لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> بایدها و نبایدهای سفر کردن
بایدها و نبایدهای سفر کردن

بایدها و نبایدهای سفر کردن

چه در یکی از شهرهای بزرگ جهان مثل نیویورک، آمستردام یا رم در حال گردش هستید و چه اقدام به رزرو بلیط در یکی از هتل های ایران برای بازدید از شهرهای زیبای کشورمان نموده اید، سفر به هر مکانی در جهان نیازمند رعایت احتیاط های خاصی است؛ با توجه به اینکه بسیاری از این احتیاط ها پیش پا افتاده و ساده به نظر می رسند، خیلی راحت ممکن است این موارد را به باد فراموشی بسپارید و یا مبهوت عظمت و زیبایی جاذبه های دیدنی مقصد شوید. مسافرت هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان با رعایت یک سری احتیاط های مشابه که در خانه نیز رعایت می کنید، بسیار امن خواهد بود. چه مسافرتتان داخلی و چه خارجی باشد فرقی نمی کند، فهرست بایدها و نبایدهای سفر کردن که باید به خاطر بسپارید، همواره ثابت بوده و باید عملی شوند.

پول نقد خود را در معرض دید قرار ندهید

همه ما می دانیم که حمل مقادیر زیاد پول نقد ازجمله کارهایی است که باید از آن پرهیز شود؛ اما بدتر از آن در معرض دید قرار دادن دسته ای پول خارج از کیف پولتان است. کارت های بانکی در سرتاسر جهان کارایی دارند و بسیاری از هتل ها و بانک ها چک های مسافرین را نقد می کنند. برای بودن در حاشیه امنیت، پیش از رزرو اتاق مطمئن شوید هتل شما یک گاو صندوق امن دارد.

مانند یک توریست به نظر نیایید

توریست
هرگز و هرگز شبیه یک توریست لباس نپوشید و برای اطمینان بیشتر کیف کمری دوربین یا دیگر وسایل را همراه خود حمل نکنید. اکثر بومیان در مناطق استوایی هیچگاه لباس های روشن گلدار نمی پوشند و کلاه پانامایی به سر نمی گذارند و در شهری مثل نَشویل در آمریکا، تنها توریست ها کلاه های کابویی خنده دار به سر می کنند. اگر در یکی از شهرهای بزرگ جهان مسیر را گم کرده اید، فوری نقشه را مثل گیج ها از کیف خود بیرون نکشید. برای قدم هایتان به سمت مقصد اندیشه کنید و طوری رفتار کنید که انگار می دانید مسیر شما از کدام سمت است. اگر پلیسی را مشاهده کردید، از وی آدرس را بپرسید. اگر نه، خیلی ساده در یک مغازه توقف کرده و سوال خود را بپرسید.

بی احتیاط نباشید

مرد با کوله پشتی
هرگز کیف خود را از شانه تان آویزان و معلق قرار ندهید؛ چراکه یک دزد به راحتی می تواند آن را چنگ بزند و در کسری از ثانیه کیفتان را برباید. اگر حتما باید یک کیف به این شکل حمل کنید، آن را محکم بچسبید و بیشتر در سمت جلوی خودتان قرار دهید؛ به خصوص اگر در یکی از کشورها مانند آسیای شرقی در حال بازدید هستید که موتور سواری یکی از روش های رایج و اصلی حمل و نقل است، حتما همیشه کیف خود را در جهت برعکس جاده روی دوش قرار دهید؛ زیرا کیف ربایی و با سرعت متواری شدن ازجمله موارد رایج در این کشورها است. کیف پول جیبی تان را به جای عقب در جیب های جلوی شلوار قرار دهید. هنگامی که فردی کاملا بی احتیاط عمل کند، دزدها به راحتی می توانند حتی با یک تیغ، زیر جیب عقب را پاره کرده و کیف را بربایند.

تنها در جاهای خلوت پرسه نزنید

 جاهای خلوت
همیشه وقتی تعداد زیاد باشد امنیت برقرار می شود. وقتی در حال خرید یا دیدن مناظر هستید یک یا چند نفر را همراهتان ببرید. اگر قصد سفر تک نفره دارید، مخصوصا در یک کشور خارجی، بهتر است همراه شدن با تورهای گروهی اولویت تان باشد. بسیاری از این تورهای گردشگری اوقات فراغت خوبی را برای شما فراهم می کنند و در مسیر دوستان جدیدی خواهید یافت.

پاسپورتتان را گم نکنید

پاسپورت
اگر قصدتان برای سفر کاملا قطعی است، گم کردن پاسپورت یکی از مواردی است که به شدت باید مراقب آن بود. پاسپورت بعضی از کشورها، قیمت بالایی در بازار سیاه دارند و گم کردن یا دزدیده شدن آن ها شما را مجبور به مراجعه به سفارت خواهد کرد؛ در ادامه ممکن است پروازتان را به خانه از دست بدهید. حتما شماره پاسپورتتان را در جایی بنویسید و در محلی جداگانه نگهداری کنید؛ همچنین هیچ ضرری ندارد یک کپی از آن تهیه کنید و به دست شخصی در منزل بسپارید. انجام چنین اقداماتی می تواند راه نجاتی در روزهای سردرگمی برای شما باشد.

هشیار بمانید

از چشمان خود استفاده کنید و نسبت به محیط اطراف تان هوشیار بمانید. اگر در حال رانندگی هستید و متوجه می شوید محله ای که در آن هستید شبیه جایی نیست که باید در آن باشید، سریعا دور بزنید. این موضوع در زمان پیاده روی به این مقدار مشکل بزرگی نیست چون کمتر امکان غافل ماندن از محیط اطراف وجود دارد.

کیف وسایل خود را ایمن نگه دارید

کیف
حتی یک دزد آماتور هم می تواند قفل کیف یا چمدان را باز کند. برای محافظت بیشتر، چسبی مخصوص را دور چمدانتان ببندید، یا حتی از زنجیر فلزی کوچکی استفاده کنید و آن را با قفلی مناسب ایمن نمایید. با این کار به احتمال زیاد باعث می شوید سارقان از خیر آن بگذرند و سراغ هدف های راحت تر بروند، چون به زمان خود بها می دهند.

درب های محل اقامتتان را قفل نمایید

هنگام رانندگی در محیطی ناآشنا، حتما درب های خودرو را قفل کنید و پنجره ها را بالا بکشید. در بیشتر شهرهای بزرگ سرقت خودرو روزانه اتفاق می افتد. هنگام پرواز، مخصوصا در فرودگاه های بین المللی، همیشه زمان بیشتری را برای رسیدن به فرودگاه در نظر بگیرید. اگر می خواهید پارک کنید و خودرویتان را در فرودگاه رها کنید، باز هم مدت زمان بیشتری را در نظر بگیرید. یافتن مکانی مناسب برای پارک کردن، رساندن خود به ورودی فرودگاه، سوار آسانسور یا پله برقی شدن، حرکت در میان انبوه مسافران، پذیرش و عبور از بخش امنیتی می تواند پروسه ای طاقت فرسا و زمانبر باشد.

مجهز سفر کنید

محض احتیاط همیشه کیفی کوچک و قابل حمل برای داخل هواپیما به همراه داشته باشید؛ چراکه ممکن است پروازتان به مقصد یک شهر باشد اما وسایلتان به مکانی دیگر برده و پذیرش شوند. مقداری لباس و وسایل آرایشی بهداشتی از محصولات محبوبتان را همراه خود داشته باشید؛ هتل ها لوازم آرایشی بهداشتی ساده ای دارند و آن چیزی که مد نظر شما است نیست. برای سفرتان برنامه ریزی داشته باشید. قرار نیست برنامه سفری سفت و سختی داشته باشید، چون ممکن است با چیزی مواجه شوید که تا قبل از این از آن غافل بوده اید و تصمیم به تغییر برنامه خود بگیرید. اگر مثلا قصد سفر پنج روزه به مادرید را دارید و نمی خواهید زمان خود را برای تصمیم گیری اینکه چه بکنید تلف کنید، برنامه ریزی های خود را پیش از رسیدن به مقصد انجام دهید.

از کارت اعتباری خود محافظت نمایید

کارت اعتباری
تنها کارت های اعتباری را به همراه ببرید که قصد دارید از آن ها استفاده خواهید کنید و اگر کارت هایی دارید که به ندرت استفاده می شوند، آن ها را در خانه باقی بگذارید. لیستی از ارقام، تاریخ های انقضا و کدهای امنیتی آن کارت هایی که همراه دارید بنویسید و آن را در محلی جداگانه نگه دارید یا یک کپی از آن را به یکی از دوستان قابل اعتماد یا اعضای خانواده بسپارید. فکر نکنید که اتفاق برای شما پیش نخواهد آمد. همیشه نیم نگاهی به حساب اینترنتی خود داشته باشید تا مطمئن شوید اگر جایی کسی مشخصات کارت شما را دیده باشد از اطلاعات آن سوء استفاده نشده باشد. در نهایت می توان گفت که کمی برنامه ریزی و هوشیاری در هنگام سفر به شما کمک زیادی خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
راهنمای سفر نوروزی چگونه پرواز ارزان قیمت پیدا کنیم؟
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر