لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستاهای ییلاقی ایران
روستاهای ییلاقی ایران

روستاهای ییلاقی ایران

روستاها و مناطق ییلاقی یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران محسوب می شوند. این مناطق به جهت دارا بودن آب و هوایی مطبوع و خوشایند در فصول گرم سال، بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان هستند. در بسیاری از روستاهای ییلاقی، فراورده های دامی و کشاورزی منطقه نیز عرضه می گردد، که مورد توجه گردشگران واقع می شود. مناطق ییلاقی بسیار زیبایی در اکثر استان های ایران وجود دارد، که ازمیغان طبس، ماسوله، آهار، اورمان تخت، صراخیه، کندلوس، شهرستانک، سرولات، اولسبلنگاه، کندوان و قلات از جمله مهمترین ییلاق های ایران محسوب می شوند.

• ازمیغان طبس

روستای ییلاقی ازمیغان طبس

روستای ییلاقی ازمیغان یکی از بهترین ییلاق های ایران محسوب می شود. این روستای ییلاقی منظره بسیار زیبا و نایاب شالیزارهای برنج در کنار نخل های خرما را به گردشگران عرضه می دارد، که در هیچ کجای دیگر نمی توان من را مشاهده نمود. این منطقه ی زیبا در حدود ۴۰ کیلومتری شرق بخش مرکزی شهرستان طبس واقع شده است. روستای ازمیغان همچنین به جهت دارا بودن تنوع گیاهی در سطح کشور مطرح بوده و علاوه بر دارا بودن محصولات جالیزی دارای نخل و مرکبات و نیز سایر میوه های هر فصل و همچنین برنج نیز می باشد. آب و هوای مطلوب در کنار سرسبزی و جاری بودن رودخانه های دائمی منجر شده تا این منطقه مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد. و باعث اقامت بسیاری از آنان در هتل های طبس شود.
آدرس روستای ازمیغان طبس: مسیر طبس به بشرویه- پس از طی مسیر 25 کیلومتر – از سمت راست جاده و رویت تابلوی روستای ازمیغان، وارد فرعی شوید – با طی مسیر حدود 15 کیلومتر به روستای ازمیغان دسترسی می یابید.

• ماسوله

منطقه ی ییلاقی ماسوله

منطقه ی ییلاقی ماسوله

منطقه ی ییلاقی ماسوله در 36 کیلومتری شهر فومن و نیز 60 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است. این منطقه که یکی از زیبا ترین مناطق ییلاقی ایران محسوب می شود، دارای جنگل های سر سبز و کوهستان های بی نظیر می باشد. آب و هوای دلپذیر ماسوله و تنوع جاذبه های طبیعی و تاریخی آن منجر شده تا همه ساله این منطقه مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان واقع شود. منطقه ی بکر و بی نظیر کوبار در همجواری ماسوله، هتل های ماسوله، صنایع دستی متنوع و نیز معماری منحصر به فرد آن از ویژگی های خاص این منطقه محسوب می شود.
آدرس منطقه ییلاقی ماسوله: گیلان – شهرستان فومن – سردار جنگل- ماسوله.

• اهار

روستای ییلاقی آهار

روستای ییلاقی آهار

اهار یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق ییلاقی ایران محسوب می شود. این روستای ییلاقی حدود 53 کیلومتری تهران واقع شده است. بازدید از منطقه ی ییلاقی آهار در هر چهار فصل سال توصیه می شود. چرا که این روستا در تمامی فصول از مناظر زیبا و منحصر به فرد خود برخوردار است. همچنین آهار دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است. به طوری که درختان گیلاس، آلبالو و گردو زیبایی چشمگیری به آن بخشیده اند.
آدرس روستای ییلاقی آهار: تهران- شهرستان شمیرانات- منطقه رودبار قصران.

• اورامان تخت

اورامان تخت در کردستان

اورامان تخت در کردستان

روستای ییلاقی اورامان‌تخت که یکی از ییلاقات کم نظیر ایران محسوب می شود، دارای سابقه تاریخی کهن و معماری پلکانی سنگی و منحصر به فردی با شکوهی است. این روستا در بخش اورامان شهرستان سروآباد در استان کردستان و حدود 75 کیلومتری مریوان واقع شده است. در اورامان تخت آداب و رسوم و نام‌های خاص که ریشه باستانی دارند، رواج بسیاری دارد. منطقه ییلاقی اورامان علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های معماری و طبیعی دارای جاذبه‌های معنوی منحصر به فرد از جمله کوه های ییلاقی و نیز مراسم سالانه پیرشالیار در فصول بهار و تابستان نیز می باشد.

آدرس روستای اورامان تخت: سنندج- جاده ی مریوان- خروجی نودشه و پاوه (پس از 15 کیلومتر) – پس از 10 کیلومتر وارد روستای اورامان تخت شوید..

روستای تنگی سر سنندج
ادامه مطلب

• صراخیه

روستای صراخیه در خوزستان

روستای صراخیه در خوزستان

روستای ییلاقی صراخیه که به ونیز ایران شهرت دارد، یکی از بهترین روستاهای گردشگری ایران و خوزستان است. این منطقه در نزدیکی تالاب شادگان و در بخش خنافرهِ دهستان ناصری شادگان واقع گردیده است. روستای مذکور حدود ۱۱۰ کیلومتر از اهواز و حدود ۶۳ کیلومتر از خرمشهر فاصله دارد. صراخیه دارای بافت سنتی بسیار زیبایی می باشد، و نیز به لحاظ فرهنگ بومی و مردم شناسی حائز اهمیت است. از جاذبه های روستای صراخیه می‌توان به عبور و مرور مردم در خیابان ها با قایق اشاره نمود، که برای گردشگران بسیار جذاب جلوه می نماید.
آدرس روستای ییلاقی صراخیه: جاده اهواز به آبادان- منطقه دارخوین- پس از خروج از دارخوین- جاده شهر شادگان – روستای صراخیه.

• کندلوس

روستای ییلاقی کندلوس که یکی از ییلاقات زیبای مازندران می باشد، در جنوب دریای کاسپی و در دره های سرسبز کوه های البرز همچون نگینی سبز نقش‌آفرینی می‌کند. این روستای ییلاقی در منطقه کجور و حدود ۷۵ کیلومتری نوشهر واقع شده است. سنگفرش های بسیار زیبا، آب و هوای مطلوب و موزه های متعدد از جاذبه های بی نظیر کندلوس محسوب می شوند. آبشار ها و جاذبه های طبیعی و متل کندلوس این روستا نیز بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد.

آدرس روستای ییلاقی کندلوس: جاده کرج به چالوس (طی مسیر حدود ۲۵ کیلومتر)- ۵ کیلومتر پس از مرزن آباد- پس از دوراهی دو آب- جاده کجور- روستای کندلوس.

• شهرستانک

منطقه ییلاقی شهرستانک

منطقه ییلاقی شهرستانک

روستای ییلاقی شهرستانک یکی از بهترین ییلاقات ایران است، که از توابع آسارای کرج می باشد. این ییلاق در جاده کرج به چالوس و در مرز دو استان تهران و البرز (در فاصله ی 88 کیلومتری تهران) واقع شده است. آب و هوای مطلوب و طبیعت بی نظیر این منطقه هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. وجود باغ های میوه و کوچه باغ های زیبا در کنار دره ی سرسبز و جاده ای کوهستانی شهرستانک را به یکی از جاذبه های ییلاقی ایران تبدیل نموده است. همچنین این روستای ییلاقی دارای جاذبه های تاریخی نظیر کاخ ناصری، کتیبه شهرستانک، قلعه دزدبند و غیره می باشد.
آدرس روستای ییلاقی شهرستانک: استان البرز- شهر کرج- جاده چالوس- منطقه آسارا- نرسیده به گچسر- شهرستانک.

• سرولات

روستای ییلاقی سرولات که یکی از مهمترین ییلاقات ایران محسوب می شود، در حدود ۲۲ کیلومتری رامسر و همجواری چابکسر قرار دارد. نزدیکی جنگل، کوه، دریا و رودخانه زیبایی بی نظیری را به روستای سرولات بخشیده است. به طوری که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. آب و هوای بی نظیر این ییلاق در فصول گرم سال منجر شده تا گردشگرانی بسیاری به آنجا سفر نمایند. علاوه بر جاذبه های طبیعی این روستای ییلاقی دارای تنوع غذاهای محلی بسیاری است.
آدرس روستای ییلاقی سرولات: استان گیلان- شهرستان رودسر- شهر چابکسر- روستای سرولات.

• اولسبلنگاه

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

روستای ییلاقی اولسبلنگاه یکی از مهمترین ییلاقات منطقه گیلان است، که در فراز شهر ماسال قرار گرفته است. این ییلاق در ارتفاع ۱۴۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد. اولسبلنگاه با بافت بومی خود که دارای کلبه های چوبی و سقف های حلبی رنگی می باشد، طبیعت بکر گیلان را به نمایش نهاده است. ییلاق اولسبلنگاه حدود ۲۷ کیلومتری شمال غرب شهر ماسال قرار دارد. طبیعت زیبا و بکر این ییلاق با چشم اندازهای فوق العاده از کوه، جنگل و مه، زیبایی بی نظیری به آن بخشیده است.
آدرس روستای ییلاقی اولسبلنگاه: گیلان- شهرستان ماسال- ۲۷ کیلومتری غرب ماسال.

• کندوان

روستای کندوان

روستای کندوان

روستای ییلاقی و گردشگری کندوان که یکی از مهمترین مناطق ییلاقی ایران محسوب می شود، در جنوب غربی تبریز واقع شده است. این روستا که یکی از دو روستای صخره‌ای جهان محسوب می‌شود، دارای ویژگی‌های بسیار خاص جغرافیایی و طبیعی می باشد. به طوری که این روستا را به یکی از روستاهای شگفت انگیز در دنیا تبدیل نموده است. معماری صخره ای این روستا و نیز وجود رودخانه پرآب و باغ‌های سرسبز، و وجو هتلهای مانند هتل لاله کندوان این منطقه را به یک روستای گردشگری تبدیل نموده است.
آدرس روستای ییلاقی کندوان: استان آذربایجان شرقی- شهرستان اسکو- ۲۲ کیلومتری جاده شهرستان اسکو به کندوان.

• قلات

روستایی ییلاقی قلات
روستایی ییلاقی قلات

روستای ییلاقی قلات یکی از مهمترین ییلاقات استان فارس محسوب می شود. این منطقه ییلاقی دارای طبیعت بکر و آب و هوای خنک و دلپذیر است، که در فصول گرم سال پذیرای گردشگران بسیاری می باشد. خانه های پلکانی و خشتی روستای قلات و همچنین ییلاقات سرسبز و باغات پر میوه آن از جاذبه های منحصر به فرد منطقه محسوب می شود. این روستا همچنین دارای جاذبه های تاریخی نظیر قلعه، کلیسا، آسیاب قدیمی، بازار قدیمی و سنگ فرش شده، موزه مردم‌شناسی و همچنین گورستان قلات می باشد.
آدرس روستای ییلاقی قلات: استان فارس- ۳۵ کیلومتری شمال غرب شیراز- جاده یاسوج به شیراز.

روستای توریستی لیچاه گیلان، سرزمین هندوانه های شیرین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر