لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 15 جاذبه گردشگری فراموش نشدنی در استانبول
15 جاذبه گردشگری فراموش نشدنی در استانبول

15 جاذبه گردشگری فراموش نشدنی در استانبول

استانبول جاذبه های گردشگری بیشماری دارد و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. در میان جاذبه های این شهر مناظر موجود در ناحیه ی سلطان احمد که قلب استانبول قدیم می ‌باشد، مجموعه ‌ای از هنر و معماری در خیابان‌ های پر پیچ و خم جای گرفته ‌اند. نام جاذبه هایی مانند مسجد بزرگ ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد معروف به مسجد آبی، کاخ توپقاپی و بازار بزرگ برای گردشگران نام هایی آشنا می باشد. شهر استانبول دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد که شهرت زیادی دارند و در طول سفر بازدید از آنها را بهتر است که فراموش نکنید. در ادامه به تعدادی از این جاذبه ها اشاره می کنیم تا با داشتن اطلاعات دقیق تر هوشمندانه سفر کنید، با ایران هتل آنلاین همراه باشید:
15 – کلیسای چورا (Chora Church)
کلیسای چورا که امروزه به موزه تبدیل شده است در اوائل قرن چهارم میلادی ساخته شده است. این ساختار بزرگ باستانی به داشتن دیوار نگاری های بیزانسی و هنر موزاییک هایی که زندگی حضرت مسیح را به تصویر کشیده اند، شهرت فراوانی دارد. در سالیان گذشته چورا مسجد بزرگی در شهر استانبول محسوب می شده است و میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می باشد.
14 – کاخ دلمه باغچه (Dolmabahçe Palace)
DOLMABAHÇE PALACE

موزه ی معماری و تاریخی

پادشاهان عثمانی در طول بیش از 400 سال در کاخ توپقاپی اقامت داشتند اما در دوران سلطان عبدالمجید اول و طبق تصمیم او اقامتگاه پادشاهی به کاخ دلمه باغچه تغییر یافت. گفتنی است که کاخ دلمه باغچه در سمت اروپایی تنگه بسفر واقع شده ‌است و دارای سبک معماری و دکوراسیونی به سبک اروپایی می باشد. این کاخ باشکوه در قرن 19 میلادی، توسط معمار دربار عثمانی بنا شده است. فرصت بازدید از این اثر تاریخی را از دست ندهید. امروزه کاخ دلمه باغچه به عنوان موزه کاربری دارد.
13 – مسجد فاتح (Fatih Mosque)
FATIH MOSQUE
در زبان ترکی مسجد فاتح، به نام مسجد سلطان محمد فاتح جامی شناخته می شود که پس از فتح شهر قسطنطنیه یا استانبول کنونی در سال 1453 میلادی، نام خود را از سلطان محمد عثمانی، فاتح استانبول گرفته است. مسجد به دستور سلطان محمد عثمانی در بین سال های 1463 و 1470 ساخته شد اما در اثر زمین لرزه های زیاد آسیب دید و در سال 1771 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت. درون این ساختار عظیم و باشکوه مدرسه ی علوم اسلامی سنتی نیز وجود دارد که توسط یک منجم معروف ایرانی به نام علی قوشی تاسیس گردیده است.
12 – کلیسای تئوتوکوس پاماکاریستوس (Theotokos Pammakaristos)
THEOTOKOS PAMMAKARISTOS می توان گفت که کلیسای تئوتوکوس پاماکاریستوس تقریبا در استانبول ناشناخته باقی مانده است، این کلیسا به سبک معماری بیزانسی ساخته شده است. این کلیسا پس از کلیسای چورا و مسجد ایا صوفیه، دارای سومین نقاشی‌ های دیواری و کاشی‌ کاری ‌های بزرگ به سبک معماری بیزانسی در شهر استانبول بوده و بازدید از آن یک کاوش و تجربه ای متفاوت به شمار می رود.
11 – دانشکده ارتودوکس یونانی فانار (Phanar Greek Orthodox College)
PHANAR GREEK ORTHODOX COLLEGE
دانشکده ارتودوکس یونانی فانار در محله ی معروف، قدیمی و تاریخی فانار و بالات قرار دارد، این محله به داشتن خانه های قدیمی و کلیسا های زیبا معروف می باشد. این مدرسه ی تاریخی در قرن 15 میلادی بنا نهاده شده است و فرزندان خانواده های ثروتمند یونانی امپراتوری عثمانی در آن تحصیل می کرده اند. دانشکده ارتودوکس یونانی فانار، در ارتفاع بالایی قرار داشته و همچون قلعه ای سرخ رنگ بر کل محله اشراف دارد.
10 – مسجد قلندرخانه (Kalendarhane Mosque)
KALENDARHANE MOSQUE
مسجد قلندرخانه در نزدیکی دانشگاه استانبول واقع شده است و یکی دیگر از مساجد زیبا و باشکوه شهر استانبول می باشد که ناشناخته باقی مانده است. دکوراسیون داخلی مسجد با آجر های سرخ رنگ بی نظیر می باشد. گفته می شود که در گذشته قلندرخانه به عنوان کلیسا نیز کاربری داشته است. گفتنی است که مسجد قلندرخانه به سبک معماری بیزانسی بنا نهاده شده است.
9 – کاخ بیلربی (Beylerbeyi Palace)
BEYLERBEYI PALACE
کاخ بیلربی به معنای پروردگار اعیان می باشد و یکی دیگر از زیبا ترین قصر های باشکوه استانبول به شمار می رود که به عنوان مکان استراحت سلاطین عثمانی کاربری داشته است. گفتنی است که قدمت این کاخ به قرن 19 میلادی بر می گردد. کاخ بیلربی در قسمت آسیایی تنگه بسفر واقع شده است. معماری این کاخ با عظمت به صورت خاصی مزین شده است، دکوراسیون پر هزینه و زیبای قصر و باغ های شگفت انگیز آن ارزش بازدید دارند. امروزه کاخ بیلربی به یک موزه تاریخی تبدیل شده است.
8 – مسجد اورتاکوی (Ortaköy Cami)
ORTAKOY CAMI
مسجد اورتاکوی در کرانه غربی تنگه بسفر واقع شده است. گردشگران با عبور از پل بسفر و تماشای شهر می توانند چشم انداز های زیبای شهر و همچنین مسجد اورتاکوی را تماشا کنند. نام اصلی این مسجد سلطان عبدالمجید است و اورتا به قرارگیری در وسط اشاره دارد، به خاطر موقعیت مسجد در کنار تنگه بسفر و اسکله میدانی نام اورتاکوی بر روی این بنا قرار گرفته است. مسجد اورتاکوی در کنار آب بنا شده است و ساخت آن به سال 1721 میلادی بر می ‌گردد.
7 – یالی یا عمارت زکی پاشا (Zeki Paşa Yalısı)
عمارت زکی پاشا و عمارت های دیگری در امتداد تنگه بسفر بنا شده اند و شهرت و محبوبیت زیادی دارند. بهترین روش برای بازدید از این عمارات باشکوه شرکت در تور های گردشگری به همراه قایق سواری می باشد که در امتداد این تنگه ی معروف به مسافران خدمات ارائه می دهند. گردشگران با عبور از پل معروف سلطان محمد فاتح به تماشای این عمارت با عظمت می پردازند. گفتنی است که این ساختار باشکوه توسط معمار فرانسوی به نام الکساندر والوری ساخته شده است و در حال حاضر با قیمت بسیار بالایی به فروش گذاشته شده است.
6 – کلیسای بلغاری سنت استفان (Bulgarian St. Stephen Church)
BULGARIAN ST. STEPHEN CHURCH
کلیسای بلغاری سنت استفان از بلند ترین کلیسا ها بوده و یکی از آخرین کلیسا های جهان می باشد که در ساخت آن از چدن پیش ‌ساخته استفاده شده است. این کلیسای تاریخی در قرن 12 میلادی بنا گردید و اخیرا مورد بازسازی قرار گرفته است و تزئینات زیبا بر شکوه این اثر افزوده است.
5 – چاقالوغلو حمامی (Çağaloğlu Hamam)
ÇAĞALOĞLU HAMAM
حمام‌ های ترکی بدون شک بخشی جدایی ناپذیر از تجربه گردشگران در طول سفر به استانبول می باشند و بهتر است که بدون این تجربه به سفر خود خاتمه ندهید. چاقالوغلو حمامی که قدمت آن به قرن 18 میلادی بر می گردد یکی از حمام های معروف شهر است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در این حمام قدیمی سفر به گذشته و به دوران قرن 18 میلادی را تجربه خواهید کرد. امروزه گردشگران می توانند از خدمات سلامتی در این حمام بهره ببرند.
4 – ساختمان پست استانبول (Grand Post Office)
GRAND POST OFFICE
ساختمان پست استانبول در محله ی تاریخی شهر استانبول واقع شده است و گردشگرانی که در این مکان ها قدم می زنند اغلب متوجه این اثر با عظمت نمی شوند. این بنای باشکوه و زیبا توسط معماری به نام ودات تک در سبک جنبش اول معماری ملی ترکی ساخته شده است. گفتنی است که قدمت این اثر دیدنی به سال 1905 میلادی بر می گردد.
3 – کافه ترکی وفا بوزاجیسی (Vefa Bozacısı)
بوزا یک نوشیدنی سنتی و زمستانی ترکی می باشد که از تخمیر گندم یا دانه ی ارزن و آب و شکر تولید می شود. گردشگران برای میل کردن قدیمی ترین نوشیدنی های معروف بهتر است به کافه ی محبوب وفا بوزاجیسی سر بزنند. این کافه ی قدیمی که در سال 1876 افتتاح شده است و همچنان بدون تغییر به ارائه بهترین نوشیدنی های ترکی ادامه می دهد.
2 – بنا ی تاریخی طوفانی امیر (Tophane-i Amire)
TOPHANE-I AMIRE
بنا ی تاریخی طوفانی امیر در دوره سلطان محمد فاتح دوم ساخته شده است. این جاذبه ی گردشگری استانبول اسلحه خانه سابق شهر به شمار می رود. در این مکان توپ و گلوله های توپ ساخته می شده و به همین خاطر به طوفانی یا مکان ساخت توپ توسط همسایگان نامیده شده است. این بنای زیبا و باشکوه امروزه توسط دانشگاه هنر های زیبای معمار سینان، به یک مرکز هنری تبدیل شده است. بنا ی تاریخی طوفانی امیر اغلب میزبان برگزاری نمایشگاه ها و رویداد های مختلف هنری می باشد.
1 – عمارت یاناروس (Yanaros Mansion)
YANAROS MANSION

عمارت یاناروس یکی دیگر از برجسته ‌ترین ساختمان‌ های استانبول می باشد که کمتر شناخته شده است. گفتنی است که عمارت یاناروس در بویوک آدا واقع شده است و توسط محیط طبیعی احاطه شده است. این عمارت نیز برای فروش گذاشته شده است. لئون تروتسکی در گذشته تقریبا به مدت ۴ سال، از سال 1929 میلادی تا 1933 میلادی، در این عمارت باشکوه اقامت کرده است. عمارت یاناروس به خاطر حضور تروتسکی در آن شهرت فراوانی به دست آورده است. در سفر به استانبول بازدید از این جاذبه های شگفت انگیز و تاریخی را فراموش نکنید.

مراکز خرید وان ترکیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر