لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> نام تمامی کشورها به زبان رسمی آن کشور در قالب یک نقشه
نام تمامی کشورها به زبان رسمی آن کشور در قالب یک نقشه

نام تمامی کشورها به زبان رسمی آن کشور در قالب یک نقشه

زبان چیز جالب و شگفت آوری است؛ تناقض های بسیاری در زبانهای مختلف وجود دارد و همین تناقض هاست که زبان را جالب کرده است. با وبسایت رزرو آنلاین هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
نام کشورها مثال بارزی از این تناقض هاست. برای مثال چرا انگلیسی زبانها کشور آلمان را Germany می نامند در حالیکه نام این کشور در آلمانی Deutschland است؟
توضیحی برای این مسئله وجود دارد. Extonym (نامهای خارجی) نامهای مشترک و یکسانی برای مناطق جغرافیایی هستند که در بیرون از آن منطقه جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرد و Endonym (نامهای محلی) نامهایست که در همان منطقه جغرافیایی مورد استفاده قرر می گیرند. Germany یک نام خارجی و Deutschland یک نام مشترک محلی است.
در این نقشه گرافیکی از نامهای محلی، این پدیده به تصویر کشیده شده است. دراین نقشه، نام محلی هر کشوری به زبان رسمی یا ملی آن کشور نوشته شده است و در مورد کشورهای چندزبانه از زبانی با بیشترین کاربرد استفاده شده است.

بسیاری از این نامها به انگلیسی هستند زیرا زبان رسمی حدودا یک سوم از کشورها انگلیسی است.ُ دیگر زبانهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند اسپانیایی، فرانسوی و عربی هستند.

وب سایت مسئول تهیه این نقشه، علاوه بر تمامی زبانهای بکار گرفته در این نقشه خطاها را هم با جزییات لیست کرده اند؛ این خطاها در نسخه ی آینده ویرایش خواهند شد.
بیشتر بخوانید:

بهترین مقاصد گردشگری جهان در سال 2019

نقشه جهان

نقشه جهان

برای مثال در آفریقای جنوبی، انگلیسی زبان مورد استفاده در میان دولت و دولتی هاست ولی Zulu زبان عامه مردم است. بنابراین نام آفریقای شمالی در این نقشه باید iRiphabliki yaseNingizimu Afrika نام محلی آن کشور به زبان Zulu باشد.

10 تخفیف و بن مسافرتی که شاید از آنها بی خبر بودید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر