لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی سریلانکا
جاهای دیدنی  سریلانکا

جاهای دیدنی سریلانکا

گرچه سریلانکا یک جزیره کوچک در اقیانوس هند است ولی مکان های گردشگری زیادی دارد. این کشور که قبلا با عنوان سیلان شناخته میشد تمدن باستانی، سواحل شنی طلایی با درختان نخل و خرما، کوه ها و مزارع چای بسیاری دارد. هنگام بازدید از این جزیره شما معماری های از دوران حکمرانی پرتغالی ها، هلندی ها و انگلیسی ها خواهید دید. همچنین تعداد زیادی فیل خواهید دید که برخی از آن ها در جشنواره های محلی شرکت می کنند و اگر فرد خوش شانسی باشید شاید یک یا دو پلنگ هم در پناهگاه حیات وحش ببینید. امید است با مطالعه اطلاعات زیر با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. مروری بر بهترین مکان های گردشگری در سریلانکا:


Bentota بنتوتا
بنتوتا یک شهر توریستی در اسحل جنوبی سریلانکا است و درختان نخل و نارگیل زیادی دارد که با وزش باد به نوسان در می آیند. یکی از محبوب ترین سواحل سریلانکا و اولین ساحل اقیانوس هند، بنتوتا است که در آن فعالیت های آبی مانند موج سواری، دریانوردی و غواصی زیاد به چشم می خورد. وقتی که زمان تغییر سرعت فرا می رسد، می توانید از یک مرکز نگهداری و پرورش لاک پشت بازدید کنید که 5 گونه از 7 نمونه لاک پشت دریایی در دنیا در این مرکز نگهداری می شوند. همچنین می توانید از یک دژ متعلق به قرن 7 ام، باغ های زیبا و یک معبد قدیمی بودایی که قدمت آن به زمان قرون وسطی باز می گردد، بازدید کنید.
Nuwara Eliya نوارا الیا
Nuwara Eliya
نوارا به خاطر چایش معروف است. با داشتن آب و هوای معتدل و ارتفاع 1900 متر) 6100 متر(، نوارا پایتخت تولید چای این کشور محسوب می شود. می توانید به مزارع چای بروید و نحوه تولید چای را از نزدیک ببینید. قدمت این شهر که در دامنه کوه واقع است به قرن 19 ام باز می گردد و در آن زمان به زودی تبدیل به خلوتگاهی برای استعمارگران انگلیسی شد و بنابراین لقب انگلستان کوچک به این شهر داده شد. ماه آوریل بهترین زمان برای بازدید است و گردشگران برای دیدن شکوفه ها و جشن سال نو سریلانکا به اینجا می آیند. مناظر دیگر مانند دریاچه گریگوری و لاکساپانا آبشارهای معروف سریلانکا هستند.


شهر باستانی Anuradhapura
Anuradhapura
Anuradhapura یک شهر مقدس باستانی است که در اطراف یک شاخه درخت بریده که بودا زیر آن می نشست رشد کرد و بزرگ شد. قدمت این شهر به قرن 13 ام پیش از میلاد مسیح باز می گردد و توسط بنیان گذار فرقه راهبه های بودایی بنیان نهاده شد. در این شهر باشکوه توسعه کاخ ها، بناها و معابد تاریخی در طول 1300 سال ادامه داشت اما بعد از اینکه در اواخر قرن 10 ام مورد تهاجم قرار گرفت، متوقف شد. بسیاری از بناها مانند ماچو پیچو در پرو که فقط مردم محلی از وجود آن باخبر بودند، قرن ها بعد توسط اروپایی ها کشف شد. این خرابه های زیبا حفاری شده اند و عموم مردم میتوانند بازدید کنند و از دیدن این مناظرلذت ببرند.
بیشتر بخوانید:


Colombo کلمبو
Colombo

زمانیکه تجارت باستانی از ایتالیا به چین در بندرگاه طبیعی و بزرگ کلمبو توسعه یافت، کلمبو به پایتخت تجاری سریلانکا تبدیل شد و بیش از 2000 سال است که ادامه دارد. اگرچه پایتخت قانون گذاری در شهر مجاور واقع شده است، این مرکز اغلب به عنوان پایتخت کشور شناخته می شود. کلمبو توسط اولین پرتغالی ها و سپس استعمارگران انگلیسی تحت تاثیر قرار گرفت، امروزه این شهر یک مقصد گردشگری محبوب به شمار می آید. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری Galle Face Green یعنی یک پارک باریک در امتداد اقیانوس هند است. یکی دیگر از جاذبه ها معبد Gangaramay است که به خاطر سبک معماری قومی اش مشهور است.

پارک ملی Yala یالا
Yala National Park
در این پارک ملی که یک پناهگاه حیات وحش در حدود 240 کیلومتری کلمبو است، حیوانات در همه جا حکمرانی می کنند. در این پارک کارهای مختلفی می توان انجام داد. بازدید شما با یک سفر اکتشافی برای دیدن حیوانات از جمله فیل ها، بوفالوها و پلنگ ها شروع می شود، در این پارک تراکم این حیوانات بیشتر از همه جای دنیا است. توجه: این پارک به منظور پرورش پلنگ در ماه سپتامبر بسته می شود. در این پارک همچنین 215 گونه پرنده وجود دارد که هفت گونه از آن ها بومی این پارک هستند. مناظر برتر دیگر به جز پناهگاه حیوانات، Sithulpauwwa یعنی یک معبد سنگی باستانی است که زمانی 12000 هزار راهبه داشت و دیگری Magul Maha Viharaya است که زمانی مکان ازدواج سلطنتی بود.
Mirissa
Mirissa
اگر به دنبال گذراندن تعطیلات در یک بهشت استوایی هستید، Mirissa می تواند پاسخ رویاهای شما باشد: درختان نخل و نارگیل که با وزش باد به حرکت در می آیند و سواحل شنی زیبا و طلایی در این مکان قابل مشاهده هستند. بهتر از این نمی شود. این بهشت هلالی شکل به خاطر داشتن طلوع و غروب زیبا و حیرت انگیز در سریلانکا مشهور است. استراحتگاه لوکسی برای آسیب زدن به مناظر طبیعی وجود ندارد پس فقط شما هستید و ساحل و یک روز آرام. Mirissa بزرگترین بندر ماهیگیری در ساحل جنوبی است و مکان خوبی برای تماشای دلفین ها و نهنگ ها است.


Polonnaruwa
Polonnaruwa
عبارات زشت و زیبا معمولا کنار هم به کار می روند به جز در این مکان که زیبایی بیشتر با خرابه ها به چشم می آید. دومین پادشاهی بزرگ در سریلانکا است که به خاطر داشتن خرابه هایی از این شهر باستانی مشهور است. خرابه های مربوط به قرن 12 ام برخی از بهترین ها در این کشور هستند. Polonnaruwa مکانی بود که تجار کالاهای عجیب و غریب با عبادت کنندگان در معابد مختلف نشست و برخاست می کردند. سفر خود را با بازدید از موزه باستان شناسی آغاز کنید سپس به کاخ سلطنتی بزرگ )50 ساختمان( بروید. Quadrangle مقدس دیگر مکان پر بازدید با دکوراسیون بسیار حیرت انگیز است.


Kandy کندی
Kandy
کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا و دروازه ای به سوی ارتفاعات مرکزی و مزارع گرمسیری آن است که مرکز پرورش چای و تولید کائوچو به شمار می آید. اگر از سمت کلمبو در حال رانندگی هستید شاهد مزارع زیبای در طول جاده خواهید بود که یکی از زیباترین مناظر این کشور محسوب می شود. کندی آخرین پایتخت پادشاهی باستانی است که معبد Tooth Relic یعنی یکی از مقدس ترین معابد بودایی در جهان در آن قرار دارد. یک جشنواره بزرگ و رنگارنگ برای گذاشتن بقایای دندان ها در اطراف شهر برگزار می شود. علاقه مندان به فیلم باید بدانند که کندی مکان اصلی فیلمبرداری در Indiana Jones و Temple of Doom بود.


Galle گاله
Galle

مشهورترین جاذبه گاله قلعه ای است که قدمت آن به قرن 17 ام باز می گردد که توسط استعمارگران هلندی ساخته شده بود. این قلعه که روی یک پرتگاه مشرف به اقیانوس هند قرار دارد به خاطر سبک معماری اش مشهور است. گاله نمونه ای از یک شهر مستحکم است. با این حال قلعه تنها یک جاذبه گردشگری به حساب نمی آید بلکه امروزه کسب و کار و دادگاه های مختلفی در آن برگزار می شود. گاله به عنوان یک مستعمره هنری در حال مشهور شدن است به خاطر آنکه حدود یک سوم خانه های این شهر متعلق به خارجیان است. سایر مناظر عالی و برتر عبارتند از: بندرگاه طبیعی، قدیمی ترنی فانوس دریایی در سریلانکا، معبد شیوا و کلیسای جامع سنت مری که توسط یسوعیان ساخته شده است.

Sigiriya
Sigiriya

باستان شناسان Wannabe باید Sigiriya را در لیست مکان های که حتما باید در سریلانکا بازدید کرد، قرار دهند. این شهر باستانی روی یک شیب تند ساخته شده است و حدود 180 متر )600 فوت( ارتفاع دارد. این فلات با نام صخره شیر شناخته می شود چون مشرف به جنکل های پایین آن است. دسترسی به این مکان از طریق پله ها و اتاق هایی که گویی از دهان شیر بیرون زده اند، امکان پذیر است. همچنین تالاب ها، باغ ها و چشمه هایی نیز خواهید دید. خیلی جالب است. افراد محلی این مکان را به عنوان هشتمین مورد از عجایب جهان به شمار می آورند. قدمت این قلعه باستانی به قرن 3 ام قبل از میلاد باز می گردد که صومعه بود. اما بعدها تبدیل به اقامتگاه سلطنتی شد.

میعادگاه عاشقان؛ پیدا کردن نیمه گمشده در معبد خدای عشق در تایوان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر