لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مکان های تفریحی تهران برای جوانان؛ لیستی از برترین تفریحات پایتخت
مکان های تفریحی تهران برای جوانان

مکان های تفریحی تهران برای جوانان؛ لیستی از برترین تفریحات پایتخت

بسیاری از افراد برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تعطیلات آخر هفته خود دارند. آنها با شناسایی اماکن تفریحی و اطلاع از خصوصیات آنها بهترین‌ها را در لیست گردشگری خود قرار می‌دهند. در این میان افراد جوان نیز با رفتن به مکان های تفریحی تهران برای جوانان اوقات شاد و پر از نشاطی را در اين مکان‌های تفریحی سپری می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد برخی از مهم‌ترین مکان‌ های تفریحی تهران برای جوانان مثل کافه کتاب های تهران و پارک های تهران صحبت کنیم و شما را بیشتر با خصوصیات این مکان‌ها و آدرس آنها آشنا کنیم. امیدواریم با شناخت بیشتر این اماکن تفریحی برنامه‌ریزی بهتری برای بازدید از آنها داشته باشید. با ما همراه باشید.

معرفی مکان های تفریحی تهران برای جوانان

مکان های تفریحی تهران برای زوج های جوان

خوشگذرانی و تفریح از آن دسته کارهایی هستند که حال آدم‌ها را در هر شرایطی عوض و صد البته بهتر می‌کنند. جوانان نیز با داشتن شور، انرژی و هیجان نیاز بیشتری به این تفریحات دارند. در ادامه به معرفی چند نمونه از مکان های تفریحی تهران برای جوانان می‌پردازیم:

١. بام تهران

بام تهران از بهترین مکان های تفریحی تهران برای جوانان

گذراندن اوقات فراغت آن هم در ارتفاعی بالاتر از سطح شهر حال و هوایی دیگر دارد. بام تهران یکی از بام‌ های تهران برای گذراندن ساعتی به دور از شلوغی و سرو صدای شهری است. هوای پاک به این منطقه جان می‌دهد برای اینکه ریه‌هایتان را اکسیژنی پاکیزه پر کنید.

علاوه بر هوای پاک و طبیعت کوهستانی این منطقه از تفریحات موجود در آن نیز می‌توانید بهره‌مند شوید. یکی از تفریحات، بخش جاده سلامتی بام است. از پارکینگ تا بام را می‌توانید با خودرو یا با پای پیاده طی کنید و از دیدن مسیر لذت ببرید. طی کردن این مسیر نیاز به زمانی ٣٠ دقیقه‌ای با پای پیاده دارد.

بام تهران در شب

از دیگر تفریحات موجود در بام تهران می‌توان تله کابین را نام برد. این تله کابین در بین گردشگران بسیار محبوبیت دارد به طوری که بسیاری از افراد تفریح در بام تهران را به خاطر همین تله کابین توچال می‌پسندند. شما می‌توانید در هر فصلی از مسیر تله‌کابین لذت برید. در فصل سرد تماشای منظره برفی از بالا لذتی دو چندان دارد. در بهار، تابستان و پاییز نیز از هوای خنک ارتفاعات بام تهران بهره‌مند می‌شوید.

بانجی جامپینگ، بگ جامپینگ، صخره‌نوردی، زمین تنیس، سورتمه، باشگاه تیراندازی، سینما پنج بعدی، زیپ لاین و اتاق فرار از دیگر تفریحات موجود در بام تهران هستند. همچنین رستوران ‌و کافه‌های بام تهران این مکان را به یکی از مکان های تفریحی عاشقانه تهران تبدیل کرده‌اند.

بام تهران از مکان های تفریحی عاشقانه دونفره تهران

لازم به ذکر است که بام تهران هر روز از ساعت پنج صبح تا پاسی از شب پذیرای شما عزیزان است. گردش و تفریح در این مکان نیاز به پرداخت هزینه ندارد. موقعیت مکانی بام تهران بر روی نقشه اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت این مکان، راه‌های دسترسی و نحوه رسیدن به آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای داشتن اطلاعاتی بیشتر در مورد این مکان می‌توانید با شماره ٠٢١٢٤٨٧٥٠٠٠ در تماس باشید.

  • آدرس بام تهران: تهران، بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال

٢. دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر از بهترین مکان های تفریحی تهران برای زوج های جوان

يكی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی رایگان تهران دریاچه زیبا و دیدنی چیتگر است. بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشورمان یکی از مکان های تفریحی دو نفره تهران به شمار می‌رود. زمانی که برای گردش به این مکان مراجعه می‌کنید می‌توانید به قایق‌سوری در دریاچه آن هم در محیطی آرام و زیبا مشغول شوید. همچنین در اطراف دریاچه می‌توانید از یک دوچرخه‌سواری دو نفره در هوایی پاک و آزاد بهره‌مند شوید.

پس از تفریح در دریاچه چیتگر نیز می‌توانید سری به بام لند بزنید. بام لند مرکز خریدی در حوالی دریاچه است که علاوه بر فروشگاه‌هایی برای خرید می‌توانید برای خوردن غذا و یا نوشیدن قهوه از کافه و رستوران‌هایش استفاده کنید. از دیگر تفریحاتی که می‌توان در این مجموعه تفریحی نام برد شامل سرسره سقوط آزاد، راید اسکی، سینمای شش بعدی، سافاری پارک وحشت و پیک نیک است.

دریاچه چیتگر از مکان های تفریحی تهران برای جوانان

در مجموع می‌توان گفت اگر در شهر تهران به دنبال مکانی برای داشتن تفریحی آرام همراه با تماشای غروبی زیبا و پرندگانی برفراز دریاچه هستید، پیشنهاد ما دریاچه زیبای چیتگر است. ساعت‌های اولیه صبح تا ١٢ شب زمان‌هایی مناسب برای مراجعه به این دریاچه هستند. البته ناگفته نماند هر کدام از بخش‌های تفریحی اطراف دریاچه زمان کاری متفاوتی دارند.

همچنین موقعیت مکانی بام تهران بر روی نقشه اطلاعاتی دقیق‌تر و جزئی‌تر از این مکان را به شما ارائه می‌دهد.

  • آدرس دریاچه چیتگر: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

٣. بولینگ عبدو

بولینگ عبدو از مکان های تفریحی دو نفره تهران

جوانان و افراد کم سن و سال‌تر تفریح در مکان‌های هیجان‌انگیز و مفرح را بيشتر ترجيح می‌دهند. بولینگ عبدو یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان محسوب می‌شود. علاوه بر بازی زیبا و مفرح بولینگ، بازی‌ها و تفریحات دیگری نیز در این مجموعه برای سرگرمی شما وجود دارد.

١١ سالن موجود در این مجموعه تفریحی انواع ورزش‌ها و بازی‌های جذاب را در خود جای داده‌اند. سالن بولینگ، سالن اسکواش، بدنسازی، استخر، سونا، سالن پینگ پنگ، سالن‌های چند منظوره، بیلیارد و سینما از جمله بخش‌های مهم موجود در بولینگ عبدو هستند.

بولینگ عبدو

علاوه بر تفریحات، امکانات رفاهی مختلفی نیز برای راحتی بیشتر مهمانان در این مکان تدارک دیده شده است؛ این امکانات شامل رستوران و کافه‌های شیک و جذاب با منوی غذاها و نوشیدنی‌های متنوع هستند. در ضمن موقعیت مکانی بولینگ عبدو بر روی نقشه جزئیات بیشتری از وضعیت قرارگیری و راه‌های دسترسی به آن را نشان می‌دهد.

  • آدرس بولینگ عبدو: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر

٤. پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران

از جمله مکان های تفریحی تهران برای زوج های جوان پارک آبشار است. این مکان به عنوان یکی از جاهای دنج و آرام برای قرارهای عاشقانه در تهران محسوب می‌شود. علاوه بر فضای آرامی که بر این منطقه حکم‌فرما است، آبشار و جویبارهای ومصنوعی موجود در آن زبیایی دو چندانی به این محل داده‌اند.

همچنین از آلاچیق‌های موجود در این پارک نیز می‌توان برای لحظاتی نشستن در کنار یکدیگر و گپ و گفتی صمیمانه و دوستانه استفاده کرد. اضافه بر تفریحات گفته شده می‌توانید خوراکی دلخواه خود را در یکی از رستوران یا کافه‌های حوالی پارک نوش جان کنید.

استخر پارک آبشار تهران از بهترین مکان های تفریحی عاشقانه تهران

اگر با وسیله شخصی به این پارک سفر می‌کنید نگران محلی برای پارک خودرو نباشید. پارکینگی مناسب در این محل برای نگهداری از خودروی شما در نظر گرفته شده است. فضای بازی کودکان و دوچرخه‌سواری از دیگر تفریحات این پارک به حساب می‌آیند.

لازم به ذکر است که شما عزیزان به صورت ٢٤ ساعته می‌توانید از این فضای تفریحی و آرام بازدید کنید. در ضمن موقعیت جغرافیایی پارک آبشار تهران بر روی نقشه اطلاعات بیشتری در مورد این مکان به شما نمایش می‌دهد.

  • آدرس پارک آبشار تهران: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی پارک آبشار تهران

٥. شهربازی ارم

شهربازی ارم

از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز واقع در تهران بزرگ می‌توان به شهربازی‌های متنوع آن اشاره کرد. شهربازی و پارک ارم یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان است. این شهر بازی در میان شهربازی‌ های تهران از قدمت زیادی برخوردار است. وسایل بازی متنوع، این امکان را به شما می‌دهد که از تفریحات زیادی بهره‌مند شد. فضای شاد و جذاب این شهربازی بسیاری از جوانان را برای تفریح در این منطقه تشویق می‌کند.

شهربازی ارم از مکان های تفریحی تهران برای جوانان

برای اطلاع بیشتر در مورد خصوصیات و وسایل موجود در این شهر بازی می‌توانید با شماره ٠٢١٤٤١١٣٠٨٣ در تماس باشید. همچنین موقعیت مکانی شهربازی ارم بر روی نقشه اطلاعات و جزئیات بیشتری به شما نمایش می‌دهد.

  • آدرس شهربازی ارم تهران: تهران، کیلومتر چهار اتوبان تهران – کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری

6. پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای جوانان آن هم در فصل سرد زمستان رفتن به پیست اسکی شمشک است. علاقه‌مندان به این ورزش مفرح به خوبی می‌دانند که بودن در این منطقه حتی برای ساعتی هم که شده بسیار جذاب و لذت‌بخش است. مهتاب، آفتاب، شب و  آموزش مبتدیان نام‌های پیست‌های اسکی شمشک هستند. علاوه بر اسکی می‌توانید لذت تماشای مناظر برفی و کوه‌های پوشیده از برف را با سوار شدن بر تله کابین این منطقه به خوبی تجربه کنید.

پیست اسکی شمشک

ناگفته نماند پیست شمشک یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین مکان های تفریحی زمستانه تهران برای جوانان در فصل زیبا و سرد زمستان است. موقعیت جغرافیایی پیست اسکی شمشک بر روی نقشه اطلاعاتی بیشتر و جزئی‌تر از این منطقه و مسیرهای منتهی به آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • آدرس پیست اسکی شمشک: تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک

7. پل طبیعت

پل طبیعت از مکان های تفریحی عاشقانه تهران

نام پل طبیعت در بین مناطق گردشگری تهران به مانند نگینی زیبا می‌درخشد. سازه زیبا و جذاب این پل در بدو ورود توجه شما را به خود جلب می‌کند. با توجه به واقع شدن آن بر روی یکی از بزرگ‌ترین بزرگراه‌های تهران از بالای این پل مناظری جالب و زیبا را می‌بینید. پیاده‌روی‌های لذت‌بخش بر روی این پل سه طبقه در کنار چراغانی‌های زیبا و چشم‌نواز، این مکان را به یکی از مکان های تفریحی عاشقانه تهران تبدیل کرده است.

پل طبیعت

همچنین با توجه به زیبایی‌های چند برابری این پل در شب بسیاری از گردشگران از آن به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران در شب یاد می‌کنند. جالب است بدانید پل طبیعت محل اتصال دو پارک طالقانی و پارک آب و آتش است. پس از تفریح بر روی این پل و دیدن جذابیت‌های متنوع آن می‌توانید از این پارک های تهران به راحتی دیدن کنید.

همچنین با بررسی موقعیت مکانی پل طبیعت بر روی نقشه، دیگر جاذبه‌های اطراف آن و نحوه دستیابی به پل به شما بهتر نشان داده می‌شود.

  • آدرس پل طبیعت: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

8. مجموعه دات آی آر

مجموعه دات آی آر

اگر از آن دسته افراد علاقه‌مند به بازی‌های فکری و معمایی هستید مجموعه دات آی آر همان مکان مورد نظر شما است. البته به جز این تفریحات در سال ٩٥ اولین بازی اتاق فرار نیز در این مجموعه راه‌اندازی شد. در بخش اتاق فرار این مکان بازی‌های مختلف در ژانرهای متنوع را می‌توانید انجام دهید.

اتاق فرار مجموعه دات آی آر

همچنین مجموعه دات آی ار در برخی شهرهای ایران مانند اهواز، کرج و اصفهان نیز دارای شعبه است. لازم به ذکر است که هیجان و طراحی منحصربه فرد این مجموعه آن را به یکی از مهم‌ترین مکان های تفریحی تهران برای جوانان تبدیل کرده است.

همچنین شماره تماس ٠٢١٢٦١١٣٣٨٩ راه ارتباطی شما و این مجموعه تفریحی است. در ضمن موقعیت مکانی مجموعه دات آی آر بر روی نقشه، اطلاعاتی بیشتر، دقیق‌تر و جزئی‌تر را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

  • آدرس مجموعه دات آی آر: تهران، بزرگراه شهید حقانی

9. موزه جواهرات ملی

موزه جواهرات ملی

درست است که بسیاری از جوانان اهل تفریحات هیجانی و جذاب هستند اما در میان آنها برخی افراد علاقه‌مند به آثار هنری و تاریخی نیز پیدا می‌شود. موزه جواهرات ملی یکی از زیباترین موزه‌ های تهران است. همچنین این مکان در دسته مکان های تفریحی سربسته تهران جای دارد. در این موزه می‌توانید آثار و جواهرات ارزشمند حکومت‌های سال‌های گذشته را از نزدیک ببینید.

موزه جواهرات ملی از مکان های تفریحی عاشقانه تهران

بر روی این جواهرات نقش‌های ظرافتمندانه توسط هنرمندانی چیره‌دست به زیبایی هر چه تمام‌تر حکاکی شده است. جواهرت و آثار با ارزش موجود در این موزه شامل تاج‌های زیبا، جقه‌ها، زیورآلات، گلدان، شمعدان، آفتابه لگن، تنگ، شمشیر، خنجر و بسیاری دیگر از وسایل قیمتی هستند.

ورودی ساختمان موزه جواهرات ملی

خلاصه اینکه در این مجموعه جواهراتی زیبا و اصیل به جا مانده از دورانی گوناگون را در چند ساعت می‌توانید به راحتی ببینید. همچنین اگر قصد رفتن به این موزه را داشتید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٢١٦٤٤٦٤٧٠٠ در تماس باشید.

موقعیت مکانی موزه جواهرات ملی بر روی نقشه نیز اطلاعاتی بیشتر در مورد وضعیت و راه‌های دسترسی به آن به شما نمایش می‌دهد.

  • آدرس موزه جواهرات ملی: تهران، میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، روبروی سفارت ترکیه، ساختمان بانک مرکزی ایران، خزانه جواهرات ملی

10. پارک آبی اُپارک تهران

پارک آبی اُپارک تهران

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی در تهران برای تخلیه هیجانات جوانان پارک آبی اُپارک است.  این مرکز تفریحی بازی‌های آبی بسیاری را در خود جای داده است. مساحت اين مجموعه در حدود ٥٠ هزار مترمربع است. طراحی اين مركز نيز به صورت كاملاً مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنيا است.

از جمله امکانات موجود در این پارک می‎‌توان به ١٤ عدد سرسره هیجان‌انگیز، استخر موج سونامی و رودخانه خروشان اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید سرسره‌های موجود در این مجموعه از چندین نوع مختلف تشکیل شده‌اند؛ سرسره ابیس، رالی شیپ، سرسره ابر شیب، سرسره‌های اوپیچ، سرسره‌های اورنگ، سرسره آکوالوپ و سرسره بومرنگ نمونه‌هایی از سرسره‌های متنوع موجود در این مرکز تفریحی هستند.

سرسره های پارک آبی اُپارک تهران

شما مهمانان عزیز این مجموعه علاوه بر داشتن اوقاتی جذاب و پر از نشاط می‌توانید لحظاتی آرام را نیز در بخش جکوزی، سالن ماساژ و… نیز سپری کنید.

همچنین علاوه بر تفریحات ذکر شده در بالا امکانات رفاهی بسیاری نیز در فضای این مجموعه تعبیه شده است؛ سرویس بهداشتی، صندوق امانات، کمک‌های اولیه، دوش، رختکن مجزا و.. نمونه‌هایی از این خدمات هستند.علاوه بر این، پارکینگ اختصاصی در نظر گرفته شده در این مجموعه خیال شما را از لحاظ جای پارک خودرو راحت کرده است.

پارک آبی اُپارک تهران از بهترین مکان های تفریحی برای جوانان در تهران

ساعات کاری ویژه آقایان:

  • یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ٩ صبح تا ١٠ شب
  • چهارشنبه و پنجشنبه از ٥ عصر تا ١٢ شب
  • روزهای جمعه از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب

ساعات کاری ویژه بانوان:

  • روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ٩ صبح تا ١٠ شب
  • روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ٨ صبح تا ٣:٣٠ عصر

همچنین برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر در مورد این مجموعه می‌توانید با شماره ٠٢١٤٤٧٦٢٤١١ تماس بگیرید. در ضمن موقعیت جغرافیایی مجموعه اُپارک تهران بر روی نقشه اطلاعاتی بهتر و جزئی‌تر را در مورد نحوه دسترسی به شما ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید با مترو به این مجمموعه آبی بروید پیشنهاد می کنم حتما مقاله ساعت حرکت و نقشه مترو تهران را بخوانید.

  • آدرس مجموعه اُپارک: تهران، اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه تفریحی اُپارک

جمع‌بندی

برخلاف تصور برخی از افراد که تهران فقط شهری شلوغ و پر از دود و دم است، در پایتخت شمار زیادی از جاذبه‌های متنوع در دسترس افراد برای گردش و تفریح است. در بین این جاذبه‌ها مکان های تفریحی تهران برای جوانان دارای طرفداران مخصوص به خود هستند. در این مطلب سعی کردیم شما را با برخی از این جاذبه‌ها بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفید در مورد این اماکن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر کودک در سفر به تهران به همراه خود دارید، سری به مکان های تفریحی کودکان تهران بزنید.

5/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر