، اکثر گردشگران برای تماشا، غذا دادن، ناز کردن و عکس گرفتن با این موجودات دوست داشتنی به این جزیره سفر می کنند. گذشته و چگونگی ورود خرگوش ها به این جزیره هنوز هم جای سوال دارد اما علت و چگونگی افزایش تعداد این موجودات مشخص است، در این جزیره شکارچی خرگوشی وجود ندارد و این حیوانات چرخه حیات را بدون صید شدن ادامه داده اند و دولت از گربه ها و سگ های نواحی محافظت کرده است. گفتنی است که در طول جنگ جهانی دوم، این جزیره در تولید سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی نقش داشته است. همچنین گردشگران هنگام بازدید از جزیره می توانند از دیگر جاذبه های آن دیدن کنند، برای نمونه می توان از موزه ی گاز سمی که نشان دهنده ی تاریخ تاریک و شوم این جزیره در جنگ جهانی است، بازدید کرد.
Sagano Bamboo Forest, Kyoto

5 – ویستریا باغ کاواچی، شهر کیتاکیوشو (Kawachi Wisteria Garden, Kitakyushu)

ویستریا کاواچی باغی خصوصی می باشد که با وجود شکوفه های بنفش، صورتی و شکوفه های سفید بهاری شهرت یافته است و در این باغ بیش از 150 درخت ویستریا با بیش از 20 گونه ی مختلف وجود دارد. ویستریا زیبا ترین درخت دنیا می باشد. درون این باغ دو تونل بسیار زیبا و رویایی وجود دارد که با گل های ویستوریا و شاخه و برگ های درختان شکل گرفته اند، این شکوفه های زیبا هزاران مسافر را از سراسر جهان به سوی سرزمین عجایب گل در طول ماه آوریل تا اواسط ماه مه، به سوی جذب می کنند. برخی از این درختان قدمتی بیش از صد سال دارند. ارزش و اهمیت درختان ویستریا را می توان در ادبیات ژاپن مشاهده کرد، محبوبیت ویستریا به قدری زیاد است که در شعر های ژاپنی نماد مهمی بوده و در داستان های عاشقانه نقش دارد. این باغ و تونل های بی نظیر آن مقصد توریستی معروفی در جهان می باشند.
Sagano Bamboo Forest, Kyoto

6 – جنگل بامبو ساگانو، شهر کیوتو (Sagano Bamboo Forest, Kyoto)

جنگل بامبو یکی از زیبا ترین جنگل های طبیعی جهان است که در شهر کیوتو واقع شده است. تماشای منظره ی زیبای جنگل بامبو در مسیر های پر پیچ و خم و سایبانی که درختان بر فراز جنگل افراشته اند، لذت بخش می باشد. با وزش نسیم ملایم می توان صدای خش خش برگ ها را شنید، این صدا برای داشتن لحظات مدیتیشن و مراقبه بی نظیر می باشد، همچنین می توان خم شدن و تکان خوردن ساقه های درختان را تماشا کرد. در سال 1996 وزارت محیط زیست ژاپن طرحی را ارئه کرد تا از برخی مکان های طبیعی محافظت کند و با آلودگی صوتی مبارزه کند که جنگل بامبو نیز در بین 100 محیط گردشگری بدون آلودگی صوتی قرار می گیرد. با این روش شهروندان نیز به نگهداری و محافظت از طبیعت تشویق شدند. گردشگران می توانند در این جنگل رویایی دوچرخه سواری کنند، قدم بزنند یا با کالسکه ی چینی در طول این مسیر پر از آرامش حرکت کنند. این جنگل یکی از گنجینه های ملی ژاپن به شمار می رود.
Fuji-Q Haunted Hospital, Yamanashi

7 – فوجی کو بیمارستان تسخیر شده، یاماناشی ( Fuji-Q Haunted Hospital, Yamanashi)

گردشگرانی که به دنبال تجربه ی صحنه های ترسناک در فیلم های اکشن می باشند می توانند از این بیمارستان بازدید کنند. گفتنی است که این مکان را پیچراهی از هراس و وحشت نیز نامیده اند. گفته می شود که این مکان تسخیر شده، بزرگ ترین و ترسناک ترین خانه ی ارواح در سراسر جهان به شمار می رود. زامبی، صدا های عجیب، غافلگیری، جلوه های ویژه، اندام های بدن در شیشه های مواد شیمیایی، پیچ راه ها و گوشه کنار تاریک در سراسر این محیط به چشم می خورد. تاریخ این بیمارستان وحشت، طبق گفته ها و افسانه های محلی پر از قربانی و خشونت است. پزشکان بی وجدانی در طول عمل های جراحی اندام های بدن بیماران را به سرقت می بردند و امروزه باور بر این است که این ارواح سرگردان همان بیماران می باشند که برای انتقام برگشته اند.
Mandarado Yagura, Kamakura

8 – ماندارادو یاغورا، شهر کاماکورا (Mandarado Yagura, Kamakura)

در شهر کاماکورا مجموعه ای بزرگ از غار ها در سه دسته به نام یاغورا وجود دارند. این غار ها احتمالا در قرن 15 میلادی شکل گرفته اند، درون آنها بقایایی از جنگ جویان سامورایی، راهبان بودایی و بازرگانان ثروتمند وجود دارد و اهالی معتقدند که ارواح این افراد ترسی را در محیط اطراف غارها ایجاد کرده است. گفتنی است که در نواحی اطراف غار فرهنگ سامورایی وجود دارد، این ناحیه قبلا پایتخت نظامی ژاپن به شمار می رفت. در نزدیکی غار ها راه باریکی وجود دارد که امروزه به مسیر پیاده روی برای گردشگران تبدیل شده است و دسته هایی داوطلبانه نواحی اطراف را بازسازی و مرمت کرده اند. فراموش نکنید که دسترسی محدودی به گور های باستانی وجود دارد.
Aokigahara Suicide Forest, Fujinomiya-shi

9 – آئوکیگاهارا جنگل خودکشی ژاپن، شهر فوجی نومیا (Aokigahara Suicide Forest, Fujinomiya-shi)

شهر فوجی نومیا در نزدیکی جنوب غربی کوه فوجی در کناره ی اقیانوس آرام واقع شده است و دارای جنگل های انبوهی است. طبق گزارش ها در طول 70 سال گذشته بیش از صد مورد خودکشی در جنگل آئوکیگاهارا رخ داده است. به دلیل وجود تراکم زیاد درختان، در مسیر حرکت نور کمی وجود دارد و این مکان به ایده آل ترین مکان برای مردن معروف شده است. روحانیون معتقدند که در این جنگل پدیده های روانی غیر طبیعی شکل می گیرد و شواهد نشان می دهد که به دلیل وجود ذخایر آهن مغناطیسی، گردشگران نمی توانند از قطب نما، تلفن همراه و جی پی اس در این ناحیه استفاده کنند. برای جلوگیری از حس خودکشی، پلیس تابلو های مختلفی در جنگل نصب کرده است تا این افراد را منصرف کند اما با این وجود تعدادی به این هشدار ها و راهنمایی ها توجه نمی کنند و برنامه ای برای برگشتن از این جنگل ندارند. ژاپن دومین رتبه خودکشی در جهان را دارد و این جنگل دومین مکان مرگبار شناخته می شود. باقی ماندن اجساد به تنهایی در جنگل کار درستی نیست به همین خاطر کارگران جنگل، اجساد مرده ها را جمع کرده و آنها را در اتاقی مخصوص در اداره ی پلیس قرار می دهند.
Shin-yokohama Ramen Museum, Yokohama

10 – موزه ی رامن شین یوکوهاما، یوکوهاما (Shin-yokohama Ramen Museum, Yokohama)

این مکان که موزه نامیده می شود اولین پارک تفریحی جهان با موضوع غذا می باشد. موزه ی رامن جایگاه غذا بوده و به غذا های ملی ژاپن اختصاص داده شده است که می توانید در آن بیش از 30 نوع غذای مخصوص رامن را مشاهده کنید. گفتنی است که رامن یکی از غذا های ملی ژاپن می باشد، این غذا از ریختن نودل چینی در داخل سوپ ماهی یا گوشت تهیه می‌ شود. گردشگران می توانند در این موزه با تاریخچه رامن آشنا شوند و در مسیری که نشان دهنده ی زمان کشف و اولین پخت رامن است یعنی سال 1958، قدم بزنند. علاوه بر اینکه انواع مختلفی از نودل ها و آبگوشت های خوشمزه را می توانید در این موزه بیابید، مغازه هایی در اینجا وجود دارند که چاپ استیک، کاسه ها و ظروف آشپزی همچنین شیرینی ها و اسباب بازی می فروشند.
Kanmangafuchi Abyss, Nikko-shi

11 – شکاف کانمانگافوجی، شهر نیکو (Kanmangafuchi Abyss, Nikko-shi)

گفتنی است که در شهر کوچک نیکو شکاف و گسل هایی به چشم می خورند که با فوران گدازه های آتشفشانی به وجود آمده اند. این فوران هفت هزار سال پیش از کوه نانتای (Mount Nantai) که در این حوالی قرار دارد، ایجاد شده است. فوران آتشفشان شکل هایی را به وجود آورده که جیزو (Jizo) نامیده می شوند و در آیین بودا جیزو نام یک نگهبان مقدس بودایی است و محافظ کودکان، ارواح سرگردان و مسافران نیز به شمار می رود. تماشای این شکل ها و مجسمه های قدیمی با کلاه های قرمز بافته شده و روسری ها شاید برای گردشگران جالب به نظر نرسد. افسانه ای در مورد این تندیس ها وجود دارد و گفته می شود که امکان شمارش آنها وجود ندارد به خاطر اینکه ناپدید می شوند. تقریبا 70 مجسمه در نزدیکی رودخانه ی دایاگاوا (Daiyagawa River) وجود دارد که گردشگران می توانند در کنار رود از آنها دیدن کنند.
Obama Onsen, Unzen-Shi

12 – اوباما اونسن، اونزن (Obama Onsen, Unzen-Shi)

کشور ژاپن بیش از 30 هزار چشمه ی آب گرم طبیعی دارد که اوباما اونسن یکی از این موارد می باشد. گفتنی است که این چشمه آب گرم با 105 درجه سانتیگراد (221 درجه فارنهایت) و 105 متر طول (344 فوت) گرم ترین چشمه می باشد. نگران گرمای بیش از حد چشمه ها نباشید، بسیاری از این چشمه ها را برای استفاده و امنیت گردشگران اندکی خنک می کنند. نام این چشمه هیچ ارتباطی با نام رئیس جمهور قبلی ایالت متحده امریکا ندارد اما آمریکایی ها از موقعیت این چشمه به نفع خود استفاده کرده اند و اعلام کرده اند که نام اوباما در زبان ژاپنی به معنی ساحل کوچک می باشد. و در ارتباط با این موضوع کارتنی ساخته شده است که نشان می دهد رئیس جمهور اوباما در یک چشمه ی آب گرم شنا می کند. فراموش نکنید که این چشمه ی آب گرم مناسب عکس های خاطره انگیز و به یاد ماندنی می باشد.
Jigokudani Snow Monkey Park, Yamanouchi

13 – جیگوکودانی پارک میمون های برفی ، یامانوچی (Jigokudani Snow Monkey Park, Yamanouchi)
صدها میمون در پارک جیگوکودانی زندگی می کنند و رفتار هایی عجیب و جالب از خود نشان می دهند. میمون های ماکاک (Macaque) که به آنها میمون های برفی نیز می گویند، اغلب در نواحی حفاظت شده ی طبیعت، در کنار چشمه های آب گرم زندگی می کنند. گردشگران با بازدید از این پارک مشاهده خواهند کرد که چگونه این حیوانات برفی به حیات خود ادامه می دهند و می توانند به سرگرمی های این حیوانات نگاه کنند. این میمون ها به حضور تماشاگران در اطراف شان عادت کرده اند. گفتنی است که در طول فصل زمستان میمون های ماکاک عاشق شنا کردن درون چشمه های آب گرم می باشند و گردشگران در سرما در حالی که این حیوانات به آرامی آرمیده اند، آنها را نظاره می کنند. این پارک معروف فرصتی فراهم کرده است تا گردشگران بتوانند از نزدیک میمون ها را تماشا کنند. در سفر به ژاپن فرصت تماشای این مقصد معروف گردشگری را از دست ندهید.

تماشای شکوفه های زیبای ویستریا در ژاپن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر