لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> صنعت توریسم فلوریدا، قربانی دیگر تغییرات آب و هوایی
صنعت توریسم فلوریدا، قربانی دیگر تغییرات آب و هوایی

صنعت توریسم فلوریدا، قربانی دیگر تغییرات آب و هوایی

صنعت توریسم فلوریدا در نتیجه تغییرات آب و هوایی در معرض خطر قرار گرفته است. مناطق ساحلی این شهر مانند میامی، فلوریدا کیز، پالم بیچ یا تامپا که بیشترین سهم را در جلب گردشگران داشته و شاهد بیشترین حضور گردشگران هستند، در نتیجه سیلاب ها در معرض تهدید جدی قرار داشته و ممکن است در چند دهه آینده به زیر آب بروند. در کمال ناباوری، این مشکل هیچ ارتباطی با طوفان های مداوم یا توفندهای منطقه ندارد که از دیرباز پدیده های آب و هوایی غالب و طبیعی منطقه بوده اند، بلکه بالا آمدن های بسیار شدید آب که اخیراً علیرغم وضعیت جوی مناسب به مناطق مسکونی هجوم برده اند مشکل اصلی این مناطق به شمار می آید.

گزارشی که توسط دانشمندان متخصص در حوزه تغییرات آب و هوایی منتشر شده نشان می دهد که در فلوریدا، بیش از 54.000 خانه مسکونی در خطر احاطه شدن توسط آب یا رفتن به زیر آن در دهه های آینده قرار دارند. این بخش از املاک شهر فلوریدا بش از 26 میلیارد دلار ارزش داشته و تاسیسات تجاری و هتل های منطقه را نیز شامل می شود.

بر اساس این گزارش تحقیقاتی، در سراسر ایالات متحده بیش از 311.000 باب خانه مسکونی ساحلی وجود دارد که ارزش آن ها بالغ بر 120 میلیون دلار بوده و در خطر مداوم مدفون شدن زیر آب تا اواخر سال 2045 قرار دارند. بدین ترتیب صنعت توریسم فلوریدا احتمالاً به یکی دیگر از قربانیان سیل تبدیل خواهد شد.

دانشمندان مذکور پیش بینی کرده اند که سطح آب اقیانوس تا سال 2045 میلادی 55 سانتیمتر و تا سال 2100 نیز 1.95 متر بالاتر خواهد آمد. این موضوع خطری جدی برای فلوریدا محسوب می شود که مسطح ترین ایالت آمریکا محسوب می شود؛ ایالتی که ارتفاع متوسط آن 1.8 متر بوده و بخش هایی از آن نیز حتی زیر سطح واقع شده اند.

البته این تنها پیش بینی ناخوشایند و هشدار دهنده ای نیست که این دانشمندان داشته اند: موسسه Sea Level Rise ادعا کرده است که سطح دریا در مناطق ساحلی این ایالت در 50 سال اخیر بیش از 20 سانتیمتر بالا آمده است اما سرعت بالا آمدن سطح آب در دهه اخیر افزایش قابل توجهی داشته که بر اساس گزارش های مطالعات مرکز تحقیقاتی مدیریت اقیانوس و ساحل فلوریدا این رقم به میزان 3 سانتیمتر در هر سال بوده است.
Florida Tourism

اما دلیل بالا آمدن آب دریا در این ایالت چیست؟ ذوب شدن یخچال های قاره جنوبگان و گرینلند مهم ترین نقش را در این زمینه دارند در حالی که افزایش آب اقیانوس، شتاب کاهنده جریانات گلف استریم و نشست خاک نیز مقصران بعدی هستند. همه این عوامل خود یک منشأ واحد دارند: تغییرات آب و هوایی که آن هم خود نتیجه گرم شدن زمین و ذوب شدن بخچال های قطبی بوده است.

در ثروتمندترین و فقیرترین شهرهای این ایالت سرمایه گذاری های میلیون دلاری صورت گرفته است تا به گفته دانشمندان این «مرگ تدریجی» متوقف گردد. در شهر میامی بیچ بیش از 400 میلیون دلار برای ساخت دیوارهای موج شکن، نصب پمپ های آب و بالا بردن سطح خیابان ها و جاده ها بودجه اختصاص یافته که نشان می دهد برای هر 100 متر از شهر بیش از 2 میلیون دلار هزینه شده است.
Florida Tourism

در شهر فورت لاودردیل نیز یک برنامه 1 میلیارد دلاری برای مقابله با سیل در نظر گرفته شده است. در مورد شهر پالم بیچ نیز بیش از 17 میلیون دلار برای ساخت جنگل های مردابی، ساخت کلونی های بزرگ از صدف ها، آبگیرها و زیست بوم های گیاهان دریایی به مساحت 30 هکتار در نظر گرفته شده است که به عنوان یک مانع طبیعی در برابر سیل عمل خواهند کرد.
بر اساس گزارش ارایه شده، در صورتی که اهداف معاهده پاریس محقق شوند، 85 درصد از املاکی که در معرض خطر قرار دارند نجات خواهند یافت؛ معاهده ای که بر اساس آن باید به طور متوسط 2 درجه دمای جهانی کاهش یابد. اما در ایالات متحده، رییس جمهور دونالد ترامپ از امضا کردن این معاهده بین المللی سر باز زده و دست یافتن به هدف ذکر شده بسیار دور از دسترس به نظر می رسد.

ساحل شیشه ای کالیفرنیا; بازی رنگ و آیینه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر