لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> زیباترین مناطق ییلاقی گیلان
زیباترین مناطق ییلاقی گیلان

زیباترین مناطق ییلاقی گیلان

طبیعت متنوع و چشم اندازهای گسترده جنگل های بکر گیلان، ییلاقات بی نظیری را در مناطق کوهپایه ای این استان به نمایش گذاشته است. مسیر قابل دسترس و همجواری گیلان با ساحل آرام دریای خزر نیز از دیگر ویژگی هایی است که آن را به یکی از پر مخاطب ترین استان های گردشگری کشور تبدیل نموده است. هر ساله گردشگران بسیاری به جهت دور ماندن از گرمای طاقت فرسای تابستان به مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی گیلان مسافرت می کنند. کوه ها و مناطق بکر کوهستانی این استان یکی از مناسب ترین مقاصد گردشگری کشور در فصول گرم سال به شمار می آیند. زیباترین مناطق ییلاقی گیلان که در غرب، شرق و جنوب آن واقع شده اند از طبیعتی کم نظیر برخوردار هستند؛ به طوری که هم نشینی کوه و دریا مناطق رویایی بی مثالی را به نمایش گذاشته است. با سفر به گیلان و رزرو هتل های رشت و یا رزرو اقامتگاه های بوم گردی گیلان و حرکت به سمت مناطق کوهپایه ای البرز از هوای دلپذیر ییلاقات استان بهره مند شوید و سفری خاص را با آب و هوایی مطبوع ، همراه با مناظر زیبا تجربه نمائید.

منطقه ییلاقی دیلمان

منطقه ییلاقی دیلمان که در شرق استان گیلان واقع شده و به جهت خنکی هوا در فصول گرم سال و نیز منظره کم نظیرش یکی از ییلاقات پرطرفدار استان محسوب می شود. نام دیلمان اشاره به مکانی مرتفع و بلند و نیز جایی که دام در آن نگهداری می شود، دارد. شاید وجه تسمیه این مکان اشاره به سرزمینی بلند دارد که در آن دامداری صورت می گیرد. برای دسترسی به منطقه خوش آب و هوای دیلمان می توانید از جاده رشت به شهرستان سیاهکل وارد شده و پس از عبور از آن وارد منطقه ییلاقی دیلمان شوید. در واقع دیلمان در مسیر 42 کیلومتری رشت به لاهیجان واقع شده است. این منطقه در ارتفاعی حدود 2500 متری از سطح دریا قرار دارد و طبیعت بکر آن در کنار خانه های ویلایی و چوبی چشم انداز منحصر به فردی را به نمایش می گذارد. مناظر سرسبز این ییلاق که نمایشگر چرای آزادانه اسب ها و دام ها می باشد، جلوه ای رویایی به آن بخشیده است. عرضه مواد لبنی و نیز وجود رستوران ها و کباب سراهای متعدد در این منطقه که محلی جهت سرو غذاهای محلی و سنتی به شمار می آیند، از دیگر ویژگی هایی است که حتی بومیان منطقه را نیز به سوی خود فرا می خواند. با رزرو اقامتگاه بوم گردی میکال سیاهکل از طبیعت بی نظیر ییلاق دیلمان با آب و هوایی مطبوع بهره مند شوید و سفری خاطره انگیز را تجربه نمائید.
سلانسر رودبار

منطقه ییلاقی سلانسر رودبار

منطقه ییلاقی سلانسر رودبار یکی از پرطرفدارترین و زیباترین مناطق ییلاقی گیلان به شمار می آید. این منطقه ییلاقی در بخش مرکزی شهرستان رودبار و در 12 کیلومتری شهر رستم آباد و در روستای سلانسر قرار دارد. ارتفاع این ییلاق از سطح دریا، حدود 1250 متر می باشد. ییلاق سلانسر با دشت گل های وحشی و آب و هوایی مطبوع که حتی در فصل تابستان نیز دارای مه گرفتگی زیبایی است ازجمله بهترین مناطق برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می شود. سفر به این ییلاق تجربه ای از جنس قدم نهادن بر فراز ابرها را برای بوم گردان و گردشگران به ارمغان می آورد. درختان تنومند ییلاق سلانسر در کنار علفزارهای زیبای آن، خنکای کم نظیری را در تابستان گرم هدیه می نماید. از دیگر علایق گردشگران در این منطقه یلاقی می توان به عرضه فرآورده های طبیعی لبنی اشاره نمود. با رزرو اقامتگاه بوم گردی خوش نشین رودبار می توان به آسانی از مناظر این منطقه دیدن نموده و سفری رویایی را تجربه کرد.
لوردکان لنگرود

منطقه ییلاقی بلوردکان لنگرود

بلوردکان روستایی کوهستانی – جنگلی است که دارای آب و هوایی خنک در فصل تابستان و چشم اندازهای طبیعی بسیار دل انگیزی است. در واقع منطقه بلوردکان از روستاهای لات لیل از توابع بخش اطاقور شهرستان لنگرود به شمار می آید. جاذبه های زیبای طبیعی این منطقه ازجمله دلایلی است که بر شمار گردشگران آن افزوده است. عرضه عسل طبیعی و انواع فرآورده های دامی و کشاورزی از دیگر امتیازات این منطقه محسوب می شود که نظر بسیاری از بوم گردان و گردشگران را به خود معطوف داشته است. با سفر به لنگرود و رزرو هتل ستاره دریا لنگرود از ییلاقات بی نظیر آن بازدید کرده و سفری هیجان انگیز را با خاطراتی رویایی تجربه کنید.
اولَسِبِلانگاه

ییلاق اولَسِبِلانگاه

ییلاق زیبای اولسبلانگاه در غرب استان گیلان واقع شده و در حدود 25 کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد. این منطقه که در ارتفاعی حدود 1800 متر از سطح دریا واقع گردیده، دارای مراتع زیبای پوشیده از گل های وحشی است که در کنار خانه های چوبی با سقف های رنگارنگ و عبور و مرور رویایی ابرهای آن بر زیبایی منطقه افزوده است. خنکای محیط این ییلاق در فصل تابستان، آن را به یکی از مناطق توریستی و پرطرفدار استان گیلان تبدیل نموده است. عرضه فرآورده های لبنی طبیعی و انواع نان های سنتی در کنار غذاهای محلی نیز از دیگر علایق گردشگران در بازدید و اقامت از این منطقه ییلاقی محسوب می شوند.
دشت النزه

منطقه ییلاقی دشت النزه

منطقه ییلاقی دشت النزه که دارای آب و هوایی بسیار خنک در فصل تابستان است، مهم ترین منطقه محور ییلاقی شاندرمن به شمار می آید. دسترسی به این منطقه ییلاقی از سمت غرب جاده شهرستان رشت و سپس ماسال و شاندرمن صورت می پذیرد. ییلاق النزه دشتی پهناور و سرسبز است که در مقابل آن بقعه امامزاده ابراهیم النزه واقع شده است. خانه های چوبی زیبای منطقه ییلاقی دشت النزه مختص تابستان بوده و همواره به گردشگران اختصاص داده می شود.
ییلاق خورگام

ییلاق خورگام

بخش خورگام در حدود 40 کیلومتری شهرستان رودبار زیتون قرار دارد. وجه تسمیه خورگام به معنای جای پای خورشید است و در واقع خورگام در زمره منطقه عمارلو شناخته می شود. طبیعت بسیار زیبا و بکر خورگام در ارتفاعی بالاتر از 2000 متر از سطح دریا واقع شده است. آب و هوای بسیار خنک و معتدل کوهستانی این منطقه ییلاقی و نیز ترکیب کشتزار، جنگل و چمنزار در آن خورگام را به یکی از زیباترین مناطق ییلاقی گیلان مبدل نموده است. با سفر به این ییلاق رویایی سفری دل انگیز را تجربه خواهید کرد.
خصیل دشت املش

ییلاق خصیل دشت املش

ییلاق خصیل دشت در املش که در شرق استان گیلان واقع شده، در فصول گرم سال دارای آب و هوایی خنک و معتدل است. روستای خصیل دشت که با نام خصیب دشت نیز شناخته می شود، از توابع بخش رانکوه ِ شهرستان املش به شمار می آید. واقع شدن در منطقه کوهستانی، دشت های سر سبزِ پوشیده شده از گل های وحشی، در کنار حضور دام در مراتع، زیبایی خاص و تصویری رویایی به این منطقه ییلاقی بخشیده و بدین جهت مورد توجه گردشگران و بوم گردان بسیاری است.
 اشکورات در رودسر

منطقه ییلاقی اشکورات رودسر

منطقه اشکورات رودسر یکی از مهمترین مناطق ییلاقی شرق گیلان است که به دهستان های اشکور سفلی، اشکور علیا، سیارستاق ییلاقی و نیز اشکور شوئیل تقسیم می شود. چشمه سارهای بی نظیر، وجود دریاچه های طبیعی و رودخانه های پر آب و زلال در کنار چشمه های آب معدنی و نیز غارهای متعدد آن ازجمله امتیازات این منطقه ییلاقی است که نظر بسیاری از گردشگران را به خود معطوف داشته است. پاکی و خنکای هوای منطقه ییلاقی اشکورات رودسر در کنار منابع زیر زمینی، باغات گردو و فندق، مزارع گندم و جو و همچنین عدس و لوبیا از دیگر ویژگی هایی است که بر شمار گردشگران منطقه افزوده است. از سایر امتیازات این منطقه ییلاقی می توان به وجود گیاهان دارویی نظیر گل گاو زبان، بنفشه، گل پر، کنگر، گون، گزنه و غیره اشاره نمود. سیب زمینی، پیاز و سیر نیز از فرآورده های کشاورزی منطقه محسوب می شوند.

منطقه ییلاقی هلودشت

ازجمله دیگر زیباترین مناطق ییلاقی گیلان می توان به منطقه هلودشت (هلی دشت) اشاره نمود. این منطقه ییلاقی که در دهستان لات لیل و شهرستان املش واقع شده است در حدود ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای منطقه هلودشت کوهستانی و مطلوب بوده و دارای پوشش جنگلی و مراتع سرسبزی است که چشم هر بیننده ای را به خود میخکوب می کند. اگر به این منطقه سفر کردید فراموش نکنید که از آبشار زیبا و منحصر به فرد هلودشت نیز دیدن نمایید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
جاذبه‌های گردشگری شهرستان آمل
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد از زاهدان
فرزاد از زاهدان
14 روز قبل

سهم ما از زندگی رمل کویر و دشت و کوه و گرماو باد و خاک و سهم شما باران و جنگل و درخت
پس جنگل و این طبیعت رو خراب نکنید چون امانت است

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر