لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 15 دلیل برای اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی
15 دلیل برای  اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی

15 دلیل برای اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی

ونکوور شاهد بزرگترین سال توریسم خود در 2017 با رکورد 10 میلیون رزرو هتل و اقامت شبانه بوده – افزایشی 9.8 درصدی نسبت به سال 2016 با توجه به ارقامی که این هفته منتشر شد. و با توجه به اینکه کانادا تولد 150 سالگیش را جشن می گیرد، سال 2018 می تواند حتی موفق تر از این نیز باشد.
چرا این شهر این چنین محبوب است؟ خیلی از شما تا الان با افسون های آن آشنا هستید و بیش از 70000 خواننده به آن به عنوان رتبه ی دوم بهترین شهرهای دنیا در انتخاب سال پیش سایت رای داده اند (کیپ تاون مقام اول را داشت). برای بقیه ی شما، موارد زیر چند دلیل برای برنامه ریزی سفر و رزرو هتل دراین شهر است …

1. مردم شاد
وقتی نوبت به رتبه های سالانه قابل زندگی ترین شهرهای جهان می رسد، ونکوور همیشه از مهم ترین هاست. واحد اطلاعات مجله ی اکونومیست آن را در آخرین گزارش خود در رتبه ی سوم قرار داده است (پس از ملبورن و وین)؛ با توجه به تحقیق سایت MERCER در مورد کیفیت زندگی رتبه ی پنجم را دارد (بعد از وین، زوریخ، آکلند و مونیخ). هر دو آمار با توجه به شاخص هایی از جمله امنیت، خدمات پزشکی، منابع تحصیلی، زیرساخت ها و محیط زیست گرفته شده است. اینها برای بازدیدکنندگان خارجی خیلی حیاتی نیستند، اما اقامت در یک شهر شاد و رو به پیشرفت همواره لذت بخش تر از اقامت در یک شهر فرسوده است.
ونکوور
2. توسط آب و کوهستان ها احاطه شده است
جیم پرین ونکوور را به عنوان “یک شهر در کلاس جهانی متصل به اقیانوس” توصیف می کند. او اضافه می کند: ” اولین چیزی که در هنگام پرواز بر فراز ونکوور جلب توجه می کند آب های پیرامون آن است. جویبارها و آبراهه ها کاملا به بخش داخلی شهر نفوذ کرده اند. در خود فرودگاه آبشارهای کوچک نورانی در قسمت سالن اجتماع پروازهای ورودی سرازیر شده اند و هوا از اکسیژن پر است. باغ های میدان رابسون با ضرباهنگ یک آبشار جریان دارد. در هر خیابان بخش مرکزی شهر شاخه ای از اقیانوس آرام را می بینید. پارک استنلی، به بزرگی تمام قسمت مرکزی شهر و در مجاورت آن، کاملا توسط آب احاطه شده است. قله های پوشیده از برف نیز افق را احاطه کرده است. این یکی از بهترین مناظر شهرهای جهان است. تعجبی نیست که سازمان محافظ محیط زیست Greenpeace از اینجا آغاز شده است، یاد می گیرید جهان فیزیکی را قدر بدانید وقتی اینقدر دوست داشتنی است.”
برای بهترین منظره، یک اتوبوس یا تاکسی به سمت تراموای برقی بگیرید که بیش از 4000 فوت به بالای کوهستان گروس پیش می رود، جایی که از آن می توانید اقیانوس پر از جزیره، طبیعت بکر در ورودی شهر و کوهستان های دوردست ایالت واشینگتون را ببینید.
ونکوور
3. کالکشنی ازتمام دنیا
ونکوور یکی از بین المللی ترین شهرهای جهان است. مارک جونز می نویسد: ” هر کسی بخشی از ونکوور را می خواهد: خانواده ها از شانگهای، فیلم سازان از لس آنجلس، طراحان گرافیک رایانه ای از لندن و هر کسی در کانادا که با هوای سرد مشکلی ندارد. نه کولاک های ایالت اونتاریو، نه هوای پر از دود لس آنجلس، نه شلوغی هنگ کنگ را دارد. فقط کوهستان ها، دریا، آسمان آبی و خیابان های پهن است.

“پس می توان گفت مخلوطی از چند مکان در یک مکان است. در کتاب فوق العاده ی شهر شیشه ای اثر داگلاس کاپلند در مورد ونکوور، یک نقشه ی مفید ” دنیای موازی” وجود دارد که شهر و محیط پیرامون آن را به همزادهای جهانی تقسیم می کند. در نتیجه شما دِنوِر و دالاس، آکلند و ورمونت، باواریا و لیورپول و چندی از مکان های دیگر را در محدوده ی بزرگتر ونکوور دارید. ما از سنگاپور برای ناهار به سن فرانسیسکو حرکت کردیم، سپس به سمت سیدنی قدم زدیم؛ یا در جهان واقعی، یک سفر دو دقیقه ای با قایق از جویبار فالس به جزیره ی گرانویل و سپس یک تاکسی سواری کوتاه تا گاس تاون داشتیم.”
ونکوور

4. اشتیاقی شدید برای غذا
پاول وِید توضیح می دهد: ” کانادا فلسفه ی از مزرعه به سر سفره را با اشتیاق پذیرفته است.” ” و آشپزهای هیچ جا بیشتر از ونکوور این موضوع را قبول نکرده اند. در بهترین شهر غذایی در آمریکای شمالی، آشپزهای ونکوور می توانند غذاهای دریایی را که در فاصله ی 10 مایلی مرکز شهر صید می شوند، همچنین سبزیجات را از دره ی رودخانه ی فریزر بعلاوه ی میوه های باغی و شراب های ناب از دره ی اوکانگان را حصول کنند. هزینه ی آن نیز غیر منتظره است، رستوران های با قیمت عالی و خودروهای سیار فروش غذای با کیفیت.”
پاول پیوستن به تورهای غذایی بازار عمومی جزیره ی گرانویل که توسط سرآشپزها هدایت می شود را پیشنهاد می دهد در حالیکه کتی آرنولد خوردن غدا در هاوکز وورث یا کافه ی بلو واتر را توصیه می کند.
ونکوور
5.پارک ها و سواحل فراوان
پارک استنلی یکی از بزرگترین (1000 هکتار) و زیباترین فضاهای سبز شهری است.
تیم جپسون می گوید:” این منطقه ی باشکوه جنگلی، باغ ها و طبیعت نیمه بکر، مانند نگینی در بخش میانی شبه جزیره ی ونکوور است: بصورت پیاده یا با اجاره ی دوچرخه به محدوده ی دیواره ی دریایی شش مایلی آن و به محلی ها بپیوندید. یا قدم بزنید، حمام آفتاب بگیرید یا از یکی از سواحل شنا کنید. آکواریوم این پارک، پربازدید ترین در بخش غربی کانادا است.”
کتی آرنولد ادامه می دهد: ” از قسمت هایی که حتما باید ببینید شامل تیرهای حکاکی شده ی بلند در دماغه ی بروکتون است”، ” حکاکی شده توسط هنرمندان قبایل نخستین، این تیرها تصویرکننده ی مضامین سنتی هستند: مرغ های طوفان، خرس ها و گرگ ها.”

پارک های متعدد دیگری در شهر پراکنده شده، که شامل باغ گیاه شناسی ون دوسن با پرچین هزارتو مانند دوره ی الیزابتی اش، و باغ سنتی چینی دکتر سان یات سن، که الهام گرفته از باغ های سوژو است.
ونکوور

6. ماجراجویی های هیجان انگیز
موارد زیادی برای جلب کردن توجه عاشقان حیات وحش در فاصله ای قابل توجه از شهر وجود دارد. سوار قایق موتوری شده و به سمت جزیره ی ونکوور بروید (سفری بی نظیر خواهد بود). پاول وید توضیح می دهد: ” تماشای یک خرس گریزلی در حال خوردن ماهی سالمون یکی از لحظات ناب است. همینطور تماشای وال های خاکستری، وال های قاتل، سمورهای آبی، عقاب های بی مو و پرندگان های مورلت پر خط و خال که از نسل مرغان دریایی هستند. همه ی این ها تنها تعدادی از لذت های جزیره ی ونکوور و آب های آن است.”

در همین حال، شهر کوچک توفینو در ساحل غربی جزیره ی ونکوور، بهشتی برای موج سواران است. هم چنین سواحل زیباتر و بکرتری نیز وجود دارد.
ونکوور

7. اسکی فوق العاده
سه گزینه در نزدیکی شهر وجود دارد، کوهستان سیپرس، کوهستان گروس و کوه سیمور. بالابرها از صبح شروع می کنند و بعضی از آنها تا بعد از تاریکی فعال هستند، در نتیجه مجال فراوانی برای یک روز کامل اسکی کردن وجود دارد. یا اینکه کمی به سمت شمال رفته و از اقامتگاه های متصل به هم ویستلر و بلک کامب لذت ببرید، که یکی از بزرگترین مناطق اسکی در جهان را تشکیل می دهد. نیکی هالفورد می گوید: ” مناظر کوهستانی مهیج و منظره ی سرزنده ی بعدی، ویستلر، در ساحل غربی کانادا در بریتیش کلمبیا، نسبت به اکثر اقامتگاه های آمریکای شمالی خیلی بیشتر، اروپایی بنظر می رسند.” ” بیست سال پیش، اینجا بیشتر یک کوهستان برای محلی ها بود تا الان که اقامتگاه برتر بین المللی شده است. اما با همه ی رشدی که داشته، چیزی که آن را بسیار خاص نموده و باقی مانده، ایستگاه های استراحت، خوردن کیک های بلژیکی روی کوهستان، پارچ های نوشیدنی در اقامتگاه و نوعی پودر است که باعث می شود با لذت آهنگ بخوانید.”
ونکوور
8. دوستدار دوچرخه

ونکوور یکی از بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه سواری با حدود 800 مایل خطوط دوچرخه سواری است. با یکی از گروه ها به تورهای روزانه ی دوچرخه سواری 5 ساعته بروید، جاییکه پارک استنلی را سیاحت می کنید، با قایق تفریحی به جزیره ی گرانویل و بازارش می روید و دهکده ی المپیک، محله ی چینی ها و گاس تاون را می بینید. یا خودتان با کمک نقشه ی راهنما بروید. اجاره ی دوچرخه برای نصف روز حدود 15.50 یورو است.

1683376000 400 15 دلیل برای اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی

9. شاهکارهای هنر تزئینی
ما طرفداران پر و پا قرص هنر تزئینی هستیم و ساختمان دریانوردی ونکوور دارای بهترین هاست. اینجا که زمانی یکی از بلندترین آسمانخراش های امپراتوری بریتانیا بوده، برای طرفداران شوی تلویزیونی اسمال ویل آشنا خواهد بود.
1683376000 533 15 دلیل برای اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی
10. یک ساعت فعال با موتور بخار
کتی آرنولد می گوید: “گاس تاون که نامش از روی ‘گاسی جک’ دیتون، صاحب بار محلی و داستانسرا برداشته شده، قدیمی ترین همسایگی شهر ونکوور است.”،” حال با پیاده روهای آجری و تیر چراغ برق های مدل دوره ی ویکتوریایی بازسازی شده و همچنین یک ساعت بزرگ کنجکاوی برانگیز که با موتور بخار کار می کند وجود دارد که هر سه ساعت ناقوس های وست مینیستر را بصدا در می آورد.”
“بوتیک های شیکی در امتداد خیابان واتر و تقاطع خیابان های کارال، کوردوای غربی و ابوت موجود است. طراحی های هوشمندانه ی معمول که نشان دهنده ی سبک زندگی آرام ونکوور هستند، بوتیک های The Block و LYNNstevenاست.”

“در Pourhouse استراحت کنید و یک لیوان از نوشیدنی گرفته شده از دره ی اوکاناگان که نمونه ای خوب از نوشیدنی های استان بریتیش کلمبیا است را تست کنید.”
ونکوور

11. آمفی‌تئاتر مدرن

تیم جپسن توضیح می دهد: “یِیل تاون را از دست ندهید. یک منطقه که انباری جدید و به روز از مغازه هایی خاص، رستوران ها و بارهای باحال است؛ میدان لیبرتی، یکی از بهترین مکان های معماری جدید در آمریکای شمالی است – چیزی کمتر از یک آمفی تئاتر رومی پسامدرن نیست؛ و جهان تکنولوژی که یک موزه ی علم پر از تکنولوژی و فعال است.”
1683376001 677 15 دلیل برای اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی

12. مجسمه های جالب
تصویری دیجیتالی از وال قاتلِ نویسنده داگلاس کاپلند در کنار مرکز تجاری ونکوور وجود دارد و دختری در لباس غواصی نمایی فریب دهنده و گستاخ از پری دریایی کوچک کوپنهاگ دارد. حتما سری به پارک Dude Chilling نیز بزنید. یک علامت شوخ طبعانه از پیکره ای خم شده که در سال 1991 تندیسش نصب شده وجود دارد، که از آن پس رسما تبدیل به قطعه ای تضمین شده از هنر خیابانی شد.
1683376001 153 15 دلیل برای اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی
13. معبدی برای جیمی هندریکس
متولد سیاتل، جیمی هندریکس جوان به مادربزرگش در ونکوور سر می زد و به او در رستوران مرغ و استیکش کمک میکرد و گاهی اوقات اجراهای خیابانی انجام می داد. این نقطه اکنون معبدی کنجکاوی برانگیز و تمام عیار برای جیمی است و توقفگاهی اساسی برای طرفداران بازدید کننده اش.
1683376001 485 15 دلیل برای اثبات ونکوور به عنوان بهترین شهربرای زندگی
14. مسیرهای ریلی جالب
The Rocky Mountaineer ، در ونکوور، یکی از بزرگترین شرکت های قطارهای مسافربری است. 5 مسیر ریلی فعال دارد. اولین مسیر به سمت غرب، خط اصلی شرکت است و مهمانان را بین شهر ساحلی ونکوور و شهرهای اقامتی کوهستان راکی یعنی بانف و لیک لوییز یا کالگاری در آلبرتا منتقل می کند، در حالیکه سفر در مسیری دیگر بین ونکوور و جاسپر در آلبرتا سیر می کند.

شرایط اخذ ویزا آلمان
ادامه مطلب

15. نزدیک به بهترین مناطق آمریکا
اگر همه ی این ها کافی نیست تا شما را متقاعد کند، از مرز با سیاتل که یکی از باحال ترین شهرهای آمریکا از دیدگاه کریس لیدبیتر عبور کنید. او می گوید:” شاید نیویورک در غذا و نوشیدنی از آن پیشی جوید اما سیاتل مکانی سرزنده از بارها و رستوران هاست.”،” شاید میامی در روحیه ی مهمانی گرفتن از آن بهتر باشد اما می توانید از زندگی شبانه ی اینجا نهایت لذت را ببرید. اینجا هم چنین گنجینه ای هنری از موزه های عالی است؛ تفریحگاهی موسیقیایی که متفکرانی خوش آهنگ همچون جیمی هندریکس، نیروانا و فلیت فاکسز را پرورش داده است.”
در دو گوشه ی سیاتل دوتا از بهترین پارک های ملی آمریکا وجود دارد: آبشار های المپیک و شمالی و کمی دورتر به پورتلند می رسیم، ملقب به پایتخت غذا و نوشیدنی دست ساز در آمریکا.

4.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر