لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> لوکس ترین مهمانخانه در ژاپن که بدون کفش وارد آن می شوید
لوکس ترین مهمانخانه در ژاپن که بدون کفش وارد آن می شوید

لوکس ترین مهمانخانه در ژاپن که بدون کفش وارد آن می شوید

در حالی که تنها یک سال با میزبانی توکیو در مسابقات المپیک تابستانی 2020 فاصله داریم، اکنون زمان آن رسیده که گردشگران علاقمند به دیدن این مسابقات ورزشی به صورت زنده در مورد برنامه سفر و رزرو هتل برنامه ریزی کنند، بخصوص کسانی که به دنبال یک تجربه لوکس و لاکچری بسیار منحصربفرد از نوع ژاپنی هستند. در این زمینه می توان مهمانخانه هوشینویا توکیو(Hoshinoya Tokyo) به مالکیت برند مشهور ژاپنی در عرصه هتلداری، Hoshino Resorts، را بهترین و متفاوت ترین نمونه دانست. این هتل از آن دسته هتل های لوکس و بسیار لاکچری که انتظار دارید نیست. مهمانخانه هوشینویا توکیو که در محله اوتماچی (Otemachi ) در شهر توکیو- منطقه سیاسی و تجاری شهر در نزدیکی امپریال پالاس_ واقع شده، نماد واقعی مهمانخانه های مخصوص ژاپنی هاست که از آن ها با عنوان ریوکان (ryokan ) یاد می شود.

وجود این نوع مهمانخانه های بسیار مجهز در شهرهای بزرگ ژاپن معمول نیست زیرا ریوکان ها را بیشتر به خاطر فضای سبز اطراف آن ها که بدور از مراکز و خیابان های بزرگ شهری است می شناسند. ریوکان ها معمولا در کنار دریاها یا در مناطق
کوهستانی و با طبیعت رنگین ساخته می شوند. این مهمانخانه با 17 طبقه و 84 اتاق در یک برج سیاه رنگ که به خوبی با آسمانخراش های اطرافش ترکیب شده است، تفاوت بسیاری با ذهنیت گذشته از ریوکان های سنتی کشور دارد. اما زمانی که عناصر دکوراسیون طراحی شده توسط کمپانی معماری آزوما را مشاهده می کنید، نشانه های زیادی از فرهنگ سنتی و قدیمی ریوکان ها را در این مهمانخانه خواهید دید. برای مثال، نمای خارجی مهمانخانه هوشینویا توکیو دارای یک لایه فلزی است که طرح های روی آن را می توان در کیمونوها (لباس های سنتی ژاپنی ها)ی بسیار قدیمی یافت.
اما مشاهده نماهای داخلی این مهمانخانه تنها برای مهمانان امکان پذیر است زیرا به غیر از مهمانان کسی اجازه ورود به مهمانخانه به هر دلیلی را ندارد.

ترکیب چند رایوکان کوچک با هم

در ورودی این مهمانخانه نشانی از دربان های با لباس های مشخص و یا تابلویی که از دور پیدا باشد نیست و ممکن است برای پیدا کردن مهمانخانه هوشینویا توکیو با مشکل مواجه شود. حتی خودروها نیز اجازه ورود به مهمانخانه را ندارد و بیرون از در خروجی اصلی باید پیاده شوید. پس از ورود به هوشینویا توکیو از طریق یکی از درهای متعدد آن که هر یک از یک تکه چوب درخت سرو ساخته شده اند، یکی از پرسنل مهمانخانه مدارک شما را چک کرده تا از رزرو صورت گرفته اطمینان حاصل نماید. سپس از شما خواسته می شود که کفش هایتان را دربیاورید تا آسیبی به کف پوش خوشبو ساخته شده از نمد ژاپنی که به آن تاتامی گفته می شود وارد نگردد. در قفسه هایی از چوب بامبو، دمپایی های سنتی ژاپنی ها قرار دارند و هنگامی که قصد خروج از این قلعه زیبا و رفتن به خیابان های اطراف را دارید از آن ها استفاده خواهید کرد. هر طبقه از مهمانخانه لُژ مرکزی یا «اوچانوما» (ochanoma) ی خاص خود را دارد که توسط مهمانان 6 اتاقی که در هر طبقه قرار دارند به اشتراک گذاشته می شوند.
Hoshino Resorts
این ساختار بدین دلیل است که هدف از ساخت هوشینویا توکیو این بوده که ترکیبی از چند ریوکان کوچک در یک ریوکان بزرگ تر باشد. مهمانان می توانند با استفاده از غذاها و نوشیدنی های تفریحی مانند چای فصلی، قهوه، نوشیدنی های متنوع ژاپنی و انواع اسنک ها از خود پذیرایی کنند.

در صورت اقامت در این مهمانخانه، می توانید از بین سه نوع اتاق انتخاب نمایید که از 40 تا 49 متر مربع متفاوت هستند: ساکورا (دولوکس کینگ یا دولوکس دوقلو)، یوری (کینگ دولوکس گوشه دار) و کیکو (سه گانه اجرایی). در این اتاق ها تکنولوژِی های مدرن و مبلمان امروزی با عناصر طراحی و معماری سنتی ژاپنی ترکیب شده است که از آن میان می توان به صفحه نمایش های کلاسیک شوجی اشاره کرد. اتاق های کیکو، یک اتاق در گوشه طبقات هستند که در خورد یک میز ناهارخوری، میز کار و کاناپه بسیار بزرگ دارند. تختخواب ها از نوع کاناپه های تخت شو ژاپنی بوده اما با ملافه های لوکس و مخلمی. صبحانه در اتاق برای مهمانان سرو می شود و مهمانان می توانند از بین غذاهای غربی و ژاپنی انتخاب خود را داشته باشند.

در هر ریوکان، یک دست لباس زنانه و مردانه سنتی ژاپنی (کیمونو) در کمدها قرار دارد که می توانید برای گشت و گذار در فضای داخلی مجموعه آن ها را به تن کنید.

دیگر مهمانان کجا هستند؟

این مهمانخانه سنتی برای داشتن یک اقامت آرام و پر از آرامش در محیطی شخصی طراحی شده است و به همین دلیل گاهی اوقات حس خواهید کرد که شما تنها ساکنان آن هستید. تنها زمانی که در لابی مرکزی مهمانخانه هستید می توانید متوجه شوید که غیر از شما مهمانان دیگری نیز در مهمانخانه هوشینویا توکیو حضور دارند. لابی بزرگ مهمانخانه جایی است که می توانید در ضیافت های جمعی سنتی ژاپنی مانند مهمانی چای موسوم به «چای ماتچا» (matcha) یا گوش دادن به موسیقی کلاسیک و نوشیدنی نوشیدنی های سنتی ژاپن در آن با دیگر مهمانان تعامل داشته باشید. این احساس تنهایی و آرامش را می توان در تنها رستوران مهمانخانه که آن که نامی نیز ندارد حس کرد.
Hoshino Resorts

این رستوران که در طبقه زیرین مجتمع قرار دارد، دارای تنها 6 اتاق خصوصی با کف پوش تاتامی با میزهای غذاخوری و صندلی های مخصوص است و تنها یک فضای باز دارد که 4 میز غذاخوری و یک کانتر در آن قرار دارند. شام چند وعده ای این رستوران توسط یک سرآشپز ژاپنی بسیار سرشناس به نام نوریوکی هامادا تهیه می شود که بخش اعظم آن را غذاهای محلی توکیو تشکیل می دهد. این رستوران نیز تنها متعلق به مهمانان هتل است. غذای مهمانان در قالب وعده ها و غذاهای بسیار باکیفیت و خوشمزه ای با عنوان «سبک غذایی نیپون» (Nippon Cuisine) سرو می شوند. تمرکز این سبک غذایی بر روی ماهی بوده که نماد غذاهای ریوکانی و بخش عمده فرهنگ غذایی ژاپن به شمار می آید و برای تهیه آن ها از سبک آشپزی فرانسوی استفاده می گردد.

در داخل ریوکان ها یک مرکز آب درمانی با استفاده از آب چشمه های گرم وجود دارد که آب آن از عمق 1.500 متری زیر خیابان های شهر توکیو به درون مجتمع پمپاژ می شود. جدای از غذاهای خوشمزه سرآشپز سرشناس مهمانخانه، این مرکز آب درمانی را باید بهترین جنبه آن دانست. این مرکز آب درمانی که در زبان ژاپنی «اونسن» (onsen) نام دارد در طبقه بالای مجتمع قرار داشته و دارای سالن های جداگانه حمام برای مردان و زنان است که هر یک دارای بخش های داخلی و خارجی بود که از طریق تونل هایی به هم متصل می شوند.
Hoshino Resorts
به مانند دیگر اونسن های کشور، در این مرکز نیز باید تتوهای خود را بپوشانید زیرا مهمانان برای حمام کردن باید کاملاً لخت باشند. در صورتی که روی بدن خود خالکوبی داشته باشید، پرسنل مهمانخانه استیکرهایی به رنگ پوست در اختیار شما قرار خواهند داد تا تتوهای خود را با آن ها بپوشانید. در این مهمانخانه سنتی زیبا خبری از مراکز ورزشی و فیتنس نیست اما مهمانانی که به ورزش کردن عادت دارند می توانند به یک سالن ورزشی در مجاورت مجتمع رفته و یا برای یک پیاده روی یا دویدن 5 کیلومتری به حلقه اطراف امپریال پالاس بروند. در یک مرکز آب درمانی دیگر که در هوشینویا توکیو وجود دارد، انواعی از ماساژها و تکنیک های درمانی دیگر در اختیار مهمانان قرار خواهد گرفت.
هوشینویا در مقیاس جهانی
Open-air soaks

تلاش موفقیت آمیز هوشینویا توکیو برای ساخت یک پناهگاه آرامش بخش در یکی از شلوغ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان بی سابقه و نادر نیست. برند سازنده این مهمانخانه بیش از یک قرن است که در این عرصه فعالیت دارد. اولین مهمانخانه ریوکانی این برند در سال 1904 با نام کونیجی هوشینو ساخته شد و اولین بار در سال 1914 مرکز آب درمانی با استفاده از چشمه های آب گرم خود را به روی مهمانانش گشود. این برند که در میان ژاپنی ها بسیار شناخته شده است اکنون وارد رقابت های بین المللی شده و نمونه های دیگری را در برخی دیگر از نقاط جهان ساخته است. علاوه بر بیش از 30 مهمانخانه مشابه این برند که در سراسر ژاپن ساخته شده و فعال هستند، مهمانخانه هوشینویا بالی نیز در اوایل سال 2017 در اوبود (منطقه ای در بالی اندونزی) افتتاح شد. هوشینویا گوگوان، که یک مرکز اقامتی بسیار لوکس مجهز به چشمه های آب گرم است نیز در اواخر سال میلادی کنونی در تایچونگ، تایوان افتتاح خواهد شد.

با معماری های عجیب و منحصر بفرد دُبی آشنا شوید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر