لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> در جستجوی آرامش در امیر نشین مدرن شارجه
در جستجوی آرامش در امیر نشین مدرن شارجه

در جستجوی آرامش در امیر نشین مدرن شارجه

هیچ مکانی در دنیا مانند امارات متحده عربی ثروت مورد نیاز برای پیشرفت را ندارد و در این جهان دائما در گذر، تجربه ی حس سکوت و آرامش، لذتی است که به دنبال آن هستیم.
برای افراد سطحی نگر، شارجه تنها امتدادی یکپارچه از همسایه ی پر زرق و برقش دوبی و تمام شکوهی که به همراه دارد است. اما شارجه روی پای خود ایستاده است و کمتر مکانی در دنیا خط گذشته را گسترش داده و به این خوبی پیشرفت نموده است. این امیر نشین سرتاسر پیشرفته، اعتبار فرهنگی مهمی در رزومه اش دارد: پایتخت فرهنگی جهان عرب در 1998، پایتخت فرهنگی اسلام در 2014، پایتخت گردشگری جهان عرب در 2015.
و این اعتبار فرهنگی در مکانی پر از آرامش قرار گرفته: قدم گذاشتن در موزه ای که کمتر بازدید شده؛ نوشیدن فنجانی چای داغ کاراک، چای سیاه شیر دار پر از ادویه ی هل و زعفران که در همه جا موجود است و بهترین لذت از آن را می توان در زیر آسمان پر ستاره ی صحرا برد. چه بخواهید ذره ای از برج و باروهای دبی به دور باشید و چه به دنبال ذره ای آرامش هستید، این نقاط شارجه به طرز وسوسه آمیزی مکانی بی صدا و آرام را برای شما فراهم می آورند. با داشتن اطلاع از نقاط بکر این امیر نشین، هوشمندانه سفر کنید. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

نگاهی به گذشته در منطقه ی باستانی ملیحه
مهم نیست شهرها چقدر زرق و برق دارند، چون روح امیر نشینی برای همیشه در صحرا پیدا می شود. هم چنین مشخص شده است که بعضی از ریشه های اجدادی ما، چه عرب باشیم چه نه، از این شن های شارجه پدید آمده اند. یکی از اولین سکونتگاه های بشر خارج از آفریقا در نقطه ای از شارجه به نام ملیحه قرار داشته است، صحرایی خاموش و با سطحی شبیه به مریخ که فاصله ی زیادی از همهمه ی درون شهریِ این امیر نشین دارد. گودبرداری های باستان شناسی، اشیاء عتیقه ای را از زیر خاک بیرون آورده اند که شامل تبرهای سنگی 125 هزار ساله می شود و نشان می دهد انسان های اولیه در این منطقه حضور داشته اند. این یافته ها تاریخ بشر را از نو نوشته اند، از آنجا که محققان اکنون باور دارند انسان های اولیه ممکن است آفریقا را 20000 سال زودتر از آنچه پیش از این تصور می شد ترک کرده باشند.
کاوش خود را در این منطقه از مرکز بازدیدکنندگان آغاز کنید که در سال 2016 برای مشتاقان آموختن تاریخ بشریت افتتاح شده است. گودبرداری ها در سرتاسر محیط صحرا انجام شده، پس باید در یک تور ثبت نام کرده و روش پا گذاشتن در جای پای اجداد خود را انتخاب کنید: با خودروهای چهارچرخ محرک، دوچرخه ی کوهستان یا به صورت پیاده. اما نکات برجسته ی این منطقه در هنگام غروب و پس از آن آشکار می شود، بنابراین می توانید شب را در میان ریگ های روان صحرا بگذرانید. پیش از اینکه بخوابید، می توانید با خودروهای چهارچرخ محرک سفری کوتاه به گذشته و به صخره ی فسیل انجام دهید، نقطه ی عظیم برجسته ی سنگی در میانه ی صحرا که پر از موجودات بی شمار است. همچنین می توانید با خیره شدن به ستاره ها تعمقی در هستی داشته باشید: مرکز بازدیدکنندگان تلسکوپ های پیشرفته ای را برای تماشای صور فلکی، ماه و سیاره های همسایه ی زمین فراهم کرده و اگر آسمان صاف باشد، حتی می توان کهکشان های دور را تماشا کرد.
Weather the storm at Sharjah's Rain Room
در اتاق باران شارجه از پس شرایط سخت بر بیایید
ریزش دائمی باران با افتتاح دستگاه هنری “اتاق باران” حالا به صحرا رسیده است، دستگاهی که پس از گردشی به دور دنیا حال در شارجه نصب شده است. نزدیک به 3000 لیتر قطرات آب از سقف یک اتاق کاملا سیاه رنگ می چکد که توسط اشعه ی نوری افقی بر روی هر قطره از آن نور تابانیده می شود. بر خلاف مقابله با آن در طبیعت، در اتاق باران بدن شما چتر شما خواهد بود، بطوریکه شبکه ی پیچیده ای از دوربین ها حرکات شما را دنبال می کند – اگر به آهستگی حرکت کنید خشک می مانید و اگر سریع حرکت کنید ریسکش با خودتان است. درست است که صدای چک چک ریزش مدام باران بی صدا نیست، اما این صدای طبیعی برای گوش ها به مانند موسیقی است. گروه های حاضر در داخل اتاق باران محدود به شش نفر است.
Find stillness amongst the butterflies on Al Noor Island
آرامش را در میان پروانه ها در جزیره ی النور بیابید
این جزیره که توسط یک پل قوس دار به بخش اصلی امیر نشین متصل است، منطقه ی شگفت انگیز انبوه و سرسبزی است که از ساختمان های مرتفع شهر شارجه فاصله گرفته است. پیاده رو ها که بعضی از آنها خود به خود شبیه ترامپولین مخصوص آکروبات بازهاست، دورتادور جزیره را احاطه کرده است و توسط هنرمند اتریشی آندره هلر طراحی شده است. جاذبه ی اصلی جزیره ی النور خانه-ی شیشه ای پروانه هاست که در عین مدرن بودن، الهام گرفته از طبیعت است و خانه ی صدها موجود بالدار اهلی است. داخل آن تا حدی توسط قطعات فلزی آفتابگیر مات شده است که چیزی شبیه به شناشیل سنتی است (توری های مشبک در معماری خاورمیانه که می توان از آنها بیرون را دید اما داخل را نه). اگر مدت زیادی در داخل این فضا ثابت بمانید به سطحی مورد علاقه ی پروانه ها تبدیل خواهید شد، چرا که آنها آهسته آهسته خجالت را کنار می گذارند و روی بدن شما می نشینند. جزیره ی النور مخصوصا شب ها آرام و ساکن است یعنی زمانی که 1200 حباب چراغ از جنس پشم شیشه این بیشه ی کم نور را روشن می کنند و مثل کرم شب تاب در هوا تاب می خورند که صحنه ای جادویی و شگفت انگیز به وجود می آورد.
Stay off the grid … or in the middle of it all
خارج از محدوده یا در میانه ی آن باشید
شارجه به دلیل نزدیکی اش به دوبی و البته به خاطر ممنوعیت مصرف الکل که بعضی افراد را از خود دور نگه می دارد، تنها درصد کمی از گردشگران شبانه را به خود می بیند، در نتیجه مسافرینی که می خواهند در آن باقی بمانند به دنبال چیز خاصی می گردند. هتل های بوتیکی جدیدی برای حفظ فرهنگ بومی، میراث و اکو سیستم طبیعی منطقه در بخش های کمتر مورد انتظار این امیر نشین سر بر آورده اند. در قسمتی که به درستی قلب شارجه نامگذاری شده، منطقه ای در مرکز شهر با سطحی سفید که میراث شهر را حفظ نموده، هتل البیت قرار دارد. بنای مجلل کم ارتفاعی که بر پایه ی خانه های قدیمی ساخته شده (البیت در عربی به معنای خانه است). هدف معماری سنتی آن حریم خصوصی مطلق است، بطوری که سوئیت ها در آن دورتادور حیاط پخش شده اند. حتی می توانید زمانی که در فرودگاه هستید هتل را رزرو کنید تا به محض رسیدن به آن به استراحت بپردازید.
در نزدیکی منطقه ی باستان شناسی ملیحه و در میان شن های سرخ صحرا، ناحیه ای مجزا قرار دارد که در سال 2019 افتتاح شده و ارزش بازدید را دارد. کلبه ی الفَیا تنها پنج اتاق دارد و شبیه به یک کلینیک پزشکی یا خواربار فروشی متروکه ی دهه ی 1960 می ماند. همچنین در این منطقه یکی از اولین لوله های پمپاژ نفت امارات قرار دارد. اتاق ها پنجره هایی سقفی در بالای تخت خواب ها دارد که می توان از آنها در سکوت به ستاره ها خیره شد و در کنار استخر شنای مجهز آن اسپای منحصر بفردی قرار دارد که مراقبت های تندرستی در آن تنها با آسودن در اتاقک ها انجام می شود. پیش از اینکه به زیر دوش استوایی و اتاق تهویه ی گیاهان دارویی بروید که هوا در آن معطر از بابونه، دارچین، میخک و کندر است، از داخل اتاق تنفس نمک هیمالیایی می توانید غروب آفتاب را تماشا کنید.
Kayak through Khor Kalba and glamp near the beach
در میان خور کالباء کایاک سواری کنید و در کنار ساحل کمپ کنید
شارجه به عنوان تنها امیر نشین که املاک و مستغلاتی در هر دو بخش ساحلی کشور دارد، بیشترین بهره را از دریا برده است. بخش غربی را با ساختمان های شلوغش رها کرده و به ناحیه ی بکر خور کالباء بروید. جایی که می توانید در داخل کایاک، آب های آرام ساحلی را در میان درختان کرنا پدال بزنید و لاک پشت ها و خرچنگ ها را نظاره کنید. برای آرامش مطلق در شب، در کلبه ی کینگ فیشر جا رزرو کنید که 25 چادر سافاری مانند را در شبه جزیره ای خصوصی برپا کرده است. کمپ کردن بهتر و باشکوه تر از این نمی شود. ارزشش را دارد که صبح زود بیدار شوید تا آفتاب را ستایش کنید و گیاهانی که در لبه ی ساحل سر بر می آورند را ببینید. باز شدن گیاهان را بدون هیچ مزاحمتی از تخت خوابتان یا حوض شنا یا پاسیو تماشا کنید.

جزایر مصنوعی دبی شگفت انگیز ترین دیدنی امارت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر