لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 نکته برای داشتن سفری سازگار با محیط زیست
10 نکته برای داشتن سفری سازگار با محیط زیست

10 نکته برای داشتن سفری سازگار با محیط زیست

در این مقاله 10 مورد از کاربردی ترین نکاتی را که برای تجربه ی یک سفر سالم لازم است را با شما در میان می گذاریم. با ما همراه باشید.” در اینجا ده نکته ی مهم برای کم تر کردن آلودگی در حین سفر و رزرو هتل را برای شما جمع آوری کرده ایم.

1 – از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنید.

شما به احتمال زیاد می خواهید که تعطیلات شما به یادگار بماند اینطور نیست ؟! تجزیه و بازگشت کیسه های پلاستیکی به طبیعت، ممکن است تا 500 سال طول بکشد. پس هنگام سفر، تا جایی که می توانید از ساک های خرید و یا کیسه های بازیافت پذیر برای خرید از فروشگاه ها استفاده کنید.
محیط زیست

2 – بار خود را سبک کنید.

حتی یک کیلوگرم در زمان پرواز بی تاثیر نیست. هر چه وزن یک هواپیما بیشتر باشد، گاز کربنی هم که تولید می کند بیشتر می شود. پس برای مسافرت فقط وسایلی را که واقعاً لازم دارید با خود ببرید. بدون شک طبیعت از این کار شما قدردان خواهد بود.
محیط زیست

3 – با وسایل نقلیه ی عمومی سفر کنید.

استفاده از اتوبوس و مترو، یکی از بهترین کارهایی است که برای کاهش آلودگی در سفر می توانید انجام دهید. این به آن معناست که شما دیگر در تولید آلودگی کربنی وسایل نقلیه ی خصوصی نقشی ندارید. مکالمه و گفتگو و آشنا شدن با مردم محلی حاضر در این وسایل هم، به تجربیات سفر شما اضافه می کند و سفر را شیرین تر می سازد.
محیط زیست

4 – زمینی سفر کنید.

اگر که پرواز شما کمتر از 5 ساعت به طول می انجامد، بهتر است که آن را به صورت زمینی انجام دهید و صد ها تن از رد پای کربنی خود را پاک کنید. یکی از دیگر مزیت های این کار، استفاده و لذت بردن از مناظر کنار جاده است.
محیط زیست

5 – از خوراکی های محلی استفاده کنید.

با مصرف غذاها و نوشیدنی های محلی نه تنها، به احتمال زیاد، از کیفیت بالاتر آن ها لذت خواهید برد، بلکه این کار میزان کربنی را که کامیون ها برای رساندن نمونه ی صنعتی آن ها از شهرهای دور، مسافت های طولانی را طی می کنند هم کاهش می یابد. این مسئله برای تمام مواد خوراکی صدق می کند. پس برای صرف غذا کمی ماجراجو باشید! این کار برای محیط زیست هم بسیار مفید است!
محیط زیست

6 – در هتل همانند خانه ی خود رفتار کنید.

یک نکته ی مهم که بهتر است به یاد داشته باشید، این است که در اتاق هتل خود همان طوری رفتار کنید که در خانه می کنید. زمانی که لازم نیست، از پیشخدمت ها حوله های تمیز نخواهید و به حمام های خیلی طولانی هم نروید. یکی دیگر از مسائلی که تقریباً همه ی ما آن را فراموش می کنیم، این است که نباید تلویزیون، چراغ ها و کولر درون اتاق خود را وقتی که می خواهیم به بیرون برویم روشن بگذاریم.
محیط زیست

7 – سفری را انتخاب کنید که میزان تولید کربن دی اکسید آن متعادل باشد.

اگر به صورت واقع گرایانه به این مسئله نگاه کنیم، خواهیم دریافت که تولید هیچگونه دی اکسید کربنی غیر ممکن است. شرکت های گردشگری برنامه های مسافرتی گوناگون و بسیار زیادی دارند، که میزان تولید کربن خود را محسابه کرده، تا حد ممکن آن را کاهش داده و باقی مانده ی آن را متعادل ساخته اند. این شرکت گازهای تولید شده بخاطر جا به جایی، کارهای درون محل اقامت، فعالیت های درون مسافرتی و زباله ها را حساب کرده اند و هزینه ی متعادل سازی آن را، به نرخ و قیمت کل تور اضافه کرده اند.
محیط زیست

8 – از شیشه های پلاستیکی آب نخورید.

بخشی زیادی از زباله ها را شیشه های پلاستیکی تشکیل می دهند. شرکت های گردشگری با همکاری چندین هتل آسیایی، فیلتر های آبی را در اتاق های آن ها تعبیه کرده است که به مسافران این اجازه را می دهد که بتوانند بطری های خود را با آبی پاک و قابل آشامیدنی پر کنند.
محیط زیست

9 – از مسیر خارج نشوید.

زمانی که به کوهنوردی می روید، همیشه در مسیر تعیین شده باقی بمانید و فاصله ای ایمن را از حیوانات درون مسیر حفظ کنید. خارج شدن از مسیر می تواند برای پوشش گیاهی محافظت شده ی اطراف هم خطرناک باشد و به آن آسیب بزند.
سفر گروهی

10 – اهمیت تعداد اعضای گروه.
هر چه گروه همسفران شما کوچک تر باشد، تأثیر آن بر محیط اطراف هم کم تر خواهد بود. پس تا می توانید با این گروه های کم تعدادی که سرپرست آن ها نسبت به محیط زیست ما احساس وظیفه شناسی می کند سفر کنید. قبل از رزرو تور بپرسید که تعداد اعضای گروه چند نفر است. اگر که نظر آن ها را جلب کردید، در مورد روند کاری مدیر تور نسبت به محیط زندگی مقصدتان هم بپرسید.

چگونه از دنیای والت دیزنی بازدید کنیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر