لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی

ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی

هر یک از تفریحات مختلفی که در جهان وجود دارند حس های متفاوتی را به آدمی منتقل می کنند. از جمله ی این حس ها می توان به آرامش، شادابی و جالب تر از همه هیجان اشاره کرد. تفریحات هیجانی از آن دسته تفریحاتی است که طرفداران بسیاری دارد و موجب تخلیه ی انرژی جوانان می شود و روحیه ی آنها را تا مدت ها شاداب نگه می دارد. از جمله ی این تفریحات هیجانی می توان به سوار شدن بر یک ترن هوایی اشاره کرد. حال اگر این ترن سریع ترین ترن هوایی دنیا باشد لطف و صفای دیگری دارد. ترنی که در شهر ابوظبی از کشور امارات راه اندازی شده و سرعت حرکت آن به سرعت حرکت ماشین سریع فراری تشبیه می شود.

چنانچه عاشق سفرهای هیجانی و ماجراجویانه هستید و با شنیدن نام سریع ترین ترن هوایی دنیا وسوسه شده اید که به امارات سفر کنید، در هر نقطه از ایران که هستید می توانید ابتدا به تهران بروید و چند روزی را در پایتخت بمانید و از جاذبه های زیبای آن لذت فراوان ببرید. از جمله جاذبه های تهران می توان به انواع موزه ها، انواع کاخ ها، انواع مراکز خرید و … اشاره کرد. برای اقامت در تهران نگران نباشید. سایت ایران هتل آنلاین شما را از سردرگمی در میان تعداد بسیار زیاد هتل های تهران نجات می دهد و این امکان را برایتان فراهم می کند که تنها با چند کلیک ساده هتل مورد نظر خود را بیابید و رزرو کنید. تنها کافی است وارد این سامانه ی رزرو آنلاین هتل شوید و نام تهران را در کادر مربوطه ی آن بنویسید. با کلیک بر دکمه ی جست و جو لیست تمام هتل های تهران را می بینید. با کلیک بر شماره های 1 به بعد در پایین صفحه می توانید سایر هتل ها را هم مشاهده بفرمایید. این وب سایت قابل اعتماد و قدرتمند امکان مرتب سازی بر حسب ویژگی های کلیدی مانند قیمت و تعداد ستاره های هتل را نیز برای شما فراهم می کند. از طرفی اطلاعات کامل و جامعی در مورد هر هتل در اختیارتان قرار می دهد تا هوشمندانه سفر کنید. شما با رزرو هتل از طریق ایران هتل آنلاین علاوه بر اینکه بابت محل اقامت در پایتخت آسوده خاطر می شوید می توانید از تخفیفات خوبی هم بهره مند گردید و سفری با صرف هزینه ای کمتر را تجربه کنید.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
معرفی کلی
شاید شنیده باشید که فراری انزور سریع ‌ترین ماشین فِراری‌ است. اما قطعا کسی که این مطلب را بیان می کند منظورش سریع ترین ماشین در بین ماشین‌ های جاده ی انزور است چون سرعت حرکت ترن فرمولا روسا (Formula Rossa) هیچ دست کمی از ماشین فراری ندارد و همه بر این موضوع واقف اند. فراری ماشینی است که سوار شدن بر آن شاید آرزوی خیلی ها باشد مخصوصا کسانی که عاشق سرعت اند. همین افراد اگر تجربه ی سوار شدن بر ترن هوایی فرمولا روسا را کسب کنند دیگر آرزوی سوار شدن بر ماشین فراری و حرکت سریع از طریق آن را ندارند چون این ترن به اندازه ی کافی سریع حرکت می کند. فرمولا روسا با شتابی فوق العاده زیاد و سرعتی سرسام آور به راحتی می تواند آرزوی سوار شدن بر ماشین فراری را محقق گرداند و لحظاتی را برای سوارشدگان رقم بزند که هیجان آن چندین برابر سوار شدن بر ماشین فراری باشد.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
حس هیجانی که فرمولا روسا به سوارشدگان منقل می کند بی نظیر و دیوانه کننده است. حسی که مانند آن در هیچ اتفاق دیگری رخ نمی دهد. فرمولا روسا سریع ترین ترن هوایی دنیاست که از ماشین‌های فرمول یک فراری نیز سریع تر می رود و هیجانی به مراتب بیشتر را برای سرنشینان خود به ارمغان می آورد.
برای کسب این تجربه ی هیجان انگیز بایستی راهی کشور امارات شوید و به شهر دیدنی ابوظبی بروید و از آن جا سراغ شهربازی فراری ورد را بگیرید. لازم به ذکر است که این شهربازی یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین شهربازی های دنیا است که می تواند اوقات خوش و شادی را برای بازدیدکنندگان و مسافران به ارمغان بیاورد. تنها با رفتن به این شهربازی و حضور یافتن در میان بازی های هیجان انگیز و جالب آن می توانید حس و حالی را که در این مطلب توصیف می شود درک کنید. پس پیشنهاد می شود چنانچه اهل شور و ذوق و هیجان هستید سفر به شهر ابوظبی را در برنامه ی زندگی خود بگنجانید و یک روز کامل را در شهربازی فراری ورد بگذرانید. با این حال چنانچه می خواهید در مورد مهم ترین جزء این شهربازی یعنی ترن هوایی فرمولا روسا بیشتر بدانید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
فرمولا روسا سریع ترین ترن هوایی دنیا
فرمولا روسا یک ترن هوایی است که هیجان سوار شدن بر ان قابل مقایسه با هیچ تفریح و بازی دیگری نیست. در واقع تجربه ی سواری بر فرمولا روسا درست شبیه سوار شدن بر یک ماشین فِراری است با این تفاوت که در فرمولا به جای یک ماشین سواری بر یک ترن هوایی قرار دارید و قطعا لحظات لذت بخش تری را پشت سر می گذارید.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
این ترن زیبا و جالب و شورانگیز در پارک فراری ورد (Ferrari World) در شهر ابوظبی، پایتخت کشور امارات قرار دارد و هیجان انگیزترین بازی پارک فِراری ورد می باشد. در این پارک می توانید افرادی را که طرفدار واقعی هیجان و یا حتی ترس و وحشت هستند را یکجا ملاقات کنید. واقعا شنیدن هرگز مانند دیدن نمی شود. در مورد این تفریح هیجانی هم تا خود به ابوظبی نروید و سوار شدن بر این ترن سریع را امتحان نکنید حس و حال آن را درک نخواهید کرد. سرعت این ترن به قدری زیاد است که در حین حرکت احساس می کنید اجزای صورتتان جا به جا می شود. اگر دستتان را بلند کنید انگار که باد می خواهد آن را با خود ببرد. شاید با این توضیحات تصور میزان سرعت و هیجان سواری بر این ترن برایتان راحت تر باشد.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
لذت سواری بر ترن فرمولا روسا
به محض سوار شدن بر ترن فرمولا باید خود را آماده ی فریاد کشیدن کنید چون این عملی است که ناخودآگاه و بی اختیار از شما سر می زند. با همین فریاد کشیدن هاست که بعد از پیاده شدن از ترن احساس می کنید تمام انرژی های منفی و نهفته در اعماق وجودتان تخلیه شده و همگی از بین رفته و جای آن را انرزی مثبت و شادی گرفته است.
اجازه دهید از همان ابتدای ورود به پارک صحنه ها را توصیف کنیم. وارد پارک فراری ورد که می شوید، ریل فرمولا روسا نظرتان را جلب می کند. ریلی طولانی که مانند طنابی طویل در هم پیچیده و پیچ و خم هایی دارد که عبور از آنها باورکردنی نیست. کلا مسیر حرکت این ترن عجیب و غیر قابل باور است و ارتفاع آن در بیشترین حالت به حدود ۵۰ متر می رسد. ارتفاعی که بسیار زیاد و البته وهم برانگیز است. هر چند سرعت حرکت این ترن اجازه ی ایستادن در این ارتفاع را نمی دهد و تنها یک لحظه می توان در آن قرار گرفت.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
هنگامی که سوار یکی از صندلی های کابین ترن فرمولا روسا می شوید، خیلی سریع از روی زمین بلند شده و به اوج آسمان ها می روید، مجددا به سمت پایین سقوط می کنید و دوباره بالا می روید. در مسیر کج می شوید و ترسی هیجانی وجودتان را می گیرد که مبادا از آن ارتفاع پایین بیفتید اما قبل از اینکه بخواهید کاملا بترسید باز به سمت دیگر چرخانده می شوید و حرکت خود را در جهتی دیگر ادامه می دهید. البته هیچ جای ترس و نگرانی نیست چون تمهیدات لازم جهت ایمنی در مسیر حرکت تعبیه شده و تا کنون هیچ مشکلی برای گردشگرانی که بر این ترن سریع السیر سوار شده اند رخ نداده است. از طرفی به جز شما ۱۵ نفر دیگر هم سوار این ترن هستند و شما در این سفر چند دقیقه ای بی نظیر تنها نیستید.
فرض کنید سوار ترن شده اید، اکنون وقت آن رسیده کمربندتان را ببندید و عینک های مخصوصی را که در اختیارتان قرار داده می شود به چشم بزنید و نفستان را در سینه حبس کنید و به مدت تقریبا ۹۰ ثانیه با تمام وجود فریاد بکشید و انرژی خود را به بهترین شکل ممکن بدون اینکه کسی از شما ایراد بگیرد یا بخواهد ساکت باشید تخلیه کنید و در اوج شور و هیجان از تفریحتان لذت ببرید. بعد از این 90 ثانیه همه چیز تمام می شود و به عنوان انسانی شاد و سرخوش با افتخار از ترن پیاده می شوید. افتخار از این جهت که جزء انسان های شجاع هستید و از چنین ورزش های وحشتناکی هیچ ترسی ندارید.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
باز به لحظه ی شروع حرکت باز می گردیم. در شروع همه چیز خیلی آرام و عادی به نظر می رسد. درست زمانی که وزش بادی ملایم صورتتان را نوازش می کند یکدفعه ترن اوج می گیرد و سرعتش به حد اعلای خود می رسد. تنها در عرض ۲ ثانیه سرعتتان به ۱۰۰ و تنها اندکی بعد به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد؛ این افزایش سرعت سرسام آور در کمتر از 5 ثانیه رخ می دهد. در اینجاست که باد دیگر ملایم نمی وزد و با سرعتی معادل سرعت حرکت ترن وزش می گیرد. اکنون زمانی است که صدای فریادتان بلند می شود، لذت این سواری تنها حدود ۱دقیقه و ۳۰ ثانیه طول می کشد و این 90 ثانیه هیجانی ترین 90 ثانیه عمرتان می شود.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
اطلاعات تکمیلی در مورد سوار شدن بر ترن هوایی فرمولا روسا
فرمولا روسا ترنی هوایی است که هدف از طراحی آن به نمایش گذاشتن جلوه ی زیبا و کیفیت ماشین ‌های فرمول یک فراری است. این ترن هوایی با توانی معادل ۲۰۸۰۰ اسب بخار و توسط یک سیستم هیدرولیک حرکت می کند. ترن فرمولا طوری طراحی و ساخته شده که سرنشینان کابین آن در بالا و پایین رفتن ها و چرخش های ریل ترن سر جایشان میخ‌ کوب می شوند و سقوط نمی کنند. جالب است بدانید فناوری ساخت ترن فرمولا روسا دقیقا همان فناوری است که برای پرتاب موشک‌ های یک ناو جنگی به کار گرفته می شود. طول مسیر این ترن هوایی ۲ کیلومتر است و کل این مسیر تنها در ۹۰ ثانیه طی می شود. ترن فرمولا روسا به محض اینکه شروع به حرکت می کند از یک قوس ۵۲ متری بالا می رود و تنها در عرض ۵ ثانیه، در اوج قوس به بالاترین حد سرعت خود یعنی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
رانندگان فرمول یک فراری، سوار بر ترن هوایی فرمولا روسا
سواری بر ترن فرمولا روسا تنها برای افراد عادی هیجان انگیز و جالب نیست بلکه رانندگان حرفه ‌ای ماشین فرمول یک فراری هم شیفته ی کسب تجربه ی سرعت فراری بر روی ریل های یک ترن هوایی در اوج آسمان هستند. از جمله ی این رانندگان می توان به فیلیپ ماسا و فرناندو آلونسو اشاره کرد که هر دو حتی قبل از افتتاح فرمولا روسا سواری بر آن را تجربه کردند و هر بار که هوس یک هیجان جالب تر از سوار شدن بر ماشین فراری به سرشان بزند این کار را مجددا تکرار می کنند و از سوار شدن بر ترن فرمولا روسا به شدت لذت می برند. از طرفی در سال ۲۰۱۴ آلونسو و کیمی رایکونن به شهر بازی فراری ورد رفتند و بر ترن فرمولا روسا سوار شدند تا لحظاتی فوق العاده هیجان انگیز را تجربه کنند.
ترن هوایی فرمولا روسا ابوظبی
مشخصات ترن هوایی فرمولا روسا به طور مفید و مختصر
ارتفاع صعود: ۵۲ متر
ارتفاع سقوط: 52 متر
طول مسیر: 2 کیلومتر
سرعت حرکت: ۲40 کیلومتر بر ساعت
مدت زمان سواری: ۹0 ثانیه
محدودیت قد افراد: ۱۴۰ تا ۱۹۰ سانتی متر
طراح ترن: شریف باچیت
شرکت سازنده: اینتامین سوئیسی
تعداد صندلی های کابین ترن: ۱۶ عدد
تاریخ افتتاح: ۴ نوامبر ۲۰۱۰
اطلاعات بازید
آدرس: کشور امارات، شهر ابوظبی، جزیره ی یاس، پارک فراری ورد
Address: Ferrari World, Yas Island, Abu Dhabi, United Arab Emirates
ساعت بازدید: ۱۱ صبح تا ۲۰ شب
هزینه ی بلیت: ۹۵ دلار (البته با این بلیت می توان در تمام طول ساعات بازدید به تمام قسمت ‌های پارک فراری ورد دسترسی نامحدود و یک روزه داشت)

فراری ورلد دبی، تجربه هیجان در رویایی سرخ رنگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر