لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ممنوعیت خوردن غذای فست فود در خیابان های فلورانس ایتالیا
ممنوعیت خوردن غذای فست فود در خیابان های فلورانس ایتالیا

ممنوعیت خوردن غذای فست فود در خیابان های فلورانس ایتالیا

ایتالیا یکی از برترین مقصدهای جهانگردی بشمار می رود و شهر فلورانس مرکز توریست ها، رزرو هتل، باجه های غذای فوری و فست فود ها محسوب می شود که امروزه با افزایش تعداد جهانگردان با مشکلات زیادی روبرو شده است.
مقامات محلی جهت مقابله با مشکل بی نظمی و اثرات مخرب توریست ها بر شهر زیبای فلورانس 500 یورو ( 581 دلار) جریمه اعلام کرده اند. فلورانس مبارزه‌ ای علیه فست ‌فود ها به راه انداخته است.

حکم مسئولین شهری در 4 سپتامبر 2018 تصویب شد و با اجرای این قانون از توقف مردم در اماکن و مراکز تاریخی جهت خوردن غذاهای فست فود در پیاده روها، وسط خیابان ها و کنار در ورودی مغازه ها و منازل جلوگیری می شود.

سالانه حدود 10.2 میلیون گردشگر از زیبا ترین شهر دنیا ، فلورانس ایتالیا بازدید می کنند و از تماشای جاذبه های معروف جهان مانند تندیس داوود از میکل آنژ ( Michelangelo’s David ) پونته وکیو – پل قوسی سنگی قرون وسطایی و دیگر آثار لذت می برند. گفتنی است که در طول 5 سال گذشته تقریبا 2.4 میلیون توریست به آمار قبلی افزوده شده است.

خیابان های اصلی شهر فلورانس از جمله ویا دل نری ( Via de’ Neri ) ،پیاتزا دلا یفیزل (Piazzale degli Uffizi ) ،پیازا دل گرانو ( Piazza del Grano) و ویا دلا نینا ( Via della Ninna) از مکان های معروف و پر ازدحام این شهر می باشند و قوانین جدید ممنوعیت ارائه غذای فست فود، تاثیر زیادی بر این خیابان ها داشته است. طبق قوانین جدید محدودیت ها در طول ساعات اوج شلوغی، از ظهر تا 3 بعد از ظهر و از ساعت 6 عصر تا 10 شب اعمال می شوند.


ازدحام جمعیت و انباشته شدن زباله

سراسر خیابان ویا دل نری ( Via de’ Neri ) انباشته از مغازه های فست فود و باجه های غذای بیرون‌ بر است. همچنین سه فست فود بی نظیر زنجیره ای معروف الانتیکو ونایو ( All’antico Vinaio) و مغازه های پر طرفدار بستنی ژلاتو ( Gelateria dei Neri ) در این خیابان قرار دارند. گردشگران پس از گشت و گذار با خستگی و حس گرسنگی در این خیابان معروف پرسه می زنند تا بتوانند غذاهای فوری و آماده تهیه کنند.
italy

گفتنی است که طبق نظرات طرفداران طرح ممنوعیت و محدودیت فست فود، ازدحام بیش از حد در یک شهر پر جمعیت، مشکلات زیادی ایجاد می کند. افزایش زباله در معابر عمومی یکی از این موارد می باشد که تاثیر زیادی بر ظاهر شهر دارد.

نظرات داریو ناردلا، شهردار شهر فلورانس در مورد طرح محدودیت غذا در صفحه ی فیس بوک مطرح شد. از نظر ناردلا، اغلب فلورانس با گردشگرانی مواجه می شود که درک کم داشته و نسبت به ارزش شهر سواد و آگاهی ندارند، این خوب نبوده و یک فاجعه بشمار می رود.
شهردار اعلام کرد که اگر توریست ها مانند خانه ی خود رفتار کنند و بی نظم نباشند همواره با آغوش باز پذیرای آنها هستیم به خصوص با فرهنگ غذا های ویژه ایتالیایی از گردشگران پذیرایی می کنیم. بهتر است بدانیم افرادی که شهر زیبای فلورانس را دوست دارند، لایق بازدید و اقامت در این مکان می باشند.
italy
این اولین باری نیست که داریو ناردلا، نسبت به گردشگرانی که خیابان ها را زباله دان می کنند واکنش نشان می دهد. تابستان سال پیش شهردار دستور داد تا به پله های کلیساهای شهر آب پاش وصل کنند تا آبپاشی مانع از تجمع و پیک نیک توریست ها در این اماکن شود.

واکنش شهروندان به طرح محدودیت فست فود در خیابان ها

اهالی شهر فلورانس از طرح محدودیت فست فود حمایت کردند از جمله روبرتا پیراچیورونی، رئیس کمیته ویا دل نری، که در گفتگو با روزنامه ی فلورانسی La Nazione اشاره کرد که این کمیته نیز با پذیرش و استقبال شهر از این طرح بسیار راضی و خرسند است و قوانین جدید ادب و رفتار های مناسب را به خیابان های فلورانس بر می گرداند.
پیام فیس بوکی شهردار توجهات مردم را به سوی کم کاری مسئولین محلی کشاند و برخی از مردم اعلام کردند که این مشکل با افزودن نیمکت ها و نشیمن گاه های بیشتر برای توریست ها قابل حل می باشد. ولی با این روش نظر گردشگران کشورهای دیگر درباره شهر فلورانس جالب نخواهد بود. بازدیدکنندگان این مطالب را بیان خواهند کرد که تنها چیزی که می توان در شهر تاریخی یافت، نیمکت ها و سطل های زباله است.
italy
الیسا گورگای شهروند فلورانسی در این مورد بیان کرد که تمیزی نیمکت ها و خدمات سرویس های بهداشتی مانند دیگر شهرها مهم می باشد و این نظافت بر لذت گردشگران می افزاید و موجب تشویق توریست ها به داشتن رفتار مناسب خواهد شد.

پدیده گردشگری انبوه ( بدون حد و مرز)

سایت خبری انگلیسی زبان لوکال (The Local) گزارش داد که پوستر های دو زبانه برای تشویق توریست ها جهت احترام به ساکنین، تاجرها و کارگران خیابان ویا دل نری ( Via de’ Neri ) در کسب و کارهای محلی پخش شده است.
در پوسترها نوشته شده که در صورت تخلف، جریمه ای بین 150 تا 500 یورو پرداخت خواهد شد ولی نحوه ی تشخیص و مقیاس جریمه مشخص نشده است و حتی امکان اختصاص منابع شهری بیشتری برای اجرای این طرح، روشن نشده است.
با گذشت هر سال رکورد جدیدی از تعداد مسافران هواپیما اعلام می شود، پدیده گردشگری انبوه به عنوان یک ابهام و مشکل در صنعت توریسم مطرح شده است. تلاش مسئولین مقصدهای گردشگری در سراسر اروپا و نیاز به دلارهای توریست ها جهت ایجاد تعادل و همچنین حمایت از زیبایی های بی نظیر مناطق مختلف برای ساکنان و بازدید کنندگان به طور یکسان ادامه دارد.
بیشتر بخوانید:
italy
شهر فلورانس تنها یکی از شهر های بزرگ و جاذبه خاص ایتالیایی نیست که محدودیت فست فود را اجرا می کند. در سال 2017 ، رم قانون محدودیت توقف مردم جهت خدمات فست فود ها در معروف ترین مکان های دیدنی را اجرا کرد. فواره تروی ( Trevi Fountain) و پله های اسپانیایی که عریض ترین و طویل ترین پلکان در کل اروپا است، از جمله مکان های ممنوعیت فست فود در رم می باشند.
همچنین در اوایل سال جاری، ونیز نیز مقررات موقتی برای تعطیلات آخر هفته برای مردم و توریست ها مشخص کرد و تنها مناطق خاصی از شهر را برای ساکنان و بازدید کنندگان جهت استفاده از فست فود معین نمود.

مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو در مالاگا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر