لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای سفر نوروزی چگونه پرواز ارزان قیمت پیدا کنیم؟
راهنمای سفر نوروزی چگونه پرواز ارزان قیمت پیدا کنیم؟

راهنمای سفر نوروزی چگونه پرواز ارزان قیمت پیدا کنیم؟

هر روز صدها نفر به ما ایمیل می زنند تا آنها را برای رزرو پروازهای ارزان قیمت راهنمایی کنیم. متاسفانه وقت کافی برای جواب دادن به تک تک افراد را نداریم و به همین خاطر به برخی از متداولترین سوالات در اینجا پاسخ خواهیم داد. در ادامه با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه شوید و هوشمندانه سفر کنید.

تا حد امکان ارزان سفر کنید
اگر می خواهید ارزان ترین پرواز ممکن را پیدا کنید، به ارزانترین پیشنهادات در سراسر دنیا توجه کنید، حتی اگر این پروازها از فرودگاه شهر شما یا به مقصد نهایی که می خواهید نباشند.
معمولا دو سفر پیاپی، ارزان تر از یک پرواز مستقیم هستند. بعلاوه، شما می توانید در مقصد اول بمانید و شهر را هر چقدر که بخواهید (کوتاه مدت یا بلند مدت) بگردید.

برای مثال، خود من در واشنگتن زندگی می کنم اما بهترین بلیطی که تاکنون خریدم از نیویورک به میلان به مبلغ 130 دلار برای رفت و برگشت بوده است.

این بلیط ارزان ارزش سفر جاده ای با اتوبوس به مبلغ 20 دلار به نیویورک را داشت. بعلاوه، آخر هفته را هم با دوستانم در نیویورک گذراندم. اگر اصرار میکردم که از واشنگتن (نه نیویورک) به میلان پرواز کنم، قیمت بلیط حدود 800 دلار می شد نه 150 دلار.
بهترین قیمت بعدی که نصیبم شد، پرواز رفت و برگشت از واشنگتن به بروکسل بود که 250 دلار پرداختم. اینقدر راضی بودم که بعدا دوباره هم این بلیط را گرفتم. اگرچه علاقه چندانی به بروکسل نداشتم ولی می-دانستم که تا زمانیکه در اروپا باشم، به راحتی می توانم بلیطی با قیمت مناسب به سایر کشورهای اروپایی پیدا کنم.
برای سفر اول یک بلیط هواپیما از بروکسل به نروژ خریدم ( 60 دلار برای رفت و برگشت) و برای سفر بعدی پروازی از بروکسل به دوبلین (80 دلار برای رفت و برگشت). اگر می خواستم که حتما از واشنگتن به نروژ یا دوبلین بروم (بدون توقف یک روزه در بروکسل)، باید به جای 310 دلار،حدود 750 دلار می پرداختم (البته من 300 دلار دادم). بعلاوه، آن یک روز گشت و گذار در بروکسل را هم نداشتم.

انعطاف پذیر باشید
اکثر مردم به روش زیر بلیط هواپیما می خرند:
1. مقصدشان را انتخاب می کنند.
2. تاریخ سفر را انتخاب می کنند.
3. قیمت های موجود را چک می کنند.
این روش معمولا قیمت های بالا را نشان می دهد.
روشی دیگر برای کسانی که به دنبال بلیط ارزان قیمت هستند این است که روش بالا را به صورت معکوس اجرا کنیم:
1. با جستجو در گوگل فلایتز، موموندو یا سایر موتورهای جستجو، ببینید چه قیمت هایی برای چه مکان هایی در سراسر دنیا وجود دارد.
2. تصمیم بگیرید که کدام مقصد ارزان قیمت، برایتان جذاب است.
3. تاریخ مورد نظرتان را که قیمت مناسبی دارد، انتخاب کنید.
درمورد تاریخ و مقصد سفر انعطاف پذیر باشید. اگر مقصد و تاریخ سفر را از قبل تعیین کنید و انعطاف پذیر نباشید، 95% شانس پیدا کردن پیشنهادات ارزان قیمت را از دست می دهید. انعطاف پذیری حرف اول را می-زند. بعلاوه، همانطور که قبلا هم گفتم، به محض اینکه به اروپا یا آسیا یا هر جایی که می خواهید رسیدید، پیدا کردن پرواز با قیمت مناسب به مقصد نهایی تان واقعا کاری آسانی خواهد بود.
نکته جانبی: حتما بیشتر از یک تاریخ را سرچ کنید. (با کلیک روی تقویم گوگل فلایتز می توانید پیشنهادات ارزان طی دو ماه آینده را ببینید). بعضی اوقات، تغییر تاریخ، حتی برای یک روز، می تواند قیمت ها را به نصف کاهش دهد.
برای پروازهای داخلی ارزانقیمت در آمریکا، سایت Southwest Airlines و Skiplagged را چک کنید. اگر بدنبال پروازهای ارزان قیمت در خاک آمریکا هستید، حتما سایت Southwest.com را به صورت جداگانه سرچ کنید، چون پروازهای این هواپیمایی در هیچ یک از موتورهای جستجوی پرواز نمایش داده نمی شوند.

برخی از پیشنهادات ارزان را در سایت Skiplagged قابل مشاهده هستند اما حتما قوانین این سایت در مورد خرید بلیط شهرهای پنهان را بخوانید تا بدانید که چه کارهایی باید انجام دهید.
ارزانترین موقع برای پرواز چه زمانی است؟
cheapest time to fly

ارزان ترین زمان برای پرواز در آمریکای شمالی و اروپا معمولا: ژانویه تا اواسط می، و سپتامبر تا اوایل دسامبر است.
گرانترین زمان برای پرواز مععمولا، اوج تابستان: اواسط ژوئن تا اواسط آگوست، کریسمس، و شب سال نو است.

نرخ ها تا حدی به مقصد سفرتان نیز بستگی دارد، مخصوصا در مورد فستیوال های معروف. پیشنهادات برای دوبلین برای روز سنت پاتریک یا مثلا چین برای سال نو چینی، ارزان نخواهند بود.

چه موقعی بهترین زمان برای رزرو پرواز ارزان قیمت است؟
توصیه اکید ما این است که اگر 1تا 3 ماه قبل ازسفر داخلی، بلیطی مناسب پیدا کردید حتما آن را بخرید. این موضوع برای پروازهای خارجی 2 تا 8 ماه قبل از سفر نیز صادق است.
اگر برای ایام تابستان می خواهید رزرو انجام دهید، به این بازه های زمانی توصیه شده، یک تا دو ماه دیگر نیز اضافه کنید. ولی اگر در ایام خلوت سال مسافرت می کنید، احتمال اینکه پیشنهادات ارزان قیمت نزدیک به تاریخ سفرتان پیدا کنید، بیشتر است.
قیمت بلیط ها در ماه یا دو ماه باقیمانده به سفرتان افزایش خواهند داشت، بنابراین خرید بلیط را به تاخیر نیندازید.

از سوی دیگر، اگر خیلی زود بلیط رزرو کنید و بلیطی نه چندان ارزان قیمت بخرید، قیمت های ویژه احتمالی آینده را از دست خواهید داد. البته اگر می خواهید در ایام تعطیلاتی نظیر کریسمی و سال نو یا ایام پیک تابستان مسافرت کنید، یک یا دو ماه به بازه زمانی سفارش شده اضافه کنید.


من بلیطی با قیمتی عالی پیدا کردم. تا کی این قیمت پابرجا خواهد بود؟

نمی توان با اطمینان گفت. به جز مواقعی که فروش ویژه تبلیغاتی باشد (که معمولا نیز آنقدرها هم قیمتهای عالی برای شروع نمی دهند)، هیچ تاریخ انقضای عمومی برای این نوع بلیط ها وجود ندارد. اما قاعده اش این است که هر چه قیمت پیشنهادی بهتر باشد، در مدت زمان کمتری فروش خواهد رفت. یعنی نباید انتظار داشته باشید که قیمتهای خوب، بیشتر از چند روز دوام داشته باشند.
ارزان ترین روز برای سفر؟
cheapest days to travel

عموما سه شنبه ها، چهارشنبه ها و شنبه ها ارزانترین روزها و جمعه ها و یکشنبه ها گرانترین روزها برای مسافرت هستند.

یک افسانه اینترنتی تکراری وجود دارد که اگر رزرواسیون در ایام خاصی از هفته (مخصوصا گفته می شود که سه شنبه ساعت 2 بعد از ظهر یا بیشتر) انجام شود، ارزان ترین قیمت های پرواز را خواهید یافت. این موضوع مربوط به چندین دهه پیش است که شرکت های هواپیمایی، بلیط های مناسب خود را هفته ای یکبار وارد سایت می کردند اما الان چندین سال است که چنین چیزی وجود ندارد. امروزه، پروازهای جدید مدام به سایت اضافه می شوند و قیمت گذاری نیز همیشه در حال تغییر است.

من تاریخ و مقصد خاصی دارم. چگونه می توانم قیمت ها را برای این موضوع چک کنم؟

هم گوگل فلایتز و هم کایاک به شما اجازه بررسی سفری خاص را می دهند و زمانیکه قیمت ها کاهش پیدا کرد به شما اطلاع می دهند.

بهترین قیمت ها برای سفر رفت و برگشت از آمریکا و کانادا چقدر است؟
آفریقا: 800 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
آسیا: 500 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
استرالیا: 800 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
حوزه کارائیب: 300 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
آمریکای مرکزی: 300 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
اروپا: 500 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
هاوایی: 400 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
آمریکای جنوبی: 600 دلار یا کمتر برای رفت و برگشت
من پروازی ارزان پیدا کردم که از شهر A حرکت می کند، در شهر B توقف دارد و سپس به شهر C می رود. اگر من در شهر B زندگی کنم، می توانم از پرواز شهر A به B صرف نظر کنم؟
نه. اگر شهر شروع سفر را از دست دهید، بقیه برنامه سفرتان به صورت اتوماتیک کنسل خواهد شد.
تنها راه برای چنین کاری این است که یا ، الف) به جای بلیط رفت و برگشت، دو بلیط یکطرفه جداگانه بخرید. یا
ب) فقط آخرین مسیر یک سفر رفت و برگشت را نخواهید، که در مثال بالا، یعنی پرواز از شهر B به C.

به این کار “بلیط برای شهر پنهان” گفته می شود که شرکتهای هواپیمایی علاقه ای به این کار ندارند (بنابراین این کارتان را به بقیه نگویید) اما مورد تایید New York Times Ethicist است.
می خواهم به چندین شهر بروم. بهترین راه رزرواسیون چیست؟
How do I find cheap one-way tickets?

بیایید فرض کنیم شما مثلا در نیویورک زندگی می کنید و می خواهید به لندن و پاریس بروید. می توانید پروازی یکطرفه از نیویورک به لندن و سپس، پرواز یکطرفه ی دیگری از پاریس به نیویورک بگیرید، اما در بیشتر موارد، چنین پروازهایی گرانتر از پرواز رفت و برگشت خواهند بود. پس چکار باید کرد؟
گزینه اول، رزرو open jaw flight است. open jaw flight به عنوان بلیط رفت و برگشت فروخته می-شود ولی اول به یک شهر وارد می شوید و سپس از شهری دیگر پرواز خواهید کرد. در این حین، شما می توانید سوار قطار شوید یا جدا از این پروازتان، یک پرواز محلی ارزان بگیرید و خودتان را از لندن به پاریس برسانید. زمانیکه هیچ پرواز بازگشتی از مقصد دومتان به مقصد اولتان وجود ندارد تا شما را به منزلتان برساند، مزیت اصلی open jaw، صرفه جویی در زمان است.
گزینه دیگر توقف بین راهی طولانی مدت است. اگر می خواهید از پاریس یا شهر دیگر دیدن کنید، می توانید به دنبال پروازهایی بگردید که در شهر دیگر مثل لندن، ریکجاویک، زوریخ، مونیخ یا آمستردام و در مسیر رسیدن به پاریس، توقفی بالای 9 ساعت داشته باشند.

اگر می خواهید در شهر توقف بین راهی بیشتر از یک روز بمانید، می توانید دو بلیط جداگانه بگیرید (ما به این کار حقه جزیره یونان می گوییم) و یک پرواز رفت و برگشت از نیویورک به شهر محل توقفتان و سپس یک پرواز رفت و برگشت دیگر از آن شهر به مقصد نهایی تان بگیرید. در این روش برخلاف open jaw، ممکن است مجبور شوید به مقصد اولیه تان برگردید اما در میزان پولی که باید بپردازید بسیار صرفه جویی خواهد شد.

آیا باید کوکی های اینترنتم را قبل از سرچ کردن پاک کنم؟

نه. تفاوت آنچنانی نخواهد داشت.

کجا باید برای پروازها سرچ کنم؟
سه ابزار محبوب ما برای سرچ پروازها عبارتند از: گوگل فلایتز، پرایس لاین و موموندو (Momondo). البته ابزار پیچیده تر دیگر نظیر ITA Matrix و اسکای اسکنر و انواع برنامه های نرم افزاری نیز وجود دارد اما برای اکثر مردم گوگل فلایتز، پرایس لاین و موموندو کافی هستند. یادتان باشد که نتایج جستجوی سایت Southwest در موتورهای جستجوی دیگر نمایش داده نمی شوند، پس حتما به صورت جداگانه سایتشان را چک کنید.

آیا باید در لیست انتظار قرار بگیرم؟ یا صندلی باقیمانده را در آخرین لحظه بخرم؟
اصولا نه. بلیط های لحظه آخری می توانند وجود داشته باشند ولی خیلی نادرند. در هفته قبل یا درست قبل از موعد پرواز، قیمتها نجومی بالا می روند.20 سال پیش اوضاع این چنین نبود چرا که شرکت های هوایی برای صندلی های باقیمانده تخفیف قائل می-شد اما امروزه، شرکتهای هواپیمایی چون می دانند، قیمت برای مسافران تجاری چندان اهمیتی ندارد ولی تا لحظه آخر برنامه شان مشخص نیست، قیمتها را قبل از پرواز به شدت افزایش می دهند.


چطور پرواز یکطرفه ارزان قیمت پیدا کنم؟
How do I find cheap one-way tickets?

برای بیشتر شرکتهای هوایی، هزینه پروازهای یکطرفه بیشتر از نصف هزینه پرواز رفت و برگشت است.
اگر تعداد فرودگاه هایی که به آنها وارد می شوید از تعدادی که آن خارج می شوید، بیشتر است، بهتر است یک open-jaw flight (پرواز از A به B و سپس از C به A) برای یک سفر رزرو کنید تا دو بلیط یکطرفه بگیرید.

ایرلاین هایی که بلیط های یکطرفه شان تقریبا نصف قیمت بلیط رفت و برگشت است، عبارتند از: جت بلو، WOW، Norwegian، Condor و اصولا همه شرکتهای اقتصادی درون قاره ای مانند Ryanair و ایرآسیا.

چگونه پرواز لحظه آخری ارزان پیدا کنم؟
دست به دعا بردارید. اگر بخواهم جدی بگویم، پیدا کردن پرواز لحظه آخری ارزان خیلی نادر است زیرا اصولا ایرلاین ها، بخاطر مسافران تجاری که تا لحظه آخر برنامه شان مشخص نمی شود و قیمت هم چندان برایشان مهم نیست، قیمت ها را قبل از پرواز به شدت افزایش می دهند.
پروازهای لحظه آخری ارزان بیشتر در پروازهای بین المللی پیدا می شوند تا مسیرهای داخلی، زیرا مسافران تجاری زیاد در مسیرهای بین المللی سفر نمی کنند. اما به غیر از استفاده از نکاتی که در بالا ذکر شد، سرچ در گوگل فلایتز، موموندو، Skiplagged و سایت Southwest.com به صورت جداگانه، راهکار جداگانه ی دیگری برای پیدا کردن پروازهای لحظه آخری ارزان وجود ندارد.

10 نکته برای داشتن سفری سازگار با محیط زیست
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر