لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 11 غذاگردی خوشمزه که دهانتان را آب می‌اندازد
11 غذاگردی خوشمزه که دهانتان را آب می‌اندازد

11 غذاگردی خوشمزه که دهانتان را آب می‌اندازد

غذاها و نوشیدنی‌ها بخش مهمی از خاطرات سفر را تشکیل می‌دهند. با غذاگردی در کشورهای مختلف از جمل ایتالیا، تایلند و پرو، دنیا را بگردید و هر بار یک غذا را امتحان کنید. با این مقاصد آشنا شوید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
1: عصرانه‌های شگفت‌انگیز سیسیلی

از خوردن پاستاهای فوری و شیرینی‌هایی برای دسر گرفته تا بستنی‌های ایتالیایی خوشمزه و ماهی‌های صیدشده در جزیره سیسیل مطمئناً سیر نخواهید شد، مخصوصاً اگر برای گردشگری مزرعه‌ای به ایل‌گرانایو(Agriturismo Il Granaio) در نزدیکی مودیکا(در شرق جزیره سیسیل) و لا فورستِریا در نزدیکی مِنفی(در غرب جزیره سیسیل) با سرو غذاهای محلی، فصلی و خانگی بروید.
در این سفر فرصت بازدید از مودیکا را نیز خواهید داشت؛ جایی که شکلات تلخ با دستور قدیمی آزتک‌های باستان تهیه می‌شود و سایت‌های باستان‌شناسی متعددی از جمله آگریجِنتو و سِلینوت و میراث جهانی یونسکو با نام پیازا آرمِرینا در آن واقع شده‌اند.
برگزاری مراسم چشیدن شراب و کلاس‌های آشپزی، این سفر را به گزینه ایده‌آل خوراک‌شناسی در بزرگ‌ترین جزیره دریای مدیترانه تبدیل کرده است.
نام سفر: گردشگری غذاییِ پرواز-ماشین-اقامت سیسیل
برگزارکننده: سان‌ویل دسکاوری
زمان: سراسر سال
مدت: 7 شب
هزینه سفر: 989 پوند(به‌همراه بلیط رفت و برگشت هواپیما)

2: آشنایی با اسرار آشپزی تایلندی
Learn the secrets of Thai cooking

به تور اختصاصی غذاهای خوشمزه و متنوع تایلند خوش آمدید. با رفتن به بازارهای بزرگ، دکه‌های خیابانی‌ای که بخار از آنها بلند می‌شود و فودکورت‌های بزرگ و همچنین رستوران‌های عالی و کافه‌های ساحلی ساده، انواع غذاهای محلی‌ای که اساس آشپزی تایلندی هستند را امتحان کنید.
نقطه شروع، دکه‌های خیابانی و بازارهای معروف شهر پر جنب‌وجوش بانکوک و پیاده‌روی مفصل در آنجا خواهد بود. مقصد بعدی چانگ مای است. در آنجا می‌توانید در هوآن سونتاری وکانونت که با فرهنگ و مهمان‌نوازی اصیل شمالی از شما پذیرایی می‌شود غذا بخورید. همچنین می‌توانید در کلاس آشپزی معروف آنجا با تمرکز بر غذاهای کلاسیک شمالی شرکت کنید.
در آخر نیز به جنوب غربی ساحل کو لانتا خواهید رفت و با غذاهای جنوبی تایلند که به‌شدت تأثیرگرفته از جمعیت مسلمان ساکن آنجاست، آشنا خواهید شد. در آنجا می‌توانید در کلاس‌های مدرسه آشپزی لانتا تای شرکت کنید و با مواد اولیه تازه چند غذای کلاسیک تایلندی بپزید. همچنین می‌توانید کتاب آشپزی دلخواه خود را نیز تهیه کنید و غذاهایی که چشیده‌اید را در خانه برای خود درست کنید.
نام سفر: عاشقان غذاهای تایلندی
برگزارکننده: اِکسپرینس تراول
زمان: سراسر سال
مدت: تغییرپذیر
هزینه سفر: از 1014 پوند(به‌جز بلیط هواپیما)

3: کشف غذاهای خوشمزه نیوزلند
Explore gourmet New Zealand

در این سفر خوشمزه خودتان رانندگی می‌کنید و غذاها و نوشیدنی‌های نیوزلند را که شهرت جهانی دارند امتحان خواهید کرد. از غذاهای لذیذ محلی نظیر خرچنگ در شهر کایکورا لذت ببرید و غذاهای فوق‌العاده‌ای که از میوه‌ها و سبزیجات فصلی باغ هتل تهیه شده‌اند را همراه با شراب میل کنید.
به تعدادی از بهترین رستوران‌های کشور بروید و از تاکستان‌های زیبا در مهم‌ترین مناطق شرابِ خلیج هاوک و مارلبرو دیدن کنید.
در مدت سفر، دیگر زیبایی‌های نیوزلند را نیز کشف کنید و از تماشای مناظر به‌یاد‌ماندنی، سواحل و خلیج‌های کوچک لذت ببرید. شما می‌توانید در اقامتگاه‌های زیبا و منحصربه‌فرد، از بوتیک‌هتل‌های جزیره گرفته تا خانه‌های درختی در مزرعه‌های بزرگ و لوکس اقامت کنید.
نام سفر: جاذبه‌های غذایی نیوزلند: غذاهای لوکس و تور شراب
برگزارکننده: اِکسوس تراول
زمان: سراسر سال
مدت: 13 شب
هزینه سفر: از 3375 پوند(به‌جز بلیط هواپیما)

4: ماجراجویی غذایی واقعی در پرو
 Have a real food adventure in Peru

غذاهای پرو ارتباطی تنگاتنگ با ویژگی‌های جغرافیایی این کشور دارد. با استفاده از نعماتی که پاچاماما(مادر زمین) به پرویی‌ها عطا کرده، آنها غذایی از ترکیب طعم‌های محلی و بین‌المللی ابداع کرده‌اند.
تهیه انواع غذاهای دریایی تازه به‌سبب نزدیکی به دریا، انواع سیب‌زمینی‌ها از ارتفاعات آند و میوه‌های فصلی خوشمزه از جنگل‌های بارانی آمازون، پرو را به یکی از کانون‌های مشهور غذاگردی تبدیل کرده است.
با شرکت در کلاس آشپزیِ این تور که در بازار لیما فیش برگزار می‌شود طرز تهیه سِویچ، غذای خوشمزه سنتی آند در دره مقدس را یاد خواهید گرفت و خواهید دید که چگونه کوکتل مشهور پیسکو سور در یک شراب‌فروشی محلی تهیه می‌شود. در این سفر از شهر باستانی ماچو پیچو نیز دیدن خواهید کرد و در ضیافت پاچامانکا(غذای سنتی پرو) حسابی از خود پذیرایی خواهید کرد.

غذاهای سنتی کشورهای مختلف
ادامه مطلب

نام سفر: ماجراجویی غذایی واقعی در پرو
برگزارکننده: اینتِرپید
زمان: به‌طور منظم در سراسر سال
مدت: 10 روز
هزینه سفر: از 1715 پوند(به‌جز بلیط هواپیما)

5: تور غذایی قایق‌های گولِت در ترکیه
All aboard a gastronomic gulet tour in Turkey

درحالی‌که از تماشای مناظر در قایق قدیمی چوبی گولت لذت می‌برید، تازه‌ترین و بهترین غذاهای ترکی را امتحان کنید. علاوه بر لذت بردن از ضیافت برپاشده در قایق، به رستوران‌های سنتی کوچک نیز خواهید رفت و در کنار افراد بومی، غذاهای لذیذ محلی میل خواهید کرد.
سِدار، باستان‌شناس کارکشته‌ای که عاشق غذاهای محلی و تاریخچه آن منطقه است، راهنمای تور شما خواهد بود و به‌همراه او از برخی از باشکوه‌ترین اماکن تاریخیِ واقع در امتداد ساحل از جمله کانوس، نیدوس و لیدایه دیدن خواهید کرد. در این تور با سفر به یکی از بکرترین و زیباترین مناطق ترکیه از ماجراجویی غذایی و فرهنگی لذت ببرید.
نام سفر: تور غذایی گولِت در ترکیه
برگزارکننده: پیتِر سومِر تراولز
زمان: ژوئن
مدت: 8 روز

هزینه سفر: 2395 پوند(به‌جز بلیط هواپیما)
6: ماجراجویی آشپزی در ویتنام
Discover gastronomic Galacia

ویتنام بهشت علاقه‌مندان به غذاست. در این تور تنوع بیشماری از غذاهای شمالی، مرکزی و جنوبی در انتظارتان خواهد بود. از خوردن غذا در بهترین رستوران‌ها لذت خواهید برد و در کلاس‌های خصوصی مدارس آشپزی در شهرهای هوچی مین، هوی آن، هیو و هانوئی شرکت خواهید کرد، همچنین برنامه بازدید از جاذبه‌های فرهنگی را نیز خواهید داشت.
ماجراجویی غذایی شما از شهر هو چی مین، جایی که می‌توانید پیش از رفتن به کلاس آشپزی مای هوم از بازار بِن تان مواد اولیه تازه خریداری کنید، آغاز خواهد شد.
سپس به‌وسیله قایق‌های سنتی به گردشی دریایی در رود مِکونگ خواهید رفت و در پخت ناهار سه قسمتی گران‌قیمتی که خواهید خورد همکاری خواهید کرد. در مدرسه آشپزی رِد بریج در هوی آن طرز پخت کائو لائو(نوعی نودل مخصوص) را یاد خواهید گرفت، در کنار رودخانه پِرفیوم از شام اصیل شهر هیو لذت خواهید برد و سپس برای چشیدن طعم غذاهای خیابانی و یاد گرفتن پخت غذاهای مخصوص شمالی در مرکز آشپزی هانوئی، به شهر هانوئی خواهید رفت.
نام سفر: ویتنام خوشمزه
برگزارکننده: تورهای بوفالو
زمان: سراسر سال
مدت: 11 روز
هزینه سفر: از 1092 پوند(به‌جز بلیط هواپیما)

7: کشف دنیای آشپزی گالاسیا
Discover gastronomic Galacia

گالاسیا که واقع در شمال غربی اسپانیاست، در کنار میخانه‌های دنج و بارهای تاپاس نوستالژیک خود، رستوران‌هایی با ستاره میشلین(نوعی درجه بندی برای ارزیابی کیفیت غذا) و کارگاه‌های شراب‌سازی با کلاس جهانی را نیز در خود جای داده است و چنان که شایسته آن است جلب توجه می‌کند. تاکستان‌هایی بر روی تپه‌ها که شهرهای قرون وسطایی زیبا را در خود پنهان کرده‌اند و خط ساحلی تماشایی با دهکده‌های مهمان‌نواز ماهیگیری، گالیسیا را به مقصد غذاگردی‌ای که همیشه دنبال آن بود‌ه‌اید تبدیل کرده است.
در تمام این گردش‌ها همواره یک راننده اختصاصی و یک کارشناس غذا در اختیارتان خواهد بود و در تمام سفر شما را در بازارهای محلی، رستوران‌های غذاهای دریایی در کنار ساحل، بارهای تاپاس در خیابان‌های فرعی، کلاس‌های آشپزی و چشیدن شراب راهنمایی خواهند کرد و تمام جاذبه‌های منطقه، از جمله قلعه‌های سلتیک و کلیساهای جامع رومی را به شما نشان خواهند داد.
هر کس می‌تواند بنا بر علاقه‌اش در برنامه‌های موجود، از رزرو رستورانی با ستاره میشلین گرفته تا لذت بردن از پیاده‌روی در جزیره به‌همراه پیک‌نیک ساحلی شرکت کند.
نام سفر: خوراک‌شناسی در گالاسیا
برگزارکننده: وِگزاس تراول
زمان: سراسر سال
مدت: 8 روز

هزینه سفر: 2935 پوند(همراه با بلیط رفت و برگشت هواپیما)
8: سیاحتی طولانی در غذا و شراب جنوب استرالیا
Undertake your own South Australian food and wine odyssey

خودتان را برای چشیدن بهترین طعم‌های استرالیایی آماده کنید. این تور اختصاصی که تمام وعده‌های غذایی را شامل می‌شود، تجربه‌ای عملی و جالب برای عاشقان غذا و شراب است.
در این تور، گروهی متخصص شما را همراهی خواهند کرد و شما را از آدلاید به تعدادی از بهترین مناطق تولید‌کننده شراب در جنوب استرالیا خواهند برد. در آنجا با تولیدکنندگان غذا آشنا خواهید شد و به هر کجا که بروید برای چشیدن شراب شما را مهمان خواهند کرد.
غذاها و شراب‌های درجه‌یک جنوب استرالیا منتظر شماست.
نام سفر: ماجراجویی غذایی در جنوب استرالیا
برگزارکننده: اِکسوس تراولز
زمان: سراسر سال
مدت: 13 شب

هزینه سفر: از 11700 پوند( به‌همراه بلیط رفت و برگشت هواپیما)
9: ماجراجویی غذایی بالکانی بسیار خاص در مقدونیه و مونتنگرو
Your very own Balkan food adventure in Macedonia and Montenegro

این ماجراجویی غذایی با هر ذائقه‌ای سازگار است. پیک‌نیک در کرانه سرسبز رودخانه ترِسکا، گردش در پارک‌های ملی و تماشای مناظر زیبای آبشارها، دهکده‌های پر از کلیسا و برخی از مذهبی‌ترین اماکن منطقه از برنامه‌های توری‌ست که شما را در دنیای آشپزی مقدونیه و مونتنگرو غرق خواهد کرد.
این گردشگری غذایی بی‌نظیر است. برای صبحانه، نوشیدنی تخمیری سنتی(بوزا) بنوشید، هنر شیرینی‌پزی را از زنان روستایی جانچه بیاموزید، در اُهرید راکیجای خانگی(نوعی نوشیدنی الکلی تهیه‌شده از انواع میوه‌ها) را امتحان کنید و در باغ شخصی خانواده دیهووو غذاهایی تهیه‌ شده از محصولات خانگی را میل کنید. مهمان‌نوازی باورنکردنی مردم و همچنین غذاهایی که امتحان کرده‌اید را هرگز فراموش نخواهید کرد.
نام سفر: ماجراجویی غذایی واقعی بالکانی
برگزارکننده: اینترپید
زمان: از ماه مه تا سپتامبر
مدت: 12 روز

هزینه سفر: از 1715 پوند(به‌جز بلیط هواپیما)
10: در توسکانی دلی از عزا درآورید
Indulge your tastebuds in Tuscany

ترکیب آشپزی روستایی ساده و سنتی ایتالیایی با نوآوری معروف با قارچ‌های دنبلان(ترافِل) و شراب، توسکانی را به نگین انگشتری آشپزی در ایتالیا بدل کرده است.
در این سفر خوشمزه می‌توانید بعضی از بهترین محصولات آن منطقه را امتحان کنید و در فضای زیبای دشت‌های توسکان از غذای خود لذت ببرید.
شما همچنین می‌توانید پا را فراتر بگذارید و این سفر را با سفر آشپزی به فلورانس و پوگلیا با شانس شرکت در جمع‌آوری سنتی ترافل ترکیب کنید.
نام سفر: تعطیلات آخر هفته لوکس علاقه‌مندان به غذا: شراب و ترافل در توسکانی
برگزارکننده: اِکسوس تراول
زمان: سراسر سال
مدت: 3 شب

هزینه سفر: 995 پوند( به‌همراه بلیط رفت و برگشت هواپیما)
11: به سفر اکتشافی غذاهای دریایی در ساحل غربی سوئد بروید
Go on a Swedish West Coast seafood safari

ساحل غربی سوئد با غذاهای خلاقانه و تهیه‌شده از مواد تازه، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی‌ست. بعد از 2 شب اقامت در گوتنبرگ که 6 رستوران آن ستاره میشلین دریافت کرده‌اند، به فجل باکا، دهکده جذاب ماهیگیری و محل وقوع رمان جنایی مشهور کامیلا لاکبِرگ خواهید رفت.
بعد از 2 شب اقامت در خانه‌های رنگارنگ از مسیری در امتداد ساحل برای صید صدف به‌سمت گرِبِستاد رانندگی خواهید کرد. به‌وسیله کشتی ماهیگیری چوبی، در مجمع‌الجزایر زیبا و عاری از تجمل، گردشی دریایی به‌همراه آموزش صید صدف از بستر دریا خواهید داشت و سپس خودتان این کار را امتحان خواهید کرد. پس از آن نیز کراکر جلبک، عصاره گیاه آقطی و آبجویی تیره با طعم صدف را امتحان خواهید کرد.
نام سفر: سفر اکتشافی غذاهای دریایی در ساحل غربی سوئد
برگزارکننده: وگزاس تراول
زمان: سراسر سال
مدت: 5 روز
هزینه سفر: از 540 پوند(به‌همراه بلیط رفت و برگشت هواپیما)

10 مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر