لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سوغات بندرعباس

سوغات بندرعباس

بندرعباس که نامش با صدای امواج دریا، نخل‌های تنومند و مهمان‌نوازی مردمانش گره خورده است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود. این شهر، جاذبه‌های زیادی را در خود جا داده است که نشان از تاریخ غنی و طبیعت زیبایش دارد.

خرید سوغات بندرعباس یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به این شهر جنوبی باصفا است. اگر گشتی در شهر زدید و در هتل های بندرعباس استراحت کردید، حال وقت بازارگردی و خرید است. با ما باشید تا با انواع سوغات بندرعباس بیشتر آشنا شوید.

بهترین سوغات بندرعباس

خرما خنیزی سوغات بندرعباس

بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین بنادر تجاری کشور است که در آن هر چیزی که فکرش را بکنید، پیدا می‌شود. تنوع بالا، کیفیت و قیمت مناسب محصولات در این شهر سبب شده است که بازارها و مراکز خرید آن همواره شلوغ و فعال باشند.

سوغات بندرعباس تحفه‌ای از شهر دوست‌داشتنی جنوبی کشور است که یاد روزهای گرم و آفتابی آن را در دلمان زنده نگه می‌دارد. سوغاتی این شهر به دو دسته خوراکی و صنایع‌دستی تقسیم می‌شود که در ادامه هر یک را بیشتر برایتان معرفی خواهیم کرد.

سوغات خوردنی بندرعباس؛ سفر به سرزمین عطر و مزه

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر دوست دارید عطروطعم غذاهای محلی را بچشید، بندرعباس پیشنهادهای ویژه‌ای برایتان دارد. در بازارهای این شهر، انواع خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه به چشم می‌خورد که سفر را برایتان جذاب‌تر می‌کند.

خرما؛ سوغات معروف بندرعباس

خرما پیارم بندرعباس

مگر می‌شود به بندرعباس سفر کرد و از تماشای نخل‌های زیبای آن غرق لذت شد، اما یادی از خرماهای اعلای این منطقه نکرد؟ خرما یکی از معروف‌ترین سوغات بندرعباس و یار همیشگی چای در این منطقه است.

شرایط آب‌وهوایی بندرعباس آن را به یکی از تولیدکنندگان اصلی خرما در کشور تبدیل کرده است. خرمای بندری با طعمی ناب و کیفیتی مرغوب، همان چیزی است که انتظارات شما از سوغات بندرعباس را برآورده می‌کند.

خرما خاصویی بندرعباس

حاجی‌آباد، میناب و رودآب با نخلستان‌های وسیع خود از اصلی‌ترین تولیدکنندگان جنوب به شمار می‌روند که بخش مهمی از نیاز کشور به خرما را برطرف می‌کنند. در بندرعباس خرماهای بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن‌ها شهرت جهانی دارند.

پیارُم، خاصویی، خنیزی، مضافتی و مرادسنگ از شناخته‌شده‌ترین خرماهای بندرعباس هستند. خرماهایی که در جنوب کشت می‌شوند به‌شکل خارک (نرسیده)، رطب (نیمه‌رسیده) و رسیده به فروش می‌رسند.

فرآورده ‌های خرما؛ محصولاتی مفید و خوشمزه

چیپس خرما سوغاتی بندرعباس

به دلیل تنوع و تولید فراوان خرما در بندرعباس، ردپای آن را در بسیاری از غذاها و خوراکی‌ها این منطقه می‌توان دید. در این شهر از خرماهای درجه 2 و 3 برای تولید فرآورده‌های خوراکی مانند شیره خرما، چیپس خرما، سرکه خرما و… استفاده می‌کنند.

این فرآورده‌های مغذی از مهم‌ترین و خوشمزه‌ترین سوغات بندرعباس محسوب می‌شوند. برخی از این خوراکی‌ها مانند چیپس خرما جایگزین سالمی برای قند و شکر هستند که به‌عنوان میان‌وعده یا در کنار چای می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

میوه ‌های کمیاب گرمسیری؛ متفاوت ‌ترین سوغات بندرعباس

بندرعباس به‌لطف آب‌وهوای گرم و مرطوبش، برای کشت برخی از محصولات مناسب است. اگر می‌خواهید طعمی جدید را تجربه کنید یا سوغاتی متفاوت برای دوستان خود هدیه ببرید، میوه‌های گرمسیری انتخاب خوبی برایتان است.

این میوه‌ها که در برخی از شهرهای جنوبی رشد می‌کنند در سایر استان‌ها کمتر دیده می‌شوند. به همین دلیل خرید آن‌ها به‌عنوان سوغات بندرعباس می‌تواند گزینه خوب و منحصربه‌فردی باشد. با ما باشید تا با چند تا از این میوه‌های گرمسیری آشنا شویم.

گواوا؛ زیتون محلی بندرعباس

گواوا

گواوا یکی از عجیب‌ترین سوغات بندرعباس است که در سایر شهرها به‌ندرت پیدا می‌شود. این میوه پوست سبز یا زردی دارد که درونش به رنگ صورتی یا زرد است. گووا در آب‌وهوای گرم و مرطوب رشد می‌کند و طعم ترش‌وشیرینی دارد.

این میوه گرمسیری، نوعی میوه استوایی است که در بندرعباس با نام زیتون شناخته می‌شود؛ بنابراین اگر جایی در کوچه و بازارهای جنوب نام زیتون محلی به گوشتان خورد، حواستان باشد احتمالاً با گواوا طرف هستید.

ازآنجاکه گواوا در ایران میوه‌ای نسبتاً کمیاب است می‌تواند سوغات خوبی برای عزیزانتان باشد. این سوغات بندرعباس اگرچه کمی گران‌تر از سایر میوه‌ها است، اما به یک‌بار امتحان‌کردنش می‌ارزد.

اگر در اوایل آبان تا فروردین مهمان بندرعباس باشید، در گوشه‌و‌کنار شهر این میوه به چشمتان می‌خورد. گواوا خواص فراوانی دارد و برای کنترل قند، دیابت، ریزش مو و پاک‌سازی پوست مفید است.

دراگون فروت؛ میوه اژدها در جنوب ایران

دراگون فروت

به میوه‌ی نوعی کاکتوس که قیافه عجیب‌وغریبی دارد، دراگون فروت یا میوه اژدها گفته می‌شود. این میوه در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و قیمت بالایی دارد. دراگون فروت یکی از متفاوت‌ترین سوغات بندرعباس است که طرف‌داران خاص خود را دارد.

بندرعباس
ادامه مطلب

این محصول در رنگ‌های قرمز تو سرخ، قرمز تو سفید و زرد تو سفید به فروش می‌رسد که طعم‌هایشان کمی با هم متفاوت است. به‌طورکلی این میوه لوکس، طعمی نزدیک به کیوی دارد و برخلاف ظاهر و اسم‌ورسم عجیبش، ملایم و خنک است.

میوه اژدها خواص فراوانی برای بدن دارد و تخم‌های سیاه درون آن سرشار از روغن سالم است. استفاده از این میوه به تقویت سیستم ایمنی و سیستم گوارشی بدن کمک می‌کند و برای سلامت روده و تقویت قلب مفید است.

لوز یا گاروم زنگی

لوز یا گاروم زنگی

لوز یا گاروم زنگی، نوعی میوه گرمسیری است که در استان‌های جنوبی حاشیه دریای خلیج‌فارس رشد می‌کند. این میوه‌ بومیِ جنوب آسیا در هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و بوشهر نیز کشت می‌شود.

شباهت میوه لوز با بادام سبب شده است که این درخت را در مناطق جنوبی با نام بادام نیز بشناسند. گاروم زنگی برای رشد نیاز به نور کامل آفتاب دارد و در خاک‌های رسی، شنی و قلیایی رشد خوبی از خود نشان می‌دهد.

میوه لوز در ابتدای رشد خود به رنگ سبز است که کم‌کم به قرمز و زرد متمایل می‌شود. این میوه پوست نازکی دارد و بخش داخلی آن نرم و گوشتی است. طعم لوز نسبتاً شیرین و کمی هم ترش است. مغز لوز ارزش غذایی بالایی دارد و انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی در آن یافت می‌شود.

ترشی بندر؛ سوغات جذاب بندرعباس

ترشی بندری بهترین سوغات بندرعباس

خب از هر چه که بگذریم از ترش‌های تندوتیز و خوشمزه جنوب نمی‌توان گذشت. ترشی‌های جنوب در سراسر ایران بسیار معروف و مشهورند و یکی از پرطرف‌دارترین سوغات بندرعباس محسوب می‌شوند.

در این شهر انواع ترشی با قیمت مناسب به فروش می‌رسد که گاهی حتی نامش شما را شگفت‌زده می‌کند. ترشی‌های متنوع و جذاب بندرعباس حاصل تلاش بانوان هنرمند و فعال این منطقه است که بی‌شک از خرید آن‌ها پشیمان نمی‌شوید.

اگر از طعم ترش لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً ترشی جنوب را امتحان کنید. ترشی انبه یکی از مشهورترین ترشی جنوب است که بسیاری آن را به‌عنوان سوغات بندرعباس با خود به شهرشان می‌برند.

ترشی‌های بندرعباس معمولاً در دو نوع ساده و تند تهیه می‌شوند؛ بنابراین اگر مزاجتان با تندی سازگار نیست، می‌توانید نوع ساده ترشی‌ها را خریداری کنید. ترشی بادمجان، ترشی بندری و لیموترش خشک از دیگر ترشی‌های معروف بندرعباس به شمار می‌روند.

مرکبات؛ سوغات خوش ‌عطر بندرعباس

bandarabbas souvenirs 24 jpg

وقتی صحبت از مرکبات به میان می‌آید، بسیاری از ما ناخودآگاه به یاد شهرهای شمالی کشور می‌افتیم. اما مرکبات و فرآورده‌های آن سوغات بندرعباس نیز هستند که در بازارهای محلی به فروش می‌رسند.

در بندرعباس انواع مرکبات مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت و لیمو لیسبون کشت می‌شود. این مرکبات خوش‌عطر و طعم نه‌تنها نیاز منطقه را تأمین می‌کنند؛ بلکه گاهی به کشورهای اطراف نیز صادر می‌شوند.

ماهی و میگو؛ محبوب ‌ترین سوغات بندرعباس

میگو سوغات دریایی بندرعباس

از آنجا که بندرعباس در نزدیکی دریای خلیج ‌فارس قرار دارد، در آن انواع‌ خوراکی‌های دریایی پیدا می‌شود. بسیاری از گردشگران عاشق گشت‌وگذار در بازار ماهی‌فروشان هستند و به عشق چشیدن طعم لذیذ غذا‌های دریایی به جنوب سفر می‌کنند.

در میان سوغات بندرعباس، ماهی و میگو جایگاه ویژه‌ای دارند. کمتر کسی را می‌توان یافت که به این شهر سفر کند و از خیر خرید این خوراکی‌های خوشمزه بگذرد.

در بازار ماهی‌فروشان از میگو، صدف و خرچنگ گرفته تا انواع ماهی‌ها مانند حلوا، سنگسر، ساردین، ماهی حلوا و کوتر یافت می‌شود. برخی از خوراکی‌های دریایی تنها مختص جنوب هستند و در جای دیگر یافت نمی‌شوند.

خرید این سوغات بندرعباس و گردش در بازار ماهی‌فروشان، از آن تجربه‌هایی است که نباید از دستش بدهید. خرید ماهی و میگو کنار شور و هیجان ماهی‌فروشان که با لهجه جنوبی آمیخته شده است، یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به جنوب است.

حمل سوغات دریایی بندرعباس

خرید ماهی جنوب برای سوغاتی

اگر تصمیم گرفتید، خوراکی‌های دریایی را به‌عنوان سوغات بندرعباس به شهر خود ببرید، شرایط نگهداری آن را در نظر بگیرید. حتما آخرین روز سفرتان را برای خرید این محصولات در نظر بگیرید تا تازه و سالم بمانند.

همچنین یادتان باشد که حمل این محصولات با هواپیما ممنوع است؛ بنابراین از قبل با مسئول پرواز هماهنگ کنید تا بارتان را به‌طور اختصاصی بسته‌بندی کنند. اگر هم با ماشین سفر می‌کنید، جای خنکی را برای نگهداری این سوغات بندرعباس در نظر بگیرید.

سوغات صنایع ‌دستی بندرعباس؛ یادگاری از آثار هنری جنوب

عروسک های صدفی از متفاوت ترین سوغات بندرعباس

بخش مهمی از سوغات بندرعباس را صنایع‌دستی نفیس و ارزشمند این شهر تشکیل می‌دهد. صنایع‌دستی بندرعباس هنر دست زنان و مردان جنوبی است که با ذوق هرچه‌تمام‌تر هنر خود را در طبق اخلاص قرار داده‌اند.

وقتی در بازارهای بندرعباس قدم می‌زنید، در گوشه‌گوشه آن آثار زیبای هنری را مشاهده می‌کنید که روحتان را جلا می‌دهد. در این بخش، مهم‌ترین صنایع‌دستی و آثار هنری بندرعباس را معرفی خواهیم کرد.

آثار گلابتون‌ دوزی

یکی از جذابیت‌های سفر به بندرعباس، لذت تماشای لباس‌های محلی خانم‌ها است. این لباس‌های پرزرق‌وبرق نتیجه تلاش بانوان این منطقه است که از بهترین سوغات بندرعباس محسوب می‌شوند.

بهترین هتل بندر عباس - بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین بندر ایران
ادامه مطلب

بسیاری از مسافران در سفر به بندرعباس، سراغ خرید لباس‌های محلی جنوب می‌روند و از ظرافت و زیبایی آن غرق لذت می‌شوند. گلابتون‌دوزی یا کمه‌دوزی هنری قدیمی در ایران است که در آن‌ از نوعی نخ با روکش فلزی طلایی یا نقره‌ای برای تزئین لباس استفاده می‌شود.

هنر گلابتون‌دوزی روی لباس‌ها، آثار ارزشمندی می‌آفریند که همه نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند. گلابتون‌دوزی بیشتر در پارچه‌های ابریشمی و حاشیه لباس‌ها، آستین‌ها و دور یقه کار می‌شود که منجر به تولید لباس‌هایی با درخشش خیره‌کننده می‌شود.

اگر می‌خواهید یکی از اصیل‌ترین سوغاتی شهر بندرعباس را به دیار خود ببرید، محصولات گلابتون‌دوزی گزینه بسیار مناسبی است. شما می‌توانید متناسب با بودجه خود این سوغاتی بندرعباس را بخرید و به عزیزانتان هدیه دهید.

حصیر بافی

حصیر بافی در بندرعباس

یکی از قدیمی‌ترین صنایع‌دستی جنوب، حصیربافی است. صنایع‌دستی حصیری یکی از زیباترین و پرفروش‌ترین سوغات بندرعباس است که از شاخ ‌و برگ درخت نخل تهیه می‌شوند.

محصولات حصیری همچون کلاه، زنبیل، انواع سبد، سینی و زیرانداز حاصل دست‌رنج زنان هنرمند و مردان زحمت‌کش جنوبی است. شما می‌توانید با قیمت مناسب این محصولات حصیری را تهیه کنید و به‌عنوان سوغاتی شهر بندرعباس به شهر خود ببرید.

محصولات چنته‌ دوزی

چنته‌ دوزی در بندرعباس

چنته‌دوزی هنری قدیمی است که از زمان زرتشتیان تا کنون در ایران موردتوجه بوده است. در گذشته رسم بر این بود که هنگام عروسی، داماد اشیای گران‌بها را در چنته قرار دهد و آن‌ها را به خانواده عروس هدیه کند.

البته اگرچه دیگر خبری از آن رسوم قدیمی نیست، اما این هنر به‌لطف زنان خوش‌ذوق جنوبی همچنان پابرجا است. بانوان جنوبی چنته‌ها را روی دار قالی می‌بافند و طرح‌های چشم‌نوازی خلق می‌کنند.

جالب است بدانید این بانوان هنرمند برای خلق این آثار، از نقشه قبلی استفاده نمی‌کنند و از طرح‌های ذهنی ایده می‌گیرند. همچنین برای تزئین و زیباترشدن چنته‌ها گاهی از منگوله و صدف نیز کمک می‌گیرند.

چنته یکی از چشم‌نوازترین سوغات بندرعباس است که در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها بافته می‌شود. تهیه محصولات چنته کار زمان‌بری است و به‌دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. به همین دلیل این سوغاتی بندرعباس قیمت نسبتا گرانی دارد.

اگر می‌خواهید با صرف هزینه کم محصولات چنته‌دوزی را تهیه کنید، نگران نباشید؛ زیرا امروزه از این هنر تنها برای تولید کیف استفاده نمی‌شود. شما می‌توانید باتوجه‌به بودجه خودتان انواع دستبند، تابلو و گوشواره را که با هنر چنته آماده شده‌اند، خریداری کنید.

صنایع ‌دریایی

صنایع دستی با صدف در بندرعباس

صنایع دریایی تلفیقی از هنر خانم‌های جنوبی با آورده‌های دریایی است. در نزدیکی ساحل خلیج‌فارس یا بازارهای محلی که قدم بزنید، این دست‌سازه‌های صدفی را می‌بینید که با ظرافت خاصی ساخته شده‌اند.

با خرید صنایع دریایی، هم یک سوغاتی ارزشمند برای اطرافیان خود تهیه می‌کنید و هم سبب رونق کسب‌وکار محلی و حمایت از تولیدات داخلی می‌شوید. همچنین این سوغات بندرعباس تا همیشه یاد حس‌وحال زیبای دریای جنوب را در دلتان زنده نگه خواهد داشت.

بادله‌ دوزی

بادله‌ دوزی در بندرعباس

یکی دیگر از سوغات بندرعباس که نمود آن را در لباس‌های درخشان خانم‌های جنوبی می‌بینیم، آثار بادله‌دوزی است. بادله‌دوزی که با نام تلی‌بافی نیز شناخته می‌شود نوعی رودوزی روی جامه است که به لباس‌ها روح تازه‌ای تزریق می‌کند.

بادله‌دوزی به هنر اتصال چند نوع زری به هم، به‌شکلی که زری بزرگ در میانه و زری‌های کوچک در حاشیه باشند، گفته می‌شود. از این هنر برای تزئین لبه شلوارهای زنانه استفاده می‌شود که بسیار پرطرف‌دار است.

خوس ‌دوزی

خوس ‌دوزی روی پارچه

خوس‌ دوزی نوعی دیگر از رودوزی است که اهالی جنوب کشور برای تزئین پارچه‌های خود استفاده می‌کنند. خوس‌دوزی هنر استفاده از نوارهای باریک خوس یا نقده روی پارچه‌های مخمل یا توری ریزبافت و پارچه‌هایی از این ‌دست است.

خوس‌دوزی که نوعی سوزن‌دوزی است بیشتر برای تهیه چادرهای توری مشکی یا تیره، روسری توری، پرده‌توری، شلوار، روتختی، پیراهن، جلیقه زنان و… استفاده می‌شود. نتیجه به‌کاربردن این هنر روی پارچه و لباس، محصولاتی مجلل با درخشش زیبا هستند.

شک ‌بافی

شک ‌بافی، متفاوت ترین سوغاتی بندرعباس

شک‌بافی نیز یکی دیگر از هنرهای دستی روستاهای بندرعباس است که برای تزئین لباس به کار می‌رود. از این هنر برای آراستن سرآستین‌ها، لبه دامن و شلوار، یقه لباس و سجاده‌ها استفاده می‌شود.

محصولات شک ‌بافی یکی از زیباترین سوغات بندرعباس است که تماشای آن‌ها چشم را نوازش می‌دهد. تهیه این محصولات ارزشمند بسیار زمان‌بر است و به همین دلیل قیمت بالایی دارند.

اگر به‌دنبال سوغاتی اصیل و ارزشمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این سوغات بندرعباس بروید. لباس‌های شک‌بافی آینه تمام ‌نمای فرهنگ و اصالت مردم جنوب ایران است.

برقع

برقع

یکی از محبوب‌ترین سوغات بندرعباس که گردشگران در سفر به این شهر بسیار از آن استقبال می‌کنند، برقع است. برقع پوششی زیبا با تزئینات رنگارنگ و متفاوت است که از بالای ابرو تا زیر بینی را پوشش می‌دهد.

هتل های ارزان قیمت بندرعباس
ادامه مطلب

شما می‌توانید با خرید این سوغات بندرعباس، عکس‌های زیبایی از خود در خاک بندرعباس ثبت کنید. این نقاب سنتی با طرح‌های مدرن و رنگ‌های شاد، امروزه به‌عنوان نوعی اکسسوری زنانه مورد استقبال دختران جوان قرار گرفته است.

سوزن‌ دوزی

سوزن‌ دوزی

یکی از آثار هنری اصیل جنوبی، سوزن‌دوزی است که برای تزئین پارچه‌ به کار می‌رود. در این هنر با نخ‌های رنگی و سوزن، طرح‌هایی روی پارچه بافته می‌شود که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. آثار سوزن‌دوزی یکی از باارزش‌ترین سوغات بندرعباس است.

چادر شب

چادر شب

یکی از بهترین سوغاتی مناطق جنوبی کشور، چادر شب است. چادر شب پارچه‌ای ابریشمی است که توسط زنان هنرمند جنوبی تهیه می‌شود. این محصول یکی از نفیس‌ترین سوغات بندرعباس با لطافت و ظرافتی مثال‌زدنی است.

چادر شب در دو نوع رنگی و سیاه‌ و سفید به فروش می‌رسد. این سوغات بندرعباس را می‌توانید به‌عنوان روانداز، رومیزی، پرده یا زیرانداز استفاده کنید.

سوغات بندرعباس را از کجا بخریم؟

حال که با سوغات بندرعباس آشنا شده‌اید، زمان آن رسیده گشتی در بازارها و مراکز خرید آن بزنیم. بازارگردی یکی از زیبایی‌های سفر است که شما را با حال‌ و هوای هر شهر و منطقه آشنا می‌کند.

در گوشه‌وکنار بندرعباس، بازارهای سنتی و مراکز خرید تجاری لوکس دیده می‌شود که خرید سوغات بندرعباس را حسابی برایتان راحت کرده است. در این بازارها می‌توانید انواع صنایع‌دستی، خوراکی‌های محلی و بومی را در فضایی شاد و پویا تهیه کنید.

فرقی نمی‌کند اهل خرید از بازارهای قدیمی باشید یا مراکز تجاری شیک را ترجیح دهید؛ زیرا در بندرعباس دستتان باز است و می‌توانید از هر جایی که دوست دارید، خرید کنید. در ادامه برخی از مراکز خرید سوغات بندرعباس را به شما معرفی می‌کنیم.

بازارهای سنتی بندرعباس

بازارهای سنتی بندرعباس، از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید سوغات بندرعباس هستند. این بازارهای سنتی از گذشته تا کنون، میان گردشگران بسیار محبوب بوده‌اند و از جاذبه‌های تماشایی شهر محسوب می‌شوند.

بازار قدیم بندرعباس

بازار قدیم بندرعباس

در بازار قدیم بندرعباس می‌توانید در محیطی محلی و فعال، انواع سوغات بندرعباس را بخرید و از تماشای آداب ‌و رسوم و فرهنگ مردم لذت ببرید. بازار سنتی در بیشتر روزهای هفته شلوغ است و یکی از رنگارنگ‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های شهر به شمار می‌رود.

در این بازار قدیمی با بافت سنتی، از انواع خوراکی محلی و بومی گرفته تا صنایع‌دستی‌های نفیس پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید لحظاتی دغدغه‌های خود را رها کنید و با جریان زندگی همراه شوید، حتماً سری به بازار سنتی بندرعباس بزنید.

  • آدرس: بندرعباس، خیابان آیت‌الله طالقانی
  • ساعت کاری: 9:00 تا 23:00

بازار اوزی ‌ها و لاری ‌ها

بازار اوزی ‌ها و لاری ‌ها

بازار اوزی‌ ها و لاری ‌ها دو بازار سنتی با بافت قدیمی در نزدیکی یکدیگرند. این مراکز خرید برای تهیه انواع سوغات بندرعباس با قیمت منصفانه، گزینه‌های مناسبی هستند. در این بازارها هر چه بخواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود.

اگر از دیدن فروشندگان محلی، خوراکی‌های بومی و خوش‌عطروطعم و جنب‌وجوش مردم لذت می‌برید، برای خرید سوغات بندرعباس به این بازارهای سنتی بروید.

  • آدرس: بندرعباس، کنارگذر بلوار آیت‌الله طالقانی
  • ساعت کاری: 8:00 تا 23:00

مراکز تجاری برای خرید سوغات بندرعباس

پاساژ ملکه بندرعباس

علاوه‌بر بازارهای سنتی، در جای‌جای بندرعباس مراکز خرید باسابقه یا جدید و لوکس دیده می‌شود که می‌توانید خرید خود را در آنجا انجام دهید. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید سوغات بندرعباس عبارت‌اند از:

  • مجتمع ستاره شهر
  • مجتمع نگین خلیج‌فارس
  • مجتمع ستاره جنوب
  • مجتمع تجاری زیتون
  • سیتی‌سنتر
  • بازار بزرگ هرمزگان
  • ملکه آسمان‌ ها
  • مرکز خرید نخیل سنتر
  • بازار بزرگ مگامال
  • مجتمع تجاری رویال 1
  • مجتمع تجاری رویال 2

بازار ماهی ‌فروشان

بازار ماهی ‌فروشان بندرعباس

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین بازار ماهی کشور را از نزدیک ببینید و از تنوع محصولات دریایی حسابی متعجب شوید، به بازار ماهی‌فروشان بندرعباس بروید. این بازار بزرگ که به‌تازگی تأسیس شده است مکانی مناسب برای تهیه انواع محصولات دریایی است.

اگر قصد خرید محصولات دریایی کمیاب را دارید، در این بازار هرچه بخواهید، پیدا می‌کنید. درضمن در بازار ماهی‌فروش‌ها میگو یا ماهی را برایتان تمیز هم می‌کنند که کارتان را راحت می‌کند.

راستی خرید ادویه مخصوص ماهی را نیز به‌عنوان سوغات بندرعباس فراموش نکنید. این ادویه‌ها برای زمانی که به شهر خود برگشتید و هوس ماهی جنوب را کردید، به کار می‌آیند.

  • آدرس: بندرعباس، بلوار امام سجاد
  • ساعت کاری: 9:00 تا 18:00

سخن پایانی

یک سفر درست‌وحسابی و جذاب به بندرعباس زمانی کامل می‌شود که خرید سوغاتی را نیز در برنامه خود قرار دهید. در این مقاله از ایران هتل آنلاین ما به سراغ سوغات بندرعباس رفتیم و برخی از آن‌ها را معرفی کردیم.

سوغات بندرعباس به‌حدی متنوع و جذاب است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. شما چه سوغاتی دیگری می‌شناسید که ما از قلم انداختیم؟ در بخش نظرات، پیشنهادها و تجربه‌هایتان را برایمان بنویسید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر