لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> غذاهای سنتی کشورهای مختلف
غذاهای سنتی کشورهای مختلف

غذاهای سنتی کشورهای مختلف

چشیدن غذاهای مختلف یکی از جذاب ترین بخش های مسافرت محسوب می شود. بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان، از این امر برای جذب توریست بیشتر بهره گرفته اند. همچنین این امر به معرفی غذای ملی هر کشور به تمام مردم جهان، کمک زیادی می کند.
اما آشنایی با غذاهای سنتی، مواد اولیه این غذاها، نحوه طبخ و نحوه سرو غذا در کشورهای مختلف، مستلزم سفر و اقامت در آن کشورها است. از رزرو آنلاین هتل می توان برای اقامت طولانی مدت و یا کوتاه مدت در هر کشور برای مثال در هتل های ایران استفاده کرد.

برزیل -فیجو آدا :
این غذا یکی از غذاهای اصیل و مقوی برزیل است. با خوردن این غذا قوت بیشتری برای ادامه سفر خود در این کشور پیدا خواهید کرد. مواد لازم برای تهیه فیجو آدا شامل: گوشت قرمز، لوبیا سیاه(لوبیا قرمز نیز جایگزین خوبی برای لوبیا سیاه است)، روغن زیتون، پیاز، گوجه فرنگی، آب پرتقال، گشنیز، سیر، سوسیس و نمک و فلفل می باشد. گوشت و لوبیا سیاه موجود در این غذا، از مهم ترین مواد اولیه جهت تهیه آن است.
برای تهیه این غذا ابتدا گوشت ها را در روغن سرخ کنید و سپس پیاز، لوبیا، گشنیز، سیر، گوجه فرنگی و فلفل و نمک را اضاف کرده و اجازه دهید تا مواد پخته شوند. پس از اینکه گوشت و لوبیا حالت سفتی خود را از دست دادند، آب پرتقال و سوسیس را اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه مواد با حرارت کم پخته شوند.
به یاد داشته باشید که لوبیاها را از شب قبل خیس کنید تا پخت آن آسان تر شود. همچنین اگر تمایلی به استفاده از سوسیس ندارید، می توانید آن را از غذای خود حذف کنید. آب پرتقال یا تکه های پرتقالی که در این غذا ریخته می شوند به هضم بهتر غذا و کنترل کالری آن کمک می کنند.

گوشت بریانی

پاکستان- گوشت بریانی :
این غذای پر ادویه، پاکستانی شامل دستور پختی با انواع مواد خوراکی است که بسیار به غذاهای هندی شبیه است. مواد لازم برای تهیه این غذای بی نظیر : دارچین و زنجبیل، هل سیاه و سبز، میخک، سیر، ماست، پودر کاری، زردچوبه و نمک، فلفل سبز و سیاه، فلفل قرمز تند، زیره، بادیان (رازیانه میتواند جایگزین بادیان باشد)، گشنیز، زعفران، رب گوجه فرنگی، آبلیمو، پیاز، برگ بو، گوشت، برنج، روغن و در صورت تمایل گلاب است.
برای تهیه این غذا باید مراحلی که ذکر می شوند را طی کنید. در ابتدا پیازها را در روغن سرخ کرده و سپس سیر و زنجبیل را نیز اضافه کنید. مواد را مدتی کوتاهی روی حرارت کم قرار داده، سپس بقیه مواد اولیه به غیر از زعفران را به درون ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید تا خوب پخته شوند. با اضافه کردن گوشت به مواد دیگر، آنها را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ماست را به آرامی به مواد اضافه کنید. باید مراقب باشید که تمام این مراحل را روی گاز با شعله ملایم انجام دهید.

در مرحله آخر آب و آبلیمو را نیز به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا آب مواد به طور کامل تبخیر شود. سپس زعفران را اضافه کنید تا عطر و رنگ خوبی به غذا داده شود. بعد از پخت برنج به روش معمول، آن را در یک قابلمه بریزید و به صورت یک ردیف در میان از مواد آماده شده، در میان لایه های برنج بریزید. پس از دم کشیدن محتویات قابلمه، غذا اماده سرو می شود.
1683380488 836 غذاهای سنتی کشورهای مختلف

مجارستان- گولاش :
این غذای مجارستانی شباهت زیادی به طاس کباب ایرانی دارد، اما نحوه سرو آن متفاوت است. مواد لازم این غذا شامل: گوشت گوسفند بدون چربی، پیاز، سیر، فلفل قرمز، فلفل دلمه ای سبز، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، نمک، سیب زمینی، برگ بو، سرکه، روغن مایع، خامه ساده(درصورت تمایل) می شود.
ابتدا تکه های گوشت را با پیاز و سیر سرخ کنید و سپس ادویه ها و آب و برگ بو را به آن بیافزایید و بگذارید تا این مواد به خوبی پخته شوند. سپس سیب زمینی و گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای و … را ریز کنید و در ظرفی دیگر سرخ کنید. وقتی که گوشت نرم و پخته شد، سایر مواد سرخ شده را به آن اضافه کرده و بگذارید تا پخت تقریبا کامل شود.
سپس کمی آرد را با روغن سرخ کرده و داخل اب بریزید و به گوشت ها اضاف کنید. اجازه دهید تا غذا به طور کامل جا بیوفتد. در نهایت برگ بوها را دور بریزید تا مزه غذای شما را بهم نریزد. بعد از اتمام پخت و آماده کردن آن برای سرو می توانید روی آن خامه بریزید و میل کنید. این غذا هم با نان و هم با برنج سرو می شود.

ماسالا دوسا

هند- ماسالا دوسا :
افرادی که به طعم سمبوسه های ایرانی علاقه دارند، نباید از کنار تجربه چشیدن این غذا بگذرند. برای تهیه خمیر ماسا این غذا برنج، ماش، لپه و روغن و برای تهیه مواد میانی(آلوماسالا) پیاز، سیر، زنجبیل، زردچوبه، سیب زمینی، زیره سیاه، تخم خردل، نمک و فلفل سبز و روغن نیاز است.
ابتدا ماش، لپه و برنج را که از قبل خیس خورده اند را آسیاب کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. سپس به این مواد کمی آب و نمک بیافزایید و بگذارید تا خمیر خودش را بگیرد. اکنون خمیر ماسا آماده شده و برای تهیه مواد میانی دست به کار شوید.
ابتدا پیاز و سیر را داخل روغن سرخ کرده و به آن ها زردچوبه و زنجبیل اضافه کنید. به یاد داشته باشید که سیب زمینی ها را از قبل بپزید و اکنون به پیاز و سیر بیافزایید. حال یک تابه کاملا پهن و بدون لبه تهیه کرده و یک ملاقه از مواد را درون تابه بریزید و آن را کاملا پهن کنید. بعد از داغ شدن مواد با فرچه روغن را بر روی ان بمالید. سپس یک ملاقه از مواد را در داخل خمیر بریزید و نان را تا کنید. می توانید این غذت را با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

پاِئلا

اسپانیا- پائلا :
مواد لازم برای تهیه پائلا شامل: میگو، فیله مرغ، زعفران، سرکه سفید، روغن زیتون، پیاز، لوبیا سبز، برنج، آب مرغ، نخود فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز، گوجه فرنگی پوست گرفته شده، نمک، فلفل سیاه و زنجبیل می شود.

ابتدا مرغ و پیاز را داخل روغن سرخ کنید تا مرغ کمی نرم شود و به طور جداگانه لوبیاها را نیز سرخ کنید. به محلول زعفران و سرکه، برنج و فلفل دلمه ای، لوبیا و نخودفرنگی را اضافه کنید و بگذارید تا سرکه به خورد مواد برود. سپس گوجه فرنگی، آب مرغ، فلفل و نمک و زنجبیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا پخته شوند. در نهایت میگو و مرغ را روی برنج بگذارید و از پخت نهایی برنج اطمینان حاصل کنید.
تاکو

مکزیک- تاکو :
برای پخت تاکو باید ابتدا خمیر آن و سپس مواد داخل آن را آماده کنید. خمیر تاکو از روغن، نمک، آرد ذرت و آب ولرم تهیه می شود. ابتدا آرد و روغن و نمک را با هم مخلوط کرده و خوب ورز دهید تا خمیر خودش را بگیرد. سپس خمیر را به صورت دایره های کوچکی پهن کرده و در روغن سرخ کنید. در اواسط سرخ شدن، خمیر را تا کرده و نگه دارید تا شکل بگیرد.
برای تهیه مواد داخل خمیر به گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، فلفل سبز تند، پنیر پارمزان، کاهو، گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه، سس تند، روغن مایع و ادویه مخصوص تاکو نیاز است. ابتدا گوشت و پیاز را در روغن سرخ کرده و سپس سایر ادویه ها و سیر را به آن اضافه کنید. در نهایت کمی آب به مواد اضافه کنید تا گوشت به خوبی پخته شود. داخل خمیر را با مواد بالا و گوجه فرنگی، کاهو و پنیر پر کرده و آن را سرو کنید.

موساکا

یونان- موساکا :
موساکا غذایی لذیذ است که از گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی و رب گوجه، سیر و پیاز، سیب زمینی و بادمجان، تخم مرغ و فلفل دلمه ای، نمک و فلفل و سس سفید تهیه می شود. حال برای تهیه این غذا ابتدا سیب زمینی ها را آب پز و سپس حلقه حلقه کنید. بادمجان ها را در درون تابه ای با روغن سرخ کنید. سپس در درون تابه ای دیگر سیر و پیاز و فلفل دلمه ای ها را سرخ کرده و بعد از نرم شدن آن ها گوشت را اضافه کنید.

بعد از پخته شدن تقریبی گوشت، گوجه فرنگی و رب گوجه، نمک و فلفل را به آن بیافزایید. شعله را کم کنید تا آب موجود در غذا کاملا تبخیر شود. سپس کف یک ظرف را چرب کرده و یک لایه بادمجان درون آن بچینید.اکنون یک لایه از مواد پخته شده را روی آن بریزید، به طوری که لایه آخر باید به مواد حاوی گوشت ختم شود. روی لایه آخر سیب زمینی ها را چیده و مخلوط سس و تخم مرغ را روی مواد بمالید و ظرف را در داخل فر بگذارید تا مواد پخته شوند. این غذا را با سالاد سبزیجات و نان سرو کنید.
اوگالی

کنیا- اوگالی :
این غذا از آرد ذرت، آب جوش و آب سرد تهیه می شود و غذایی کم دردسر اما خوشمزه است. برای تهیه این غذا حتما از قابلمه نسوز استفاده کنید، چرا که مواد این غذا بسیار چسبنده هستند. در ابتدا قابلمه را به اندازه کافی پر از آب کنید و روی گاز بگذارید تا آب به جوش بیاید.

سپس آرد را به تدریج (به طور کلی نریزید زیرا باعث گلوله شدن آرد می شود) داخل آب جوش بریزید و در پایان کمی آب سرد نیز به آن اضافه کنید تا آرد به خوبی در آب جوش باز شود. غذا را باید به طور مداوم و بدون وقفه هم بزنید تا آرد گلوله نشود و بافت غذا ضخیم و محکم شود. حال اوگالی آماده سرو است. برای سرو این غذا می توانید داخل آن را پر از گوشت چرخ کرده یا سبزیجات کنید.
خاچاپوری

گرجستان- خاچاپوری :
این غذا نیز مانند سایر غذاها دارای خمیر و موادی برای داخل خمیر است. خمیر این غذا از نمک، شکر، آرد، شیر، روغن و خمیر مایه تهیه می شود. برای مواد اولیه داخل خمیر نیز از پنیر خامه ای، پنیر موزارلا، پنیر فتا، تخم مرغ و کره استفاده می شود.
برای تهیه خمیر ابتدا آرد، نمک، شکر و خمیر مایه را با هم ترکیب کرده و سپس شیر و آب گرم شده را به آن می افزاییم. در نهایت روغن را نیز به آن اضافه کنید و خمیر را خوب ورز دهید و بگذارید خمیر بعد از چند ساعت خودش را بگیرد.

در این فاصله پنیرها را باهم مخلوط کنید. سپس خمیر را به صورت قایقی یا دایره ای تو باز در آورید و پنیرها را داخل خمیر بریزید. روی پنیرها را به تخم مرغ آغشته کنید. لقمه ها را در داخل فر بگذارید و بعد از پخته شدن، یک عدد تخم مرغ درون لقمه قرار دهید و دوباره به فر باز گردانید. بعد از پخت کامل مواد، لقمه ها آماده سرو می شوند. می توانید با افزودن عسل به این غذا، نهایت لذت را از چشیدن آن ببرید.
ماریزپان

آلمان- ماریزپان :
مواد لازم برای تهیه این غذا شامل: بادام، شکر، سفیده تخم مرغ، آب جوش، خمیر مارزیپان، پودر قند و اسانس بادام تلخ می شود. ابتدا بادام ها را چند ساعت در آب قرار دهید تا خیس بخورند و سپس پوست آنها را جدا کرده و چند روز کنار بگذارید تا خشک شوند.
بعد از خشک شدن، آن ها را با چرخ گوشت پودر کنید و سپس با شکر و آب جوش و تخم مرغ مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهیدو مواد را خوب هم بزنید. در نهایت پودر قند و خمیر مارزیپان را با مواد بالا مخلوط کنید و خوب ورز دهید. لازم به ذکر است که اگر به اسانس بادام تلخ علاقه ای ندارید می توانید آن را از دستور تهیه این غذا حذف کنید.

روز جهانی شیرینی پزی و چالش دسر پاولوا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر