لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> تمامی عجایب هفتگانه جهان در یک سفر
تمامی عجایب هفتگانه جهان در یک سفر

تمامی عجایب هفتگانه جهان در یک سفر

تجربه ی از نزدیک دیدن این هفت شگفتی ساخت بشر معمولاً برای همه ما بیشتر مثل یک آرزوی واهی می باشد و افراد زیادی نیستند که رزرو هتل انجام دهند واقعاً به این سفر طولانی بروند.

برنامه ریزی ها و محاسبات و استدلال های لازم ، تعهد و سرسپردگی ای که به آن نیاز داریم و سردرد هایی که برای ما به همراه دارد ، ممکن است شگفتی بی همتای دانستن اینکه ما به هفت مورد از استثنائی ترین بنا ها و شاهکار های معماری تاریخ بشر نظری انداخته ایم تحت الشعاع این مسئولیت ها قرار بگیرد ، امّا هم اکنون راهی برای رسیدن به این مقصود پسندیده با کم ترین زحمت برای شما فراهم شده است.
وبسایت “Culture Trip” با همکاری شرکت توریستی و مسافربری “On The Go Tours”خبر از “تور عجایب جهان” یا “World Wonders Tour” می دهند.
31 روز ، هفت اعجوبه و بی شمار تجربه متحیّر کننده. بگذارید که در اینجا با هفت شگفتی جهان آشنا شویم و اطلاعات جدیدی از این محل ها بیابیم و با آن ها آشنا تر شویم.

*کلوزیئوم واقع در رم ایتالیا (The Colosseum Of Rome)

از این بنا به عنوان بزرگترین آمفی تئاتر در دنیا یاد می شود. در 1900 سال پیش ساخته شده است و زیبایی آن در تقابل با تاریخ پر از ظلم و جنگ و خون ریزی آن قرار گرفته است. نکته ی قابل توجه در مورد وضعیت حال حاضر کلوزیئوم ، تغییر های بسیار زیاد این ساختمان است که آن را بیشتر شبیه به سایه ای از گذشته ی خود کرده است. بعد از سال ها مورد هجوم و غارت گرفتن در زمانی که نیاز به تعمیرات اساسی داشت توسط خانواده های سلطنتی ایتالیا و پوپ های شهر رم با هدف مزین و مجهز کردن کاخ ها و کلیسا های خود ، دو سوم از آن نابود شده است. با این حال ، چشم دوختن به سنگ کاری های تحسین بر انگیز آن که در 80 سال بعد از میلاد حضرت مسیح (ع) انجام شده است ، نفس را در سینه هایتان حبس خواهد کرد و به زحمات و اهمیتی که در کار داشته اند احسنت خواهید گفت.

The Rose City of Petra
*شهر پترا در اردن (The Rose City Of Petra)
این شهر باستانی در صخره های سرخ رنگ پترا در کشور اردن کنده کاری شده است و از میراث جهانی یونسکو می باشد و بیشتر شبیه محّلی است که آدم در رؤیاهایش آن را تصور می کند. سر دری ها و آستانه های پنجره های خانه های این شهر طوری به نظر می رسند که انگار به صورتی طبیعی شکل گرفته اند. با جست و جو در خیابان های این شهر ، مقبره ها و معابد ، خیابان های درختی شکل رومی و یک آمفی تئاتر جالب توجه و جذابی را خواهید یافت.

این شهر در گذشته یکی از قطب های اصلی آسیا و خاورمیانه در زمینه داد و ستد و بازرگانی بوده است و به عنوان یکی از با ارزش ترین مقر های باستان شناسی شناخته می شود.
Taj Mahal

*تاج محل (Taj Mahal)

این اثر تاریخی فوق العاده ، تماماً از مرمر و با عشق ساخته شده است. این بنای یادبود توسط امپراطور شاه جهان برای همسرش ممتاز محل که در هنگام وضع حمل جان خود را از دست داد ساخته شده است. از سال 1631 میلادی ساخت این عمارت شروع شد و حدوداً 20000 نفر بر روی آن کار می کردند ولیکن این پروژه تا سال 1653 تمام نشد. تاج محل نگین درخشان هندوستان است و شاهکاری تحسین شده توسط مردم سراسر جهان می باشد.
بیشتر بخوانید:

The Great Wall of China

*دیوار چین (The Great Wall Of China)
با اینکه قابل مشاهده بودن آن از فضا شایعه ای بیش نیست ، با داشتن بیش از 20000 کیلومتر طول و عمری 2300 ساله ، همچنان ساختاری چشم گیر و افسانه ای به شمار می رود. شما نه تنها بخاطر بالا رفتن از پله های شیب آن ، بلکه به خاطر مناظر جذابش از نفس خواهید افتاد ! زمانی برای دفاع در مقابل حملات شمالی کشور از آن استفاده می شد و الان هزاران تماشاچی را همه روزه به خود جذب می کند و منظره ای دراماتیک از تاریخچه معماری چین به نمایش می گذارد.

10 مورد از زیباترین و بکرترین نقاط جهان
ادامه مطلب

Chichen Itza
*چیچن ایتزا (Chichen Itza)
این بنای عظیم و مجلل نمایانگر بخش مهمّی از تاریخ مایان ها می باشد و شما می توانید در میان مخروبه های آن قدم بزنید و در مورد آن چه که ساخته اند تأمل کنید.
با مساحت 300 هکتاره خود ، محّل های دیدنی فراوانی را در خود جای داده است که به عنوان مثال می توان به هرم کوکولکان ، قلعه چیچن ایتزا ، زمین بازی مخصوص مایان ها با توپ و معبد ببر ها اشاره کرد.

این شهر در سال 415 میلادی ایجاد شد و مردمی که در آن زندگی می کردند اثری جاودانه از خود با کار های خاص و بی نظیر سنگی و دیگر فعّالیت های هنری بر جای گذاشتند.
Machu Picchu

*ماچو پیچو (Machu Picchu)

یکی دیگر از محّل های افسانه ای روی زمین ماچو پیچو می باشد و هرکس حداقل یک بار باید آن را از نزدیک ببیند. ساخته شده توسط امپراتوری اینکا در قرن 15 ، این قلعه نظامی در ارتفاع 2430 متری از سطح دریا و بر روی دامنه کوه قرار گرفته است. اصالتاً توسط پاچاکوتی امپراتور اینکای وقت ساخته شده است و تا سال 1911 جهان از وجود آن بی خبر بود تا آنکه مردی با نام هیرام بینگام آن را به جهانیان معرفی کرد.
Christ the Redeemer
*مجسمه حضرت مسیح (Christ The Redeemer)
این مجسمه سنگی از پیامبر دین مسیحیت 30 متر ارتفاع و 28 متر عرض دارد و بر سر قلّه 700 متری کورکوادو در پارک جنگلی تیجوکا جای گرفته است و دیدبانی بر تمام شهر ریو دو ژانیرو می باشد. تقریباً تمام بودجه ساخت آن توسط مردم کاتولیک برزیل تأمین شده است و یکی از نماد های فرهنگی برزیل و همین طور مسیحیت برای تمامی جهان به حساب می آید.
The Great Pyramid of Giza

*هرم جیزه در مصر (The Great Pyramid Of Giza)
قدیمی ترین جاذبه توریستی بر روی زمین و تنها باقی مانده عجایب هفتگانه اصلی می باشد و با اینکه می دانیم در این لیست مورد هشتم به حساب می آید ولی نمی شد که به آن اشاره ای نکنیم! این اهرام از تماشایی ترین سازه های ساخته شده توسط بشر است. ساخته شده از 2.5 میلیون بلوکه آهکی در طی 20 سال ، دیدار مزار پادشاه مصر تجربه ای هیجان انگیز برای همگی انسان ها است. تاریخ احداث این بنا به 2566 تا 2589 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و تا قبل از ساخت برج ایفل در سال 1889 ، بلند ترین ساختمان ساخته شده توسط دست انسان به حساب می آمد.

توصیه هایی برای گردشگری ایل و تبار محور
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر