لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> گلوبال ویلیج دبی
گلوبال ویلیج دبی

گلوبال ویلیج دبی

سفرهای متفاوت به کشورهای مختلف جهان لذت بخش است اما تصور کنید مکانی باشد که در ان جمع کثیری از کشورهای دنیا گرد هم آمده باشند. امروزه چنین مکانی با نام گلوبال ویلیج (Global Village) یا دهکده جهانی وجود دارد. این مکان که در کشور امارات واقع شده هر ساله عده زیادی از گردشگران را به سمت خود می کشاند. قبل از چنین سفر جالبی که یک تیر و چند نشان است پیشنهاد می شود سفری به جزیره رویایی کیش داشته باشید و با کمک ایران هتل آنلاین در یکی از بهترین هتل های کیش اقامت کنید.

معرفی کلی
گلوبال ویلیج دبی یکی از جاذبه های کشور امارات متحده عربی واقع در قاره اسیاست که بسیار مورد توجه گردشگران می باشد. این جاذبه در واقع مرکزی است که در سال 1997 میلادی افتتاح شده و از همان زمان تا به امروز طرفداران بسیار زیادی یافته است .هر کشوری در دنیا بنای معروفی دارد که به قدری شناخته شده است که به عنوان نماد آن کشور محسوب می شود. در دهکده جهانی دبی غرفه هایی به شکل بناهای معروف موجود در کشورهای مختلف دنیا قابل رویت است و تجمع این غرفه ها در کنار هم این دهکده زیبا و جالب را تشکیل می دهد. تعداد این غرفه ها در گلوبال ویلیج در دبی بیش از 32 مورد است که هر یک متعلق به یک کشور می باشد. بازدیدکنندگان از این دهکده دوست داشتنی می توانند با معماری کشورها آشنا شوند و انواع سوغاتی ها، لباس ها، خوراکی ها و صنایع دستی آنها را مشاهده و خریداری کنند. از طرفی امکانات تفریحی و رفاهی و سرگرمی بسیار خوبی در این دهکده در نظر گرفته شده است و جنگ ها و جشن های بسیار متنوعی در آن برگزار می شود. از جمله امکانات این دهکده می توان به قایق های تفریحی، رستوران های ملل و یک شهربازی مهیج با چرخ و فلکی بزرگ اشاره کرد. این دهکده یک جاذبه فوق العاده منحصربه فرد است که موجبات آشنا شدن با بیش از 32 کشور مختلف دنیا را فراهم می کند.
گلوبال ویلیج دبی
اولین سوالی که در مورد این جاذبه جالب در ذهن شکل می گیرد اینکه گلوبال ویلیج کجاست و یا اینکه آدرس گلوبال ویلیج دبی به طور دقیق کدام است. گلوبال ویلیج دهکده ای نیست که مکان ثابتی داشته باشد و تاکنون در جاهای مختلفی بر پا شده است. این دهکده برای اولین بار روبروی ساختمان شهرداری شهر دبی برگزار شد. پس از آن به منطقه عود متا انتقال یافت. چندی بعد در فستیوال سیتی دبی اجرا شد و تا سال 2005 در همین مکان بازدیدکنندگان را به سمت خود فرا خواند اما از سال 2005 به بعد به خارج از شهر دبی در خروجی جاده 37 کشور امارات برده شد و در اینجا بود که موقعیت تقریبا ثابتی را به دست آورد به طوری که تا به امروز در همین مکان دایر شده است. گلوبال ویلیج همواره در یک مکان سرباز برگزار می شود و از آنجا که تابستان های دبی واقعا گرم و طاقت فرساست لذا برگزاری آن در این فصل از سال امکان پذیر نمی باشد و زمان برگزاری آن هر ساله از اول نوامبر تا هفتم آوریل سال بعد یعنی به مدت پنج ماه می باشد. ساعات کاری این دهکده جهانی شنبه تا چهارشنبه از 3:30 عصر تا 12 شب و در روزهای پنجشنبه و جمعه و دیگر تعطیلات رسمی از 3:30 عصر تا 1 بامداد است. قیمت بلیط ورود به دهکده نیز به ازای هر نفر 15 درهم است که امکان تهیه آن به صورت حضوری و آنلاین وجود دارد.
گلوبال ویلیج دبی
غرفه های گلوبال ویلیج دبی
همانطور که اشاره شد در دهکده جهانی دبی بیش از 32 غرفه وجود دارد که هر یک متعلق به یکی از کشورهای جهان می باشد. در ادامه راجع به برخی از این غرفه ها به اختصار توضیح داده می شود.
غرفه ایران
در این غرفه جلوه ای از معماری ایرانی به نمایش گذاشته شده و هنرهایی مانند آجرکاری و کاشی کاری سنتی ایرانی عرضه گشته است. در این میان معماری ایران باستان و بنای زیبا و معروف تخت جمشید بسیار مورد توجه قرار گرفته است و غرفه ایران را به یکی از زیباترین غرفه های گلوبال ویلیج تبدیل کرده است. در غرفه ایران که البته یکی از بزرگترین غرفه های گلوبال ویلیج نیز می باشد انواع سوغاتی و صنایع دستی ایرانی مانند آجیل مخصوصا پسته، زعفران، پشمک، بستنی و فالوده سنتی و انواع فرش ایرانی برای بازدید و فروش قابل رویت است.
غرفه ایران
غرفه امارات
این غرفه علاوه بر اینکه معماری قدیمی کشور امارات را به تصویر می کشد انواع عطرهای درجه یک و خوشبوی عربی را نیز عرضه می کند. معماری این غرفه که نمادی از معماری کشور امارات است به صورت یک خانه خشتی همراه با بادگیرهای بلند می باشد.
 امارات
غرفه عربستان
در این غرفه بهترین و با کیفیت ترین محصولات متعلق به کشور عربستان عرضه می شود. از جمله این محصولات می توان به عسل و خرما اشاره کرد که طعمی کاملا متفاوت از آنچه تاکنون چشیده اید دارد.
غرفه عراق
بنای غرفه عراق درگلوبال ویلیج نمادی از دروازه ایشتار عراق است. در این غرفه زیبا نیز تعداد بسیار زیادی از بهترین محصولات عراق با بالاترین درجه مرغوبیت عرضه می شود. از جمله این محصولات می توان به انواع تابلوهای نقاشی از مناظر، ظروف نقره ای، انواع گلدان در طرح و رنگ های مختلف و انواع گلدوزی های زیبا اشاره کرد.
غرفه یمین
این غرفه با الگوگیری از بازار قدیمی کشور یمن بنا شده است. نکته جالبی که در این غرفه به چشم می خورد لباس های سنتی همراه با خنجر نقره یمنی کارکنان غرفه است. از طرفی در این غرفه می توان بهترین نوع ادویه جات عربی را نیز تهیه کرد.
غرفه لبنان
حتما نام پنیر لبنان را شنیده اید و از شهرت آن آگاهی دارید. در این غرفه می توانید مزه آن را نیز بچشید تا با طعم واقعی پنیر آشنا شوید. در غرفه لبنان علاوه بر انواع پنیر می توانید انواع زیتون را نیز به طور رایگان مزه کنید و از هر نوع که تمایل دارید خریداری بفرمایید. از طرفی در این غرفه می توانید از انواع لباس و کفش های زیبای طراحی شده توسط طراحان ماهر لبنان دیدن کنید.
غرفه سوریه
در این غرفه می توانید چهره قدیمی شهر دمشق و مراحل تکمیل معماری اسلامی آن را ببینید. در واقع این غرفه نمادی از بازار قدیمی حمیدیه شهر دمشق به شمار می رود و در ان انواع لباس های پنبه ای، مبلمان شیک، ظروف مسی، آثار خوشنویسی، شیرینی، آجیل، میوه های خشک و باقلوا عرضه می شود.
غرفه بحرین
در این غرفه انواع پوشاک و شیرینی های بسیار خوشمزه که همگی از جمله محصولات بحرینی به شمار می روند ارائه می شود.
غرفه قطر
حتما می دانید که کشور قطر یکی از بزرگترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصاد می باشد. در این غرفه می توانید با تاریخچه و فرهنگ کشور قطر آشنا شوید و سوغاتی های خوبی را تهیه کنید.
غرفه کویت

غرفه کویت نیز مانند دیگر غرفه ها به شکلی زیبا و به صورت نمادی کوچک از این کشور می باشد که در آن می توان انواع عطرها و لباس های زیبای عربی را مشاهده و خریداری کرد.
 فلسطین

غرفه فلسطین

در این غرفه می توانید با فرهنگ غنی کشور فلسطین اشنا شوید و انواع چای های سنتی، روغن زیتون باکیفیت، ابای عربی و انواع صنایع دستی فلسطینی را ببینید و خریداری کنید.
غرفه چین

غرفه چین
اتفاق جالب و متفاوتی که در این غرفه می توانید با آن مواجه شوید پرورش مروارید در استخرهای مخصوص و کار بر اشیاء مختلف با این مروارید ها آن هم به سلیقه متقاضیان است. غرفه چین در گلوبال ویلیج یکی از شلوغ ترین غرفه هاست چون در این غرفه می توانید علاوه بر اشنایی با معماری چینی و مجسمه های بزرگ کاغذی از یک بازار چینی دیدن کنید و سوغاتی های جالبی خریداری بفرمایید. در کل بازار چین در دبی رونق زیادی دارد و به این غرفه ختم نمی شود بلکه دارگون مارت دبی دو مجتمع تجاری بزرگ در این شهر می باشد که کلا به چینی ها اختصاص داده شده است.
غرفه فیلیپین
از جمله مواردی که از دیدن آن در این غرفه لذت می برید انواع صنایع دستی مانند لوسترهای مرجانی دست ساز و اشیاء تزئینی ساخته شده از نی است.
غرفه ژاپن، کره جنوبی، اندونزی

در این غرفه ها نیز می توانید انواع محصولات و صنایع دستی سنتی کشورهای آسیای دور را از نزدیک ببینید. همچنین می توانید لباس ژاپنی بر تن کنید و با آن عکس بگیرید و یا اینکه از دیدن نمایش های سنتی و حرکات رزمی لذت ببرید.
غرفه اسپانیا

غرفه اسپانیا
غرفه اسپانیا یکی از پرطرفدارترین غرفه ها در گلوبال ویلیج است که در آن انواع لباس ها و کفش های زیبا، انواع زیتون ها و ترشی های اسپانیایی عرضه می شود.
غرفه ترکیه
غرفه ترکیه
این غرفه یکی از غرفه های شلوغ گلوبال ویلیج است چون معماری زیبایی دارد و در آن اشیاء و صنایع دستی جالبی مانند اشیاء شیشه ای، لباس های رنگی، اشیاء سرامیکی در طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می شود.
غرفه ایتالیا
در این غرفه انواع کفش، کیف دستی، لباس، صنایع دستی و ماسک های ونیزی یافت می شود. از طرفی در غرفه ایتالیای گلوبال ویلیج می توان طعم خوب پاستاهای ایتالیایی را نیز چشید.
غرفه روسیه
غرفه روسیه
در این غرفه می توان یک سفر کوتاه به روسیه داشت، از گنبدهای معروف پیازی شکل آن بازدید کرد و انواع سوغاتی ها از جمله مجسمه های روسی را ملاحظه فرمود و با فرهنگ اتحاد جماهیر شوروی آشنا شد.

10 رستوران برتر دبی
ادامه مطلب

غرفه های فرانسه، آلمان و انگلستان
در این غرفه ها می توانید با انواع محصولات اروپایی آشنا شوید و لباس و عطرهای زیبا و شیکی را ببینید و به عنوان سوغاتی خریداری کنید.
غرفه اروپای شرقی
در این غرفه انواع محصولات اروپای شرقی و مرغوب ترین صنایع و سوغات کشورهای رومانی، اکراین و صربستان عرضه می شود. از طرفی می توان با فرهنگ کشور های اروپای شرقی نیز آشنا شد.

غرفه مصر

در این غرفه می توان انواع صنایع دستی، ظروف مسی، صنایع باستانی، لباس های پنبه ای، لباس های رایج مصری و لباس های ملی و محلی را یافت. از طرفی در غرفه مصر یک بازار شامل لوازم خانگی با طراحی مصری – عثمانی و نیز محصولات روشنایی و لوستر های سبک مصری وجود دارد.
غرفه آفریقا

غرفه آفریقا
این غرفه در واقع متعلق به 15 کشور آفریقایی شامل کنیا، اوگاندا، تانزانیا، سنگال، غنا، اتیوپی، موریتانی، آنگولا، زیمباوه، سودان، رواندا، ماداگاسکار، نامبیا، آفریقای جنوبی و نیجریه است. از جمله محصولاتی که در این غرفه عرضه می شود اشیاء دست ساز چوبی است که از بهترین انواع چوب در جهان مانند آبنوس، ماهون، کریستال و سنگ صابون ساخته شده اند.

غرفه آمریکا
این غرفه در کنار غرفه های روسیه و ترکیه قرار دارد و معماری آن از ساختمان کلیسایی در واشنگتن و کلیسایی در مکزیکوسیتی الهام گرفته است. همچنین در سردر ورودی غرفه یک شخصیت وسترن ایستاده است. در این غرفه با محصولات و فرهنگ هایی که در این نقطه از جهان رواج دارد آشنا می شوید.
غرفه پاکستان
غرفه پاکستان
در اینجا انواع محصولات چرمی، پارچه های پنبه ای و اجناس مختلف سنتی و لوازم خانگی توسط فروشندگان پاکستانی ارائه می شود.

باغ گل معجزه دبی، مقصدی هیجان انگیز در نوروز 98
ادامه مطلب

غرفه افغانستان

در این غرفه موقعیت قرارگیری افغانستان در بین کوه ها و دره ها قابل رویت است. از طرفی صنایع دستی مانند محصولات چرمی و نیز محصولات کشاورزی مختلفی از جمله بادام کوهی، پسته، کاج، گردو، توت سیاه و سفید، زردآلو، انجیر و کشمش ناب در این غرفه ارائه می شود.
غرفه هندوستان

غرفه هندوستان
در این غرفه که از معماری بی نظیری بهره مند است انواع محصولات هندی مانند انواع پنبه، ابریشم، پارچه های تیفوسی، کفش های چرمی، کیف های دستی، کیف پول و لوازم جانبی، جواهرات و بافتنی های دست ساز با بهترین کیفیت عرضه می شود.
استیج گلوبال ویلیج
استیج گلوبال ویلیج
در گلوبال ویلیج علاوه بر غرفه های مربوط به کشور های مختلف جهان، برخی از معروف ترین بناهای زیبای دنیا که در بعدی کوچکتر ساخته شده قابل رویت می باشد. از جمله این بناها می توان به برج ایفل، مجسمه آزادی، ساعت لندن، برج خلیفه، برج پیزا، گنبدهای روسیه، مسجد تاج محل و … اشاره کرد. تماشای این بناها در یک مکان و نورپردازی زیبایی که بر آنها انجام شده واقعا به یادماندنی است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر