لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دیدنی های باتومی گرجستان
دیدنی های باتومی گرجستان

دیدنی های باتومی گرجستان

در سال های اخیر به دلیل اطلاع رسانی ها و در دست بودن دنیای مجازی و ارتباط با دنیای اطراف، اغلب مردم به خصوص گردشگران و مسافران و عاشقان سفر به فراتر از داخل كشور برای سفر می اندیشند. سفر رفتن حس بسیار خوب و آرام بخشی می باشد. طبیعی است كه كمتر كسی در مقابل سفر رفتن مقاومت می كند. از آنجایی كه سفر رفتن نیازمند یك برنامه ریزی و از همه مهمتر هزینه بر می باشد، كمتر كسی شاید به سفر های خارجی فكر كند، به خصوص افرادی كه درآمد بالایی ندارند. سفر ها از انتخاب وسیله نقلیه گرفته تا رزرو هتل و محل اقامت همگی نیازمند به هزینه كردن می باشد. به ویژه در سفر های خارجی كه هزینه ها گاهی چند برابر می شوند. در این مقاله شما را با كشور و شهری آشنا می كنیم كه می توان با كمترین هزینه از زیبایی های كم نظیر آن ها استفاده كرد. تا كنون به كشور های اطراف و نزدیك ایران فكر كرد اید؟ به این فكر كرده اید كه باتومی كجاست؟ درباره كشور “گرجستان” چه می دانید؟ همه این سوال ها وقتی پیش می آید كه ما به سفر رفتن فراتر از مرز های كشورمان فكر كنیم. كشور “گرجستان” و شهر “تفلیس” شاید بیشتر مورد توجه قرار گرفته باشد ولی كمتر كسی را می توان پیدا كرد كه زیبایی “باتومی” را بخواهد فراموش كند.

شهر بندری “باتومی” در غرب كشور تاریخی و فرهنگی “گرجستان” در سواحل “دریای سیاه” قرار دارد. شهر “باتومی” تفاوت های چشم گیری با دیگر نقاط كشور “گرجستان” دارد. شهری توریستی، تجاری، با آب و هوای مرطوب كه زیبایی های آن را دو چندان می كند. اگر بخواهیم بین دو شهر باتومی یا تفلیس یكی را انتخاب كنیم، انتخابی بسیار دشوار پیش رو خواهیم داشت به این دلیل كه یكی پایتخت و دیگری بندری خوش آب و هوا می باشد. با این حال اغلب طبیعت گردان و توریستان اقامت در كنار سواحل خوش آب و هوا و یا نوشیدن چای یا قهوه ای را در یكی از هتل های رو به دریای این شهر ترجیح می دهند تا شلوغی پایتخت. همانند انتخاب از بین هتل های ایران در داخل می توان به راحتی از طریق رزرو آنلاین هتل در گوشه گوشه كشور “گرجستان” به ویژه شهر “باتومی” محل اقامتی را متناسب با شرایط خود انتخاب كرد. در ادامه این مقاله گردشگری شما دوست داران سفر را با جاذبه ها و نقاط گردشگری شهر “باتومی” در كشور “گرجستان” آشنا می كنیم.
از آن جایی كه شهر “باتومی” و تفریحات و جاذبه های گردشگری آن متناسب با آب و هوا و طبیعت آن می باشد، اغلب جاذبه ها طبیعت محور و مهیج می باشد. برخی از نقاط گردشگری “بندر باتومی” كه در سفر به این سواحل نباید از دست داد را در ادامه به شما معرفی خواهیم كرد. فراموش نكنیم كه از باتومی گرجستان عكس های زیبا و بسیاری می توان گرفت و تماشا كرد ولی دیدن این زیبایی ها از نزدیك قابل مقایسه با دیدن تصاویر آن ها نخواهد بود.
میدان اروپا باتومی
میدان اروپا
در بخش میانی و تاریخی شهر “باتومی” میدان بزرگ، زیبا و البته تاریخی چشم همه گردشگران را به خود جلب می كند. دلیل نامگذاری این میدان تاریخی پس از قرار گرفتن كشور “گرجستان” در اتحادیه اروپا و اروپایی شدن آن بوده است. در میان این میدان مجسمه “مدیا” از شاهزاده های اساطیری “یونان” قرار گرفته است و در اطراف آن یك ساعت نجومی و ساختمان های باستانی زیبایی چشم نوازی می كند. این میدان محلی برای برگزاری كنسرت های بزرگ و ملی این كشور در “باتومی” می باشد. برای یافتن این میدان و آدرس آن به راحتی می توان در بافت تاریخی شهر سراغ آن را گرفت.
بلوار باتومی
بلوار “باتومی”
با سفر به “باتومی” پس از اقامت در هتل مورد نظر، اولین كاری كه به شما پیشنهاد می دهیم این است كه قدم زدن در “بلوار ساحلی باتومی” را تجربه كنید. با قدم زدن در این بلوار می توانید علاوه بر زیبایی های ساحلی و درختان و سرسبزی های اطراف خود، از كافه های زیبا با غذاهای خوشمزه این كشور استفاده كنید. چشم انداز این بلوار پارك به تمامی برج ها و زیبایی های “باتومی” می باشد.
تندیس مدیا
تندیس “مدیا”
در اساطیر “یونانی” آمده است كه “مدیا” یكی از شاهزاده های “یونانی” اهل “گرجستان” بوده است. هنگامی كه شخصی به نام “یاسون” برای پیدا كردن پشمی از جنس “زر” به این كشور سفر كرده با “مدیا” آشنا شده و ازدواج می كند. ولی ظاهرا در ادامه سفر با شخصی به نام “كرئون” مجددا ازدواج كرده و به همین دلیل “مدیا” تمام آن ها را به قتل می رساند.
باغ گیاه شناسی
باغ گیاه شناسی “باتومی”

باغ گیاه شناسی “باتومی” به نظر یك باغ ساده نیست. موزه ای از گیاهان كل جهان است. در این باغ 110 هكتاری می توان تمام گونه های گیاهی را از جنوب آسیا گرفته تا افریقا و آمریكا در یك باغ به نظاره نشست. برای توصیف این باغ گیاه شناسی بهتر است فقط یكبار آن را تجربه كرد. این باغ در محله “Mtsvane Kontskhi” باتومی قرار دارد.
بیشتر بخوانید:

تله کابین
تله كابین “آرگو”
اگر بین زیبایی های “باتومی” نیاز به هیجان بیشتر و دور شدن از زمین و محو شدن در دل طبیعت را دارید، بهترین مكان خیابان “Gogebashvili” و تله كابین زیبا و معروف “آرگو” می باشد. این تله كابین شما را نزدیك به 300 متر از سطح زمین بالا برده و در دل كوهستان محو می كند. كمتر گردشگری این جاذبه را در سفر به “باتومی” از دست می دهد.
موزه استالین
موزه “استالین”
گردشگران و به ویژه تاریخ دوستان قطعا نام”استالین” از رهبران شوروی سابق كه اهل “گرجستان” بوده را شنیده اند. این رهبر معروف در شوروی مدتی در این شهر اقامت داشته و هم اكنون خانه و وسایل مورد استفاده این رهبر بزرگ به موزه ای برای گردشگران تبدیل شده است. تندیسی زیبا از چهره این رهبر در بدو ورود مورد توجه قرار می گیرد.
پارک دلفین
پارك دلفین “باتومی”
اگر به خیابان “روستاولی 51” سری بزنید پاركی آبی كه محل گردش و استفاده از زیبایی های نمایش های دلفینی در این شهر می باشد را می بینید. تعداد بسیار زیادی دلفین در كنار مربیان خود روزانه نمایش های جالب و مهیجی را برای گردشگران انجام می دهند. از نكات قابل ذكر این است كه تمام نمایش ها به سه زبان روسی و گرجی و انگلیسی برگزار می شود.
دریاچه ی نوریگلی
دریاچه نوریگلی
در نزدیكی “دریای سیاه” و با فاصله حدود 100 متری از آن، دریاچه زیبای “نوریگلی” در میان پاركی سرسبز قرار گرفته است. دریاچه ای پر آب كه در كنار خود تمامی فضاهای مناسب برای تفریح و گردش مسافران و بومیان را فراهم كرده است. مجموعه قایقرانی، پارك ها و باغ وحش زیبا در كنار این دریاچه، زیبایی آن را دو چندان كرده است. این مكان یكی از محیط های گردشگری برای علاقه مندان به ماهیگیری می باشد.
موزه آجارا
موزه آجارا
این موزه هنری در خیابان “گورگیلادزه” شهر “باتومی” قرار دارد. موزه ای كه در سال 1998 تاسیس و مجموعه ای از آثار هنری و نقاشی ها و مجسمه های هنرمندان “گرجستانی” و دیگر كشور ها را در خود جای داده است. در این موزه بیش از 500 آثار هنری و نقاشی مربوط به سال 1950 به قبل به چشم می خورد.
آبشار
آبشار ماخونتسی
اگر تصمیم به طبیعت گردی و دور شدن از فضای شهری را داشته باشیم، با خارج شدن از شهر و روی آوردن به دل جنگل های سرسبز در 50 كیلومتری “باتومی” چشم ما به آبشاری بلند در میان طبیعتی بكر و آب و هوایی كم نظیر می افتد. آبشاری كه نزدیك به 50 متر ارتفاع از سطح زمین دارد.
آکواریوم
آكواریوم “باتومی”
آكواریوم ” باتومی” كه در كنار ساحل ساخته شده است محلی مناسب برای دوستداران دریا و ماهی های دریایی می باشد. آكواریومی بزرگ در 4 بخش متفاوت كه برای لحظه ای شما را به دل دریا می برد. ماهی های درون این آكواریوم از گوشه گوشه اقیانوس های جهان جمع آوری شده و به همین دلیل یكی از كامل ترین و زیبا ترین آكواریوم های منطقه را به وجود آورده است.
پارک آبی
پارك آبی “باتومی”
در فاصله ای اندك از مركز شهر و دور از دریا پارك آبی بزرگ و مجهزی آماده پذیرایی از گردشگران می باشد. در فضایی طبیعی و باز انواع سرسره ها و وسایل تفریحات دریایی در یك منطقه دور هم جمع شده است. از ویژگی های این فضای خانوادگی وجود امكانات تفریحی مورد نیاز برای گردشگران می باشد.
مرکز غواصی
مركز غواصی “باتومی”
اگر علاقه مند به دریا ، زیر دریا و غواصی هستید مركز غواصی باتومی را از دست ندهید. شنا در زیر دریا در آب های دریای سیاه فرصتی است كه گردشگران در شهر “باتومی” به دست آورده اند. در این مركز كه از پیشرفته ترین وسایل غواصی استفاده می شود در كنار تفریح، آموزش های لازم را نیز به گردشگران می دهند.
برج الفبا
برج الفبا
در قسمت شرقی “بلوار باتومی” برجی بلند به ارتفاع 130 متر خود نمایی می كند. برجی زیبا كه 33 حرف حروف الفبای گرجی را در خود جای داده است. سازه فلزی این برج طوری طراحی شده است كه شبیه به دی ان ای انسان می باشد.
کلیسا
كلیسای مادر مقدس

كلیسایی با عظمت كه بیش از یك قرن است در این منطقه بنا شده است. همانند كلیسا های دیگر در این كشور از زیبایی و عظمت خاصی برخوردار است. دو برج در كنار هم زیبایی این كلیسا را هرچه بیشتر كرده است. در ورودی این مكان مقدس می توانید تصویری از پیامبران را كه با هنرمندی هرچه تمام ساخته شده است را ببینید.
پارک میراکل

پارك میراكل
ساختمانی قدیمی و بسیار زیبا در “پارك میراكل” باتومی قرار دارد. پاركی كه محل شب نشینی توریستان و اهالی محلی در آن می باشد. محلی برای برگزاری كنسرت ها و جشنواره ها و فستیوال های این شهر و مردم آن می باشد.
مجسمه علی و نینو
مجسمه “علی” و “نینو”
“مجسمه عشق” كه نمادی از داستان پسری به نام “علی” و دختری به نام “نینو” در كنار ساحل شهر “باتومی” قرار گرفته است. مجسمه ای 7 متری كه با هنرمندی تمام توسط هنرمندی “گرجستانی” ساخته شده. این دو مجسمه در فاصله 7 دقیقه از هم دور و به هم نزدیك شده و در هم یكی می شوند. این مجسمه بر گرفته از داستانی است كه عشق پسری آذربایجانی و مسلمان و دختری مسیحی است كه پس از مشكلات بسیار از هم دور شده و به هم نرسیده اند.
ساعت ستاره شناسی
ساعت ستاره شناسی

در خیابان ” گامساخوردیا” ساعتی زیبا همانند نمونه دیگر آن در “ونیز” قرار گرفته است. ساعتی دقیق و قدیمی كه با صدای سنج زمان را به مردم اطلاع رسانی می كند.
قلعه گونیو

قلعه گونیو
در فاصله 20 كیلومتری خارج از شهر “باتومی” روستایی به نام “گونیو” قرار دارد. در این روستا قلعه ای كه به قرن پانزدهم میلادی برمی گردد همچنان پابرجا می باشد. افسانه های زیادی در رابطه با این قلعه و مقبره درون آن از زبان بومیان شنیده می شود. آن ها اعتقاد دارند كه مقبره داخل قلعه مربوط به “متیو” یكی از دوازده یار و شاگرد حضرت عیسی مسیح(ع) می باشد.
میدان پیازا
میدان پیازا
میدانی هنری به سبك و معماری ایتالیایی كه از زیباترین میادین “باتومی” به حساب می آید. این میدان زیبا در كنار رستوران ها و كافه های اطراف آن محیطی هنری برای یك دور همی گردشگران می باشد. از ویژگی های این میدان اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان محلی می باشد.

جاذبه های گردشگری صربستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر