لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> رسم و رسومات جالب در سراسر دنیا
رسم و رسومات جالب  در سراسر دنیا

رسم و رسومات جالب در سراسر دنیا

یک مسافر مونترالی که از لهستان دیدن می کرد بعد از تحسین ظروفی که یکی از ساکنان کراکو برای او در آنها غذا سرو کرده بود، خجالت زده شد. میزبان او اصرار داشت که این مسافر تمام مجموعه کارد و چنگال سر میز را به عنوان هدیه به خانه ببرد. این مسافر از انجام این کار خودداری کرد و گفت که حمل چمدان برای او خیلی سنگین خواهد شد.

مردی از میامی فلوریدا که سوار بر یک مترو در لندن بود برحسب تصادف به یک مسافر انگلیسی که در همان نزدیکی ایستاده بود تنه زده بود و از اینکه آن مرد انگلیسی از او عذرخواهی کرد، شگفت زده شد.
رسم و رسومات در سراسر دنیا

آداب و رسومات در سراسر دنیا از آن هایی که به انجام می دهیم، متفاوت تر هستند. رفتار عادی و قابل قبول در خانه می تواند در جایی دیگر از نقاط دنیا گیج کننده و یا حتی توهین آمیز تلقی شود. برای اجتناب از چنین اتفاقاتی در حین سفر کردن در سطح بین المللی این مقاله به شما در اینکه چه رفتارهایی مودبانه تلقی می شود و چه رفتارهایی غیر مودبانه کمک می کند.
اگر آن زن کانادایی در لهستان تحقیقاتش را انجام داده بود، می دانست که تحسین از وسایل افراد در آن کشور ممکن است فرد را ترغیب کند که آن وسیله را به عنوان هدیه به مهمان تقدیم کند. بسیاری از مردم می دانند که رفتار خوب در بریتانیای کبیر بسیار زنده و خوب است. اگر به طور تصادفی به کسی ضربه بزنید، مودبانه است که اعلام کنید متاسف هستید- حتی اگر این برخورد تقصیر شما نبوده است.

این چالش می تواند حتی قبل از شروع سفر آغاز شود. طبیعی است که لباس هایی را بسته بندی کنید که ساده و راحت هستند. با این حال، برای ساکنان برخی کشورها دیدن بازدید کنندگان با شورت، دمپایی و لباس هایی دیگر که معمولا در آن کشور استفاده نمی شود، مرسوم نیست. این امر بویژه در هنگام ورود به مکان عبادت و یا مکان دیگری که مقدس تلقی می شود، صادق است.


خوشآمدگویی با بوسه
Greeting with a Kiss
در برخی سرزمین ها، یک ملاقات و استقبال اغلب با یک بوسه همراه است. ممکن است مردم در آرژانتین بوسه ای بر گوفه فرد بنشانند، در حالی که در برزیل، ممکن است دوستان به اندازه سه بوسه بر روی گونه مبادله کنند. بسته به اینکه شما کجای در فرانسه هستید، این عمل ممکن است به اندازه یک بوسه بر گونه در شهر برست، دو بوسه در شهر تولوز، و چهار بوسه در شهر نانت باشد.
خوشآمد گویی در آلمان و ژاپن
Greetings in Germany and Japan

سنت دست دادن در هنگام خوشآمد گویی، در آلمان جایی که این نوع آداب و رسوم رایج است به اوج خود رسیده است. هنگام ورود به یک اتاق، مودبانه است که با هر کسی که در آنجا حضور دارد، دست بدهید حتی کودکان. از طرف دیگر، در ژاپن تعظیم کردن برای خوشآمد گویی و یا تشکر کردن از دیگران مرسوم است، و مرسوم است که در هنگام تعظیم برای افرادی که مسن تر هستند و یا وضعیت اجتماعی بالاتری دارند بیشتر خم شوید.
با ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و به یاد داشته باشید که برخی از این رسم و رسومات، دست ها و پا را نیز شامل می شوند. در تعدادی از کشورهای خاورمیانه، از دست چپ برای پاکیزه کردن بدن و بهداشت بدنی استفاده می شود و غیر تمیز به حساب می آید. در نتیجه دست دادن با دست چپ نوعی توهین در نظر گرفته می شود.
اما پا است که ممکن است باعث ایجاد مشکل برای بازدید کنندگان از کشورهای مختلف عربی، مسلمان، هندو و برخی کشورهای دیگر شود. از آنجایی که پاها پایین ترین قسمت بدن هستند، ممکن است کم تر از دیگر نقاط بدن پاکیزه نگه داشته شوند، بنابراین نشان دادن کف کفش تان به یک فرد دیگر نیز ممکن است به عنوان یک توهین تلقی شود.

یک نکته مفید قابل اشاره دیگر این است که بعد از زمان دعوت شدن به شام، در محل حضور پیدا کنید. در ایالات متحده معمولا به مهمانی رسیدن پس از زمان تعیین شده و با چند دقیقه تاخیر قابل قبول است، که به عنوان “دیر رسیدن معمول” در نظر گرفته می شود. اما در آلمان، منتظر نگه داشتن مهمان دیگر به این معنی است که شما باور دارید وقت شما از آن ها مهم تر است.
 cultures

از سوی دیگر، در برخی از فرهنگ های آمریکای لاتین، انتظار نمی رود که هیچ مهمانی در آن زمان دعوت شده به مهمانی شام در محل حضور یابد. اقداماتی که مسافران در سراسر جهان با آن مواجه می شوند شامل تمام الفبای کشورها است. استرالیا یکی از چندین کشوری در دنیا است که در آن مسافران در تاکسی می توانند در صندلی جلو راننده بنشینند. اما پریدن برای نشستن در صندلی های عقب یک وسیله نقلیه همانند اکثر آمریکایی ها، به عنوان از خود راضی بودن فرد تلقی می شود.
رفتار بر سر میز غذا خوری در نروژ بسیار مهم است، جایی که حتی یک ساندویچ ممکن است با یک کارد و چنگال خورده شود. در ژاپن و کره جنوبی، انعام دادن مرسوم نیست. کارگران برای اینکه کارشان را به خوبی انجام دهند به خودشان افتخار می کنند و اعتقاد ندارند که به انگیزه انعام برای کار کردن احتیاج دارند.

در روسیه، چین، تایلند و فیلیپین، یک بشقاب خالی بعد از صرف غذا می تواند نشانه این باشد که غذای کافی به شما داده نشده است. شما ممکن است مجبور باشید کمی از غذا را به عنوان علامتی که از آن راضی بودید، در ته بشقاب تان نگه دارید.


رسم و رسومات دنیای تجارت
Business Customs

در نظر داشتن رفتار های یک فرد در یک کشور دیگر به هنگام سفر برای کسب وکار حتی اهمیت بیشتری دارد. حتما زمانی را برای یادگیری آداب و رسوم محلی آنها اختصاص دهید، این کار ممکن است به فروش یا بستن یک قرارداد به شما کمک کند.

به عنوان مثال، در برخی از کشورها افراد تجاری که غذای خود را با مشتریان بالقوه شان تقسیم می کنند اغلب قبل از اینکه مکالمه را به سمت مسائل کاری پیش ببرند، در مورد مسائل شخصی بحث و تبادل نظر می کنند. میزبان محلی ممکن است درباره خانواده خود صحبت کند، از شما درباره مسائل شخصی تان سوال کنند و یا از یکی از سرگرمی های مشترک تان سر در بیاورد. تنها در این صورتاست که بحث را به سمت مسائل کاری پیش می برند.
Finland

یکی از نمونه های غیر عادی اما لذت بخش تر از ادغام کسب وکار با لذت در کشور فنلاند رخ می دهد، جایی که در آن استراحت در سونا بخشی از روش زندگی برای بسیاری از مردم است. چندان غیر معمول نیست که یک جلسه و یا بحث درباره خرید و فروش با یک دعوت برای اشتراک گذاشتن یک سونا با فرد میزبان انجام شود. اگر اینطور انجام شود، می تواند نشان دهنده این باشد که بحث کسب وکار به خوبی پیش رفته است .
چه برای یک سفر تجاری و یا یک سفر تفریحی برنامه ریزی می کنید حتما زمانی را برای انجام کمی تحقیقات پیشرفته درباره نحوه انجام کارها که می تواند لذت آنها چندان برابر کند و از ایجاد اشتباه اجتناب شود، اختصاص دهید. ممکن است در اینترنت جستجو کنید و یا با دفتر توریستی مقصد خود تماس بگیرید.

آشنایی با مقدسات در هندوستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر