لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 10 مورد از خوشمزه ترین غذاهای محلی در جنوب كشور
10 مورد از خوشمزه ترین غذاهای محلی در جنوب كشور

10 مورد از خوشمزه ترین غذاهای محلی در جنوب كشور

همه ساله گردشگران و مسافران بسیاری با سلیقه های مختلف به گوشه گوشه جهان سفر می كنند. برخی مناطق به دلیل آب و هوای مناسب و برخی دیگر به دلیل بناهای تاریخی و فرهنگی كه در دل خود جای داده اند مسافران بسیاری را به خود جذب می كنند. بی شك هر گردشگری به هر دلیلی كه به منطقه ای سفر كرده باشد، نمی تواند از لذت شكم گردی در سفر دوری كند. هر منطقه ای از جهان به دلیل فرهنگ و شرایط جغرافیایی مختلف قطعا غذاهای متنوع و مختلفی را تهیه و مصرف می كنند. كشور “ایران” در بین تمام نقاط جهان از جمله خوش غذاترین مردم دنیا به حساب می آیند. شمال و جنوب، غرب و شرق كشور با توجه به آب و هوای متنوع در “ایران” غذاهای خوشمزه و منحصر به فرد خود را دارد. در این مقاله شما را با 10 مورد از خوشمزه ترین غذاهای جنوب كشور آشنا می كنیم. جنوب كشور به دلیل آب و هوای گرم و نزدیكی به دریا، از پر تنوع ترین و خوش غذا ترین مناطق كشور به حساب می آید. كافیست با سفر به یكی از استان های جنوبی كشور و اقامت و رزرو هتل در یكی از این استان ها طعم واقعی غذای آن منطقه را بچشید و شیفته آن شوید. تفاوتی ندارد كه شما با رزرو هتل در بندر عباس، این شهر را برای گردش و تجربه بهترین غذاهای جنوب كشور انتخاب كنید، یا هتل های چابهار و هتل های بوشهر را برای تجربه یك سفر به سواحل خلیج “فارس” برای خود رزرو كنید. در ادامه شما را با غذاهای معروف در جنوب كشور و دستور پخت مختصر آن ها آشنا می كنیم.

جنوب كشور در “ایران” به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب خود، سالانه مسافران بسیاری را به ویژه در فصل پاییز و زمستان و همچنین ایام نوروز به خود می بیند. نزدیكی به دریا از یك طرف و گرم بودن این مناطق از طرف دیگر باعث شده كه استفاده از ادویه های مخصوص و خوش عطر و همچنین غذاهای دریایی در این مناطق رواج بسیاری پیدا كنند. تمام استان های جنوب كشور از “خوزستان” گرفته تا “هرمزگان” و “بوشهر” و همچنین جنوب استان “سیستان و بلوچستان” مهد خوشمزه ترین غذاها به ویژه غذاهای دریایی می باشد. در ادامه شما را با 10 غذای معروف در جنوب كشور آشنا كرده و نمونه هایی از بهترین رستوران های این مناطق را برای تجربه طعم واقعی این غذاها در سفر به این استان ها را به شما معرفی می كنیم.

تالاب لیپار چابهار، تالابی به رنگ صورتی
ادامه مطلب

قلیه ماهی “خوزستان”
قلیه “ماهی” از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذا های جنوب كشور به ویژه در استان “خوزستان” می باشد. ماهی از معروف ترین غذاهای مصرفی در بین مردم جنوب كشور می باشد. به دلیل تنوع بالای ماهی های دریای جنوب كشور و طعم متفاوت آن ها هركدام به روش خاصی پخته می شود. پخت غذاها به ویژه غذاهای محلی در هر نقطه ای از كشور توسط محلی ها و بومیان ان منطقه بی شك طعمی متفاوت را می تواند به آن غذا بدهد. “قلیه ماهی” كه با تلفیقی از “ماهی”،سبزی مخصوص، “سیر”، “رب انار” و ادویه های مخصوص تهیه می شود یكی از خورشت های جنوب كشور می باشد. اگر به شهر “آبادان” در استان “خوزستان” سفر كردید بدون شك به خیابان “ته لنجی” این شهر رفته و سری به رستوران “پاكستان” بزنید. خوشمزه ترین غذاهای محلی جنوب كشور به ویژه استان “خوزستان” را می توانید در این رستوران كه قدمتی نزدیك به 70 سال دارد تجربه كنید.
ماهی صبور
ماهی “صبور”
یكی دیگر از غذاهای خوشمزه و كم نظیر در جنوب كشور، به ویژه در استان “خوزستان” و “بوشهر” ماهی “صبور” می باشد. ماهی خوش طعم و بی نظیر كه از قدیمی ترین غذاهای سنتی این منطقه می باشد. طعم این ماهی به تنهایی با دیگر ماهی ها متفاوت بوده و لذیذ تر از انواع دیگر ماهی ها می باشد. به ویژه نحوه پخت بخصوص این غذا، طعم آن را از به یادماندنی ترین طعم ها در میان غذاهای این منطقه می كند. این ماهی به صورت كبابی و با تلفیقی از تمر “هندی” و فلفل و سیاه و دیگر سبزی های معطر پخته می شود. به یاد داشته باشید كه این نوع ماهی استخوان های ریز فراوانی دارد كه باید در زمان خوردن این غذا از بسیاری از آن ها چشم پوشی كرد. یكی دیگر از رستوران های شهر “آبادان” كه بهترین كیفیت غذاهای محلی را برای مسافران و بومیان آماده می كند، رستوران “تاج محل” در میدان “انقلاب” این شهر و در كنار پارك شهرداری واقع شده است و از شیك ترین رستوران های این استان می باشد.
کراهی میگو
كراهی “میگو”
استان “سیستان و بلوچستان” به ویژه شهر ساحلی “چابهار” نیز از دیگر شهر های جنوب كشور می باشد كه دنیایی از غذاهای خوشمزه را در دل خود جای داده است. با سفر به این شهر می توان از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای این منطقه كه توسط بومیان با استادی تمام تهیه می شود استفاده كرد. یكی از این غذاهای خوشمزه و كم نظیر كراهی “میگو” می باشد. كراهی “میگو” یكی از غذاهای محلی در این استان به ویژه شهر “چابهار” می باشد كه می توان آن را در بهترین رستوران های این شهر تجربه كرد. رستوران بام “چابهار” از بهترین رستوران های این شهر برای تجربه این غذای لذیذ می باشد. این رستوران بالاتر از مجتمع تجاری “صدف” روبروی مجتمع تجاری “پردیس” واقع شده است. این غذا با تركیبی از “میگو” و پیاز و سبزی های خوش طعم به ویژه “گشنیز” و انواع ادویه ویژه این منطقه تهیه می شود.
دوغ پا
دوغ پا
یكی دیگر از غذاهای خوش طعم منطقه “چابهار” خورشت “دوغ پا” می باشد. این غذای لذیذ كه با مخلوطی از گوشت و دوغ تهیه می شود از سنتی ترین غذاهای این منطقه می باشد. غذایی كه ویژه مراسم های بزرگ هم چون عروسی ها می باشد. در روستاهای این منطقه می توان طعم واقعی این غذا را كه حاصل دستپخت محلی ها می باشد تجربه كرد.
هواری
هواری
استان “هرمزگان” نیز همانند دیگر استان های جنوبی كشور از استان های پر طرفدار در تنوع غذا به ویژه غذاهای دریایی می باشد. “هواری” تلفیقی از ماهی و سبزیجات و برنج می باشد كه یكی از غذاهای لذیذ این استان به حساب می آید. سفر به استان “هرمزگان” با تجربه این غذا كامل می شود. برای تجربه این غذای لذیذ، می توان با سفر به “بندر عباس” سری به رستوران “بندر” در فلكه “یادبود” بزنید.
دوپیازه میگو
دوپیازه میگو
سفر به جنوب كشور به ویژه جزایر جنوبی دنیایی متفاوت از غذاها را پیش چشم مسافران و گردشگران می گذارد. یكی دیگر از غذاهای خوش طعم در جنوب كشور به ویژه استان “هرمزگان” و جزایر جنوبی آن “دوپیازه میگو” می باشد. این غذای خوش طعم از سنتی ترین غذاهای جنوب كشور است كه با میگوی تازه و پیاز طبخ می شود.
سینگو
سینگو
خرچنگ ها از دیگر غذاهای دریایی خوش طعم می باشد. در جنوب كشور می توان این خوراك كم نظیر را كه به “سینگو” معروف است تجربه كرد. نحوه پخت و ادویه های محلی در جنوب كشور طعم به یاد ماندنی را به این خوراك می دهد.
دال عدس
دال عدس
از دیگر غذاهای جنوب كشور كه در میان 10 غذای برتر این منطقه می باشد، غذای خوشمزه “دال عدس” می باشد. این غذا از خوشمزه ترین غذاهای شهر “بوشهر” می باشد كه خوراكی با خواص بالا و حاوی ویتامین های بسیاری است.
فلافل
فلافل
از معروف ترین غذاها و خوراك های جنوب كشور كه از جمله فست و فود ها به شمار می آید، “فلافل” می باشد. این خوراك پر خاصیت و پر طرفدار از موادی هم چون نخود، باقالی، و ادویه های مخصوص به صورت سرخ كردنی تهیه می شود.
نافله
نافله
یكی دیگر از غذاهای خوش طعم در جنوب كشور، “نافله” می باشد. غذایی با تركیب گوشت و پیاز و آرد نخودچی كه با طعمی ترش از خوشمزه ترین غذاهای استان “خوزستان” به ویژه شهر “اهواز” می باشد.

بهترین هتل های چابهار
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر