لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ده راهنمایی گردشگری مهم برای سفر به نپال
ده راهنمایی گردشگری مهم  برای سفر به  نپال

ده راهنمایی گردشگری مهم برای سفر به نپال

دروازه ی ورودی به هیمالیا از دهه 1950 یک جایگاه امن و جاذبه ای برای کوهنوردان بوده است. پس از زمین لرزه سال 2015 دوباره آباد شد و هم اکنون ترکیبی از زیبایی و شلوغی را عرضه می کند.
باغ آرزو های کاتماندو ( Garden of Dreams )
اکثر توریست هایی که به نپال مسافرت می کنند گردش خود را از محله ‌ی توریستی تامله (Thamel) شروع می کنند. این محله با خیابان ها و کوچه های پر پیچ و خم، سراسر پر از مغازه های سوغاتی فروش، کافه ها، هتل ها و رستوران ها است و تقریبا از دهه 1950 که کشور ورود گردشگران را آزاد کرده است، مرکزی برای کوهنوردان نیز می باشد. زمین های سراسر سرسبز در باغ آرزو ها، مکانی آرام برای رهایی از های و هوی خیابان ها می باشد. در روبروی کاخ سلطنتی سابق که هم اکنون یک موزه است، باغی با آلاچیق ها و برکه ها محلی مناسب برای استراحت و خواندن کتاب یا چرت زدن بر روی پوشش چمنی می باشد.
استوپای بودانات ( Boudhanath Stupa ) – بزرگ‌ ترین معبد بودایی نپال
Boudhanath Stupa

بودانات یکی از مقدس ترین اماکن بودایی بشمار می رود اما انتظار نداشته باشید با بازدید یکباره از این مکان مهرورزی را در وجود تان احساس کنید. استوپا بودانات در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از معروف ترین جاذبه‌ های گردشگری در نپال است. این مکان بسیار شلوغ، پر جنب و جوش و مملو از خیابان های پر ازدحام می باشد. عظمت گنبد سفید بودانات چند دقیقه بعد از زلزله ی 2015 آسیب دید که هم اکنون تعمیر و بازسازی شده است. پس از کاهش صدای ترافیک گردشگران می توانند صدای آرام مناجات را بشنوند و بوی خوش را حس کنند. همچنین بودانات با صومعه های زیادی در اطراف این محل مقدس، مرکز مهمی برای کسب دانش بودایی است. این ناحیه جایگاه اجتماع بزرگی از تبتی ها است و مغازه ها و رستوران های مجاورهمگی غذا و فرهنگ تبتی را معرفی و عرضه می کنند. غذای معروف تبتی lhaphing ، یک نوع ماکارونی سرد می باشد و تقریبا در تمام رستوران ها عرضه می شود، گردشگرانی که غذا های تند دوست دارند بهتر است این خوراک لذیذ را امتحان کنند. هزینه ورودی مکان توریستی 4 دلار می باشد.


موسیقی محلی Jazz Upstairs
Garden of Dreams
موسیقی Jazz Upstairs در اواخر دهه ی 1990 مورد علاقه جوانان نپالی بوده است؛ نشیمنگاه خودمانی و دنج در خانه ای قدیمی با یک ورودی کوچک، جایگاه مخفیانه و مناسبی برای قرار های دوستانه و برگزاری موسیقی جاز بود. ساختمان قدیمی قبلی تغییر یافته و هم اکنون به یک سازه بتونی تغییر یافته است اما مکان موسیقی جاز در محله ی لزیمپت ( Lazimpat ) هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. در طول مسیر محله ‌ی توریستی تامله (Thamel) ،کافه ها میزبان اجرا های زنده در روز های چهارشنبه و شنبه می باشند. محله گردشگری تامله، با موسیقی عالی، قیمت های مناسب و کافه هایی که در ارتفاع بالا قرار دارند، دیدی 360 درجه ای از تپه های اطراف دره را برای گردشگران به ارمغان می آورد. یک بطری آبجو گورکا و یک ظرف سیب زمینی با طعم و مزه ى تند و خوشايند تقریبا 6 دلار هزینه دارد.
غذاهای نپالی
غذاهای نپالی
تالی ( thali ) به معنای سینی می باشد که نوعی نان نازک روغنی است و در کنار غذای دال باهات (daal bhat ) مخلوطی از برنج و عدس صرف می شود. همچنین ماسو ( masu ) که از گوشت تهیه می شود، تارکاری ( tarkari ) خوراکی از سبزیجات، ساج ( saag ) سبزی های برگ دار و آکار ( achar ) نوعی ترشی از دیگر خوراک های نپالی بشمار می روند. در غذای سنتی تاکالی از فلفل های معروف سيچوان و گیاه معطر جیمبو که مختص سرزمین هیمالیا است، بیش از اندازه معمول استفاده می شود. غذای سنتی تاکالی مختص منطقه ی موستانگ (Mustang) نزدیک تاکالی می باشد. رستوران محلی Tukche Thakali Kitchen که توسط اعضای یک خانواده اداره می شود یکی از غذاخوری های مشهور است که به داشتن غذا های لذیذ و همچنین به مهمان نوازی صمیمانه معروف می باشد. فضای درونی پر از ظروف مسی و ظروف برنجينه است و یک اجاق سنتی وجود دارد که نان تالی خوش مزه و درون پری را ارائه می دهد. خوراک تالی به همراه مرغ، گوشت گوسفند یا سبزیجات تقریبا 5 دلار هزینه دارد.


رستوران های مخصوص مومو – غذایی شبیه کوفته
Momo joints
برای خوردن غذای لذیذ و معروف مومو رستوران های محبوبی در شهر وجود دارد. غذای مومو نشان دهنده ی تنوع قومی در دره کاتماندو است. تاجران نیوار طرز پخت این غذا را از تپت به این مکان آورده اند. برخی از مکان های معروف که غذای مومو ارائه می دهند عبارتند از Jatra Cafe & Bar در محله ی تامله، رستوران Le Trio و رستوران Yellow Pomelo در محله جِوالاکِل.


در شهر زیبایی ها اقامت کنید
city of beauty
شهر تاریخی پاتان ( Patan) با تاکسی حدود 20 دقیقه از محله ی توریستی تامله فاصله دارد، اما از شهر کاتماندو بسیار متفاوت می باشد. لالیتپور ( Lalitpur) نام سومین شهر بزرگ نپال با نام قدیمی پاتان است که به زبان سانسکریت به معنی شهر زیبایی ها می باشد. گردشگران با بازدید از این شهر با زندگی مردم نیوار، ساکنان بومی دره کاتماندو آشنا می شوند. میدان دوربار پاتان که در مرکز شهر قرار دارد مجموعه ای از معابد و کاخ ها را، حتی پس از زلزله سال 2015 در اطراف خود دارد. هنگام غروب خورشید با روشنایی معابد و صومعه ها برای عبادات و نماز های شبانه، گردشگران بهترین و خاطره انگیز ترین لحظات را تجربه می کنند. مسافران در مرکز شهر اطراف میدان دوربار پاتان برای نوشیدن چای گردهم می آیند تا شاهد تابش غروب آفتاب بر مناره هایی از طلا باشند. نیوا چن ( Newa Chen ) خانه ی نیواری قدیمی با قدمت 350 ساله است که به خانواده شرستا تعلق دارد. این خانواده منزل سه طبقه ای را بازسازی نمود و از سال 2006 رزرو هتل و پذیرایی از توریست ها را شروع کرده است. پنجره های خانه بسیار زیبا منبت کاری شده اند و به سوی حیاط باز می شوند، آجرهای بکار رفته در داخل خانه، سقف های تیر دار و زیرانداز های حصیری فضای قرن 17 را برای مهمانان تداعی می کند.


سفر به سوی میدان دوربار کاتماندو
Tour of Kathmandu Durbar Square
تقریبا تا اواسط قرن 18 میلادی، دره‌ی کاتماندو به سه پادشاهی تقسیم می شد: کاتماندو spectacular ، لالیتپور و باکتاپور ( Kathmandu, Lalitpur, and Bhaktapur). هر یک از این سه شهر دارای ساختار و آثاری متفاوت و پراکنده می باشند برای مثال میدان دوربار نشان دهنده ی گذشته ی سلطنتی نپال است. هر سه شهر به عنوان میراث فرهنگی جهانی ثبت شده اند. میدان دوربار کاتماندو، معابد، کاخ ها، صومعه ها و زیارتگاه های مختلفی دارد که نه تنها اهمیت تاریخی دارند بلکه هر یک از این ساختار ها و تندیس ها نشان دهنده ی داستان ها و افسانه هایی هستند که نسل به نسل منتقل شده اند. برای تماشای زیبایی های این میدان پیاده روی بهترین گزینه می باشد. یکی از هواداران حفاظت از میراث فرهنگی برای نشان دادن فرهنگ و هنر برنامه پیاده روی را در سومین یکشنبه های ماه ترتیب می دهد. این پیاده روی از انتهای شمالی خیابان کامالاچی نزدیک محله اسون، بازاری در مرکز قدیمی کاتماندو شروع می شود. این مسیر باستانی تجاری کاتماندو را به تبت و هند وصل می کند.
بیشتر بخوانید:

کافه رستوران سام ، محله ی تامله
کافه رستوران سام ، محله ی تامله
کافه رستوران سام بالکنی دنج دارد که هم برای مردم محلی و هم برای کوه نوردان محبوبیت دارد. نوشته ها و نقاشی های روی دیوار ها بیشتر شبیه پیام های رضایت و علاقه جهانگردان سراسر جهان نسبت به نپال است. این کافه غذایی برای مهمان ها مهیا نمی کند اما می توان پاپ کورن نمکی را همراه با یک کوکتل یا بطری آبجو گورکا در حدود 4 دلار سفارش داد. افرادی که در زمستان به این ناحیه سفر می کنند بهتر است کنار آتش بنشینند و یک نوشیدنی الكلي كه از نيشكر و شيره ى قند و غيره مي گيرند، را سفارش دهند و از محیط دوستانه این تراس تا پایان شب لذت ببرند.


موسیقی کلاسیک ماه کامل Full moon
موسیقی کلاسیک ماه کامل Full moon
مدرسه ی موسیقی کراتشور سنگتی ( Kirateshwar Sangeet) ماهانه اجرای موسیقی کلاسیک را در معبد Kirateshwar Mahadev برگزار می کند. این مراسم بیش از 25 سال است که اجرا می شود. این کنسرت ها استعداد های موسیقی کلاسیک شرقی در نپال و حتی کشور های دیگر را جذب می کنند. این کنسرت ها رایگان هستند و حدود ساعت 5 عصر شروع می شوند و تا دو ساعت ادامه دارند. این مراسم هنگام ماه کامل اجرا می شود پس بهتر است قبل از برنامه ریزی برای تماشای آن از حالت ماه مطمئن شوید و در فضای بیرون نشسته و زیر نور مهتاب با شنیدن موسیقی کلاسیک لحظاتی خاص را تجربه کنید. این معبد درون مجموعه معبد پاشوپاتینات ( Pashupatinath Temple )، در میان پاشوپاتینات و معبد گوهِشوُری ( Guheshwori Temple ) قرار دارد.


رستوران هاناچا ( Honacha restaurant)
غذاهای نپالی
تنوع آشپزی و غذا های مردم نیواری معروف است. هر خوراک معنی و نقش خاصی را در فرهنگ سنتی نیواری دارد. رستوران هاناچا پشت معبد کریشنا در میدان دوربار پاتان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین رستوران ها می باشد که غذای اصیل نیواری را در منوی خود دارد. این مکان همیشه پر از مسافر می باشد و اغلب گردشگران خوراک chhwela – گوشت بوفالو برشته شده تند، خوراک bara – پنکیک دایره و عدسی نرم و خوراک تند سیب زمینی سرخ شده سفارش می دهند. بهتر است که نوشیدنی aila ، نوشابه خانگی نیواری را همراه با غذا های لذیذ امتحان کنید.


نحوه سفر به نپال

سریع ترین مسیر از بریتانیا خطوط هواپیمایی عمان ایر به شهر مسقط عمان یا خطوط هواپیمایی قطر به شهر دوحه و سفر با جت یا خطوط هند به شهر دهلی می باشد.


بهترین زمان برای سفر
بین ماه های اکتبر و دسامبر، هنگامی که آسمان صاف بوده و مناظر با شکوه تر جلوه می کنند بهترین زمان سفر به کشور نپال می باشد.

5 شگرد مسافرتی برای آسان تر کردن سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر