لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پردیس کتاب مشهد
قفسه کاغذ کادوهای پردیس کتاب

پردیس کتاب مشهد

مشهد شهری محبوب در خراسان رضوی است که یکی از مقاصد پرطرف‌دار گردشگران در ایران به شمار می‌رود. در این شهر در کنار حرم مطهر امام رضا، اماکن تفریحی، فرهنگی و تجاری فراوانی به چشم می‌خورد که بازدید از آن‌ها اوقاتی خوش را برایتان رقم می‌زند.

پردیس کتاب مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد است که جای خود را میان مردم باز کرده است. این فروشگاه که در نزدیکی هتل های مشهد قرار دارد، مکانی عالی برای خرید محصولات فرهنگی است. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه تا پایان با ما باشید.

پردیس کتاب مشهد کجاست؟

پردیس کتاب مشهد کجاست؟

پردیس کتاب مشهد یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز فرهنگی و فروش کتاب در مشهد است که مکانی فوق‌العاده برای دوست‌داران کتاب به شمار می‌رود. این مجموعه دو شعبه دارد که هر کدامشان پاسخگوی نیاز منطقه جغرافیایی خود هستند. پیشنهاد می‌کنم “کافه کتاب های مشهد” را حتما بخوانید.

شعبه مرکزی پردیس کتاب در خیابان ابن‌سینا، بالاتر از تقاطع دانشگاه قرار دارد. اگر خود را به سه‌راه ادبیات برسانید، این فروشگاه را دقیقاً روبه‌روی سه‌راه می‌بینید. شعبه دوم پردیس کتاب نیز در وکیل‌آباد مشهد مستقر است.

  • آدرس شعبه مرکزی: مشهد، خیابان ابن‌سینا، روبه‌روی سه‌‌راه ادبیات، حدواسط ابن‌سینای 4 و 6.
  • شماره تماس شعبه مرکزی: 38482425-051.
  • آدرس شعبه دوم: مشهد، وکیل‌آباد، حد واسط خیابان شیرازی و حافظ، نبش وکیل‌آباد 34.
  • شماره تماس شعبه دوم: 38935755-051.

لوکیشن پردیس کتاب مشهد روی نقشه

برای آن‌که زمان کمتری را صرف پیداکردن آدرس باغ کتاب مشهد کنید و راحت به این نقطه برسید، در زیر لوکیشن دقیق آن را روی نقشه آورده‌ایم.

چگونه به پردیس کتاب مشهد برویم؟

چگونه به پردیس کتاب مشهد برویم؟

برای آن‌که به شعبه مرکزی پردیس کتاب مشهد بروید، می‌توانید از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. ازآنجاکه این فروشگاه در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد، چنانچه حوصله شلوغی را ندارید، با خیال راحت می‌توانید با ماشین به آنجا بروید.

در ادامه ما روش‌های دسترسی به پردیس کتاب را برایتان شرح داده‌ایم. این که کدام‌یک از این روش‌ها برای شما راحت‌تر است به مبدأ و شرایط شما بستگی دارد.

دسترسی به پردیس کتاب مشهد با ماشین شخصی

اگرچه پردیس کتاب در محدوده طرح ترافیک مشهد نیست؛ اما متأسفانه در اطراف آن جایی برای پارک وجود ندارد. به همین دلیل ممکن است پیداکردن جای پارک کمی برایتان دردسرساز شود.

با همه این‌ها اگر می‌خواهید با ماشین به این مجموعه بروید، باید از بلوار مجد خود را به خیابان ابن‌سینا برسانید. توجه کنید که این خیابان یک‌طرفه به‌سوی جنوب است و نمی‌توان از تقاطع دانشگاه به آنجا رفت.

زمانی که به فلکه مجد رسیدید، وارد خیابان ابن‌سینا شوید. سپس حدود یک کیلومتر بروید تا در سمت راست خود و مقابل سه‌راه ادبیات این کتاب‌فروشی بزرگ را ببینید.

نمایی از طبقه همکف پردیس کتاب مشهد

دسترسی به پردیس کتاب با مترو

راه دیگری که برای دسترسی به پردیس کتاب مشهد پیش رو دارید، استفاده از مترو است. نزدیک‌ترین ایستگاه به شعبه مرکزی پردیس کتاب، ایستگاه متروی شریعتی است که در خیابان دانشگاه و در تقاطع خط یک و دو متروی مشهد قرار گرفته است.

از این ایستگاه پیاده تا کتاب‌فروشی پردیس حدود 10 دقیقه راه است. اما اگر خسته‌اید و نمی‌خواهید این مسیر 800متری را پیاده بروید، بهتر است از تاکسی خطی یا اینترنتی استفاده کنید.

ایستگاه نزدیک دیگر به این مجموعه، ایستگاه سعدی است که از نظر دسترسی به کتاب‌فروشی در رتبه دوم پس از شریعتی قرار دارد. دسترسی مترو به پردیس کتاب مشهد نسبتاً آسان است و خرج زیادی نیز روی دستتان نمی‌گذارد.

دسترسی به پردیس کتاب با اتوبوس

یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای رسیدن به پردیس کتاب، استفاده از اتوبوس‌های شهری است. برای این کار باید سوار اتوبوسی شوید که از خیابان دانشگاه عبور می‌کند. سپس در ایستگاه کفایی از آن پیاده شوید.

ایستگاه کفایی حدود 500 متر با فروشگاه فرهنگی پردیس فاصله دارد که می‌توانید آن را پیاده یا با تاکسی طی کنید. اگر هوا مناسب باشد و حال‌وهوای پیاده‌روی داشته باشید، تنها با حدود 6 دقیقه قدم‌زدن، به کتاب‌فروشی می‌رسید.

معرفی پردیس کتاب مشهد

مسیر دسترسی به پردیس کتاب مشهد

اول‌ازهمه بهتر است بدانید که باغ کتاب مشهد یک ساختمان دولتی نیست؛ بلکه این کتاب‌فروشی با سرمایه شخصی ساخته شده است. صاحب این مجموعه فرهنگی عظیم، فردی به نام «رضا رجب‌زاده»، بنیان‌گذار انتشارات باسابقه امام محمد غزالی است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که رجب‌زاده فعالیت خود را از مغازه‌ای 40 متری در چهارراه دکترا آغاز کرد. او به‌مدت 40 سال چراغ این انتشارات قدیمی را در مغازه کوچک خود روشن نگه داشته است.

رجب‌زاده نامی آشنا برای مردم کتاب‌دوست مشهد است که نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شهر دارد. او سال‌ها مرجعی برای علاقه‌مندان کتاب بوده که حدود 10 سال برای دریافت مجوز ساخت باغ کتاب تلاش و دوندگی کرده است.

بهترین هتل های مشهد - دیار عاشقان امام هشتم
ادامه مطلب

رضا رجب‌زاده سرانجام موفق شد با همکاری فرزندش، پردیس کتاب مرکزی را در سال 1395 راه‌اندازی کند. این مجموعه حدود هزار مترمربع وسعت دارد و در دوطبقه بنا شده است.

رجب‌زاده این باغ کتاب را با سرمایه شخصی خود و بدون کمک از دولت در منزل مسکونی‌اش تأسیس کرده است. پردیس کتاب مشهد تنها یک کتاب‌فروشی معمولی نیست؛ بلکه در آن انواع محصولات فرهنگی، نوشت‌افزار، بازی‌های فکری و آثار صوتی و تصویری نیز پیدا می‌شود.

شعبه دوم پردیس کتاب مشهد نیز به‌تازگی و در پاییز سال 1401 در وکیل‌آباد افتتاح شده است. این شعبه نیز همچون شعبه مرکزی دارای انواع محصولات فرهنگی است که مرجعی برای عاشقان کتاب و اقلام فرهنگی محسوب می‌شود.

این دو شعبه پردیس کتاب، هر دو محیطی دنج و آرام دارند که جزء جاهای دیدنی مشهد برای دوست‌داران کتاب به شمار می‌روند. اگر از پرسه میان قفسه‌های کتاب و محصولات فرهنگی لذت می‌برید یا به‌دنبال کتابی خاص هستید، سری به باغ کتاب مشهد بزنید.

راهنمای بازدید از پردیس کتاب مشهد

طبقه اول پردیس کتاب

حال که با داستان‌های پشت پرده پردیس کتاب مشهد آشنا شدید، زمان آن رسیده است که گشتی در بخش‌های مختلف شعبه مرکزی آن بزنیم. همان‌طور که گفتیم این باغ کتاب ساختمانی دوطبقه است که هر طبقه از آن بخش‌های مختلفی دارد.

طبقه اول؛ کتاب‌فروشی اصلی

طبقه اول بخش اصلی کتاب‌فروشی شعبه مرکزی پردیس کتاب مشهد است. در این طبقه شما می‌توانید از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی مشهد دیدن کنید و محصولات دلخواهتان را خریداری کنید.

در این بخش، کتاب‌ها بر اساس موضوعات در قفسه‌های مجزا قرار گرفته‌اند تا شما را آسان‌تر به هدف خود برسانند. اگر دوست داشته باشید، شما آزادید ساعت‌ها در این کتاب‌فروشی وقت بگذرانید و هر کتابی که می‌خواهید را ورق بزنید.

در ضمن، فروشندگان فرهیخته و خوش‌برخورد مجموعه نیز آماده کمک‌کردن به شما هستند تا سریع‌تر کارتان راه بیفتد. آثار موجود در پردیس کتاب در دو دسته کلی ادبیات ایران و جهان و همچنین سینما و تئاتر قرار گرفته‌اند.

ادبیات ایران و جهان

قسمت عمده طبقه اول باغ کتاب را آثار مشهور مربوط به ادبیات ایران و جهان به خود اختصاص داده‌اند. در این بخش داستان‌های ایرانی و خارجی، کتاب‌های مرجع و آثار شعر ادبیات دنیا براساس انتشارات و نام نویسنده در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار دارد.

سینما و تئاتر

آثار سینما و تئاتر بخش بزرگی از پردیس کتاب مشهد را به خود اختصاص داده است. در این بخش آثار مرتبط با سینما و تئاتر دیده می‌شود که مرجعی به‌روز و تخصصی از کتاب‌های مربوط به سینما و نمایش‌نامه‌ها به شمار می‌رود.

جوانان پرتلاشی که می‌خواهند به‌صورت حرفه‌ای در سینما و تئاتر حضور پیدا کنند و این صنعت را به‌صورت علمی و جدی دنبال کنند، آثار موجود در این بخش کمک بزرگی برایشان است. اگر به باغ کتاب رفتید، این بخش جذاب را از دست ندهید.

قفسه کتاب های تاریخی پردیس کتاب مشهد

موضوعات متفرقه

اگرچه دو بخش کلی در طبقه اول پردیس کتاب شعبه مرکزی وجود دارد؛ اما این مجموعه بخش‌های دیگری را نیز در دل جای داده است. در این کتاب‌فروشی هر نوع کتابی در زمینه‌های موسیقی، اقتصاد، فلسفه، کودکان و نوجوانان، مذهبی، هنر و مجلات و… یافت می‌شود.

بنابراین، اگر به تاریخ علاقه دارید یا جامعه‌شناسی یا به‌دنبال یافتن کتاب‌های آموزشی هستید، پردیس کتاب مشهد آماده کمک به شما است. در این مجموعه کتاب‌های کمیابی نیز عرضه می‌شود که در کمتر جایی دیده می‌شود.

کتاب‌های پرفروش

یکی از بخش‌های جالب باغ کتاب، بخش آثار پرفروش است. در این بخش غرفه‌هایی وجود دارد که شامل آثار پرفروش مجموعه است که دیدن آن‌ها خالی‌ازلطف نیست.

چنانچه عنوان خاصی مدنظرتان نیست یا می‌خواهید کتابی ارزشمند را برای مطالعه تفریحی و روزمره انتخاب کنید، غرفه‌های آثار پرفروش کمک بزرگی به شما محسوب می‌شوند. این بخش محبوب همچون دریایی است که شما را در خود غرق می‌کند.

طبقه دوم؛ محصولات فرهنگی

طبقه دوم پردیس کتاب مشهد

طبقه دوم پردیس کتاب، فروشگاهی بزرگ است که در آن انواع و اقسام محصولات فرهنگی به چشم می‌خورد. در این فروشگاه از نوشت‌افزار گرفته تا بازی‌های فکری و کالاهای فانتزی به فروش می‌رسد.

لوازم‌ التحریر

لوازم‌ التحریر در پردیس کتاب مشهد

طبقه دوم پردیس کتاب مشهد مرجعی برای خرید لوازم‌التحریر به‌حساب می‌آید که محصولات متنوع و متعددی در آن پیدا می‌شود. این بخش یکی از تخصصی‌ترین و بهترین فروشگاه نوشت‌افزار در مشهد است که محصولات بی‌نظیری در آن وجود دارد.

در این فروشگاه انواع لوازم نوشتاری، کیف و جامدادی، اقلام اداری، ابزار مربوط به نقاشی و لوازم موردنیاز رشته‌های هنر و معماری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است؛ بنابراین اگر به‌دنبال ابزار یا محصولی خاص هستید، سری به این بخش بزنید.

آثار صوتی و تصویری

در بخش آثار صوتی و تصویری این فروشگاه فرهنگی انواع آلبوم‌های سنتی و به‌روز و محبوب عرضه می‌شود. همچنین فایل‌های صوتی و تصویری مربوط به سینما، تئاتر، آموزش زبان و کتاب‌های گویا در قالب لوح فشرده به فروش می‌رسند.

بازی‌ های فکری

بازی‌ های فکری پردیس کتاب

بخشی از طبقه دوم پردیس کتاب مشهد به انواع وسایل بازی برای کودکان و بزرگ‌سالان اختصاص یافته است. در این قسمت بازی‌های آموزشی و فکری برای سنین مختلف مانند لگو، پازل، محصولات رنگ‌آمیزی، بازی گروهی و رومیزی پیدا می‌شود.

گالری

اگر می‌خواهید کادویی فانتزی برای عزیزان خود یا لوازم تزئینی برای منزلتان تهیه کنید، در بخش گالری فروشگاه محصولات جذابی در انتظارتان است. در این قسمت انواع ماگ، مجسمه، عروسک‌های فانتزی، ساک دستی سنتی، تابلو هنری و شمع به چشم می‌خورد.

آشنایی با هتل کیانا مشهد و ویژگی های آن
ادامه مطلب

همچنین برای بسته‌بندی محصولات نیز می‌توانید انواع جعبه کادو در اندازه‌های ریزودرشت را از این بخش تهیه کنید. تقویم و سالنامه و صدها آثار فانتزی دیگر نیز در گالری پردیس کتاب وجود دارد که حسابی توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

کافه

در پردیس کتاب مرکزی مشهد فضای کوچکی به کافه تعلق گرفته است که در آن می‌توانید خود را مهمان یک نوشیدنی و کیک کنید. اگر حین بازدید از مجموعه گرسنگی یا تشنگی بر شما غالب شد، این کافه به فریادتان خواهد رسید.

تراس

در شعبه مرکزی باغ کتاب مشهد تراس جمع‌وجور و زیبایی پشت ساختمان وجود دارد که چند نیمکت کوچک در آن قرار گرفته است. این فضای روباز، مکانی عالی برای نوشیدن چای و قهوه و مطالعه چند صفحه کتاب است.

جلسات نقد و بررسی کتاب در پردیس مشهد

جلسات نقد و بررسی کتاب در پردیس مشهد

پردیس کتاب مشهد علاوه‌بر فعالیت در بخش فروش محصولات فرهنگی، مکانی برای برگزاری جلسات و دورهمی‌های جذاب برای فرهیختگان است. این مجموعه از آغاز فعالیت خود جمعه‌های آخر هر ماه میزبان افرادی است که با هدف نقد و بررسی کتاب گرد هم می‌آیند.

اگرچه در این دورهمی‌ها عموم مردم اجازه شرکت دارند، اما این جلسات معمولاً توسط افراد مشتاق و علاقه‌مند به کتاب دنبال می‌شود. در این جلسات افرادی که به‌شکل حرفه‌ای کتاب‌های تازه‌تألیف را دنبال می‌کنند به نقد و بررسی آثار می‌پردازند.

برای اطلاع از زمان برگزاری این جلسات می‌توانید به صفحه اینستاگرام پردیس کتاب مشهد مراجعه کنید. برخی از این جلسات به‌صورت لایو از صفحه اختصاصی باغ کتاب پخش می‌شود که می‌توانید از هر نقطه ایران آن را پیگیری کنید.

علاوه‌بر جمعه‌های هیجان‌انگیز پردیس کتاب، در دوشنبه‌های اول یا دوم هر ماه نیز جلساتی در این مجموعه برگزار می‌شود. این جلسات با هدف «مروری بر ادبیات جهان» تشکیل می‌شود که طرف‌داران بسیاری دارد.

خرید غیرحضوری از پردیس کتاب مشهد

سر در ورودی پردیس کتاب مشهد

یکی از امکاناتی که پردیس کتاب مشهد برای مخاطبان خود در نظر گرفته است، فروش آنلاین کتاب از سایت پردیس کتاب است؛ بنابراین اگر وقت مراجعه حضوری به فروشگاه را ندارید یا به هر دلیلی خرید حضوری برایتان میسر نیست، نگران نباشید.

شما می‌توانید انواع محصولات فرهنگی، نوشت‌افزار و کتاب‌ها را در وب‌سایت پردیس کتاب مشهد مشاهده کنید و خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید. سفارش شما پس از زمان مشخصی از طریق پست به نشانی موردنظرتان ارسال می‌شود.

ساعت بازدید از پردیس کتاب مشهد

pardis ketab mashhad 6

اگر قصد دارید حضوری به فروشگاه کتاب مشهد بروید، فراموش نکنید در ساعات زیر به مجموعه مراجعه کنید.

  • ساعت کاری شعبه مرکزی: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 21، جمعه‌ها 17 تا 22.
  • ساعت کاری شعبه دوم: شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 10 تا 22، جمعه‌ها 17 تا 22.

جاذبه‌های دیدنی اطراف پردیس کتاب مشهد

در نزدیکی باغ کتاب پردیس چند جاذبه گردشگری وجود دارد که می‌توانید پس از خرید در فروشگاه به آنجا بروید. در ادامه برخی از این جاهای دیدنی را برایتان آورده‌ایم.

خانه ملک مشهد

خانه ملک مشهد

خانه ملک یکی از جاهای دیدنی مشهد است که در دوره قاجار بنا شده است. این خانه در گذشته به فرد ثروتمندی به نام حاج حسین ملک تعلق داشت که املاک خود را صرف امور خیریه کرد.

حسین ملک نیکوکار سرشناس مشهدی در سال 1351 از دنیا رفت و در حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به خاک سپرده شد. خانه او در سال 1397 بازسازی و مرمت شد و در اختیار میراث فرهنگی استان خراسان رضوی قرار گرفت.

این خانه معماری بی‌نظیری دارد که طی خاک‌برداری یک حمام بزرگ زیر بنا کشف شده است. خانه ملک بخش‌های مختلفی دارد که المان‌های طراحی و ساخت آن نشانی از معماری ایرانی‌اسلامی دارد.

پنجره‌های چوبی، آجرکاری‌های دیدنی و ظریف، نمای بیرونی و حوضی بزرگ در محوطه که به زیبایی طراحی و تزئین شده‌اند، از جذابیت‌های خانه ملک است. طراحی چشم‌گیر سقف، منبت‌کاری و گچ‌بری‌های هنرمندانه، زیبایی این خانه را مضاعف کرده است.

در اتاق‌های طبقه بالای خانه ملک ویترین‌هایی می‌بینید که با اشیای قدیمی خانه پر شده‌اند. همچنین آثار برخی هنرمندان نیز در این ویترین‌ها قرار گرفته است. محصولات سفال‌گری، قلم‌زنی، میناکاری، فیروزه‌کوبی، فرش و گلیم و… بخشی از این آثار است.

  • آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی، ضلع شمالی میدان 10 دی.
  • فاصله با پردیس کتاب مشهد: 5/2 کیلومتر.

کوهسنگی مشهد

کوهسنگی مشهد

کوهسنگی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد است که در نزدیکی پردیس مرکزی کتاب قرار دارد. این پارک مسیری پلکانی دارد که شما را به ارتفاعات شهر می‌رساند.

در این بوستان تفریحی امکانات مناسبی مانند رستوران، مسیر دوچرخه‌سواری، مجموعه کودک و آینده، نمازخانه، آمفی‌تئاتر و سرویس بهداشتی وجود دارد. همچنین موزه بزرگ خراسان نیز در کوهسنگی واقع شده است که آثار بی‌نظیری در آن دیده می‌شود.

  • آدرس: مشهد، خیابان بزرگ‌راه کلانتری، ضلع جنوبی میدان جمهوری.
  • فاصله با پردیس کتاب مشهد: 5 کیلومتر.

بوستان و آبشار کوهشار مشهد

آبشار کوهشار مشهد

از دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد، مجموعه تفریحی کوهشار در دامنه کوه‌های جنوبی مشهد است. پارک کوهشار مشهد تلفیقی از دو کلمه کوه و آبشار است که بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور را در خود جای داده است. این آبشار به کمک پمپ و گردش آب جاری می‌شود.

راهنمای سفر نوروزی به مشهد
ادامه مطلب

کوهشار فضایی دلنشین برای تفریح دارد که روزی زیبا در کنار خانواده یا دوستانتان برای شما رقم خواهد زد. فضای سبز جذاب با گل و گیاهان رنگارنگ و تماشایی، جوی آب جاری در محوطه و دریاچه سمت راست بوستان از بخش‌های دیدنی این بوستان است.

  • آدرس: بزرگ‌راه کلانتری، بلوار نماز، بین بلوار کوشش و شهدای ارتش.
  • فاصله با پردیس کتاب مشهد: 6 کیلومتر.

مراکز خرید نزدیک پردیس کتاب مشهد

اگر سری به باغ کتاب زدید و پس از آن قصد خرید و بازارگردی کردید، چند مرکز خرید و مجتمع تجاری در اطراف این مجموعه فروشگاهی فرهنگی قرار دارد. با ما باشید تا این مراکز خرید را به شما معرفی کنیم.

مجتمع تجاری زیست خاور

pardis ketab mashhad 19

زیست خاور یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید مشهد است که 19 طبقه دارد. از میان این طبقات متعدد، 4 طبقه از آن با حدود 700 واحد فروشگاهی مربوط به بخش تجاری است و 11 طبقه به واحدهای اداری اختصاص دارد.

این مجموعه دارای 4 طبقه پارکینگ اختصاصی است که خیالتان را بابت جای پارک راحت می‌کند. در زیست خاور انواع محصولات مانند پوشاک، لوازم منزل، اسباب‌بازی، ساعت، کیف‌وکفش و هرچه نیاز دارید، پیدا می‌شود.

در این مجتمع یک لابی بزرگ نیز برای استراحت در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است که پس از بازارگردی می‌توانید دقایقی در آن خستگی در کنید. کافی‌شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی، شعبه بانک، آسانسور و پله‌برقی از سایر امکانات این مجتمع است.

  • آدرس: مشهد، میدان شریعتی، خیابان کوهسنگی، حدفاصل کوهسنگی 2 و 4.
  • فاصله تا پردیس کتاب مشهد: 5/1 کیلومتر.

برج تجاری آلتون

برج تجاری آلتون

برج آلتون مجتمعی تجاری و اداری است که از مهم‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌آید. این برج 25طبقه در بلوار دانشگاه قرار گرفته است که مکانی مناسب برای خرید پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع کیف و کفش است.

برج آلتون با ارتفاع 75 متر یکی از مرتفع‌ترین برج‌های مشهد است که خرید و سرگرمی در آن بسیار لذت‌بخش است. در این برج هرچه بخواهید را پیدا می‌کنید و دست‌خالی از آن بیرون نمی‌آیید.

آلتون مرکز خریدی مدرن و لاکچری در دل مشهد است که در آن محصولاتی با برندهای معتبر داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. توجه داشته باشید که قیمت محصولات در این برج لوکس کمی گران است و نباید توقع اجناس ارزان‌قیمت را در آن داشته باشید.

آلتون بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی کشور را در خود دارد و فضای کافی برای پارک خودرو را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. اگر به این مرکز خرید رفتید، از ماهیچه رستوران پسران کریم در این مجتمع غافل نشوید.

  • آدرس: مشهد، بلوار دانشگاه، حدفاصل دانشگاه 22 و 23.
  • فاصله با پردیس کتاب مشهد: حدود 800 متر.

هتل‌های نزدیک به پردیس کتاب مشهد

اگر قصد اقامت در هتل های مشهد را دارید و می‌خواهید در اطراف پردیس کتاب جایی را رزرو کنید، چندین گزینه پیش رویتان است. در ادامه برخی از این هتل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل شیراز مشهد

هتل شیراز مشهد

هتل شیراز مشهد، هتلی 3ستاره در بخش مرکزی مشهد است. این هتل 4طبقه فعالیت خود را در سال 1377 آغاز کرده است و 77 واحد برای پذیرایی از مهمانان دارد.

هتل شیراز در بخش مرکزی مشهد واقع شده است که با حرم 2 کیلومتر فاصله دارد. این هتل دسترسی خوبی به جاهای دیدنی مشهد دارد و در فاصله یک کیلومتری پردیس کتاب جا خوش کرده است.

  • آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، نبش دانشگاه 19.

هتل جم مشهد

هتل جم مشهد

هتل جم اقامتگاهی باسابقه و قدیمی در خیابان پاسداران است. این هتل در سال 1363 فعالیت خود را آغاز کرده است که 9 طبقه و 152 باب اتاق دارد. هتل جم مشهد در سال 1393 برای ارتقای خدمات هتل بازسازی شده است و امکانات مناسبی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. این هتل حدود 3 کیلومتر با باغ پردیس کتاب فاصله دارد و دسترسی آسانی به حرم و سایر اماکن گردشگری شهر دارد.

  • آدرس: مشهد، خیابان پاسداران، جنب سینما قدس.

هتل صدر مشهد

هتل صدر مشهد

یکی دیگر از هتل های مشهد که در یک کیلومتری پردیس کتاب قرار دارد، هتل صدر است. این هتل 3ستاره در سال 1357 افتتاح شده و در سال 1392 مورد بازسازی قرار گرفته است.

هتل صدر مشهد ساختمانی 5طبقه با 70 باب اتاق است که فاز دوم آن در سال 1388 راه‌اندازی شده است. در اطراف این هتل چندین و چند جاذبه گردشگری و مراکز تفریحی قرار دارد که می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بازدید کنید.

  • آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، بین خیابان 17 و 19.

سخن آخر

در این مقاله از ایران هتل ما به معرفی پردیس کتاب مشهد پرداختیم و گشتی در گوشه‌وکنار آن زدیم. پردیس کتاب بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی و فروشگاه فرهنگی در مشهد است که محبوبیت زیادی میان کتاب‌دوستان دارد.

در این مجموعه علاوه‌بر کتاب انواع نوشت‌افزار، کالاهای فانتزی، محصولات کادویی و بازی‌های فکری نیز به فروش می‌رسد. آیا مسیر شما تابه‌حال به این کتاب‌فروشی افتاده است؟ نظر شما درباره این مجموعه فرهنگی چیست؟ در بخش نظرات از تجربیات خود در مورد باغ کتاب مشهد برایمان بگویید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر