لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر نوروزی| بزرگ‌ترین اشتباهات در سفر
راهنمای سفر نوروزی

راهنمای سفر نوروزی| بزرگ‌ترین اشتباهات در سفر

حتی اگر برای سفر ساعت‌ها تحقیق و به‌دقت برنامه‌ریزی کرده و تمام لوازم مورد نیازتان را در چمدان قرار داده باشید ولی باز هم ممکن است سفرتان به‌خوبی پیش نرود و حسابی دچار دردسر شوید. هوشمندانه سفر کنید و اجازه ندهید هیچ‌ یک از اشتباهات زیر سفر بعدی‌تان را خراب کنند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
عدم استفاده از بیمه مسافرتی در سفرهای پرخرجِ خارج از کشور

نادیده گرفتن بیمه مسافرتی در برخی از سفرها مانند تعطیلات کم‌هزینه آخر هفته‌ یا سفرهای داخل کشور که هر زمان لازم باشد به مراقبت‌های پزشکی دسترسی خواهید داشت منطقی‌ست اما در سفرهای خارج از کشور استفاده از بیمه مسافرتی تقریباً همیشه کار عاقلانه‌ای‌ست. برای اینکه بدانید آیا به بیمه مسافرتی احتیاج دارید یا خیر به این سؤال‌ها پاسخ دهید: آیا مبلغ قابل توجهی را بابت بلیط هواپیما، قطار، و/ یا پیش‌پرداخت سفر- پولی که با تغییر برنامه‌هایتان آن را از دست خواهید داد- پرداخت کرده‌اید؟ آیا در مقصدی که به آن سفر می‌کنید مراقبت‌های پزشکی با کیفیت بالا به آسانی در دسترس نیست؟ (انتقال پزشکی هزینه بسیار بالایی دارد.) آیا در شرایطی سفر می‌کنید که ممکن است وضعیت آب و هوایی در مقصد مورد نظر به هم بریزد؟ مانند سفر به جزایر حوزه دریای کارائیب در فصل طوفان.

اگر پاسخی که به هر یک از این پرسش‌ها می‌دهید مثبت باشد بنابراین استفاده از بیمه مسافرتی برایتان الزامی‌ست. هزینه‌ای که برای دریافت بیمه مسافرتی متحمل خواهید شد تنها چند صد دلار است اما اگر در سفر با مشکلی مواجه شوید هزاران دلار خرج روی دستتان خواهد گذاشت. شرکت‌های بیمه‌ای معتبری که می‌توانید به آنها مراجعه کنید عبارتند از آلیانز تراول و سِوِن کورنِرز.
به‌خطر انداختن جان برای گرفتن عکس سلفی

هر کسی می‌خواهد بهترین عکس اینستاگرامی خود را بگیرد اما به چه قیمتی؟ در تحقیقی که اخیراً انجام شده مشخص شده است که از ماه اکتبر 2011 تا نوامبر 2017، 259 نفر در حال گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست داده‌اند که در این میان، غرق شدن در دریا و عکس گرفتن «در مقابل قطار در حال حرکت» شایع‌ترین دلایل مرگ و میرِ حین عکاسی بوده است. اخیراً دو توریست در حال گرفتن عکس سلفی در لبه صخره‌ای در پارک ملی یوسیمیتیِ امریکا جان باختند.

نیازی به گفتن نیست ولی با این حال به شما یادآوری می‌کنم که در هنگام گرفتن عکس در تعطیلات عاقلانه رفتار کنید. مکان‌های خطرناک مانند پرتگاه‌های بادخیز، دریاهای خروشان و قطارهایی که با سرعت به سمت شما می‌آیند ارزش خطر کردن برای گرفتن عکس سلفی را ندارند. فاصله ایمن را حفظ کنید و به سفر خود ادامه دهید.
بی‌توجهی به مقررات گذرنامه و ویزا
بی‌توجهی به مقررات گذرنامه و ویزا

تصور کنید ماه‌ها برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید و بعد از پروازی 12ساعته بر روی اقیانوس، هنگامی که به مقصد می‌رسید متوجه می‌شوید که ویزای ورود به کشور مورد نظر را ندارید. این بدترین کابوس گردشگران است.

چند ماه قبل از سفر به مقصد مورد نظر، مدارک مورد نیاز را بررسی کنید. آیا باید ویزا بگیرید؟ اگر این‌طور است آیا به‌هنگام رسیدن به مقصد می‌توانید این کار را انجام دهید یا اینکه باید از قبل اقدام به دریافت ویزا کنید؟ آیا ویزایی که برای سفر به این مقصد دریافت می‌کنید حداقل 6 ماه پس از سفر اعتبار خواهد داشت؟ پاسخ به این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند که برای دریافت گذرنامه جدید یا ویزا اقدام کنید. برای انجام این کار می‌توانید از آژانس‌هایی مانند تراول ویزا پرو کمک بگیرید.

رسیدن به مقصد درست در روز حرکت تور گردشگری
برخی از گردشگران بنا به دلایل متعددی مانند صرفه‌جویی در وقت و هزینه تاریخ نشست پرواز خود را با روز حرکت تور گردشگریِ مورد نظر تنظیم می‌کنند. اما اگر پروازتان تأخیر داشته باشد و نتوانید به‌موقع به تور برسید حسابی از برنامه‌ریزی‌ای که کرده‌اید پشیمان خواهید شد. در تورهای دریایی اگر از کشتی جا بمانید احتمالاً مجبور خواهید شد تا مبلغ زیادی را برای خرید بلیط لحظه آخری هواپیما بپردازید تا به کشتی در بندرگاه بعدی برسید. در تورهای با اتوبوس اگر از اتوبوس جا بمانید مجبور خواهید شد تا برای رسیدن به گروه از تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و این یعنی استرس فراوان. طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل یک روز زودتر به مقصد برسید. این کار باعث می‌شود اگر پروازتان طبق برنامه نشست، زمانی را برای گردش در شهر داشته باشید.

بی‌توجهی به ساس‌ها
بی‌توجهی به ساس‌ها

امیدواریم که هرگز گرفتار این موجودات نشوید. این حشرات چندش‌آور در مسافرت کردن مجانی شهره‌اند. آنها به‌سرعت حرکت می‌کنند و از هتلی آلوده وارد لباس‌ها یا چمدان شما می‌شوند و سپس مستقیم به خانه شما وارد می‌شوند.
برای بررسی احتمال وجود این حشره یا فضله آن در اتاق هتل، تشک، چارچوب زیر تخت و تاج تخت را به‌دقت بررسی کنید. در حین بررسی چمدان‌هایتان را روی زمین کاشی قرار دهید تا ساس‌ها را بتوانید به‌راحتی مشاهده کنید. اگر هر گونه نشانه‌ای از وجود این حشرات در اتاق مشاهده کردید فوراً درخواست اتاق دیگری کنید.

به‌محض رسیدن به خانه، برای اطمینان لباس‌هایتان را با مایع شستشوی از بین‌برنده ساس‌ها بشویید.

پیشگیری نکردن از بیماری
یکی از چیزهایی که هرگز نمی‌خواهید با خود از سفر به خانه بیاورید بیماری‌های مهلکی مانند تیفوس یا مالاریاست. خوشبختانه برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در نقاط مختلف دنیا واکسن‌ها و داروهایی وجود دارد.

برای شروع، در سایت CDC در مورد مقصدی که می‌خواهید به آن سفر کنید تحقیق کنید. این سایت فهرستی از واکسن‌های پیشنهادی را به‌همراه اطلاعاتی در رابطه با سلامتی به شما ارائه می‌دهد. متناسب با اطلاعاتی که به‌دست می‌آورید ممکن است بخواهید در کلینیکی وقت بگیرید؛ متخصصینی که در آنجا حضور دارند برایتان داروهای پیشگیری از مالاریا یا دیگر داروها را تجویز می‌کنند و توصیه‌هایی در مورد دیگر داروهایی که شاید بخواهید با خود به سفر ببرید(مانند آنتی هیستامین یا اسپری دافع حشرات) به شما خواهند کرد.

 

 

برنامه‌ریزی بیش از حد
تعطیلات شما باید کاملاً شبیه به تعطیلات باشد و دلیلی ندارد که شبیه به مارشی اجباری از این موزه به آن موزه باشد. طبیعی‌ست که بسیاری از گردشگران می‌خواهند تا حد امکان از تمام جاذبه‌های مقصد دیدن کنند اما این کار معمولاً باعث می‌شود که بدون لذت بردن از جایی که از آن دیدن می‌کنیم تنها عجله‌ای دائمی داشته باشیم.

اگر این حس برایتان آشناست باید روش سفر بدون عجله را به‌کار بگیرید. در این روش به‌جای اینکه با عجله از این محل به آن محل بروید تعداد محدودی از جاذبه‌ها را شناسایی و سپس به‌طور کامل از آنها بازدید می‌کنید. شما همچنین می‌توانید وسیله‌های حمل و نقلی که کندتر(و غالباً مقرون به صرفه‌تر) هستند را مانند دوچرخه یا وسیله‌های حمل و نقل عمومی و یا حتی پیاده‌روی را برای گردش در شهر انتخاب کنید. همچنین می‌توانید لابه‌لای برنامه هر روزتان زمانی را به انجام کاری خوشایند اختصاص دهید- مانند ناهاری طولانی یا گشت زدن در یک خیابان فرعی شگفت‌انگیز.

 

 

 

فاصله کوتاه بین دو پرواز در پروازهای اتصالی
فاصله کوتاه بین دو پرواز در پروازهای اتصالی

هنگامی که در حال جستجو برای خرید بلیط هواپیما هستید شاید با خود فکر کنید، «وای، این پرواز چقدر ارزان است! مطمئناً 45 دقیقه برای تعویض پرواز کافی‌ست زیرا اگر کافی نبود هرگز چنین پروازی در سایت رزرو قرار نمی‌گرفت.» اما اشتباه می‌کنید.

اگرچه سایت‌های جستجوی پرواز گاهی اوقات پروازهای اتصالی‌ای با فاصله زمانی 30 دقیقه‌ای را به شما نشان می‌دهند اما رزرو این‌گونه پروازها کار عاقلانه‌ای نیست. در بهترین حالت باید دوان دوان خود را به گیت مورد نظر برسانید و در بدترین حالت نیز اگر پرواز اول تنها اندکی تأخیر داشته باشد پرواز بعدی را به‌طور کلی از دست خواهید داد. بنابراین حتی اگر لازم باشد کمی بیشتر هزینه کنید، برای اتصال‌های داخلی بین 60 تا 90 دقیقه و برای اتصال‌های خارجی حداقل 2 ساعت زمان در نظر بگیرید.
امنیت را فدای پول کردن
امنیت را فدای پول کردن

کم کردن برخی هزینه‌ها در سفر منطقی‌ست، مثلاً اینکه چمدان‌های سبک‌تری با خود ببریم تا مجبور نباشیم هزینه اضافه بار پرداخت کنیم یا اینکه اقامتگاهی با آشپزخانه رزرو کنیم تا بتوانیم به‌جای غذا خوردن در رستوران خودمان آشپزی کنیم. اما در برخی موارد صرفه‌جویی کار هوشمندانه‌ای نیست- مخصوصاً زمانی که بحث امنیت شخصی به میان می‌آید.
وقتی نیمه‌شب، پیاده به هتل برمی‌گردید و از گرفتن تاکسی اجتناب می‌کنید، هنگامی‌که تنها به‌دلیل ارزان‌قیمت بودن در محله‌ای نامناسب اقامت می‌کنید و یا وقتی‌که از سواری مجانی استفاده می‌کنید، درست است که کمی صرفه‌جویی می‌کنید اما خطرات جدی‌ای در انتظارتان خواهد بود. امنیت در سفر حرف اول را می‌زند، پس سعی کنید در موارد دیگر خساست به‌خرج دهید.

راهنمای سفر نوروزی | 11 کاری که نباید در داخل هواپیما انجام دهید
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر