لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> رشد تورها و فعالیت ها در بازار گردشگری اروپا تا سال 2025
رشد تورها و فعالیت ها در بازار گردشگری اروپا تا سال 2025

رشد تورها و فعالیت ها در بازار گردشگری اروپا تا سال 2025

تا سال 2025 فقط 7 سال باقیست – قبل از نگاه به آینده، باید با گذشته آشنا باشید، پس باید به گذشته نگاهی بیاندازیم.
در سال 2011، علی رغم اینكه تورها و فعالیت ها، سال ها بخشی از سیاحت و سفر بوده اند، گزارش شركت فوكوس رایت، با عنوان “آنها وقتی به آنجا می رسند، چه كاری انجام می دهند” یكی از اولین گزارشات برای برجسته نمودن این بازار جوان بود. در نهایت،‌ این آغاز دیدن جاذبه و كشش از سوی بازیگران بزرگ مانند اكسپدیا بود. به هنگام تمركز بر بخش مورد تقاضا در آن روزها، بازیگران غالب عبارت بودند از: ویاتور (كه در سال 2014 توسط تریپ ادوایزر خریداری گردید) در شهر سیدنی استرالیا مجدداً در سال 1995 تأسیس گردید و همچنان مستقل بود.

از متخصص محلی شركت اكسپدیا، شركت گِت یور گاید، تنها در سال 2014 رونمایی گردید و این شركت هنوز یك استارت آپ نوپای سوئیسی بود كه در سال 2008 تأسیس گردید.

در بخش فناوری رزرواسیون، موج اول تورها و فعالیت های استارت آپ ها حتی روزهای ابتدایی تر خود را می گذراند. برنامه نرم افزاری چك فرانت، تنها یك سال زودتر ایجاد شده بود. بازیگرانی همانند رِزدی با بِیس (شركت اصلی) استرالیا و زولا با بِیس ایالات متحده، تأسیس شده بودند و بسیاری از پلتفرم های دیگر همچنان شانس خود را در مقوله B2C (استراتژی بازاریابی كسب و كار به مصرف كننده) امتحان می كردند.
در 7 سال گذشته چه اتفاقی افتاده است؟
بازار تورها و فعالیت ها، در حال حاضر یكی از داغ ترین بازارها در مقوله گردشگری و رزرو هتل بوده و متأسفانه اغلب دست كم گرفته شده است. اما این موضوع تغییر كرده است!
در سال های اخیر، بخش B2C‌ وارد میدان شده و به لحاظ سهم رزرواسیون، پیشرفت داشته و بعلاوه، همچنان تنها 5 درصد از بازار را تحت پوشش خود دارد (این مقدار در سال 2011، یك درصد بوده است! ).
B2C ها چرخه های مالی بزرگی را در اختیار داشته و نقل و انتقالات M&A (ادغام ها و خریداری ها) انجام پذیرفته اند، مانند خریداری ویاتور توسط تریپ ادوایزر به ارزش 200 میلیون دلار و تأسیس گِت یور گاید به ارزش 170 میلیون دلار.
بازیگران بخش نرم افزاری B2B (كسب و كار به كسب و كار) در ابتدای راه سرعتی بسیار پایین تر داشته اند، اما اكنون با سری A ری دییم 7 میلیون دلاری،‌ و سری B بوكینگ كیت و رزدی، سرعت بیشتری را تجربه می نمایند. امروزه پس از سال ها توسعه آهسته و آرام بازار تورها و فعالیت ها، اتفاقات جدیدتر و بیشتری طی 12 ماه گذشته نسبت به 12 سال قبل رخ داده است.

روز به روز بر اهمیت زیرساخت های B2B‌ افزوده می شود. علامت شروع با قرارداد چند هفته قبل Hotelbeds/TUI ارسال شد، با خریداری فیرهاربور توسط بوكینگ هلدینگز در ماه آوریل سال 2018 و خریداری بُكوم توسط تریپ ادوایزر ادامه یافت.

چشم انداز سال 2025 چگونه به نظر می رسد؟
تآمین كنندگان، برای دیجیتالی كردن خود از دو بخش مختلف تحت فشار هستند: اولاً، مشتریان آنها روز به روز فعالیت های خود را دیجیتالی تر انجام می دهند، و ثانیاً، كانال های توزیع مدام از آنها می خواهند كه امكان رزرواسیون آنلاین هتل در زمان واقعی را فراهم آورند.
در نتیجه، B2B با نرخ تطبیق بسیار بالاتری مواجه گردیده و به پیش نیازی برای كانال های توزیع تبدیل خواهد شد. هر دو بخش – B2C و B2B – با میزانی از تحكیم و تثبیت روبه رو شده اند: ستاره های آشنای كنونی خدمات B2C تحت فشار قرار گرفته اند، چرا كه شركت های عظیم مسافرتی، وارد گود شده و بازار را تثبیت و تقویت نموده اند.
بازیگرانی همانند گوگل، آمازون و فیسبوك كه تورها و فعالیت هایی را مستقیماً از منابع تأمین كننده و B2B به فروش می رسانند، میزانی از استحكام و تثبیت را تجربه كرده اند و سه بازیگر اصلی در هر مقصد قاره ای، باقی مانده اند و دیگران را به صورت تثبیت شده حفظ كرده اند و یا دیگر ارتباطی با آنها ندارند.

بازیگران آسیایی مانند سی تریپ و كلوك، تبدیل به شركت هایی جهانی شده اند كه توسط یك بازار خانگی قوی مورد پشتیبانی قرار گرفته اند. با توجه به ساختارهای اروپایی گوناگون با كشورهای مختلف، ما همیشه تفاوت های زیادی را در شُركای توزیعی در بین كشورها در مقایسه با امریكا و چین خواهیم دید، مناطقی كه در آنها تثبیت و تقویت، مهم تر و شفاف تر خواهد بود.
گردشگری-اروپا

چشم انداز ما نسبت به آینده
در چشم انداز ما، محصولات تورها و فعالیت ها، مانند جذابیت ها و تجارب، نقطه مركزی و اصلی تمام برنامه های مسافرتی در آینده خواهند بود. با فعالیت كه دلیل رزرو كردن هتل ها یا پروازها و رفتن به یك مقصد است، بخش تورها و فعالیت ها، دلیلی برای خودِ سفر بوده و دیگر فقط یك رویداد تفریحی نخواهد بود.
در آینده، سازمان، رزرواسیون و مدیریت فعالیت ها برای هر مقصد، دقیقاً همانند رزرواسیون پروازها و هتل ها، دیجیتالی خواهد بود. تأمین كنندگان از هر دو سوی بازار قوی تر می شوند؛ تأمین كنندگان با زنجیره های طولانی، دید بیشتری خواهند یافت و رزرواسیون از طریق پیشنهادات ارائه شده توسط Airbnb‌ و تأمین كنندگان حرفه ای تر و برتر، رشد خواهد كرد.

10 جاذبه ی برتر توریستی ریکاویک پایتخت ایسلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر