لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> 10 فرودگاه جدید در سراسر جهان که همه انتظار افتتاح آن ها را می کشند
10 فرودگاه جدید در سراسر جهان که همه انتظار افتتاح آن ها را می کشند

10 فرودگاه جدید در سراسر جهان که همه انتظار افتتاح آن ها را می کشند

در حالی که هر روزه ر تعداد مسافرانی که هواپیما را برای مسافرت های خود انتخاب می کنند افزوده می شود، فرودگاه های جدیدی در سراسر جهان در حال ساخت بوده یا فرودگاه های قدیمی توسعه می یابند تا امکانات خود را با تقاضای فزاینده در این زمینه و خدمت رسانی به میلیون ها مسافر در طول سال وفق دهند. نتیجه این فعالیت های زیرساختی، ساخت فرودگاه هایی بسیار مدرن با معماری های حیرت انگیز است که محیط شلوغ و تاریک فرودگاه های سابقه را به فراموشی می سپارند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 فرودگاه پیشرفته و خارق العاده جدید در سراسر جهان که همه انتظار آن ها را می کشند آشنا کنیم. پیش از آن به شما توصیه می کنیم که هوشمندانه سفر کنید و در صورت برنامه ریزی برای سفر هوایی در آینده به خارج از کشور این فرودگاه ها را مد نظر قرار دهید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

1- فرودگاه جدید استانبول
ترکیه افکار جاه طلبانه ای برای تبدیل شدن به نقطه تلاقی دنیای شرق و غرب در سر دارد. خطوط هوایی ملی این کشور، ترکیش ایرلاینز، پیش از این نیز بیش از هر خط هوایی دیگری به دیگر نقاط جهان پرواز داشت و با توجه به این که فرودگاه جدید استانبول پس از افتتاح اسمی توسط رییس جمهور کشور در هفته گذشته، به طور عملی در ماه های آینده افتتاح خواهد شد، می تواند به یکی از شلوغ ترین ترمینال های ورود و خروج مسافر در جهان تبدیل شود. این فرودگاه که جایگزین فرودگاه قدیمی آتاتورک خواهد شد یک هاب مسافرتی بسیار بزرگ و وسیع است که سالانه تا 150 میلیون مسافر را در خود جای خواهد داد و در این زمینه می تواند از فرودگاه دوبی سبقت بگیرد. این فرودگاه تا اواخر سال 2018 به طور کامل و عملی وارد عرصه هوانوردی خواهد شد.
2-فرودگاه بین المللی آل مکتوم دوبی
فرودگاه بین المللی آل مکتوم دوبی که از قبل نیز فعال بوده و پروازهای محدودی در آن انجام می گیرد در جنوب غربی شهر دوبی واقع شده و به نظر می رسد که بزودی به یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان تبدیل شود. این فرودگاه در آینده دارای 5 باند فرود و پرواز، 5 ترمینال بزرگ شده و ناوگانی بزرگ از جمبوجت های خطوط هوایی امارات را در خود جای خواهد داد. فرودگاه بین المللی آل مکتوم مسیر پیاده روی مسافران را به شدت کاهش داده و یک خط راه آهن سریع السیر، آن را به مرکز شهر دوبی متصل خواهد کرد. این فرودگاه در سال 2010 افتتاح شده اما توسعه آن همچنان ادامه دارد.
3-فرودگاه چانگی سنگاپور
بهترین و محبوب ترین فرودگاه جهان و هاب مسافرتی بزرگ آسیا، فرودگاه چانگی در سنگاپور، بزودی شاهد افتتاح جواهر جدید خود و ترمینال شماره 5 خواهد بود. این جواهر که اتفاقا «جواهر» (The Jewel) نیز نام دارد، یک فضای شیشه ای چند منظوره و خیره کننده است که ترمینال های کنونی را به هم متصل کرده و مغازه های ورودی، امکانات تفریحی و رستورانی جدید را به مسافران و بازدید کنندگان عرضه خواهد کرد. این بخش از فرودگاه چانگی از باغی 4 طبقه و یک فضای شیشه ای متشکل از 9.000 قطعه به شکل گنبدی برخوردار است. همچنین این فرودگاه بلندترین آبشار واقع در فضای بسته جهان به ارتفاع 40 متر را در خود داشته و قرار است که سال 2019 افتتاح شود. ترمینال 5 فرودگاه چانگی در قسمت شرقی فرودگاه فعلی قرار دارد و گفته می شود که در اواسط سال 2020 با ظرفیت بیش از 50 میلیون مسافر در طول سال به مرحله افتتاح خواهد رسید.
4- فرودگاه لاگواردیا در نیویورک
این فرودگاه جدید نیست اما با تغییراتی که در رمپ ها، بازسازی ترمینال ها و مسیر حرکت تاکسی های این فرودگاه شلوغ در شهر نیویورک صورت خواهد گرفت، ساختار ترمینالی فرودگاه لاگواردیا به شکل متحد و منظمی درآمده که از فضا و گیت های بیشتری برخوردار شود که می توانند روزانه هزاران نفر مسافرت بیشتر را به این فرودگاه بکشاند. سقف های کوتاه قدیمی و راهروهای تنگ این فرودگاه که بین ترمینال های متعدد آن قرار گرفته بودند باعث گیج شده مسافران شده و در بازسازی های اخیر جای خود را به فضاهایی پر از پنجره و وسیع داده اند. از دیگر تغییرات ایجاد شده در فرودگاه لاگواردیا می تواند به ساخت پارکینگ های جدید، مسیرهای حرکت تاکسی و ایستگاه مترو برای متصل کردن آن به مرکز شهر نیویورک سیتی اشاره کرد. این فرودگاه روزگاری توسط جو بایدن، معاون باراک اوباما، به یک فرودگاه کشور جهان سومی تشبیه شده بود.
5-فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن
یکی دیگر از فرودگاه های جدیدی که در سال 2019 افتتاح خواهد شد، فرودگاه بین المللی داکسینگ در شهر پکن چین است که می خواهد به بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه جهان تبدیل شود. این فرودگاه یکی از بزرگ ترین ترمینال های مسافری جهان را در خود دارد که مدت زمان پیاده روی مسافران را نسبت به دیگر فرودگاه های جهان به شدت کاهش خواهد داد. فرودگاه داکسینگ خانه خطوط هوایی شرقی و شمالی چین خواهد بود که از فرودگاه کاپیتال پکن به این فرودگاه نقل مکان می کنند. با یک خط آهن سریع السیر به سمت مرکز شهر پکن و یک شبکه شاهراهی جدید، این فرودگاه با دیدگاه های آینده نگرانه طراحی شده است تا در نهایت هر ساله بیش از 100 میلیون مسافر را در خود جای داده و با استفاده از 7 باند خود توان خدمت رسانی به صنعت هوایی در حال توسعه چین را داشته باشد.
6- فرودگاه وسترن سیدنی در استرالیا
با توجه به قرار گرفتن فرودگاه کنونی کینگزفورد اسمیت سیدنی در نزدیکی دریا و خاموشی های شبانه آن برای راضی نگه داشتن ساکنان محلی شهر، مدت زیادی است که ساخت یک فرودگاه جدید در شهر سیدنی جزو برنامه های زیرساختی بوده است. بدین ترتیب به تازگی ساخت یک فرودگاه جدید در این شهر با نام فرودگاه وسترن سیتی در فاصله 27 مایلی از شهر آغاز شده که سفرهای هوایی از/به این شهر را تسهیل خواهد بخشید. این فرودگاه قرار است سال 2026 افتتاح شود.
7- فرودگاه بین المللی جدید مکزیکو سیتی
نورمن فاستر که طراحی بسیاری از فرودگاه های بزرگ و زیبای جهان را انجام داده، مغز متفکر ساخت فرودگاه بزرگ جدیدی در شهر مکزیکو سیتی است. این فرودگاه طوری ساخته خواهد شد که جایگزین فرودگاه شلوغ کنونی شهر شود و ساخت آن از سال 2015 آغاز شده است. با توجه به افزایش هزینه ساخت این فرودگاه، رییس جمهور کشور قصد دارد همه پرسی را برای ادامه یا تعطیل کردن پروژه اجرا کند. اگر ساخت فرودگاه جدید منتفی شود، توسعه و روزآمدسازی فرودگاه جدید در برنام قرار خواهد گرفت.
8- فرودگاه براندنبورگ برلین
فرودگاه براندنبورگ برلین که می توان از آن با عنوان پرتاخیرترین فرودگاه جدید در زمینه افتتاح شدن یاد کرد بیش از هر زمان دیگری به تکمیل شدن نزدیک شده است. این فرودگاه ابتدا قرار بود در سال 2012 افتتاح شود اما برای غلبه بر مشکلات ایمنی و نیازهای اصلاحی، ساخت و ساز در این فرودگاه در 6 سال اخیر نیز ادامه داشته است. در ترکیب با فساد مالی و جنجال های قانونی، این پروژه به یک فاجعه پرهزینه برای دولت کنونی آلمان تبدیل شده است. بر اساس آخرین برنامه ریزی های زمانی، فرودگاه براندنبورگ در اواخر سال 2020 افتتاح می شود اما برخی بر این باورند که این اتفاق ممکن است یک سال دیگر نیز به تعویق بیفتد. بعد از تکیمل، این فرودگاه از یک ترمینال مدرن و دو باند پرواز برخوردار شده و به کمک دو فرودگاه کنونی شهر خواهد آمد.
9- فرودگاه کارلایزل لیک بریتانیا
جدیدترین فرودگاه منطقه ای بریتانیا تاکنون شروعی ناامید کننده داشته است. این فرودگاه محلی که توسط کمپانی Stobart Group ساخته و اداره خواهد شد، در قسمت شمال غربی پارک ملی لیک دیستریکت واقع شده در گذشته یک منطقه پروازی کم رمق بود اما با اضافه شدن یک ترمینال جدید، پرواز هایی به مقصد لندن، بلفاست و دوبلین در آن راه اندازی شد. تاخیرها در افتتاح این فرودگاه به دلیل مشکلات مربوط به آموزش کارکنان، خوش بینی و نیت های خیر اولیه را ناکام گذاشته اما با افتتاح کامل آن در سال 2019، شهروندان منطقه و گردشگران می توانند از آن برای مسافرت های خود استفاده کنند.
10- فرودگاه بین المللی نیوارک لیبرتی در نیوجرسی
تمامی سه فرودگاه بزرگ نیویورک سیتی در حال توسعه هستند. در مورد فرودگاه بین المللی نیوآرک لیبرتی که در مرز این ایالت در نیوجرسی واقع است ، بیش از 2.3 میلیارد دلار برای ساخت ترمینال های جدید و مرمت ترمینال های موجود سرمایه گذاری شده است. با سه سکوی پرواز و 33 گیت، به اضافه پارکینگ های جدید، تعدادی فوت کورت جدید و یک ترمینال بزرگ ورودی و ساختمان های زیبا، فضای قدیمی این فرودگاه تغییری اساسی را تجربه خواهد کرد. تغییرات ایجاد شده در فرودگاه نیوارک لیبرتی در سال 2021 به پایان رسیده و ترمینال های جدید افتتاح خواهند شد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
مزایای سیاست خرید بلیط از قبل در سفر هوایی
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر