لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه گردشگری برتر مالتا
10 جاذبه گردشگری برتر مالتا

10 جاذبه گردشگری برتر مالتا

مالتا با وجود اینکه جزیره ای کوچک است ولی سرشار از گنجینه های شگفت انگیز است. مجموعه های باستانی هیجان انگیز، شهرهای دلربا و سواحل زیبا تنها بخش کوچکی از شگفتی هاست. مالتا برای قرن ها میزبان افراد ماجراجو بوده است و گردشگران امروزی نیز فرصت های بسیاری دارند تا در این مکان خارق العاده خاطراتی ماندگار خلق کنند. فرقی ندارد که گردشگران بخواهند در کنار دریا تمدد اعصاب کنند، غذاهای مدیترانه ای را امتحان کنند یا قسمتی از گذشته ی رمانتیک این جا را کشف کنند، زیرا جاذبه های گردشگری برتر مالتا برای همه ی سلیقه ها پیشنهادی خواهد داشت. در ادامه مقاله با ایران هتل آنلاین همراه باشید و به مالتا هوشمندانه سفر کنید.
10- خلیج ملیها
خلیج ملیها ( که به خلیج قدیرا نیز مشهور است)، طولانی ترین و محبوب ترین ساحل شنی در جزایر مالتا است. کافه های کوچک اقتصادی اینجا، انواع غذاها و نوشیدنی را به شما عرضه می کنند و شما می توانید بدون هیچ وقفه ای در ساحل بمانید و به استراحت بپردازید. اگر 15 دقیقه از شیب تپه بالا بروید، به شهر در حال توسعه ملیها می رسید که مانند یک تابلوی نقاشی بر بالای یک کوه واقع شده است. جاذبه های گردشگری نزدیک اینجا عبارتند از: روستای پاپای (روستایی که برای صحنه فیلمبرداری در سال 1980 ساخته شد) و برج مرمت شده ی سنت آگسا که متعلق به قرن 17 میلادی است.
9- قلعه سیتادلا
The Citadella
در جزیره گزو و شهر ویکتوریا، نمونه ای از معماری باستانی بینظیر به نام سیتادلا قرار گرفته است. این قلعه برای قرن ها، سنگر اصلی ساکنین شهر بوده است. سیتادلا اولین بار در 1500 پیش از میلاد بنا شد و فنیقی ها نیز این قلعه را توسعه دادند و در نهایت در زمان رومی ها، تبدیل به قلعه شهری پیچیده شد. بقایای این ساختمان پذیرای افرادی با سنین مختلف است تا برج و باروها، انبارها و تونل ها را بگردند و کشف کنند. حتما از بالای قلعه سیتادلا، منظره شهر را تماشا کنید ولی از آن تماشایی تر، منظره ی خود سیتادلا در زمان غروب آفتاب است.
8- سرداب
Hypogeum
سرداب حل- سفلینی که در شهر پائولا قرار دارد، تنها معبد زیرزمینی ماقبل تاریخ در دنیاست. این معبد شامل تالارها، اتاق ها و راهروهایی است که از سنگ تراشیده شده اند. اینجا که تصور می شود در اصل مکانی مقدس بوده، در زمان ماقبل تاریخ تبدیل به گورستان شده است. این مجموعه به سه سطح تقسیم شده است: سطح بالا (3600 تا 3300 قبل میلاد)، سطح وسط (3300 تا 3000 قبل میلاد) و سطح پایین (3150 تا 2500 قبل میلاد). عمیق ترین اتاق در پایین ترین سطح، 10.6 متر زیرزمین است. تنها عده ی محدودی از بازدیدکنندگان اجازه ورود به اینجا را دارند و باید 2 تا 3 هفته برای گرفتن بلیط در صف انتظار بمانند.
7- خلیج بلو لاگون
Blue Lagoon Bay
خلیج بلو لاگون که در جزیره کوچک کمینو و بین دو جزیره اصلی مالتا و گزو واقع شده است، محل خوبی برای استراحت های آخرهفته ای است. این جزیره به قدری کوچک است ک هیچ ماشینی اجازه ورود به اینجا را ندارد. همچنین، می توان گفت کسی ساکن اینجا نیست و تنها یک هتل در این جزیره فعالیت می کند. بیشتر مردم با قایق های موتوری پرسرعت به بلون لاگون می آیند تا در بخشی از ساحل شنی اینجا روزشان را سپری کنند. آب های شفاف فیروزه ای و شن های سفید این جزیره، اینجا را تبدیل به محلی دوست داشتنی برای حمام آفتاب گرفتن، شنا کردن، غواصی و یا لذت بردن از مناظر زیبا کرده است.
بیشتر بخوانید:
6- خلیج گلدن
Golden Bay
خلیج گلدن یکی از معدود سواحل شنی شمال غربی مالتا است و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین سواحل نیز است. برای لذت بردن از این ساحل شنی، تخت های مخصوص حمام آفتاب و چتر از قبل مهیا هستند. چندین کلاب ساحلی و یک هتل بزرگ در نزدیکی این ساحل قرار گرفته اند. از آنجا که اینجا ساحل معروفی است و تعداد زیادی گردشگر به خود جذب می کند، دستفروشان زیادی در این منطقه هستند که انواع تجهیزات لازم برای ورزش های آبی را اجاره می دهند. دیدن غروب آفتاب در این ساحل، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در اینجا انجام دهید و لذت ببرید چرا که غروب آفتاب در این محل،تداعی گر معنای اسم اینجاست (ساحل طلایی).
5- مارساشلک
Marsaxlokk
این دهکده ی ماهیگیری خوش منظره با اتوبوس تنها 30 دقیقه با والتا فاصله دارد. احتمالا اتوبوس بهترین روش رسیدن به اینجاست چونکه پیدا کردن جای پارک ماشین در مارساشلک، مخصوصا نزدیک اسکله ساحلی، کار دشواری است. این دهکده با بازارچه های روزانه رنگارنگش، محل بسیار خوبی برای قدم زدن است و بهترین روش کشف و دیدن اینجا هم با پای پیاده است. منظره ی قایق های ماهیگیری لوزا با رنگ های درخشانشان در خلیج و محیط ساکت و آرام اطراف، اینجا را تبدیل به محل بسیار مناسبی برای خوردن نهار در یکی از رستوران های اطراف اسکله کرده است.
4- مدینا
Mdina
مدینا شهری محصور و باستانی است که فنیقی ها در آن ساکن بودند و احتمالا اولین بار همین فنیقی ها آن را در حدود 700 سال قبل از میلاد محصور کردند. برج و باروهای مرتفع تر بعدا توسط حاکمان عرب و حاکمان نرماندی اضافه شدند. بعد از ورود شوالیه های هاسپیتالر به مدینا در اواسط 1500 میلادی، به تدریج اهمیت این شهر به عنوان مقر قدرت، کاهش یافت. جاییکه زمانی پایتخت قدیمی مالتا بود، تبدیل به “شهر ساکت و خاموش” شد، در واقع تبدیل به شهر ارواح شد. امروزه بیشتر کاخ های مجللی که متعلق به طبقه ی اشراف بودند، بازسازی شده اند و حضور گردشگران به آنها زندگی بخشیده است ولی تنها 300 نفر در این شهر سکونت دارند.
3- پنجره آزور
Azure Window
پنجره آزور که قوسی آهکی با رویه ای صاف است، یکی از جاذبه های گردشگری برتر گزو است. این محل در فیلم ها و سریال های تلویزیونی نشان داده شده است و بخش جدانشدنی از مالتا محسوب می شود. دهکده توریستی وجرا که در نزدیکی این صخره و محل اتصالش به خلیج وجراست، به گردشگرانی که می خواهند در اطراف این قوس به غواصی، شنا یا قایق سواری بپردازند، خدمات ارائه می کند. تورهای قایقی برای گشتن این منطقه موجود است و فرصت خوبی برای گرفتن عکس هایی بی نظیر هستند. این قوس از فاصله ی خیلی دور قابل مشاهده است. بیشتر افراد تا اینجا پیاده می آیند و از منظره فوق العاده اش لذت می برند و سپس به داخل آب می روند تا خودشان را خنک کنند.
2- کلیسای جامع سنت جان
St. John's Co-Cathedral
این کلیسا که در والتا، پایتخت مالتا، واقع شده است، نمونه ی فوق العاده ای از معماری سبک باروک است. نمای بیرونی این کلیسا ترسناک و گول زننده است و بیشتر شبیه یک قلعه است ولی در داخل اینجا با تزئینات پر زرق و برق و انواع هنرهای ارزشمند رو به رو خواهید شد. مشهورترین اثر اینجا تابلوی گردن زدن سنت جان غسل تعمید دهنده است. این کلیسای جامع در سال 1572 شروع به کار کرد و قرار بود تا کلیسایی صومعه مانند برای شوالیه های سنت جان باشد، که متشکل از گروهی اصیل از پسرانی بود که از خانواده های برجسته اروپا بودند. این شوالیه ها از مالتا در برابر ترک های غارتگر محافظت می کردند و بعدا، والتا و کلیسای جامع را ساختند.
1- هاگارکیم و منایدرا
Hagar Qim and Mnajdra

معابد ماقبل تاریخ هاگارکیم و منایدرا در ساحل جنوبی مالتا و بر روی صخره ای مشرف به جزیره ی کوچک فلفلا قرار گرفته است. قدمت این معابد به 3600 تا 3200 سال قبل از میلاد برمی گردد. معبد هاگارکیم متشکل از تعدادی اتاق بیضی شکل متصل به هم است که چینش یکدستی ندارند و برخلاف سایر معابد مالتا، نقشه ی سه پری منظمی ندارند. معبد منایدرا که در فاصله ی 700 متری از هاگارکیم واقع شده است، جزئیات بیشتری دارد. سه معبد در کنار یکدیگر واقع شده اند که نقشه ی سه پری و تزئیناتی متفاوت دارند. مرکز گردشگری فوق العاده ای در اینجا وجود دارد که نمایش های تعاملی زیادی اجرا می کند. این نمایش ها روش مناسبی برای شروع گشت وگذار در این معابد هستند. چشم انداز دریا در پس زمینه این معابد، تماشایی است.

نه کشور برتر اروپا از نظر تغذیه ی سالم
ادامه مطلب

3.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر