لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> معرفی جاهای دیدنی میناب با عکس و آدرس
جاهای دیدنی میناب

معرفی جاهای دیدنی میناب با عکس و آدرس

نام هر شهری از ایران که بر زبان آید به مهر است و نیکی؛ اما داستان جنوب ایران و شهرهایش فرق می‌کند، انگار گرما را به وجود مردمش تزریق کرده‌اند که چنین شور زندگی دارند. اگر تا کنون فرصتی دست نداده تا با اهالی جنوب آشنا شوید سفر به میناب و بازدید از جاهای دیدنی میناب فرصت خوبی برای لمس این تجربه انرژی‌بخش است. میناب حتی نامش هم زیباست چه برسد به باطن شهر و مردمانش که عجیب عزیزند.

قصد بازدید از شهر میناب بندرعباس را داریم که به گلستان هرمزگان شهرت دارد. گذاشتن چنین لقب سنگینی بر روی یک شهر بی‌دلیل نیست که بعد از آشنایی با جاذبه های گردشگری میناب معنای آن را بهتر درک می‌کنیم.

میناب کجاست؟

میناب کجاست؟

شهرستان میناب یکی از شهرهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. شهر میناب دومین شهر بزرگ استان هرمزگان با ۱۶ متر ارتفاع از سطح دریا است. میناب از سمت شمال به رودان، از جنوب به جاسک و جزیره هرمز، از سمت شرق به استان کرمان و از سمت غرب به بندرعباس منتهی می‌شود. این شهرستان دارای سه شهر به نام‌های بیابان، میناب مرکزی و سندرک است و ۱۳ دهستان دارد.

مسیر دسترسی به شهرستان میناب

مسیر دسترسی به شهرستان میناب

بعد از انتخاب میناب به‌عنوان مقصد گردشگری بهتر است به فکر بهترین مسیر دسترسی به این شهر باشیم.

  • با انتخاب سفر جاده‌ای برای بازدید از جاهای دیدنی میناب، می‌توانید از طریق هر کدام از شهرهای رودان، بندرعباس، هرمز، جاسک و استان کرمان راهی این شهر شوید. انتخاب مسیر بزرگراه ۹۴ از چغادک استان بوشهر و عبور از شهرهای اهرم، فراشبند، فیروزآباد، قیر، لار و بندرعباس شما را به میناب می‌رساند. اگر از سمت شمال میناب یعنی رودان راهی این شهر هستید مسیری در حدود ۳۵ کیلومتر پیش روی شماست.
  • راه دیگر برای بازدید از جاهای دیدنی میناب انتخاب مسیر ریلی است که طرف‌داران بسیاری دارد. باید از شهر مبدا یا شهرهایی که به بندرعباس خط ریلی دارند بلیط قطار این شهر را تهیه کنید و بعد از آن با کمک تاکسی یا اتوبوس‌های موجود خود را به میناب برسانید.

نخلستان های میناب در غروب آفتاب

  • امروزه انتخاب سفرهای هوایی برای بسیاری از مردم راحت‌تر است و ترجیح می‌دهند به جای نشستن‌های طولانی مدت در قطار یا خودرو شخصی و اتوبوس، از هواپیما استفاده کنند. میناب فرودگاه ندارد و نزدیک‌ترین فرودگاه به این شهر، بندرعباس است. شما می‌توانید با تهیه بلیت هواپیما برای بندرعباس از هر نقطه‌ای در کمتر از ۳ ساعت به این شهر برسید و پس از آن با کمک اتوبوس و یا تاکسی به بازدید از جاهای دیدنی میناب بپردازید.

فاصله میناب تا بندرعباس

فاصله میناب تا بندرعباس

از شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان تا شهرستان میناب حدود ۱۱۲ کیلومتر فاصله وجود دارد که با کمتر از یک ساعت و نیم رانندگی می‌توانید به این شهر برسید.

تاریخچه شهر میناب بندرعباس

تاریخچه شهر میناب بندرعباس

باتوجه‌به کاوش‌های باستان‌شناسان و اشیای کشف شده از میناب می‌توانیم قدمت این شهر را به دوره پارت‌ها نسبت دهیم؛ اما آبادانی این شهر به دوره ساسانی برمی‌گردد. منا، مناب، مینو، هارموز و هرمز از نام‌های قدیمی میناب هرمزگان هستند. در کتب هخامنشی از این شهر به نام اورگانا یاد شده است. میان آب، نام دیگری است که بر روی این شهر گذاشته شده و علت آن نزدیکی آن به دریا و فراوانی رودهای این شهر است.

رودخانه داخل شهر میناب

گفته می‌شود  شهر میناب بندرعباس بازمانده شهری است که بنای آن به اردشیر بابکان می‌رسد و تاریخ آن با شهر هرمز باستانی درهم آمیخته. در داستان‌های که مردم برای این شهر نقل می‌کنند، باور دارند که این شهر در روزگاری دور توسط دو خواهر به نام‌های بی‌بی مینو و بی‌بی نازنین ساخته شده است. میناب شهری آباد بوده که با حمله مغول آسیب‌های بسیاری می‌بیند و در دوران مختلف دوباره جان می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به میناب

بهترین زمان سفر به میناب

جنوب ایران با جاذبه های بی‌شمار تفریحی در هر فصلی زیباست. زمانی که می‌خواهید جاهای دیدنی میناب را در برنامه سفر خود بگذارید، بهتر است شرایط آب و هوایی را نظر بگیرید. زمستان‌های این شهر کوتاه است، اما در عوض تابستان‌های طولانی مهمان این شهر ساحلی جنوب ایران است.

از آن جایی که میناب به دریا نزدیک است، آب و هوای گرم و شرجی دارد. در میناب به دنبال روزهای برفی و یخ‌بندان نباشید؛ اما مناطقی که به کوهستان نزدیک‌تر و در ارتفاع هستند به نسبت ساحل، معتدل‌تر و شرجی کمتری دارند. از اواسط زمستان تا اوایل بهار را می‌توان از بهترین روزها برای بازدید از جاهای دیدنی میناب دانست.

پوشش گیاهی و جانوری میناب

نخلستان های میناب

در شهر میناب ارتفاعات بسیاری را می‌توانید ببینید که در روزهای زمستان و آغاز بهار فرصت خوبی برای کوهنوردی و گردش به دوستداران طبیعت می‌دهد. از جمله جاهای دیدنی میناب، می‌توان به کوه گدار به ارتفاع 647 متر، کوه سفید به ارتفاع 323 متر در شرق میناب و کوه بشاگرد از دنبال‌های رشته‌کوه زاگرس اشاره کرد. این منطقه از پوشش گیاهی به نام عمانی برخوردار است که به‌نوعی از پوشش فقیر گفته می‌شود. اما به هر حال اقلیم میناب توانایی رشد گیاهانی نظیر کهور، انواع آکاسیا، کنار، گز و جنگل‌های خیره کننده حرا یا مانگرو را در خود دارد.

بندر لنگه -عروس بندرهای ایران
ادامه مطلب

چرای گاوها در طبیعت میناب

در منطقه زیبایی مثل جنگل‌های حرا جانوران بسیاری زندگی می‌کنند که با اقلیم منطقه به‌خوبی کنار آمده‌اند. در طبیعت میناب بیش از 14 گونه پرنده، نظیر: صدف‌خور، گیلان‌شاه بزرگ، پلیکان پاخاکستر و حواصیل بزرگ هندی  زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها مهاجران فصل زمستان هستند. در ناحیه‌ای مثل جنگل‌های حرا می‌توانید انواع آبزیان را حین قایق سواری، از نزدیک ببینید. البته زندگی جانوران بسیاری در بخش‌های کوهستانی میناب نیز جریان دارد که خاص همین منطقه می باشد.

معرفی جاهای دیدنی میناب

جاهای دیدنی شهر میناب

در شهر این شهر با‌وجود جاهای دیدنی میناب، قرار نیست بیکار بنشینیم. در این شهر تاریخی قلعه‌های بسیاری را می‌بینید که شما را به دل تاریخ و سرگذشت ایران می‌برد. البته جاذبه های دیدنی میناب به آثار تاریخی ختم نمی‌شود و طبیعت با‌شکوه این دیار گردشگران را شیفته خود می‌سازد. در این بخش به معرفی بهترین جاهای دیدنی میناب می‌پردازیم تا بتوانید در لیست گردش‌های سفرتان به این شهر از آن کمک بگیرید.

قلعه کردر میناب

قلعه کردر میناب

قلعه کردر یا کلات نادرشاهی یکی از جاهای دیدنی میناب است که در بین نخل‌های خوش‌قامت میناب خودنمایی می‌کند. با تماشای کلات نادرشاهی به یاد فیلم‌های تاریخی می‌افتید، قلعه‌ای با چندین برج که آسیب بسیاری طی دوران مختلف دیده است. در هر کدام از برج‌های این قلعه بدنه وجود دارد که سوراخ‌هایی برای نشانه‌گیری یا نظارت بر اطراف در آن دیده می‌شود. این جاذبه در 13 کیلومتری جنوب میناب قرار گرفته است که بازدید از آن برایتان جذاب خواهد بود.

قلعه هزاره مینو شهرستان میناب

قلعه هزاره مینو

پیش‌ازاین در مورد قلعه‌های متعددی که در این شهر وجود دارد صحبت کردیم که قلعه مینو یکی از مهم‌ترین قلعه‌های شناخته شده این شهر است. اهالی این شهر، قلعه هزاره مینو را به نام بی‌بی مینو نیز می‌شناسند. قلعه مینو را به این‌طور نبینید، در زمان‌های گذشته بروبیایی داشته و از بناهای مهم منطقه به‌حساب می‌آمد. این قلعه تاریخی از زمان هخامنشی تا  زمان پادشاهی قاجار از مراکز مهم حکومتی شمرده می‌شد و در اطراف قلعه خندق‌های وجود داشته است. قلعه هزاره مینو در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

قلعه سیریک

این قلعه تاریخی نیز در از جاهای دیدنی میناب است که در شهر سیریک هرمزگان از توابع میناب واقع شده است. این قلعه باستانی با نام کلات میرحاجی نیز شناخته می‌شود. گفته می‌شود قلعه سیریک از بناهای امیر نشین بوده است که در قرن هشتم تا قرن دهم هجری از آن استفاده می‌شد.

نمایی از شهر میناب

قلعه باستانی شاداب

یکی دیگر از جاهای دیدنی میناب قلعه شاداب است. قلعه شاداب بر بلندای صخره‌ای در روستای کنار جو ساخته شده است. بعد از اکتشافات از این قلعه، تعدادی سفال رنگی از این جا به دست آمد که می‌تواند نشانگر قدمت بنا در قرون طلایی اسلام باشد. قلعه شاداب در بین سال‌های قرن نهم تا یازدهم هجری مورداستفاده قرار می‌گرفته و در حال حاضر چیز زیادی از این بنا باقی نمانده است. این قلعه تاریخی در 68 کیلومتری جنوب غربی میناب واقع شده است.

معبد عشاق میناب

معبد عشاق میناب

هر جا که سخن از عشق باشد، قصه آن مخاطبان بیشتری را به سمت خود می‌گیرد. در میناب روایت‌های شیرینی از عشاق این شهر می‌شنوید که برایتان جالب خواهد بود. در این شهر جاذبه‌ای تاریخی وجود دارد که به معبد عشاق میناب شهرت دارد. افسانه‌های بسیاری در مورد آن گفته می‌شود که همه از عشق خبر می‌دهند.

نقل است که روزگاری در حدود 400 سال پیش، دو جوان از دو طایفه دشمن به هم دل‌ می‌بندند و مخالفت اهالی طایفه را سد را خود می‌بیندد. درگیری دو قبیله با هم بیشتر می‌شود و نتیجه نزاع، به مرگ عشاق قصه می‌انجامد. جسد عشاق را بر گرده شتری به مقصدی نامعلوم می‌فرستند و بنای یادبودی در محلی که شتر‌ آن‌ها را بر زمین گذاشته ساخته می‌شود که امروزه به معبد عشاق شناخته می‌شود. نکته جالب در ساخت بنای این معبد این است که در آن زمان به علت کمبود آب، در ساخت این بنا از شیر شتر استفاده شده است.

قلعه گوربند

قلعه گوربند

قلعه گوربند یکی دیگر از جاهای دیدنی میناب است که نظر گردشگران دوستدار تاریخ را به خود جلب می‌کند. این قلعه در روستای گوربند قرار گرفته و تا شهر میناب در حدود 30 کیلومتر فاصله دارد. در حال حاضر اطراف قلعه را اراضی و خانه های روستایی فرا گرفته است.

جزیره مارو، جزیزه‌ای بکر و دوست داشتنی
ادامه مطلب

سواحل میناب

غروب آفتاب در ساحل زیبای میناب

مگر می‌شود از شکوه دریای جنوب گذشت. دریای جنوب جور دیگری حال و روز آدم را می‌سازد که شیفته آن می‌شوید. با سفر به این شهر و گردش در جاهای دیدنی میناب از ساحل زیبای این شهر نباید غافل شوید. از مرکز شهر تا سواحل میناب در حدود 20 کیلومتر فاصله وجود دارد تا به ساحل امن آرامش برسید. چشم‌انداز زیبای ساحل در کنار درختان زنده حرا، لذت بازدید از این شهر را برای شما چندبرابر می‌کند.

تماشای صیادان که تازه از دریا برگشته‌اند و از برکت دریا، سفره را پر می‌کنند بسیار لذت‌بخش است. قدم‌زدن در این ساحل با منظره‌ای باشکوه از دریا و کشتی‌های بزرگ و کوچک بر روی آن خاطره‌ای خوش از این سفر در ذهنتان ما‌ندگار می‌کند.

تالاب تیاب

تالاب تیاب

یک از جاهای دیدنی میناب، تالاب تیاب این شهر است. این تالاب یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های جنگلی ایران است که با وجود جنگل‌ها مانگرو، زیستگاهی زیبا برای جانوران این منطقه به‌حساب می‌آید. باتوجه‌به اهمیت این منطقه، تالاب تیاب جزو مناطق محافظت شده استان هرمزگان قرار گرفته است. تماشای چشم‌انداز تالاب به‌ویژه در روزهای آخر زمستان و اوایل بهار و قایق‌سواری در این تالاب از تفریح‌های موردعلاقه گردشگران میناب است.

رودخانه میناب

رودخانه میناب

شما در میناب می‌توانید شاهد رودهای متعددی باشید که بر زیبایی و محیط‌زیست این منطقه تأثیر دارند. رودخانه میناب از رودهای مهم هرمزگان و جنوب ایران است که در فاصله 2 کیلومتری شهر جریان دارد و آب مصرفی اهالی این میناب و همسایگان مجاور خود را تامین می‌کند. عبور این رود در کنار شهر میناب و گذشتن از زیر نخلستان‌های این منطقه جلوه‌ای تماشایی برای گردشگران به ارمغان آورده است.

دو رودخانه مهم رودان در بلندی‌های گلاشگرد در غرب کهنوج و جغین از ارتفاعات جنوب کهنوج با روان شدن بر روی زمین در روستای برجگان، یکی می‌شوند و رود پر آب میناب را تشکیل می‌دهند.

جنگل حرا تیاب

جنگل حرا تیاب

در بسیاری از شهر‌های حاشیه خلیج فارس می‌توانید نمونه‌ای خاص از پوشش جنگل را شاهد باشید که به آن‌ جنگ حرا یا مانگرو می‌گویند. ساز کاری که درختان در این جنگل در پیش می‌گیرند بسیار جالب است و سبب زندگی جانوران و آبزیان بسیاری در کنار خود شده است. نکته بسیار مهم در مورد این جنگل‌ها این است که از آب شور تغذیه می‌کنند و در زمان مَد به زیر آب می‌روند و تنها تاج آن‌ها پیداست.

جنگل حرا تیاب یکی از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه‌ های دیدنی میناب هرمزگان است. در این جنگل خاص درختان مانگرو از ماه اسفند تا اردیبهشت شکوفه می‌دهند که زمان خوبی برای بازدید است. در فصل بهار در لابه‌لای درختان این جنگل می‌توانید کندوهای عسل طبیعی را ببینید که از شهد شکوفه‌ها و گیاهان منطقه تغذیه کردند.

سد استقلال میناب

سد استقلال میناب

سد و دریاچه استقلال از جاذبه های دیدنی میناب هستند که گردشگران زیادی برای تفریح آن را انتخاب می‌کنند. دریاچه مصنوعی استقلال، در 2 کیلومتری شرق میناب ایجاد شده است که به دریاچه میناب نیز شهرت دارد. در سال  1344 کار مطالعاتی بر روی سد آغاز شد و ساخت آن از سال 1353 تا سال 1362 به طول انجامید. این سد از نوع بتونی است که طول تاج آن 400 متر و پی آن 58 متر است. ظرفیت آبی مخزن این سد 270 میلیون متر مکعب است. از آب این سد برای مصرف خانگی و کشاورزی در 10000 هکتار زمین استفاده می‌شود.

باغ انبه

باغ انبه از زیباهای طبیعی میناب

آب و هوای گرم و مرطوب اینجا در کنار شرجی بودن هوا در بیشتر روزهای سال، سبب تولید محصولات باغی ویژه‌ای این منطقه شده است. علاوه بر اقلیم آب و هوایی، وجود رودخانه‌ها، دشت ها، جلگه های آبرفتی و خاک حاصلخیز باعث شده تا کشاورزی این منطقه رونق خوبی داشته باشد. محصولات کشاورزی مثل: مرکبات خرما، صیفی جات، غلات، پرتقال، لیموترش، گوجه فرنگی، خیارسبز، هندوانه، پیاز و بادمجان در این منطقه تولید می‌شود.

غیر از محصولاتی  که از آن‌ها نام بردیم انبه میناب شهرت و محبوبیت بسیاری در بازار‌ دارد. سطح قابل‌توجهی از مزارع این شهر و اطراف آن به کشت انبه اختصاص یافته است. میوه‌ای شیرین و خوش‌عطر که طرف‌داران بسیاری دارد. از انبه به‌صورت نارس برای تهیه ترشی استفاده می‌کنند که هواداران خاص خودش را دارد. غیر از آن پودر انبه، کنسرو و میوه تازه آن بسیار لذیذ است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنید.

ساحل کوهستک

minab sightseeing places 25

در اطراف میناب ساحل زیبای کوهستک را می‌توانید ببینید که در روستایی به همین نام است. روستای کوهستک در بخش بیابانی قرار دارد و روستای گردشگری به‌حساب می‌آید. بندری قدیمی با سواحل شنی بسیار زیبا و بکر که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. در اینجا می‌توانید شناورها و قایق‌های صیادی و تجاری را نیز ببینید.

اماکن مذهبی میناب

امامزاده حسن مجتبی (ع) در میناب

در شهرستان میناب بارگاه سه امامزاده وجود که زائران بسیاری را روانه این شهر می‌سازد. یکی از این بقعه‌ها مربوط به امامزاده حسن مجتبی (ع) است که در بخش بیابان میناب و در روستای بصره قرار دارد. در بخش مرکزی، روستای چلو گاومیشی نیز بارگاه امامزاده شاه مرعش واقع شده است که اهالی این روستا معتقدند ایشان از نسل امام موسی کاظم (ع) هستند. و زیارتگاه سوم این شهر مربوط به آرامگاه حضرت شاه ابوالفضل مرادی است که در روستای تیاب قرار دارد.

گردنه عشاق کجاست؟ عاشقانه ای در نزدیکی بندرعباس
ادامه مطلب

سایر جاهای دیدنی میناب

طبیعت زیبای میناب در اطراف سد استقلال

در شهرستان میناب و اطراف آن جاذبه‌های بسیار دیگری مثل: مساجد هفت‌ خواهران، بلوکی، الله وردیخان، سنگی، آب انبار شیرین و فرهاد، قنات آب شهر، حوض سنگی، غار قدیمی اریکسون، چشمه های گیو، نودر و… برای بازدید وجود دارد که می‌توانید در برنامه سفر خود قرار دهید.

سوغات میناب

حصربافی سوغات معروف میناب

به میناب که می‌آیید حتماً از غذاهای لذیذ دریایی آن مثل: پودینه، قلیه ماهی، قلیه میگو، هواری، کپاتیف بریجی و  ماهی کباب که با ادویه‌های ویژه طبخ می‌شود نوش جان کنید که تیرخلاصی بر لذت‌های سفر جنوبی است. میگو و ماهی جنوب طعمی متفاوت دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای سوغات بردن باشد البته به شرطی که امکان حمل سالم آن را داشته باشید. غیر از آبزیان، میوه‌ها و محصولات باغی، گزینه خوبی برای سوغاتی خوراکی سفر به میناب هستند.

انبه و ترشی انبه سوغاتی معروف میناب

اما از صنایع‌دستی میناب که در بازارهای محلی به‌راحتی می‌توانید تهیه کنید غافل نشوید که سوغاتی ارزشمند و ماندگار از این شهر است. دست‌سازه‌های سفالی مثل: جهله گردن غزالی، جهله مورک و جهله بوکو، قلیان، سرقلیان، گشته سوز، انواع اسباب بازی‌های سفالی و انواع لیوان از دیگر کالاهای سفالی تولید شده این هنرمندان هستند. برقع، گلابتون دوزی، خوس دوزی، سوزن‌دوزی، حصیربافی و زیر اندازهای بافته شده از الیاف درخت خرما نیز انتخاب بسیار مناسبی برای سوغاتی از این شهر است.

شغل مردم میناب

فروش لوازم دست ساز - نژاد مردم میناب

مردم خونگرم و باصفای میناب از سفره زمین و دریا، رزق و روزی خود را برداشت می‌کنند و برکت آن را بر سفره خانواده می‌گذارند. از روزگار گذشته تابه‌حال شغل اصلی مردم میناب، صیادی و کشاورزی بوده است که با زحمت فراوان مزد خود را از دل طبیعت دریافت می‌کنند.

نژاد مردم میناب

نژاد مردم میناب

مردم خوش‌ زبان میناب با زبان شیرین فارسی و گویش زیبای میناوی صحبت می‌کنند که از هم‌کلامی با آن‌ها لذت خواهید برد. مردم میناب از نژاد اصیل ایرانی هستند که نژاد و اصالت آن‌ها را می‌توانید از آثار باستانی و تاریخ آن حدس بزنید که به درازای قدمت کهن ایران می‌رسد.

مذهب مردم میناب

میناب 254304 نفر جمعیت دارد و دین مردم میناب اسلام است. مذهب عمده اهالی این شهر شیعه و سنی است.

بلوچ های میناب

بلوچ های میناب

مردمان بلوچ در هر گوشه‌ای از خاک ایران باشند غیرت این دیار را به دوش می‌کشند. در شهرستان میناب استان هرمزگان نژادهای اصیلی از مردم ایران را می‌بینید. اهالی  میناب ترکیبی از هرمزی (مینابی) و بلوچ و بشاگردی هستند.

اقامت در میناب

محوطه هتل جهانگردی میناب

بعد از گشت‌ و گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌ های گردشگری میناب به مکانی برای استراحت احتیاج دارید. هتل های میناب با وجود امکانات رفاهی مناسب می‌توانند گزینه خوبی برای اقامت در این شهر باشند. در جایی مثل هتل جهانگردی میناب و یا اقامتگاه بوم گردی باغ مرادی میناب برای کسانی که دوستدار اقامت در محلی سنتی هستند امکانی فراهم شده تا با خیال راحت از بخش اقامت، به بازدید در این شهر برسید.

هتل جهانگردی میناب

اتاق توئین هتل جهانگردی میناب

هتل جهانگردی میناب، در سال‌های قبل از انقلاب تا کنون فعالیت دارد. این هتل دو ستاره با ۲۰ واحد اقامتی در طبقه اول و طبقه همکف ساخته شده است.  از دیدنی‌های نزدیک به هتل می‌توان به مکان‌هایی مثل: بازار بخش سیریک، بازار میشی، ساحل کوهسنگ، خوره تیاب، بام میناب و سد میناب اشاره کرد. هتل جهانگردی در آدرس میناب، خیابان امام خمینی، پارک ملت واقع شده است.

اقامتگاه بوم گردی باغ مرادی میناب

اقامتگاه بوم‌گردی باغ مرادی میناب در بهمن‌ماه سال 1399 به بهره‌برداری رسید. این مجموعه اقامتی در زمینی به مساحت 8 هکتار ساخته شده است و 3 واحد اقامتی به صورت کپرهای سنتی و سوئیت دارد. در این مجموعه گردشگری علاوه بر اقامت می‌توانید از تفریحاتی چون شنا، اسب سواری و قدم زدن در باغ لذت ببرید. قلعه میناب و ساحل تیاب از جاذبه‌های گردشگری در نزدیک این هتل هستند. اقامتگاه بوم گردی در آدرس  ۵ کیلومتری شمال میناب، روستای حاجی خادمی، رو به رو مسجد امام حسن قرار دارد.

کلام آخر

به میناب سفر کردیم، گلستان جنوب؛ جایی که با تمام وجود ذهن و روح را به خود مشغول می‌سازد. صدای گرم اهالی جنوب با نوای خوش موسیقی که از کوچه و خیابان‌های این شهر بلند می‌شود تا همیشه در گوشمان ماندگار می‌ماند. بازدید از جاهای دیدنی میناب تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر به جنوب ایران و استان هرمزگان به همراه داشت.

4.3/5 - (70 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد نزومی
احمد نزومی
3 ماه قبل

هیچ جا میناب نابو.
حتما به شهر میناب سر بزنید مطمئن باشید که از سفرتون لذت میبرید .از مردم خون گرمش و بازار محلی و سوغاتی ها بی نظیرش جاهای دیدنی شهر نیز دیدن کنید

غفار
غفار
3 ماه قبل
پاسخ به  احمد نزومی

خوبیش اینه که جایگاه سوخت باید یه روز وایستی و آخرش بنزین گیرت نمیاد

محمد
محمد
3 ماه قبل
پاسخ به  احمد نزومی

بازار ماهی فروشی گورزاتگ دیدن کنید

محمدیوسف
محمدیوسف
3 ماه قبل

شهرکوهستک حز شهرستان سیریک می‌باشد.
سواحل میناب
کلاهی
بندرکرگان
تیاب

امیر
امیر
3 ماه قبل

میناب بهشت جنوب

آغایی
آغایی
3 ماه قبل

این همه از جاهای دیدنی میناب گفتی
ولی یادت رفت که روستای گورزانگ رو معرفی کنید
بازار بزرگ ماهی در انواع مختلف که به تمام ایران صادر میشه
به کشورهای امارات قطر بحرین عراق چین تایلند ژاپن و کره جنوبی صادر میشه
6_7 تا کارخونه منجمدی و بسته بندی و ذخیره سازی داره
بیشتر از 250تا باغ های عالی داریم که همه توی باغات خونه ویلایی بزرگ ساختن
بیشتر از 10تا گلخونه توی گورزانگ هستش و استفاده میشه

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر