لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر برای بازدید در مجارستان
10 مکان برتر برای بازدید در مجارستان

10 مکان برتر برای بازدید در مجارستان

در حالی که مجارستان برای گولاش (نوعی غذا) و پاپریکا (که البته در اصل زادگاهش آمریکاست) معروف است، برای چیزهایی بیشتر از اینها شناخته شده است که از آن جمله می توان نوشیدنی های محبوب مانند پالینکا، نوعی نوشیدنی گلابی که دسری شیرین به رنگ نارنجی است را نام برد.

بازدیدکنندگان از مجارستان به سرعت در می یابند که وارد سرزمینی چند فرهنگی شده اند که در طول زمان توسط رومی ها، عثمانی ها، مغول ها، مجارها، چک ها و شوروی ها حکمرانی می شده است. باقیمانده های استحکامات رومی و همچنین بناهای بی نظیر قرون وسطایی را می توان اینجا یافت. مجارستان سرزمین رودخانه ی زیبای آبی رنگ دانوب نیز هست؛ هیچ سفری به آن بدون قایق سواری بر روی این رودخانه کامل نمی شود. نگاهی داریم به بهترین مکان ها برای بازدید در مجارستان تا با کمک این مقاله، با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید:

10. گیور

این شهر که ریشه در اعصار سلتیک و رومی دارد، همچنین توسط مغول ها، مجارها، چک ها و عثمانی ها نیز اداره می شده است، اگرچه بزرگان شهر آن را برای جلوگیری از افتادن به دست ترک ها آتش زدند. گیور که بین بوداپست و وین قرار گرفته، شهری مناسب برای گردش است. تقریبا سر هر تقاطع آن می توانید مجسمه ها و بناهای قدیمی باشکوهی ببینید. شهر قدیمی کاپتالان هیل در تقاطع رودهای دانوب، رابا و ربکا واقع است. یکی از مکان های دیدنی، کلیسای سنت ایگناتیوس می باشد که کلیسای جامعی مزین است و بازدیدکنندگان آن را “غذای روح” توصیف می کنند.

9. پارک ملی هورتوباجی
Hortobagy National Park

این پارک ملی بعنوان اولین پارک ملی مجارستان در 1973 تاسیس شد. اینجا بزرگ ترین ناحیه ی حفاظت شده ی کشور است و بزرگ ترین چمنزار نیمه طبیعی اروپا با داشتن دشت آلکالین که قدمت آن به 10000 سال می رسد. حیوانات از جمله اسب های وحشی، در طول عصر یخبندان در این دشت می زیسته اند. اسب ها و گله های گاو نر و میش هنوز در این سرزمین چرا می کنند. از آنجا که 342 گونه ی مختلف در پارک زندگی می کنند، مکان خوبی برای تماشای پرندگان است. جاذبه ی مهم آن پل نُه قوس است که در اواسط قرن 19 برای مردمی که می خواستند از چمنزارهای پر سیلاب بگذرند ساخته شد. نقطه ی دیدنی دیگر آسیاب بادی کاریگ است که آن هم در قرن 19 ساخته شده است.

8. دبِرسِن
Debrecen

این شهر که در زمان های متعدد در طول قرن پیش بعنوان پایتخت مجارستان بوده است، مرکز فرهنگی مهمی محسوب می شود. دبرسن که در طول جنگ جهانی دوم نابود شده، مرکز روشنفکری کشور در نظر گرفته می شود که آغاز آن با پایه گذاری کالج کالوینیست در 1538 بوده است. این کالج که اکنون که به نام دانشگاه دبرسن شناخته می شود، برای معماری اش مشهور است. شهر، محل زنده ای برای موسیقی است و مسابقات بین المللی موسیقی کُر به نام بِلا بارتوک در آن برگزار می شود. جاذبه های برتر شامل کلیسای اعظم بازسازی شده، بزرگ ترین کلیسای پروتستان در مجارستان، موزه ی دِری با کلکسیونی از اشیاء مصر باستان و کارناوال سالانه ی گل می باشد.

7. هِویز
Heviz

اگر از آب تنی در آبی که از چشمه های جوشان می آید لذت می برید، به هویز سری بزنید که یکی از بزرگترین دریاچه های آب گرم جهان در آن واقع است. دمای آب بین 24 تا 37 درجه متغیر است که آن را برای شنا مطبوع می سازد. آب از سرچشمه اش با سرعت کافی جریان می یابد و هر سه روز و نیم عوض می شود، که باعث تمیز ماندن آن می شود. هویز که در نزدیکی دریاچه ی بالاتو قرار گرفته، برای چشمه های آب گرم متعدد با اقامتگاه های مناسبش شهرت دارد. پس از شنا در این آب های درمانی، احتمالا بخواهید در بیشه زار نزدیک آن پیاده روی کنید یا در جشنواره ی غذا یا کنسرت خیابانی شرکت کنید. هویز با آب و هوایی مدیترانه ای در تمام طول سال مقصدی محبوب به شمار می آید.


6. پارک ملی آگتِلِک
Aggtelek National Park

اگر به غارنوردی علاقه دارید، پارک ملی آگتلک را در لیست خود قرار دهید. این پارک که در شمال مجارستان و در فاصله ی 3 ساعتی از بوداپست قرار گرفته، بزرگترین غار استالاکتیکی اروپا را در خود دارد. راهنمایان تور که مجهز به امکانات فیزیکی هستند نیز حضور دارند. گوش سپردن به کنسرت در داخل غار برادلا تجربه ی خاصی از غارنوردی است. این پارک منطقه ای حفاظت شده است که بعضی بخش های آن برای توریست ها ممنوعه است و بازدیدکنندگان باید در مسیرهای پیاده روی مشخص شده باقی بمانند. پارک ملی آگتلک محلی خوب برای تماشای گیاهان و جانوران و بازدید از دهکده های مسحور کننده ی اطراف آن است.

5. پِکس
Pecs

پکس شهری چند فرهنگی است که گروه های نژادی مختلف بصورت صلح آمیز در آن زندگی می کنند، جایی که مهاجران بطن شهر را در اختیار گرفته اند و باعث شده جزو یکی از شهرهای صلح یونسکو لقب بگیرد. این شهر که در 1367 تاسیس و محل اولین دانشگاه مجارستان می باشد، توسط رومی ها، مسیحیان و عثمانی ها حکمرانی می شده است. اقلیم معتدل، موزه های بی نظیر، بناهای قرون وسطایی و نوشیدنی های خوب، پکس را شهری محبوب برای مسافرت نموده است. بناهای مذهبی و تاریخی، جاذبه ی بزرگی برای شهر هستند که شامل کلیسای جامع پکس، میدان سیچِنی تِر، کنیسه ی پکس و مسجد پاشا قاضی کصیم می باشد.

4. سوپرون
Sopron

این شهر که در دوران رومی ها تاسیس شده، در طول قرون هم متعلق به اتریش و هم مجارستان بوده است. رای گیری در سال 1921 مشخص کرد که باید بخشی از مجارستان باشد که باعث شد لقب “وفادارترین شهر” به آن داده شود. در دروازه ی وفاداری این موضوع پاس داشته می شود. این دروازه در میدان اصلی شهر و در مقابل برج تاریخی فایرواچ قرار دارد. شهر در جنگ جهانی دوم تخریب شد، اگرچه تعدادی از ساختمان های قرون وسطایی اش از صدمه در امان ماند. فرصت عالی پیاده روی در کوه های آلپ در نزدیکی فراهم است.

3. ایگِر
Eger

این شهر که دومین شهر بزرگ در شمال مجارستان است، برای مسائل متعددی شناخته شده است. شهر که در قرن 10 توسط سنت استفان، اولین پادشاه مسیحی مجارستان بنا شده، برای ساختمان های باشکوه باروک خود (سبک معماری قرن 16 و 17 میلادی در اروپا) مشهور است. پادشاه یک کلیسای جامع اسقفی را تاسیس کرد و ایگر هنوز هم یک مرکز مذهبی مهم باقی مانده است. کلیسا روی تپه ی قلعه ساخته شده و شهر دورتادور آن گسترش یافته است. قلعه و قصر سلطنتی جاذبه های اصلی شهر محسوب می شوند، همینطور دره ی زنان و تعدادی کافه و رستوران که در تپه های اطراف ساخته شده اند. از مناره ی توروک کوری که شمالی ترین مناره ی ترکی در اروپاست بازدید کنید. 150 پله تا بالای آن روی شیب باید حرکت کرد اما نماهای آن ارزشش را دارد.

2. دریاچه بالاتُن
Lake Balaton

هنگامی که استراحت در یک اقامتگاه برای شما دلپذیرتر از قدم زدن در خیابان های سنگفرش برای دیدن یکی دیگر از ابنیه ی قرون وسطایی است، به دریاچه ی بالاتن سر بزنید. بزرگترین دریاچه ی آب شیرین اروپا همچنین محبوب ترین اقامتگاه تابستانی مجارستان نیز می باشد. اینقدر بزرگ است که گاهی اوقات “دریای مجاری” نیز خوانده می شود، نام غلطی که البته با توجه به محصور در خشکی بودن این کشور نامی دلپذیر است. چمن بیشتر سواحل آن را پوشانده، اگرچه در بعضی اقامتگاه ها سواحل شن مصنوعی درست شده است. سیوفوک قسمت اصلی و پر رفت و آمد دریاچه است. ساحل شمالی دریاچه محل شهر تاریخی بالاتن و قلعه ی به سبک باروک است.

1. بوداپست
 Budapest
بوداپست، پایتخت مجارستان و بزرگ ترین شهر آن، بعنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا شناخته می شود. این شهر که یکی از بهترین نقاط بازدید در مجارستان است، محل بزرگترین سیستم غارهای آب گرم جهان و همینطور دومین کنیسه ی بزرگ جهان و سومین ساختمان پارلمان بزرگ جهان است که دیدنی ترین جاذبه ی شهر نیز می باشد. نماهای بی نظیری از دانوب و شهر را می توانید از سنگر ماهی گیران ببینید که در اصل بخشی از دیواره ی شهر بوده است. یک یادواره ی تلخ و تکان دهنده برای یهودیانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند را می توان در کنار رود دانوب به نام کفش های دانوب دید، جایی که یهودیان کفش هایشان را پیش از شلیک به آنها و شسته و محو شدن توسط رودخانه در آوردند.

شرایط اخذ ویزای مجارستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر