لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 5 دلیل برای سفر به ازبکستان
5 دلیل برای سفر به ازبکستان

5 دلیل برای سفر به ازبکستان

ازبکستان ترکیبی از شهرهای جادویی جاده ابریشم، فضاهای باز حماسی و تاریخی عجیب در رابطه با شوروی. با قوانین جدید و آسان گیرانه ویزا باعث شده تا سفر به این کشور راحت تر از قبل شده است. در ادامه 5 دلیل آورده شده تا به ازبکستان بروید و هوشمندانه سفر کنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

1. شهرهای خارق العاده جاده ابریشم

یادبود محمد بن موسی خوارزمی در ازبکستان

وقت برای گشتن کل جاده ابریشم (از ترکیه تا چین) را ندارید؟ اشکالی ندارد. ازبکستان بهترین تجربه های این جاده بازرگانی معروف را در کمترین زمان ممکن به شما پیشکش می کند.

این کشور میزبان نمادی ترین جاذبه های جاده ابریشم است، از جمله سه شهر جاده ابریشمی خیوا، بخارا و سمرقند. در این شهرها می توانید برخی از فاخرترین معماری های اسلامی را مشاهده کنید. تمام این آثار با تلاش و کوشش زیادی به همان صورت و شکوه سابق خود باقی مانده اند و می توانید واقعا حس کنید که زندگی در زمانی که این شهرها، قطب تجارت بین الملل بوده اند، به چه شکل بوده است. ازبکستان چکیده ای از جاده ابریشم است.

2. میراث شوروی
The Soviet legacy

هتل ازبکستان در تاشکند
ازبکستان قبل از اعلام استقلالش در سال 1991، جزئی از اتحاد جماهیر شوروی وسیع بود. بقایای این بخش از تاریخ کشور را می توانید در سراسر کشور، به خصوص در تاشکند، مشاهده کنید. تاشکند در زلزله ی سال 1966 با خاک یکسان شد و بعدا به روش شوروی ها بازسازی شد.

نتیجه این بازسازی ترکیبی از ساختمان های خشک و بی روح شوروی، معماری کلاسیک روسی و مساجد بازسازی شده متعلق به قرن 12 شده است. بلوارها بی روح و پایان ناپذیرند و ساختمان ها هندسی و خشک هستند. مناطق اطراف هتل ازبکستان و میدان استقلال (تا سال 1991 میدان لنین نامیده می شد) بهترین مناطق برای بازدید هستند.

طرفدار هنر آوانگارد روسی هستید؟ پس باید به نوکوس و موزه هنر این شهر بروید. این موزه، بعد از موزه روسی در سنت پترزبورگ، دومین کلکسیون هنر آوانگارد روسیه در دنیا را در خود جای داده است. تعداد زیادی از مجموعه کارهای ایگور ساویتسکی، نقاش، باستان شناس و کلکسیون دار، در این موزه هستند.

3. دریاچه ی آرال
The Aral Sea

کشتی رها شده در دریاچه آرال

این دریاچه یکی از سورئال ترین مناظر دنیا را دارد: زمینی خشک و و سیع که قایق های به صف کشیده و فانوس های دریایی فروپاشیده در بستر خشک و ترک برداشته اش به حال خود رها شده اند. دریاچه آرال زمانی چهارمین دیاچه بزرگ دنیا بوده است.

آبیاری غیرمسئولانه مزارع پنبه در زمان دولت شوروی برای تامین سهم این محصول در دهه 1960، باعث شد تا این دریاچه به نصف سایز اصلی اش کاهش پیدا کند. امروزه، مناطق اطراف این دریاچه دستخوش طوفان شن هستند و تبدیل به قبرستانی برای کشتی های رها شده و زمین های کشاورزی شده است. اینجا یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ازبکستان است و زنگ خطری برای ماست که محیط زیست اطرافمان چقدر راحت و سریع می تواند آسیب ببیند.
بیشتر بخوانید:

4. صحراهای حماسی
The epic deserts

خرابه های قلعه جانپیک گالا در صحرای کیزیلکوم

ازبکستان سرزمینی وسیع از فضاهای شنی و کوه های بلند ناهموار است. خوارزم دو صحرای کاراکوم و کیزیلکوم را در خود جای داده است و بیش از 50 قلعه مخروبه، از جمله خرابه های آفتاب خورده ایاز کالا، در این منطقه هستند که قدمتشان به قرن 4 قبل از میلاد برمی گردد.
بهترین راه برای تجربه صحرا، اقامت در یکی از کمپ های خیمه ای بیشمار این منطقه است. می توانید به ستاره ها خیره شوید (چون خبری از آلودگی نوری نیست) و در کنار آتش کمپ با مردم محلی به جشن و سرور بپردازید که بر این باورند که این منطقه جز لذت های نادر است این منطقه ازبکستان از زمان سفر اسکندر کبیر به اینجا در چندین قرن پیش، تغییر زیادی نکرده است.

سفر با دوچرخه
ادامه مطلب

5. غذا (و ودکا)
The food

شیشلیک

آشپزی ازبکی برنده جایزه های آشپزی نمی شود ولی به همان اندازه که مردم محلی آن را با روی خوش سرو می کنند، دلچسب و خوشمزه است. نان در هر شکل و اندازه ای وجود دارد و شیشلیک هایی که روی زغال کباب می شوند، بر روی سیخ های خیلی بزرگی سرو می شوند و به قدری بزرگند که یکی از آنها برای کل افراد خانواده کافیست.حتما پلو محلی را امتحان کنید، نوع خاصی از برنج ملی که با هویج ، پیاز و تکه های گوشت گوسفندی پخته تزیین شده است.
البته هر وعده غذایی به همراه مقدار زیادی ودکا سرو می شود. ودکا یکی از چیزهایی است که روس ها از خود به یادگار گذاشتند و مردم محلی هم آن را بدون قید و شرط دوست دارند. بعضی ها ودکا را با آبمیوه می خورند ولی بیشتر مردم دوست دارند آن را بعد از گفتن یک به سلامتی جانانه، مستقیما و بدون هیچ افزودنی، لاجرعه سر بکشند.
در جولای 2018، دولت ازبکستان سرویس صدور ویزای آنلاین جدید و همچنین، امکان سفر بدون ویزا و نهایتا 5 روزه برای گردشگران ایرانی را اعلام کرد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر