لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> معرفی قدیمی ترین فرودگاه های جهان
معرفی قدیمی ترین فرودگاه های جهان

معرفی قدیمی ترین فرودگاه های جهان

امروزه اکثر توریست ها سفر هوایی را ترجیح می دهند تا در مدت زمان کمتری به مقصد برسند و از تعطیلات لذت ببرند. گفتنی است که فرودگاه مسجد سلیمان یا شهید آسیایی اولین فرودگاه افتتاح شده در ایران و خاورمیانه به شمار می رود که با هدف کشف میادین نفتی در سال 1287 شمسی ساخته شده است. با رزرو هتل های اهواز و با اقامت در هتل باغ معین اهواز سفر خوشی را رقم بزنید، به سوی مسجد سلیمان حرکت کنید و از جاذبه هایی مانند سد شهید عباسپور، جزیره کوشک، منطقه شکار ممنوع شو ولندر، که در زاگرس جنوبی واقع شده دیدن کنید. در ادامه قدیمی ترین فرودگاه های جهان را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:

گفتنی است که اروپا با داشتن هفت فرودگاه از میان ده فرودگاه قدیمی جهان، برترین قاره ی دنیا محسوب می شود، کشور آلمان دارای دو مورد از قدیمی ترین فرودگاه های عملیاتی جهان است. اکثر فرودگاه های قدیمی هم در جنگ جهانی اول و هم در جنگ جهانی دوم به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده قرار گرفتند. برخی از این فرودگاه ها بازسازی شده اند و برخی سبک معماری تاریخی سازنده را هنوز هم حفظ کرده اند. در میان قدیمی ترین فرودگاه های جهان نام کالج پارک در ایالت متحده امریکا، فرودگاه هامبورگ در آلمان و شورهام در بریتانیا به چشم می خورد.


قدیمی ترین فرودگاه های جهان
1 – فرودگاه کالج پارک (College Park Airport)

فرودگاه کالج پارک در ایالت مریلند ایالت متحده امریکا واقع شده است و قدیمی ترین فرودگاهی است که هنوز هم مشغول فعالیت است. این فرودگاه توسط برادران رایت در سال 1909 میلادی به عنوان زمین تمرین ساخته شد و برای آموزش دو نفر از مردان ارتش آمریکا بکار رفت و این دو مرد توانستند اولین هواپیمای دولت فدرال را به پرواز در آورند. این فرودگاه از آن دوران تا کنون پیوسته استفاده شده است و دروازه ی سفر پرنس جورج از مریلند به واشنگتن دی سی به شمار می رود. فرودگاه کالج پارک اولین فرودگاهی است که در سال 1909 میلادی اولین مسافر زن در یک هواپیمای قدرتمند را به پرواز در آورد. همچنین می توان گفت که کالج پارک اولین فرودگاهی است که میزبان اولین هواپیمایی بود که توانست بیش از یک مایل پرواز کند. از سال 1973 تا کنون این فرودگاه توسط کمیسیون برنامه ریزی و پارک ملی مریلند اداره شده است. فرودگاه کالج پارک در نزدیکی شبکه مترو واقع شده است و در دسترس مسافرانی است که روزانه از محل کار به خانه در رفت و آمد می باشند. اطلاعات پیش بینی آب و هوا، خدمات سوخت گیری و ناحیه ای برای آرامش خلبان ها از دیگر امکانات این فرودگاه محسوب می شوند.


2 – فرودگاه لیونگ بیهد (Ljungbyhed Airport)

فرودگاه لیونگ بیهد در بخش جنوبی کشور سوئد واقع شده است و زمین فرودگاه تاریخ طولانی با نیروی هوایی سوئد داشته است، مکان این فرودگاه تقریبا از سال 1658 برای مقاصد نظامی بکار رفته است. گفتنی است که از سال 1910 نیز مکانی برای به پرواز در آمدن هواپیماها بوده و از ماه ژوئن سال 1915 میلادی میزبان مدرسه ی پرواز بوده است. امروزه دانشگاه هوانوردی لوند از این فرودگاه برای امور آموزشی بهره می برد. فرودگاه لیونگ بیهد یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های سوئد می باشد که سالانه بیش از 90 هزار پرواز و فرود در آن انجام می شود.


3 – فرودگاه هامبورگ (Hamburg Airport)

فرودگاه هامبورگ قدیمی ترین فرودگاه آلمان به شمار می رود که در سال 1911 میلادی راه اندازی شده است. گفته می شود که هم اکنون این فرودگاه پنجمین فرودگاه بزرگ آلمان محسوب می شود که در فاصله ی 8.5 کیلومتری از شهر هامبورگ قرار گرفته است. در ابتدا این فرودگاه با هدف پایگاهی برای کشتی های هوایی راه اندازی شد اما در طول جنگ جهانی اول بسیار مورد استفاده قرار گرفت. فرودگاه هامبورگ در طول دو دهه گذشته مورد بازسازی قرار گرفته است و تغییراتی در حال انجام است. در این برنامه ی ساخت و ساز، دو پایانه، یک شبکه ی مترو، جاده های عریض و فضای در نظر گرفته شده برای پارکینگ به چشم می خورد. تا سال 2015 میلادی پروازهای این فرودگاه گسترش یافته و هم اکنون 158398 پرواز به بیش از 100 مقصد در سراسر جهان صورت می گیرد. گفته می شود که سالانه تقریبا 13 میلیون مسافر توسط فرودگاه هامبورگ جابجا می گردد.


4 – فرودگاه شورهام (Shoreham Airport)

فرودگاه شورهام در بریتانیا واقع شده و در سال 1911 میلادی تاسیس شده است، اولین مدرسه ی پروازی در سال 1913 در این فرودگاه راه اندازی شد. فرودگاه شورهام پایگاه پروازی جان آلکوک، یکی از اولین افرادی بود که توانست بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کند. علاوه بر این در طول جنگ جهانی اول شورهام پایگاهی برای اولین هواپیمای بریتانیایی به شمار می رفت. فرودگاه شورهام در طول دهه 1930 در خدمت شهرهای برایتون، وورتینگ و هوو بوده است. این فرودگاه در جنگ جهانی دوم نیز به عنوان پایگاه پرواز نظامی کاربرد داشت و در بخش های مختلف بارها مورد حمله قرار گرفته است. در سال 1936 ساختمان پایانه به سبک هنری آرت دکو طراحی و افتتاح گردید که تا به امروز نیز مورد استفاده می باشد. امروزه این فرودگاه اغلب برای فرود و پرواز بالگردها و هواپیماهای کوچک و سبک کاربرد دارد. شورهام توسط مدارس پرواز بکار می رود و نمایش های هوایی در مناسبت های مختلف در این فرودگاه صورت می گیرد.


5 – فرودگاه بخارست اورل ولایکو (Bucharest Aurel Vlaicu Airport)

فرودگاه بخارست اورل ولایکو با نام بانیسا نیز شناخته می شود، و قدیمی ترین فرودگاه در رومانی و در سرتاسر اروپای شرقی محسوب می شود. گفتنی است که در سال 1965 میلادی فرودگاه اوتوپنی در رومانی راه اندازی گردید و تا زمان شروع بکار این فرودگاه جدید بخارست اورل ولایکو، تنها فرودگاه رومانی بود که خدمات پرواز را ارائه می کرد. اورل ولایکو سازنده هواپیما و خلبان بود و برای گرامیداشت وی این فرودگاه اورل ولایکو نامگذاری شد. در سال 1920 میلادی این فرودگاه به پایگاهی برای کنترل هوایی شرکت فرانسوی – رومانی تبدیل شد، این شرکت یکی از اولین شرکت های جهانی در صنعت هوانوردی می باشد. ساختمان پایانه در سال 1952 راه اندازی گردید و از آن زمان تا کنون در حال خدمت رسانی بوده و به عنوان یک جاذبه ی معماری در رومانی مدرن شناخته می شود. در سال 2012 با افزایش پروازهای تجاری و نبود فضای کافی برای گسترش و توسعه ی فرودگاه، فرودگاه قدیمی بخارست اورل ولایکو، به یک فرودگاه کاملا تجاری تغییر یافت. گفتنی است که در سال 2015 میلادی بیش از 11348 پرواز در این فرودگاه کنترل شده است.

دیگر فرودگاه هایی که در سال 1920 یا پیش از آن ساخته شده اند.
در میان دیگر فرودگاه های قدیمی چهار مورد دیگر نیز در اروپا واقع شده است که فرودگاه برمن در آلمان یکی از این موارد است که در سال 1913 میلادی تاسیس شد و فرودگاه چمپینو روم در ایتالیا نمونه دیگر می باشد که در سال 1916 راه اندازی گردیده است، فرودگاه شیپول آمستردام در کشور هلند در سال 1916 شروع به کار کرده و فرودگاه پاریس لو بورژه در فرانسه که در سال 1919 راه اندازی شد از دیگر فرودگاه های قدیمی اروپا محسوب می شوند. فرودگاه بین المللی دن موئنگ در شهر بانکوک، تایلند که در سال 1914 ساخته شده و فرودگاه سیدنی کینگزفورد اسمیت در استرالیا که در سال 1920 شروع به کار کرده است، از دیگر فرودگاه های قدیمی جهان به شمار می روند. گفتنی است که این فرودگاه ها در کشور میزبان خود یک بنای تاریخی نیز شمرده می شوند و همچنین نشان دهنده ی پیشرفت در صنعت و تکنولوژی مسافرت می باشند.

سه روش برای كمك كردن به مسافرانی كه قبل از پرواز از داخل ترمینال فرودگاه می خواهند تجاربی ویژه بدست بیاورند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر