لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس، گردش در مسیر بهشتی
جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس

جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس، گردش در مسیر بهشتی

نیمه شمالی ایران به­ ویژه شهرهای کناره دریای خزر در هر فصلی از سال، جزئی از پربازدیدترین‌های ایران هستند. جمله زیبایی که می­گوید باید از مسیر لذت برد و هدف تنها مقصد نباشد، در سفرهای شمالی به­ خوبی معنا می­شود. امروز را قصد داریم به بازدید یکی از زیبا­ترین مسیرها از بابلسر تا چالوس بپردازیم و دست‌به‌دست هم بدهیم و با خیالی شیرین به سراغ بازدید از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس برویم. این مسیر رؤیایی از آن سفرهایی خواهد بود که خاطره خوش آن برای همیشه با شما می­ماند. بار سفر ببندید و آماده یک سفر پر هیجان در مسیری خیال­ انگیز باشید.

از بابلسر تا چالوس

مکان های دیدنی چالوس تا بابلسر

استان زیبای مازندران از جاهای دیدنی شمال ایران است که هر مسیری از آن به جاذبه­‌ای زیبا و دلنشین ختم می­شود. استان مازندران ۱۶ شهرستان و حدود ۳۴۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که ما می­خواهیم مسیری کوتاه؛ اما پر جاذبه را انتخاب کنیم و از این بین به بررسی جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس بپردازیم. شهرهای بابلسر و چالوس هر دو در استان زیبای مازندران قرار دارند و از شهرهای مجاور نوار ساحلی خزر به‌حساب می­‌آیند.

می­خواهیم سفرمان را از بابلسر شروع کنیم و با گذر از شهرها و مناطقی چون؛ فریدون‌کنار، سرخرود، محمودآباد، نور و نوشهر به چالوس زیبا و دوست­‌داشتنی برسیم. از بابلسر تا چالوس مسیری در حدود ۱۲۱ کیلومتر پیش روی شماست که با زمانی در حدود ۲ ساعت به‌راحتی می­توانید آن را طی کنید. برای آشنایی بیشتر، بهتر است ابتدا این دو شهر را به‌صورت مختصر معرفی کنیم و سپس به جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس بپردازیم.

بابلسر

پل معلق بابلسر نماد شهر بابلسر

بابلسر با مرکزیت شهر بابلسر بین رشته کوه­‌های البرز و دریای خزر قرار دارد. این شهر ۱۳۵۰ کیلومتر مساحت دارد و از غرب به فریدون‌کنار، از شمال به دریا، از جنوب به بابل و از شرق به شهر جویبار می‌رسد. جاهای دیدنی بابلسر از جنگل تا کوه و دریا، بسیار متنوع هستند مهم‌ترین و معروف­‌ترین ساحل­‌های بابلسر؛ نفت چال، میرود، ساحل سنگی، پایانه گردشگری صالحین، اسکله ساحلی بابلسر و تفریحگاه ساحلی کرفون هستند.

مهم‌ترین جاذبه‌­های این شهر نیز جاذبه­‌هایی چون پل معلق بابلسر، اسکله ساحلی، رودخانه بابلرود، آبشار شی الیم، باغ وحش بابلسر، منطقه توریستی کرفون، سد لاستیکی، امام زاده ابراهیم، روستای گالشکلا و تالاب عزیزک است که در ادامه به معرفی برخی از آن­ها خواهیم پرداخت.

 از بابلسر تا تهران ۲۲۴ کیلومتر فاصله وجود دارد که می­توانید با زمانی در حدود ۳ و نیم ساعت به اینجا برسید. برای بررسی بهتر موقعیت مکانی بابلسر می­توانید از لوکیشن آن بر روی نقشه استفاده کنید.

چالوس

چالوس زیبا

چالوس را بیشتر مردم به جاده زیبا و رؤیایی آن می­شناسند و گویی مسیری است که به بهشت ختم می­شود. مرکز این شهرستان، شهر چالوس است و مساحتی در حدود ۱۸۰۰ کیلومترمربع مساحت دارد. چالوس از شرق به شهرستان نوشهر و نور، از جنوب به شهرستان کرج و از غرب و جنوب غرب با شهرستان‌های عباس‌آباد و کلاردشت هم‌جوار است.

نام شهر چالوس در قدیم سالوس یا شالوس بوده و علت این نام‌گذاری، اختلاف ارتفاع در کوه‌ پایه تا ساحل و قرارگرفتن قسمت‌هایی از شهر در جلگه‌های پست دریایی است. از جاذبه‌­های دیدنی چالوس می­توان به آبشار آکاپل، کاخ چایخوران، تله کابین نمک آبرود، پارک جنگلی فین ، مرداب کندوچال، ساحل رادیو دریا، کاخ اجابیت، سردآبرود، کاخ ملکه مادر، دریاچه سد دریوک، مرداب هسل، دریاچه ولشت، پل زغال و مسیرجاده­ای زیبای آن اشاره کرد که در ادامه به برخی جاذبه‌­های معروف که در مسیرمان قرار دارد می­پردازیم.

از چالوس تا تهران ۱۵۶ کیلومتر فاصله وجود دارد که با توجه با پر پیچ‌وخم بودن مسیر، می­توانید با زمانی در حدود ۳ ساعت به اینجا برسید. برای بررسی بهتر موقعیت مکانی چالوس می­توانید از لوکیشن آن بر روی نقشه استفاده کنید.

جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس

حالا که با این دو شهر زیبا تا حدودی آشنا شدیم بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم و به بررسی و معرفی بهترین جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس بپردازیم تا شما هم بتوانید با آگاهی بیشتر برای سفرتان در این مسیر از قبل برنامه ­ریزی داشته باشید. اگر تا­به ­حال به استان مازندران سفر کرده باشید؛ باور این موضوع که جاذبه­‌های بیشماری در هر گوشه‌کنار مسیرتان وجود دارد راحت­تر است. طبیعی است که با وجود تعداد بالای جاذبه‌­ها نتوانیم همه­ آن­ها را معرفی کنیم؛ اما سعی داریم در این مقاله به معرفی بهترین­‌های این مسیر از دید گردشگران بپردازیم.

پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس را با معرفی پل معلق بابلسر آغاز می‌‌کنیم که به‌نوعی نماد تاریخ این شهر به‌حساب می‌آید. این پل اولین پل ماشین­ رو است و زمان ساخت آن به سال ۱۳۱۳ خورشیدی؛ دوران قبل از جنگ جهانی دوم باز می‌‌گردد. پل معلق که از معروف ­ترین پل­‌های ایران است، به دست مهندسان آلمانی و سوئدی در این شهر بنا شد. پل معلق بابلسر با ۸۰ متر طول، ۸ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع، قسمت غربی بابلسر را به قسمت شرقی این شهر وصل می‌کند.

پل معلق بابلسر در شب

این پل بسیار محکم بوده و یکی از پرترددترین پل­‌های این منطقه است. غیر از برقراری ارتباط بین شرق و غرب بابلسر؛ این پل یک راه ارتباطی بین شهرهای محمودآباد، فریدون‌کنار و بابلسر به ­حساب می­آید. پل معلق در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. در فصل بهار و تابستان شرایط قایق‌سواری در رودخانه بابلرود­، کنار پل برای گردشگران مهیا است که تفریحی لذت­بخش است.

  • آدرس پل معلق: شهرستان بابلسر، خیابان پاسداران
  • فاصله تا مرکز شهر بابلسر کمتر از یک کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود ۱۲۰ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پل معلق بابلسر، بر روی نقشه کلیک کنید.
معرفی هتل نگین نور – هتلی اقتصادی برای سفر به شمال
ادامه مطلب

اسکله ساحلی بابلسر

غروب آفتاب در اسکله ساحلی بابلسر

بابلسر از روزگار قدیم تا­به­ حال از شهر­های مهم ایران بوده و علاوه بر جاذبه های دیدنی از مهم­ ترین قطب­‌های اقتصادی و کشتیرانی در دریای خزر نیز به شمار می­رود. با وجود رفت و آمد کشتی­‌ها، اسکله­‌ای بزرگ در این شهر ساخته شده است که در قدیم محلی برای پهلو گرفتن کشتی­‌های ایرانی و روسی بود. این اسکله در حال حاضر مثل گذشته رونق ندارد؛ اما بیشتر به­‌عنوان جاذبه­‌ای گردشگری، از مکان های دیدنی بابلسر شمرده می‌­شود.

پرواز پرندگان در اسکله ساحلی بابلسر

در اطراف اسکله ساحلی بابلسر چندتایی کافه و اقامتگاه وجود دارد که برای تفریحی کوتاه و استراحت، مکان مناسبی است. تماشای منظره دلنشین دریا در کنار اسکله بابلسر، تفریحی لذت­بخش است که از آن نمی‌شود گذشت.

  • آدرس: بابلسر، شرق بابلرود، جاده فرعی اسکله ساحلی
  • فاصله تا مرکز شهر بابلسر حدود ۵ کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود ۱۲۲ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی اسکله ساحلی بابلسر، بر روی نقشه کلیک کنید.

منطقه ساحلی میرود

منطقه ساحلی میرود

در بازدید از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس به یکی از جاذبه های تماشایی بابلسر به نام منطقه ساحلی میرود می­رسیم که بازدید از آن خالی­ از­ لطف نخواهد بود. برای رسیدن به منطقه ساحلی میرود باید مسیر رودخانه تالار که محلی‌ها به آن تِلار هم می‌گویند، را در پیش بگیرید.

ساحل میرود

این رودخانه زیبا منظره‌­ای تماشایی به منطقه میرود بخشیده که سبب حضور گردشگران بسیاری در اینجا می­شود. با وجود امکانات خوبی مثل آلاچیق‌های راحت، سرویس بهداشتی، آب شرب و سرگرمی‌های مخصوص کودکان که در این منطقه گردشگری وجود دارد، اینجا را به یکی از مکان های تفریحی بابلسر تبدیل کرده است.

  • آدرس: بابلسر، ۱۵کیلومتری شرق بابلرود
  • فاصله تا مرکز شهر بابلسر حدود ۱۴ کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود ۱۳۱ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی منطقه ساحلی میرود، بر روی نقشه کلیک کنید.

تالاب عزیزک

تالاب عزیزک

اهالی طبیعت­گردی، مازندران را به‌مانند بهشتی زمینی می­شناسند که در هر گوشه آن می­توان به تفریح پرداخت. تالاب عزیزک با مساحتی در حدود ۵۵۰ هکتار، از ۴ آب بندان بزرگ و کوچک در دهستان عزیزک ایجاد شده است. این تالاب از مناظر زیبای طبیعی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به اینجا می­کشاند. اگر از خوش شانسی های طبیعت­گرد باشید می­توانید پرنده‌های مهاجری مانند اردک مرمری، درنا، عروس غاز، چنگر، خوتکا و گیلارو را که در تالاب عزیزک زندگی می‌کنند، ببینید.

تالاب عزیزک زیستگاه ماهی­‌های متنوع بسیاری نیز هست که با بازی در سطح آب به‌­خوبی دیده می­شوند. وجود امکانات رفاهی در کنار این جاذبه سبب رضایت و حضور بیشتر گردشگران در اینجا شده است.

  • آدرس: بابلسر، دهستان عزیزک
  • فاصله تا مرکز شهر بابلسر حدود ۱۹ کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود ۱۳۷ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی تالاب عزیزک، بر روی نقشه کلیک کنید.

روستای گالشکلا

روستای گالشکلا

روستاها همیشه بین گردشگران محبوب بوده‌اند تا جایی که گاهی ترجیح می‌دهند به جای هتل‌های 5 ستاره و  رستوران‌های گران قیمت شبی را در طبیعت آن سر کنند و از غذاهای محلی میل کنند. یکی از روستاهای جذاب گردشگری در شمال ایران و شهرستان بابلسر روستای گالشکلا است که تنوع خوبی به سفر شما خواهد داد.

طبیعت زیبای روستای گالشکلا

طبیعت بکر این روستا سبب شده تا به آن لقب بهشت دامداران بدهند. خاک حاصلخیز این روستا سبب شده تا محصولات کشاورزی مرغوبی از آن حاصل شود. اگر راهتان به اینجا خورد پیشنهاد می‌کنیم حتماً از محصولات لبنی که تولید محلی اینجاست میل کنید.

  • آدرس: بابلسر، جنوب منطقه ساحلی بهمنیر
  • فاصله تا مرکز شهر بابلسر حدود ۱۵ کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود ۱۳۵ کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای گالشکلا، بر روی نقشه کلیک کنید.

تالاب سرخرود

تالاب سرخرود

به سراغ یکی دیگر از تالاب‌های استان مازندران می‌رویم که با طبیعت زیبای خود شما را غافل‌گیر خواهد کرد. این تالاب در منطقه‌ای زیبا و سرسبز میان شالیزارها و کشتزارهای متعدد واقع شده است و در طول سال پرندگان مهاجر بسیاری از سایر نقاط جهان را به سمت خود روانه می‌کند. گونه‌های متنوع پرندگان مانند اردک‌های وحشی و غازها از آغاز آذرماه روانه تالاب سرخرود می‌شوند.

تالاب سرخرود و پرندگان زیبا

از مشهورترین پرندگان اینجا می‌شود به تک درنای سیبری و قوهای فریادکش اشاره کرد. دوستداران طبیعت و حیات‌وحش که وصف اینجا را شنیده‌اند سعی می‌کنند در سفرشان به این منطقه حتماً سری به اینجا نیز بزنند.

  • آدرس: 20 کیلومتری شرق محمود آباد
  • فاصله تا بابلسر حدود 20 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 103 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی تالاب سرخرود، بر روی نقشه کلیک کنید.

جنگل بونده

جنگل بونده

در نزدیکی روستای خوش آب و هوای بونده، در منطقه اهلم رستاق محمودآباد، جنگل تن سبز بونده قرار دارد. تپه‌های سرسبز در حوالی این جنگل منظره روبروی شما را چیزی فراتر از حد تصور، زیبا و رویایی ساخته است. این جنگل بین گردشگران مازندران بسیار محبوب است و به دلیل فاصله کم با محمود‌آباد از جاذبه‌های پرتردد این منطقه به‌حساب می­‌آید.

طبیعت زیبای جنگل بونده

پوشش متراکم جنگلی در اینجا سبب هوای خنک و مطبوع شده است که نفس کشیدن در آن جانی دوباره به جسم و روح می­دهد. در این جنگل زیبا درختانی چون: افرا، بلوط، ممرز، توسکا، نارون، راش، کرات، آزاد، لرگ، ون، انجیلی و گردو دیده می­شوند. اگر به‌قصد کمپینگ در حوالی این جنگل به اینجا می­‌آیید بهتر است تجهیزات کامل به همراه داشته باشید.

  • آدرس: 15 کیلومتری شرق محمود آباد
  • فاصله تا بابلسر حدود 49 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 84 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی جنگل بونده، بر روی نقشه کلیک کنید.
مقایسه هتل رسپینا با هتل مزرعه قوها لاهیجان
ادامه مطلب

پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان

از دیگر جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس، پارک جنگلی تشبندان است. جنگل تشبندان بیش از 45000 مترمربع مساحت دارد و بخش‌­های مختلفی دارد که از آن‌ها می‌توان کیجاوزان، آقاشهر، قلعه جنگل بائوده و وزونره را نام برد.

گونه‌های متنوعی از درختان هیرکانی شمال ایران مانند ممرز، افرا، زبان گنجشک، توسکا، نارون و لرگ در این پارک جنگلی بهشتی به چشم می‌خورند. دوچرخه‌سواری، عکاسی، کمپینگ و پیک‌نیک از بهترین تفریحات در پارک جنگلی تشبندان هستند. بهترین زمان سفر و گردش در پارک جنگلی تشبندان فصل بهار است.

برای بازدید از پارک جنگلی تشبندان باید در مسیر جاده محمودآباد به آمل، پیش از منطقه کلوده، به سمت روستای تشبندان در شرق این جاده بروید؛ ورودی این جنگل بهشتی بعد از روستاست.

  • آدرس: 10 کیلومتری شرق محمود آباد
  • فاصله تا بابلسر حدود 59 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 92 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی جنگل بونده، بر روی نقشه کلیک کنید.

ساحل سرخرود

ساحل سرخرود

محمودآباد به داشتن ساحل­‌های زیبای خود معروف است که همین موضوع سبب شده تا گردشگران بسیاری را به سمت این شهر بکشاند. در شرق شهرستان محمودآباد یکی از زیباترین سواحل مازندران به نام ساحل سرخرود قرار دارد که طول آن به حدود پنج کیلومتر می‌رسد. این ساحل از جنوب به شالیزارهای سرسبز می‌رسد و در بخش‌های مختلف آن تپه‌هایی شنی با چشم‌اندازهایی تماشایی از دریا قرار گرفته‌اند.

غروب آفتاب در ساحل سرخرود

برای بازدید از ساحل شنی سرخرود در هر فصلی می­توانید به اینجا بیایید و بهترین زمان آن از دید گردشگران فصل بهار است. ساحل سرخرود از ۱۵ کیلومتری شرق شهر محمودآباد آغاز می‌شود و تا ۶ کیلومتری غرب فریدون کنار ادامه دارد.

  • آدرس: 15 کیلومتری شرق محمودآباد
  • فاصله تا بابلسر حدود 19 کیلومتر شرق محمود آباد
  • فاصله تا چالوس حدود 103کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی ساحل سرخرود، بر روی نقشه کلیک کنید.

شهرک ساحلی خزر شهر

شهرک ساحلی خزر شهر

خزر شهر، شهرکی ساحلی در نزدیکی محمود آباد است که با امکاناتی که دارد به­ عنوان منطقه­‌ای لوکس شناخته می­شود. این منطقه به دو قسمت خزر شهر شمالی و جنوبی تقسیم شده است. اینجا شهرکی گردشگری است که با وجود امکانات متنوع، به تفریحگاهی برای مسافران تبدیل شده است. خزر شهر حدود 200 تا 300 متر ساحل اختصاصی دارد و سرگرمی‌های آبی مانند جت‌اسکی و قایق‌سواری در این ساحل برای گردشگران وجود دارد.

شهرک ساحلی خزر شهر

در شهرک خزرشهر چندین کافی شاپ، رستوران، پارک سرپوشیده، زمین فوتبال، والیبال، تنیس، بسکتبال و مکانی مخصوص بازی کودکان ایجاد شده است و از هر نظر مکان مناسبی برای تفریح گردشگران به ­حساب می­‌آید.

  • آدرس: کیلومتر ۶ بابلسر به فریدون‌کنار
  • فاصله تا بابلسر حدود 8 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 116کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی شهرک ساحلی خزرشهر، بر روی نقشه کلیک کنید.

تالاب بین‌المللی ازباران

غروب آفتاب در تالاب بین‌المللی ازباران

تالاب بین‌المللی یکی از جاهای دیدنی فریدونکنار است که در بخش جنوبی این شهرستان قرار دارد. این تالاب از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس است که بازدید از آن برایتان جالب خواهد بود. پرندگان مهاجری که با سرد شدن هوا مهمان اینجا می­شوند منظره زیبای تالاب را تماشایی‌­تر می‌کنند.

تالاب بین‌المللی ازباران

مساحت این تالاب ۵۴۰۰ هکتار است و چون در فصل سرما پرنده‌ها به این منطقه مهاجرت می‌کنند؛ بنابراین بهترین زمان بازدید از این تالاب، زمستان خواهد بود. درنای سیبری، غاز وحشی، حواصیل، مرغ سقا، شاهین، پرلا، عقاب شاهی، مرغابی، قره غاز، باکلان و قو از جمله پرندگان بومی و مهاجری هستند که در اینجا زندگی می­کنند.

  • آدرس: 7 کیلومتری جنوب غربی فریدونکنار
  • فاصله تا بابلسر حدود 18 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 111 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی تالاب بین‌المللی ازباران، بر روی نقشه کلیک کنید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

بین جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس بد نیست سری هم به جاذبه دیدنی در نزدیکی شهرستان نور، یعنی دریاچه الیمالات بزنیم. این دریاچه در 8 کیلومتری مسیر نور به چمستان با فاصله کمی از جاده قرار دارد که فرصت بسیار خوبی برای گردش و تفریح به شما می­دهد.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در نزدیکی  روستای کارگرکلا قرار دارد و فرصت خوبی برای روستاگردی به گردشگران می­دهد. این دریاچه علاوه بر جاذبه بصری دلنشینی که دارد، علاقه‌منندان به ماهیگیری را برای صیدی خوشمزه به سمت خود می‌­آورد. پیک­نیک در دل طبیعت و کمپینگ کردن در کنار این دریاچه زیبا یکی از بهترین تفریحات سفرتان خواهد بود.

  • آدرس: کیلومتر ۸ نور به چمستان
  • فاصله تا بابلسر حدود 82 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 116 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی دریاچه الیمالات، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک جنگلی نور

پارک جنگلی نور

هر چند کیلومتری که در مسیر جاده‌­های شمالی طی می­کنید می­توانید یک پارک جنگلی زیبا و باشکوه بینید. پارک جنگلی نور یکی از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس است که فرصت داشتن روزی خاطره‌انگیز به مسافران این مسیر زیبا را می­دهد. این فرصت گردشگری زیبا در مسیر نور به محمودآباد تابلو راهنمایی دارد که شما را به اینجا میرساند. این پارک در سال ۱۳۵۱ و با تلاش حسین سعیدی آشتیانی که بنیان‌گذار پارک‌های جنگلی در ایران است، طراحی و ساخته شد.

پارک سعیدی آشتیانی نام دیگری است که بر روی این مکان گذاشته ­اند. پارک جنگلی نور 3600 هکتار که گفته می­شود بزرگ‌ترین پارک جنگلی طبیعی در خاورمیانه است. کیلومتر ۵ جاده اصلی نور به محمودآباد، ورودی غربی این پارک واقع شده است و سردری سنگی با پوشش چوبی، راه آن را به شما نشان می­دهد.

  • آدرس: کیلومتر 5 نور به محمود آباد
  • فاصله تا بابلسر حدود 60 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 68 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی نور، بر روی نقشه کلیک کنید.

چلندر

طبیعت چلندر

به روستای تماشایی دیگری در استان مازندران می­رسیم که کلکسیونی از جاذبه­‌های گردشگری را در دل خود دارد. چلندر نوشهر در دهستان بلده کجور، 20 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر قرار دارد. روستاگردی، آبشار چلندر، جنگل چلندر، امام زاده نوح چلندر، ساحل چلندر، دریاچه ارواح چلندر، پارک جنگلی کپشل و دریاچه سد آویدر در کنار جاذبه­‌های دیگر، از بهترین موقعیت‌های گردشگری در این منطقه به­ حساب می­‌آیند که شما را حسابی سرگرم می­سازد.

الیمالات لاویج ، جواهری در میان جنگل
ادامه مطلب

چلندر در پاییز

  • آدرس: 20 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر
  • فاصله تا بابلسر حدود 94 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 31 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی روستای چلندر، بر روی نقشه کلیک کنید.

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی‌سنگان از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس است که علاوه بر جاذبه گردشگری و توریستی به­ عنوان منطقه حفاظت شده نیز شناخته می­شود. بسیاری از گونه­ های نادر گیاهی و جانوری در این منطقه گردشگری دیده می­شود که توجه بسیاری از گردشگران طبیعت دوست را به خود جلب می­کند.

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی‌سنگان در سال ۱۳۴۴ با طراحی مهندس آشتیانی به مساحت در حدود ۶۰۲ هکتار به بهره‌برداری رسید. جاذبه ای که از آن صحبت می­کنیم، از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه­‌های البرز، از غرب به روستای توسکا تک و از شرق به روستای صلاح‌الدین کلا محدود می‌شود.

  • آدرس: کیلومتر 27 جاده نوشهر
  • فاصله تا بابلسر حدود 80 کیلومتر
  • فاصله تا چالوس حدود 40 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی سی سنگان، بر روی نقشه کلیک کنید.

جاده چالوس

جاده چالوس

طبیعت بهشتی جاده چالوس به‌تنهایی می­تواند خاطره‌سازترین مسیر سفر باشد. جاده چالوس از زیباترین مسیرهای جاده‌­ای ایران است که علاوه بر زیبایی خود، از هر مسیر فرعی که وارد شوید به آبشار، رودخانه، جنگل، کوهستان و روستای دنج و دلنشین می­رسید. چالوس در هر فصلی زیباست، زیبایی و شکوهی که با سادگی نمی‌توانید نامی برای وصف آن بسازید.

جاده چالوس

گشت و گذار در هوای خنک کوهستانی که چند ماهی از سال را برفی هستند یا  چشمه­‌ها و دریاچه­‌های شاد کوچکی که ناخودآگاه شما را به سمت خود می­کشاند؛ هر کدام می­تواند تفریحی جذاب برای داشتن یک روز خوش به شما بدهد. این منطقه از جاذبه‌­های توریستی ایران به شمار می­رود که هر روزه گردشگران بسیاری در هر گوشه آن دیده می­شوند.

  • آدرس: جاده چالوس
  • فاصله تا بابلسر حدود 166 کیلومتر
  • فاصله تا مرکز چالوس حدود 51 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی جاده چالوس، بر روی نقشه کلیک کنید.

نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

نمک آبرود یکی دیگر از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس است که به‌عنوان جاذبه‌­ای توریستی شناخته می­شود. شهرک توریستی نمک­ آبرود از آن مناطقی است که تقریباً هر روز سال را میزبان گردشگران داخلی و خارجی می­باشد. پارک ساحلی نمک‌آبرود از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر جز بهترین مناطق گردشگری ایران است.

این شهرک تفریحی و توریستی، امکانات تفریحی زیادی دارد که از بین آن می‌توان به پینت بال، سورتمه، پیست کارتینگ، پیست دوچرخه‌سواری، زیپ‌لاین، پل معلق چوبی، رستوران، شهربازی، مراکز خرید و دو خط تله‌کابین اشاره کرد.

نمک آبرود

تله‌کابین نمک‌آبرود با 42 کابین 4 نفره، از آن تفریحی­‌هایی است که برای هر فصلی پیشنهاد می­شود. تماشای درختان و منظره بهشتی زیر پایتان که در فصل زمستان سفید پوش، در فصل پاییز هزار رنگ و در فصل بهار و تابستان با جلوه تن سبز و مخملی چشمان شما را نوازش می­دهد.

  • آدرس: 12 کیلومتری غرب شهرستان چالوس
  • فاصله تا بابلسر حدود 136 کیلومتر
  • فاصله تا مرکز چالوس حدود 16 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی نمک آبرود، بر روی نقشه کلیک کنید.

ساحل رادیو دریا

غروب آفتاب در ساحل رادیو دریا

در انتهای مقاله، ساحل رادیو دریا را به‌عنوان آخرین جاذبه از جاهای دیدنی بابلسر به چالوس، معرفی می­کنیم. ساحل رادیو دریا از جاذبه­‌هایی است که به‌خوبی جای خود را بین گردشگران این منطقه باز کرده است.

آلاچیق های ساحل رادیو دریا

این ساحل محبوب دارای انواع امکانات تفریحی و رفاهی از جمله: آلاچیق، رستوران، پارک جنگلی، دوچرخه سواری، کمپینگ، پارک بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف، منطقه شنای آقایان و بانوان، هتل آپارتمان و… است. قدم زدن در ساحل شنی اینجا و تماشای بازی کودکانی که به ساخت سازه­‌های شنی مشغول هستند لذت بسیاری به شما می­دهد.

  • آدرس: چالوس، بلوار رادیو دریا، انتهای خیابان
  • فاصله تا بابلسر حدود 124 کیلومتر
  • فاصله تا مرکز چالوس حدود 4 کیلومتر
  • برای مشاهده موقعیت جغرافیایی ساحل رادیو دریا، بر روی نقشه کلیک کنید.

اقامت برای بازدید از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس

جایی مثل بابلسر و چالوس، واقعاً ارزش این را دارد که غیر از طی کردن مسیر رویایی آن، بخواهید برای تفریح و گردش در آن­ها وقت بگذرانید و اقامت داشته باشید. با وجود جاذبه‌­های طبیعی و گردشگری بسیار در استان مازندران و جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس بهتر است به فکر محلی برای اقامت نیز باشید تا باحوصله به گردش و تفریح در این مسیر بپردازید.

رزرو هر کدام از هتل های بابلسر مثل هتل پنج ستاره میزبان بابلسر، هتل 4 ستاره میزبان بابلسر و هتل ساحلی میزبان بابلسر و هتل های چالوس از طریق ایران هتل آنلاین، دغدغه اقامت، از ذهنتان دور می­شود و با خیالی آسوده به تفریح در این سفر می­رسید.

کلام آخر

به مازندران سفر کردیم و با بازدید از جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس یکی از بهترین سفرهای خود را ساختیم. مسیری که در پیش گرفتیم سفری سبز به ما هدیه کرد که تا همیشه در خاطرمان می­ماند. همان‌طور که پیش­تر گفتیم حتی نام بردن از تمام جاذبه­‌های این مسیر رؤیایی کاری سخت است چه برسد به اینکه بخواهیم هر کدام را معرفی کنیم. در این مقاله سعی کردیم به معرفی مهم­ترین جاهای دیدنی بابلسر تا چالوس بپردازیم تا راهنمایی برای سفر شما در این استان سرسبز باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر