لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> 8 جزیره كه با پای پیاده می توانید در آن بگردید
8 جزیره كه با پای پیاده می توانید در آن بگردید

8 جزیره كه با پای پیاده می توانید در آن بگردید

آیا هیچ قایقی در دسترس نیست؟ ایرادی ندارد. در این مطلب با 8 جزیره آشنا خواهید شد كه می توانید با پای پیاده و بدون نیاز به قایق به آنها سفر كنید. فقط بندهای كفش خود را سفت كرده رزرو هتل انجام دهید و منتظر باشید تا امواج بلند شوند و … بفرمائید: مسیرهای منتهی به قلعه های افسانه ای، معابد مذهبی،‌ خانه وایكینگ ها و مناظر هیجان انگیز دیگر ظاهر می شوند.

ستون سنگی بیرسای، اوركنی، اسكاتلند

داستان های بسیاری درباره منطقه متروكه ای به نام ستون سنگی بیرسای نقل شده است. در قرون هفتم و هشتم میلادی مردمانی از نژاد سلتی انگلیس ادعای مالكیت این بخش از كشور را داشتند و بقایای سكونتگاه های آنها باقی ماند. پس از آنها، نُرسی ها (نروژی ها) پای در این منطقه گذاشتند كه خانه های عظیم و حیرت انگیز وایكینگی از همان قرن دهم یا بعدتر از آنها به جای ماند. ویرانه های كلیسای سِینت پیتر از قرن دوازدهم باقی مانده است، همان زمانی كه ستون سنگی، مَقَر حاكمان اوركنی بوده است. مرغان دریائی دلقك نما و فانوس دریایی های قرار گرفته بر روی صخره ها بر زیبایی های امواج خارق العاده این منطقه می افزاید. بازدید از این منطقة سربرآورده از اقیانوس باورنكردنی است،‌ خصوصاً زمانیكه منتظر ظاهر شدن مسیر آسفالتی مه آلود از درون موج ها هستید، مسیری كه شما را به سمت آب هدایت می كند.
فرانسه

نواغموتی، بریتانی، فرانسه

مسیر 5/4 كیلومتری پاساژ دو گوس كه روزانه به مدت چند ساعت در مواقعی كه امواج در سطح پایینی قرار دارند از درون دریا بالا آمده و ظاهر می گردد، دهكده بیویرسورمر (در فرانسه) در سرزمینی در نزدیكی بریتانی را به جزیره افسانه ای نواغموتی متصل می نماید. این سرزمین رویایی مملو از خانه های با دیوار سفید و آبی شفاف، درخت های خطمی رنگارنگ و گودال های نمكی درخشان است. همچنین یك قلعه قرون وسطایی به همراه یك رستوران با ستاره میشلینی قرار گرفته در پشت آن وجود دارند. می توانید با خودرو به این مكان سفر كنید، اما با پای پیاده رفتن و ملحق شدن به مردمان محلی برای یافتن صدف ماهی و گوشت آن در درون شن ها بسیار لذتبخش تر است. در زمان هایی كه امواج ارتفاع می گیرند مراقب باشید و یا آمادگی بالا رفتن از یكی از ستون های ایمنی قرار گرفته در نقاط مختلف مسیر را تا زمان پایین آمدن سطح آب داشته باشید.
کره جنوبی

جیندو و مودو، كره جنوبی

چند روز در طول سال (و معمولاً در فصل بهار) امواج استثناً پایین می آیند كه در نتیجه آن یك جاده 8/2 كیلومتری به پهنای 40 متر ظاهر می گردد، این جاده جزیره جیندو را به جزیره مجاور دیگری به نام مودو در گوشه جنوبی غربی كشور متصل می نماید. این جاده كه در افسانه های مختلف كره ای مورد ستایش قرار گرفته است، با عنوان گانژویوك جیدو (یعنی راه مرموز دریایی) معروف است. جشنواره مسیر دریایی به نام واقعه شگفت انگیز جیندو سالیانه همزمان با تاریخ ظهور این جاده برگزار می گردد به طوریكه 300.000 نفر درحالیكه چكمه های لاستیكی تا زانو به پا دارند، در آن شركت می كنند.
کانادا

جزیره مینیستر، نیوبرونزویك، كانادا

این مورد همیشه چیزی شبیه به یك معجزه است: در مواقعی كه ارتفاع امواج پایین است، مسافتی معادل یك كیلومتر را در طول اقیانوس برای رسیدن به جزیره مینیستر طی می كنید و زمانیكه امواج ارتفاعی چند متری می گیرند، این مسیر از مقابل دیدگان ناپدید می گردد. كشیش اعظم ساموئل اندروز این جزیره را در سال 1790 خریداری كرد تا از آن به عنوان مكانی برای نگهداری از فرشتگان خود استفاده نماید، از این رو به این اسم نام¬گذاری گردید؛ كلبه سنگی كوچكی كه در آن زندگی می كرده، ‌همچنان برپا مانده است. یكی از مسئولین راه آهن به نام ویلیام كورنلیس فن هورن در سال 1890 جزیره را خرید. زمانیكه خانه عظیم خود را ساخت – یك ساختمان بسیار بزرگ 50 اتاقه با 17 اتاق خواب، 11 آتشگاه و یك آسیاب بادی برای انتقال آب به داخل خانه – كار بیهوده ای انجام نمی داد. با پیاده روی در یك مسیر مارپیچی، قدم در یك منطقه محو شده و غنی دوره ادواردیان ها می گذارید.
هند

حاجی علی درگاه، بمبئی، هند

اینجا مكان افسانه ای درگاه است، یك مقبره صوفیه ای بر روی جزیره ای در مجاورت شهر بمبئی: یك شخص زاهد مسلمان به نام پیر حاجی علیشاه بخاری كه در قرن پانزدهم در این منطقه معجزه هایی انجام می داده و دروس اسلامی تدریس می كرده، طی سفر حج جان خود را از دست داد. كفن وی به شكلی غیرقابل توضیح توسط آب به كنار رشته سنگ های این منطقه بازگشت، بنابراین مقلدان او یك مسجد مرمرین سفید را بر روی مزار وی بنا نهادند. در بیشتر طول روز به شكل وهم انگیزی در دریا روشن و خاموش می شود. اما زمانیكه امواج فروكش می كنند، یك مسیر جاده ای پدیدار می گردد كه به طرفداران او این اجازه را می دهد كه در روزهای جمعه زمانیكه آوازخوانان صوفی، ترانه هایی را به سوی بهشت ها می فرستند، دسته دسته قدم در این مكان مقدس بگذارند.
آمریکا

جزیره بار، ماین، ایالات متحده امریكا

این جزیره پاره وقت درست در كنار ساحل نزدیك به دهكده بارهاربور شناور است. در مواقعی كه امواج پایین هستند، به سمت مركز شهر و به نزدیك خیابان بریج بروید و نظاره گر پل زمینی و ماسه ای طبیعی باشید كه از درون آب شكل گرفته است. این مسیر 5/1 كیلومتری برای رفتن به جزیره احداث شده كه از طریق آن می توانید در جنگل، چمنزار و ساحل سنگی گشت و گذار نمائید. یك مسیر به سمت قله كوچك وجود دارد كه دارای چشم اندازی لذتبخش از دریا و كوه های اطراف است. چشم انداز فوق العاده ای كه این منطقه دارد اصلاً عجیب نیست چرا كه جزیره مزبور بخشی از پارك ملی آكادیا است؛ پاركی كه یكی از جنگلی ترین مناظر ساحلی در امریكا را داراست.
انگلیس

لیندیزفارن، نورث آمبرلند، انگلیس

از زمانیكه سِینت آیدان در سال 635 به نزدیكی ساحل آمد تا صومعه خود را در جزیره مقدس لیندیزفارن بنا كند، این منطقه همانند یك سنگ پرتاب شده از مرز اسكاتلند دوردست و بربادرفته باقی مانده است. دوبار در روز امواج تغییر جهت می دهند و یك مسیر كه از طریق شن ها و لجن ها به جزیره منتهی می گردد، ظاهر می شود. این مسیر كه از آن با عنوان راه زائران یاد می شود، طی قرن ها به عنوان مسیری برای پیاده رفتن به این جزیره كوچك مورد استفاده قرار گرفته است. خطی از تیر چراغ های عمودی مسیر 5 كیلومتری تا جزیره را علامت گذاری نموده است و پاداش كسانی كه به این سفر می روند، بازدید از خرابه های اَبِی باستان، كوهنوری برای رسیدن به قلعه تپه ای و دیدن پرندگانی مانند شاهین ها كه در حال پرسه زدن هستند را در بر می گیرد.
دانمارک

ماندو، دانمارك
جزیره آرام ماندو در دریای وادن نزدیك به دهكده ساحل غربی رایب شناور است. بازدیدی از جزیره كوچك جدا شده داشته باشید و فقط شما به همراه علف های خش خش كننده،‌ گله گوسفندان و حدود 60 روستایی در زیر آسمان آبی در این جزیره حضور خواهید داشت. برای رسیدن به جزیره مزبور می توانید از طریق مسیر موجود كه به هنگام پایین بودن امواج پدیدار می گردد، با پای پیاده به آنجا بروید، اگرچه به خاطر اینكه كار مشكلی است،‌ خیلی ها این كار را نمی كنند. به جای آن افراد سوار بر اتوبوس با كشنده تراكتور می شوند، خودرویی كه تایرهای قدرتمند آن از صخره ها عبور كرده و تا جائی كه امواج آب بازگردند و یك بار دیگر جزیره را به حالت شناور درآورند، در طول مسیر در رفت و آمد است.

سوباتان تالش
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر