لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مکان های تفریحی رایگان تهران کدامند؟ عکس + آدرس
مکان های تفریحی رایگان تهران

مکان های تفریحی رایگان تهران کدامند؟ عکس + آدرس

زمانی که صحبت از تهران می‌شود، ناخودآگاه شلوغی، ازدحام جمعیت و آلودگی در ذهنمان تداعی می‌شود. اما این فقط بخشی از زندگی روزمره و معمول در تهران است. در پایتخت تعداد زیادی از اماکن تفریحی برای گردش و تفریح مسافران نیز وجود دارد. از میان تمام تفریحات ارزان و گران در این شهر مکان‌ های تفریحی رایگان تهران از طرفداران زیادی برخوردارند.

در این مقاله سعی داریم تا برخی از این مکان‌ها با ویژگی‌های خاص خود و همچنین آدرس آنها را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید تا در مورد جاهای تفریحی تهران بدون پول بیشتر بدانید.

معرفی مکان های تفریحی رایگان تهران

بخش زیادی از تفریحات موجود در نقاط مختلف کلان شهر تهران شامل هزینه‌های زیادی برای استفاده افراد هستند. این هزینه‌ها گاهاً آنقدر سنگین است که همه افراد توان پرداخت و استفاده از این تفریحات را ندارند. اگر شما هم از آن دسته مسافرانی و گردشگرانی هستید که تفریحات رایگان اما لذت‌بخش را در پایتخت می‌پسندید در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از جاهای تفریحی تهران بدون هزینه را برای شما ذکر کنیم:

١. خیابان سی تیر

خیابان سی تیر

تهرانی‌های اصیل و بسیاری از افرادی که سال‌ها در تهران زندگی کرده‌اند حتماً نام خیابان سی تیر را بارها شنیده‌اند. در اولین نگاه هنگام ورود به این خیابان چیزی که بیشتر از همه توجه شما را به خود جلب می‌کند، خیابانی سنگ‌فرش شده و زیبا است.

همچنین از دیگر دلایل محبوبیت این خیابان در میان مردم وجود رستوران‌ها و طبخ انواع غذاها از جمله غذاهای خیابانی خوش عطر و طعم است. در حقیقت در راسته خیابان سی تیر از ساندویچی گرفته تا کبابی‌های اصیل شما را به خوردن وعده‌ای غذای خوشمزه تشویق می‌کنند. گاهی اوقات در کنار خوردن غذا صداهایی زیبا از موسیقی‌های زنده خیابانی نیز به گوشتان می‌خورد.

خیابان سی تیر

خلاصه اینکه خیابان سی تیر از آن دسته خیابان‌هایی است که همه نوع سلیقه‌ای را از نظر گردش و تفریح راضی می‌کند. لازم به ذکر است شما عزیزان علاوه بر گردش در این خیابان زیبا می‌توانید به راحتی و در زمانی کم از بسیاری از جاذبه‌های اطراف آن نیز دیدن کنید؛ میدان حسن آباد، میدان مشق، سردر باغ ملی، موزه ارتباطات، موزه عبرت و پارک شهر برخی از جاذبه‌های اطراف این خیابان هستند.

همچنین موقعیت جغرافیایی خیابان سی تیر بر روی نقشه اطلاعات بيشتری در مورد راه‌های دسترسی با مترو، اتوبوس يا خودرو را در اختيار شما قرار می‌دهد. اگر آشنایی با خطوط مترو ندارید، نقشه مترو تهران را ببینید.

  • آدرس خیابان سی تیر: تهران، منطقه ١٢، خیابان امام خمینی، بین میدان امام خمینی و میدان حسن‌آباد

2. بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

اگر بخواهیم یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران بدون هزینه را به شما معرفی کنیم، بازار بزرگ تهران یکی از مناطق پربازدید این شهر و محلی به جا مانده از دوران باشکوه صفویان است. بدون شک بیشتر افراد ساکن تهران و کسانی که برای یک بار هم شده به تهران سفر کنند نام این بازار را شنیده‌اند یا از آن برای خرید استفاده کرده‌اند. این بازار یکی از مکان های تفریحی تهران با مترو به شمار می‌رود.

در بازار تهران تقریباً تمام اجناس را به صورت یکجا می‌توانید ببینید. از پوشاک و کفش گرفته تا لوازم خانگی و خوردنی همگی با تنوعی بالا به مشتریان عرضه می‌شوند.

بازار بزرگ تهران

پس از یک بازارگردی و گردش حسابی در بازار نیز می‌توانید از رستوران و قهوه‌خانه‌های سنتی موجود در آن برای خوردن غذا و نوشیدن چای دلچسب و خوشرنگ استفاده کنید. بازار تهران از آن دسته مکان‌هایی است که برای رسیدن به آن مسیرهای مختلفی وجود دارد. بررسی موقعیت مکانی بازار بزرگ تهران بر روی نقشه، اطلاعات بیشتری در مورد راه‌های رسیدن به این مکان به شما ارائه می‌دهد.

  • آدرس: تهران، خیابان ١٥ خرداد، بازار بزرگ تهران

٣. خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

بدون شک خیابان ولیعصر یکی از دیدنی‌ترین خیابان‌های ایران است. این خیابان یکی از مکان های تفریحی تهران ارزان محسوب می‌شود. یکی از تفریحاتی که در این خیابان می‌توان انجام داد پیاده‌روی و دیدن مغازه‌های رنگارنگ در کنار درختان سربه فلک کشیده است. در کنار پیاده‌روی و قدم زدن‌های آرام در این منطقه از عکاسی و ثبت تصاویر زیبای خیابان نیز غافل نشوید.

هتل های پیشنهادی تهران با امکان رزرو آنلاین
ادامه مطلب

ناگفته نماند پس از پیاده‌روی هم اگر احساس گرسنگی یا هوس خوردن نوشیدنی کردید اصلا نگران نباشید؛ چراکه در گوشه گوشه این خیابان بهترین رستوران‌های تهران را می‌بینید که با غذاهای لذیذ و خوشمزه و کافه‌های دنج و شیک آماده پذیرایی از شما هستند.

خیابان ولیعصر

پس از گشت و گذاری لذت‌بخش در این خیابان می‌توانید جاذبه‌هایی که در اطراف آن نیز وجود دارد را به راحتی بازدید کنید: پارک ساعی، پارک ملت، باغ فردوس، تئاتر شهر، مجسمه‌های دیدنی و کاخ مرمر از جمله اماکن تفریحی در کنار خیابان ولیعصر هستند.

همچنین موقعیت مکانی خیابان ولیعصر بر روی نقشه اطلاعاتی دقیق‌تر از محل قرار گیری این خیابان و تمام راه‌های دسترسی به آن را به شما نشان می‌دهد.

  • آدرس خیابان ولیعصر: تهران، خیابان ولیعصر

٣. موزه آبگینه تهران

موزه آبگینه تهران

برای بازدید بسیاری از موزه‌های موجود در تهران نیاز به خرید بلیط دارید. اما موزه آبگینه از جمله  مکان های تفریحی تهران بدون هزینه است. قدمت این موزه به دوران قاجاریه می‌رسد. در ساختمان این موزه به راحتی می‌توان تلفیقی از معماری اروپایی و اصیل ایرانی را با هم تماشا کرد. گچ‌بری‌ها و آینه‌کاری‌های کار شده بر روی دیوار و سقف‌های ساختمان موزه توجه بازدیدکننده‌گان را به خود جلب می‌کند.

خوب است بدانید با رفتن به این موزه علاوه بر دیدن نمای زیبای داخلی و خارجی ساختمان از اشیای سفالی و شیشه‌ای که در موزه نگهداری می‌شود نیز می‌توانید بازدید كنید. بیشتر اشیایی که در این موزه درمعرض دید عموم قرار داده می‌شود متعلق به پیش از میلاد مسیح است.

free entertainment places tehran 21

در مجموع می‌توان گفت این موزه از بخش‌های متنوعی مانند تالار سمعی و بصری، تالار مینا، تالار بلور، تالار صدف، تالار لاجورد، تالار زرین فام، حوضخانه، کتابخانه و بخش آموزشی تشکیل شده است. این تقسیم‌بندی به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان از بخش‌های مورد علاقه خود دیدن کنید.

همچنین موقعیت مکانی موزه آبگینه تهران بر روی نقشه به صورتی دقیق آدرس و تمام مسیرهای منتهی به آن را نمایش می‌دهد.

  • آدرس موزه آبگینه تهران: تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، نرسیده به جمهوری، پلاک ٥٩

٤. پارک پرواز تهران

پارک پرواز تهران

پارک‌های زیادی برای تفریح و گردش در تهران بزرگ وجود دارد. یکی از این پارک‌ها پارک پرواز است. این پارک زیبا یکی از مکان های تفریحی تهران رایگان به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های جالب این پارک موقعیت جغرافیایی مناسب آن نسبت به برخی از پارک های تهران است. در حقیقت این پارک در ارتفاعی بالا قرار گرفته است.

همین قرار گرفتن در ارتفاعات بالاتر آب و هوایی مساعد و کوهستانی را به آن داده است. در گذشته بسیاری از افراد از این پارک به عنوان محلی برای انجام بازی پاراگلایدر استفاده می‌کردند. اما به مرور زمان و با افزایش جمعیت و ساخت و سازها در منطقه، این تفریح از میان تفریحات پارک لغو شد.

پارک پرواز تهران

در پارک پرواز تفریحات متنوعی برای سرگرمی و سپری کردن اوقات فراغت مهمانان تدارک دیده شده است؛ لوازم و زمین ورزشی، فلای لند، آلاچیق برای استراحت و برپایی پیک نیک از امکانات تفریحی و رفاهی موجود در این پارک هستند.

در ضمن با بررسی موقعیت مکانی پارک پرواز تهران بر روی نقشه اطلاعاتی مهم‌تر و دقیق‌تر از وضعیت قرارگیری آن و همچنین خیابان‌های منتهی به آن به دست خواهید آورد.

  • آدرس پارک پرواز: تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، روبروی هتل اسپیناس پالاس

٥. فرحزاد تهران

فرحزاد تهران

آب و هوای فرحزاد در فصول مختلف سال پذیرای مهمانان است. بسیاری از افراد در فصل تابستان به دلیل خنکی هوا به این منطقه سفر می‌‌کنند. پاییزهای فرحزاد با رنگ‌های زرد و نارنجی جلوه‌ای دیگر پیدا می‌کند. در بهار نیز طبیعت در این منطقه زیبایی‌های خود را به صورت تمام عیار به شما نشان می‌دهد. در زمستان هم منطقه زيبای فرحزاد با برف‌های شفاف و درخشان پوشیده می‌شود.

آتشكده آدریان
ادامه مطلب

فرحزاد تهران

در حقیقت فرحزاد با آب و هوای فرح‌بخش خود و با قرار گرفتن در شمال غربی تهران از مکان های تفریحی کم هزینه تهران به حساب می‌آید. هنگامی که برای تفریح به این منطقه می‌روید علاوه بر بهره‌مندی از آب و هوای مطبوع آن می‌توانید در یکی از کافه و رستوران‌های آن غذای خود را میل کنید و لحظاتی را به دور از هر گونه هیاهو و شلوغی روزمره سپری کنید.

رودخانه فرحزاد، پارک سمیه، امامزاده ابوطالب، جاده قدیم امامزاده داوود و امامزاده صالح‌بن زین‌العابدین از جاذبه‌های گردشگری حوالی فرحزاد هستند. با ارزیابی موقعیت مکانی فرحزاد تهران بر روی نقشه، وضعیت این منطقه و راه‌های مختلف دستیابی به آن را مشاهده خواهید کرد.

  • آدرس فرحزاد: تهران، شمال غربی، بین تجریش و کن

٦. پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران است که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال مردم تهران و همچنین مسافران قرار گرفته است. پل طبیعت سازه‌ای کاملاً مهنددسی ساز با طراحی کم‌نظیر است. از آنجا که این پل یکی از مکان های تفریحی رایگان تهران به شمار می‌رود، گردش و تفریح در آن نیز برای عموم راحت است.

مسیر طولانی این پل یکی از مسیرهای زیبا و جذاب برای پیاده‌روی‌های لذت‌بخش است. اين پل با رد شىن از روی بزرگراه مدرس چشم اندزی زيبا را از مناطق اطراف به نمايش می‌گذارد. همچنین این پل با طراحی فوق‌العاده خود دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم مرتبط می‌کند.

پل طبیعت

اگر عصرها را برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید تعداد زیادی از افراد را می‌بینید که در حال پیاده‌روی يا گپ و گفت بر روی صندلی‌های تعبيه شده بر روی پل هستند. همچنين شب‌های پل طبیعت با چراغانی و نورپردازی منحصربه فرد، بسيار زيبا و دیدنی است. به طوری که پل طبیعت یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران در شب محسوب می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده موقعیت مکانی پل طبیعت بر روی نقشه به خوبی پارک‌های اطراف آن، بزرگراه مدرس و سایر مسیرهای منتهی به آن را نشان می‌دهد.

  • آدرس پل طبیعت: تهران، بزرگراه مدرس، پل طبیعت

٧. بام تهران

بام تهران

در میان بام های تهران بام تهران یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری است. اگر تماشای تهران بزرگ را از منظری متفاوت و بر بلندای شهر می‌پسندید بام شهر یکی از این مکان‌ها است. بام تهران از جمله مکان های تفریحی رایگان تهران است که همواره مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به آرامش در فضایی متفاوت از شهر و شلوغی است. مناظر زیبایی که بر فراز شهر تهران می‌بینید شما را به یک عکاسی لذت‌بخش تشویق می‌کند.

بام تهران

اگر از آن دسته افرادی هستید که پیاده‌روی‌های طولانی را ترجیح می‌دهید می‌توانيد بخشی از مسير را با پای پیاده و در كنار دوستان طی كنید. البته اتوبوس‌های اين مسير شما را به بالاترين بخش‌های بام تهران و تله كابين آن می‌رسانند.

همچنین خوب است بدانید با اینکه این منطقه از فضای شهر به دور است ولی انواعی از رستوران و کافه برای خوردن غذا و نوشیدنی در آن وجود دارد. از لحاظ جغرافیایی منطقه معروف ولنجک جایی است که می‌توانید در آن بام تهران را به راحتی پیدا کنید. بررسی دقیق‌تر موقعیت جغرافیایی بام تهران بر روی نقشه مسیرهای دسترسی به این منطقه را به خوبی به شما نشان می‌دهد.

  • آدرس بام تهران: تهران، خیابان ولنجک، بام تهران

٨. دربند تهران

winter entertainment places tehran 27 1

کسانی که تفریح در آب و هوای مطبوع کوهستانی را می‌پسندد دربند انتخابی مناسب برای آنها محسوب می‌شود. در حقیقت دربند یکی از جاهای تفریحی تهران بدون پول است. در دربند می‌توانید در صبحگاه تابستان یا بهار به دل کوه بزنید و در مسیرهای زیبای آن پیاده‌روی و کوه‌نوردی کنید. آب و هوای این منطقه به قدری مناسب و فرح‌بخش است كه در گذشته مكانی تفريحی برای شاهان و حاكمان به حساب می‌آمده است.

دربند تهران

جالب است بدانید فقط آب و هوای مطبوع و کوهستانی این منطقه نیست که مسافران و بومی‌های تهران را به دربند می‌کشاند. در دربند بسیاری از رستوران‌ها با منوهای غذاهای گوناگون و لذید وجود دارد. بسیاری از افراد برای خوردن غذا در یکی از رستوران‌های دربند، راهی این منطقه می‌شوند.

کاخ سعد آباد
ادامه مطلب

در مجموع دربند تفریحی رایگان برای گذراندن یک روز به دور از آلودگی و دغدغه و سرشار از آرامش در تهران است. برای رفتن به دربند باید محله شمال باغ سعد آباد را در پیش بگیرید. اما دیدن موقعیت مکانی دربند بر روی نقشه اطلاعاتی بیشتر از مسیر دسترسی به دربند را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • آدرس: تهران، خیابان دربند، میدان دربند

٩. برج آزادی

برج آزادی

همانگونه که همه می‌دانیم برج زیبای آزادی یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین برج‌های تهران است. سال ١٣٥٠ سال ساخت این برج است. در حقیقت برج آزادی با شکوه تمام هنوز هم در میان برج‌های تهران به زیبایی هر چه تمام‌تر می‌درخشد. در گذشته این برج کاربردهایی مانند نماد استقبال از مسافران را داشت. اما امروزه با نورپردازی جذاب و زیبای خود و همچنین فوارهای اطراف آن به محلی برای گردش و تفریح افراد تبدیل شده است.

برج آزادی

همچنین این برج دارای فضای سبزی به مانند فضای سبز باغ‌های اصیل ایرانی است. در مجموع هنگام بازدید از این برج ترکیبی از معماری اصیل باغ‌های ایرانی و سبک معماری امروزی را از نزدیک مشاهده می‌کنید.

در ضمن موقعیت مکانی برج آزادی بر روی نقشه به خوبی جزئیات این مکان و نحوه دسترسی به آن را به شما نشان می‌دهد.

  • آدرس: تهران، میدان آزادی

10. امامزاده یحیی تهران

امامزاده یحیی تهران

زیارت امامزاده یحیی نیز از دیگر جاهای تفریحی تهران رایگان است. این امامزاده سالهاست که به عنوان مکانی آرامش‌بخش و معنوی از سوی مسافران، مهمانان و مردم بومی تهران انتخاب می‌شود. جالب است بدانید در محوطه امامزاده یحیی درخت چناری کهن و با اصالت چند هزارساله وجود دارد. به دلیل قدمت زیاد نام این درخت زیبا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

امامزاده یحیی تهران

به مانند خیابان سی تیر در اطراف این امامزاده نیز اماکن گردشگری و دیدنی بسیاری وجود دارد؛ محله عودلاجان، بازارچه عودلاجان، حمام نواب، عمارت دبیرالملک، خانه موزه مدرس و خانه فرقت نمونه‌هایی از این اماکن دیدنی هستند.

لازم به ذکر است که موقعیت جغرافیایی امامزاده یحیی بر روی نقشه تمام اطلاعات و جزئیات مربوط به راه‌ها و مسیرهای قابل دسترسی را به خوبی به شما نشان می‌دهد.

  • آدرس امامزاده یحیی: تهرن، خیابان ١٥ خرداد

١١. بازدید از باغ ایرانی ده ونک

باغ ایرانی

محله زیبای ونک یکی از اصیل‌ترین و خوش آب و هواترین مناطق تهران است. باغ ایرانی نیز یکی از باغ‌های ونک است که افراد از آن به عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران رایگان استفاده می‌کنند. باغ ایرانی با طراحی منحصر به فرد خود در حقیقت یکی از زیباترین باغ‌های تهران بزرگ است. اگر در فصل بهار از این باغ بازدید کنید منظره گل‌های رنگارنگ لاله شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در ضمن موقعیت جغرافیایی باغ ایرانی بر روی نقشه به خوبی وضعیت و راه‌های دستیابی به آن را به شما ارائه می‌دهد.

  • آدرس: محله ده ونک، کچه صابری

دیگر مکان های تفریحی رایگان تهران

علاوه بر تمام مواردی که در بالا به اختصار در مورد آنها توضیح دادیم جاذبه‌های دیگری نیز مانند هنرهای جذاب خیابانی، بازدید از برج میلاد، خانه هنرمندان و برخی از شاهکارهای اصیل معماری ایرانی نیز از دیگر مکان تفریحی رایگان در تهران بزرگ هستند. برای آشنایی با مکان های تفریحی زمستانه تهران هم میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

جمع‌ بندی

تهران شهری پر از جاذبه‌های گوناگون و رنگارنگ است. این جاذبه‌ها به قدری زیاد و متنوع هستند که اگر برای چند روز در این شهر اقامت کنید حوصله‌تان سر نمی‌رود و همیشه جایی برای تفریح و گردش دارید. در این میان مکان های تفریحی تهران ارزان در بین گردشگران از همه پر طرفدارترند. در این مقاله شما را برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های رایگان برای بازدید در پایتخت آشنا کردیم. امیدواریم توانسته باشیم به افزایش اطلاعات شما در این زمینه کمکی هر چند کوچک کرده باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر