لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> به این شهرهای آلوده سفر نکنید
به این شهرهای آلوده سفر نکنید

به این شهرهای آلوده سفر نکنید

تأثیرات ناشی از آلودگی هوا بسیار فراتر از لغو رزرو هتل و یا عقب انداختن آن است – طبق آمار سازمان جهانی سلامت، سالیانه میلیون ها انسان بر اثر آلودگی هوا به كام مرگ كشانده می شوند. برخی از بدترین مكان ها از نظر آلودگی آب و هوا، همزمان دیدنی ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری نیز هستند. اما اگر قرار باشد در طول حضور شما در این شهرها دود و آلودگی همه جا را فرا بگیرد، نرفتن به آن جا بهترین کار ممکن است. برخی از علائم بیماری های ناشی از آلودگی هوا عبارتند از حالت تهوع، سرفه، سردرد، خارش چشم و همچنین مشكلات طولانی مدت تنفسی.
آلوده ترین شهرهای جهان
در ادامه برخی از بدترین مقاصد گردشگری كه هوای آلوده به دود و بخار را دارند معرفی می گردند، خصوصاً اگر سابقه بیماری آسم و یا مشكلات تنفسی دیگری داشته باشید.
هند
تاج محل روزانه میزبان هزاران گردشگر است، اما شهری كه این مكان در آن واقع شده یكی از بدترین شهرهای جهان از نظر آلودگی هواست. دود غلیظ موجود در شهر آگرا می تواند به صورت دراماتیكی جلوی دید را بگیرد، به طوری كه شما نمی توانید بخش های دوردست بیرون از این آرامگاه غول پیكر را ببینید و بازدید كنندگانی كه سفر خود را به این مكان در ایام آلوده لغو نمی كنند، به هنگام تردد ‌از ماسك صورت استفاده می نمایند.
با این حال شهر آگرا از نظر میزان غلظت دود در هوا بدترین رتبه را ندارد، دهلی نو، بمبئی و كلكته از این منظر در جهان دارای شهرت هستند. حتی برخی از مقاصد گردشگری در هند كه كمتر شناخته شده هستند نیز هوائی آلوده دارند. جوداپور كه به خاطر رنگ آبی شهر و عجیب و غریب بودنش،‌ گردشگران را به خود جذب می كند نیز از وجود هوای بی كیفیت رنج می برد.
ریاض، عربستان سعودی
ریاض
آیا تمایل دارید تا قلعه های تاریخی و آسمان خراش هایی كه گردشگران را به قطب اقتصادی عربستان سعودی جذب می نمایند را ببینید؟ طوفان های شن همراه با گازهای خروجی آلوده می تواند شرایط آب و هوایی تقریباً غیرقابل تنفسی را به وجود بیاورند به طوری كه مانع از بازدید شما از شهر می گردد. ریاض با تعداد كثیری از خودروهای موجود در آن یك قطب تولید آلودگی است، زمانی كه شن بر فراز پایتخت كشور قرار می گیرد،‌ دودی غلیظ پدیدار می گردد كه دید را تار نموده و باعث سوزش ریه ها می شود.
لس آنجلس، كالیفرنیا
لس آنجلس
تنها كشورهای در حال توسعه نیستند كه از كیفیت پایین هوا رنج می برند. طبق آمار انجمن ریه امریكا، لس آنجلس از نظر آلودگی لایه اوزون بدترین شهر ایالات متحده است و ایالت كالیفرنیا شهرهای متعدد دیگری نیز دارد كه از نظر آلودگی در بدترین جایگاه های جهانی قرار دارند. به لطف تركیبی از انواع خودروها، آب و هوا و مكان نگاری ایالت طلایی، دود غلیظ ایجاد شده به خاطر كمبود بارش باران و آتش سوزی های عظیم و مكرر طی سال های اخیر، شاخص كیفیت هوا اغلب بالاتر از 100 است، به این معنی كه شرایط “برای گروه های حساس” غیر سالم است.
بوینوس آیرس، آرژانتین
آرژانتین
بوینوس آیرس، سومین شهر امریكای جنوبی از نظر وسعت، به این دلیل كه خودروهای تردد كننده در شهر از سوخت دیزلی منتشر كننده دود غلیظ استفاده می كنند، در روزهای گرم تابستانی می تواند بسیار آلوده گردد. طبق اطلاعات سازمان جهانی سلامت، این شهر در رده بندی كیفیت هوا با اختلافی بسیار كم پایین تر از لس آنجلس قرار گرفته و نسبت به شهرهای پاریس و رُم شرایط نسبتاً بهتری دارد.
پكن، چین
چین
چینِ پرجمعیت از نظر هوای آلوده و مملو از دود غلیظ دارای شهرت جهانی است، بنابراین بسیاری از گردشگرانی كه به پكن سفر می كنند می دانند كه باید انتظار مواجه با چه چیزی را داشته باشند: مردمانی با ماسك های بر صورت و ساختمان هایی با سیستم های پیشرفته تهویه هوا. چرا؟ شاخص كیفیت هوا در این شهر می تواند گاهی به عدد 400 برسد. حتی در گذشته از مقدار ماگزیمم 500 نیز عبور كرده است.
پاریس، فرانسه
پاریس
پاریس كه در گذشته حمل و نقل خودروهای قدیمی را ممنوع اعلام كرده بوده است (تولیدات تا سال 1997) در تلاش برای حمایت بیشتر از محیط زیست، همچنان با مقوله گازهای منتشره از خودروها كه منجر به كیفیت پایین هوای شهر می شوند، مبارزه می كند. سیستم حمل و نقل عمومی شهر پاریس در روزهایی كه هوا آلوده است، برای مردم رایگان بوده كه این به معنی تشویق ساكنان و گردشگران برای عدم استفاده از خودروی شخصی و به جای آن استفاده از مترو برای رفت و آمد در سطح شهر می باشد. حتی اخیراً قانون گذاران پیشنهاد كرده اند كه رایگان شدن سیستم حمل و نقل عمومی به طور دائمی ادامه یافته تا كیفیت هوا بهبود پیدا كند.
بانكوك، تایلند
بانکوک
تایلند یكی از معروف ترین مكان هایی است كه گردشگران به خاطر عجائب طبیعی و اماكن مذهبی كه دارد، علاقه مند به دیدن آن هستند اما پرواز به داخل بانكوك حجم عظیمی از آلودگی هوا را با خود وارد شهر می كند. كیفیت هوا در پایتخت كشور می تواند به سطوح خطرناك برسد كه نتیجه آن در خانه ماندن ساكنان – به خصوص خردسالان – تا زمانی كه از حجم دود كاسته شود،‌ بوده و همچنین استفاده از ماسك در بین عموم مردم رایج است.
لاگوس، نیجریه
نیجریه

بزرگترین كلانشهر در قاره افریقا در كشوری قرار دارد كه بدترین كیفیت هوا را در جهان داراست. لاگوس در نیجریه از نظر ترافیك شهری بدنام بوده و میزبانی نامطمئن برای سیستم برق رسانی موسوم به تورین برقی است كه نتیجه آن اتكای بخش زیادی از مردم به سیستم تولید برق دیزلی است. نور خورشید شدید نزدیك به ناحیه استوایی فقط شاخص كیفیت هوا را بدتر كرده و منجر به تشكیل دود غلیظ و مشكلات سلامتی برای بسیاری از ساكنان می گردد. جزیره پررفت و آمد ویكتوریا هم از این مقوله مستثنی نیست.

آژیر خطر در روز جهانی اقیانوس ها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر