لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> سرمایه گذاری اتریش در صنعت گردشگری کوهستان ایران
سرمایه گذاری اتریش در صنعت گردشگری کوهستان ایران

سرمایه گذاری اتریش در صنعت گردشگری کوهستان ایران

اتریش برای تامین مالی توسعه گردشگری کوهستان در ایران اعلام آمادگی کرده است تا این صنعت از تمامی ظرفیتهای خود برای جذب گردشگران خارجی استفاده کند.
کریستوف گرابمایر، رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران، در جلسه سرمایه گذاری مشترک ایران- اتریش در صنعت گردشگری کوهستان ایران، اعلام داشت که کشورش در سراسر جهان به سرمایه گذاری در بخش گردشگری معروف است.
طبق گزارشی به نقل از خبرگزاری فارسی ایرنا، گرابمایر اظهار داشته است که: “ایران دارای فرهنگ و تاریخی غنی است و مهمان نوازی ایرانیان نیز بشدت برای گردشگران خارجی جذاب است”.
همچنین، او ابراز امیدواری کرد ، همانگونه که رسما اعلام شده است، ایران بتواند در طول هفت سال آینده 20 میلیون گردشگر خارجی جذب کند.
گرابمایر اضافه کرد که ” بدلیل علاقه ما به گردشگری کوهستان در ایران و تجارب شرکتهای اتریشی در این زمینه، ما آماده ایم تا برای گردشگری کوهستان در ایران تامین مالی انجام دهیم.”
ایران سرمایه گذاری خارجی را تسهیل میکند

سعید احدی، معاون سرمایه گذاری و برنامهریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در جلسه ای مشابهی که قبلا مابین مقامات ارشد بانک مرکزی ایران و مقامات اتریشی برگزار شده بود، اظهار داشت که تصمیم طرفین بر ایجاد خط اعتباری و اختصاص بخشی از این اعتبار به پروژه های مشترک ایران و اتریش در گردشگری کوهستان در ایران است.

احدی اضافه کرد که قوانین ایران برای جذب سرمایه های خارجی جزء مدرن ترین قوانین در این زمینه است. به طور مثال، ایران معافیتهای مالیاتی 10 تا 13 ساله به سرمایه گذاران خارجی اعطا میکند. “همچنین، این قوانین به سرمایه گذاران اجازه میدهد تا برای پروژه هایشان به صورت قانونی، زمین اجاره کنند.”
او خاطر نشان کرد که : “در شعاع 45 کیلومتری تهران، سه پیست اسکی وجود دارد: دیزین، شمشک و نمک آّبرود و تعدادی از شرکتهای اتریشی مشتاقند تا برای توسعه بیشتر این پیستها سرمایه گذاری و تامین مالی کنند.”
ایران از بیش از 40 کشور دنیا گردشگر میپذیرد
محمدرضا پوینده، مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، در همان جلسه اعلام داشت که گردشگری ورزشی در ایران در مقایسه با سایر مقاصد گردشگران در دنیا، جزء مزیتهای رقابتی ایران است. “براساس آمار، ایران طی نه ماه گذشته،میزبان تعداد زیادی گردشگر کوهستان از 41 کشور بوده است”.
او می افزاید که این آمار نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و همچنین، پیستهای اسکی در ایران در مقایسه با پیستهای خارجی نسبتا ارزانتر هستند. “بنابراین، ما به گرمی پذیرای سرمایه گذاری خارجی در این بخش هستیم.”
پوینده تاکید کرد که پیست اسکی دیزین با 550 هکتار مساحت و 17 تله اسکی ، بزرگترین پیست در خاورمیانه است.
پوینده در پایان صحبتهایش چنین گفت: “در سه سال گذشته، پیست اسکی دیزین شاهد افزایش 700 درصدی گردشگران خارجی بوده است. فقط در سال گذشته حدود 6000 گردشگر از این پیست دیدن کرده اند. ما میتوانیم با افزایش خدمات، در 3 تا 5 سال آینده، 30000 گردشگر خارجی جذب کنیم”.

10 جاذبه گردشگری برتر مراکش
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر