لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ماجرای اختراع ناگهانی گوی های برفی
ماجرای اختراع ناگهانی گوی های برفی

ماجرای اختراع ناگهانی گوی های برفی

گوی های کوچک رویایی، نمادهای مورد علاقه شما را به تصویر می کشد که در آنها شهر فرنگی کوچک در زمستان دائمی اسرارآمیز گنجانده شده است و آنها را می توان در هر فروشگاه هدیه ای در سراسر دنیا پیدا کرد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید. آنها کاملا بصورت اتفاقی توسط مخترع اتریشی در سال 1900 خلق شدند. داستان کامل اختراع آن بدین شرح است:
لحظاتی با لامپ روشنایی
در سال 1900، اندکی پس از اختراع لامپ روشنایی، یک مکانیک ابزار جراحی در اتریش به نام اروین پرزی در حال یافتن راهی برای بهبود روشنایی لامپ بود.اروین پرزی با الهام گرفتن از کفاشان آن زمان که برای روشنایی بیشتر گوهای شیشه ای پر از آب را در روبروی شمع قرار می دادند در نظر داشت که این روش را با لامپ به جای شمع پیاده کند.
اروین پرزی در خلال آزمایشات خود پودر سمولینا را در یک گوی شیشه ای گیتی نما ریخت و به این مسئله پی برد که این کار باعث گونه ای از تاثیر جوی درگوی می شود که شبیه به ریزش برف بود. با پی بردن به پتانسیل های این اختراع اتفاقی، او ایده ی اصلی خود را رها کرد و به جای آن منظره ای از یک کلیسا در شهرفرنگی بسیار کوچک در داخل گوی درست کرد.
جهانی شدن

پنج سال پس از اختراع گوی برفی توسط پرزی، تولید انبوه آن در شهر وینای اتریش آغاز شد. طولی نکشید که گوی برفی جزئی اصلی از تزینات جشن کریسمس شد و از آن پس محبوبیت آن کاهش پیدا نکرد. خانواده پرزی هنوز ریاست شرکت تولیدی گوی را بر عهده دارند که در آن آقای پرزی سوم گرداننده فعلی امور است. آنها هر ساله 200 هزار گوی برفی تولید می کنند.
بیشتر بخوانید:

موزه گوی برفی
گوی برفی
امروزه موزه ی گوی برفی در وین به یک جاذبه توریستی پرطرفدار تبدیل شده است که نمایشی نوستالژیک از گوی ها ایجاد کرده است. راهنماهای تورها در این موزه داستان کامل این اختراع را نقل می کنند. همچنین صدها گو ( حدودا با 350 طرح مختلف) در این فروشگاه هدیه به چشم می خورد که از جمله آنها نماهای مختلف شهر وین است؛ از کلیسای استیفندزدم گرفته تا شهربازی نمادین وینر رایسنراد در شهر وین.

رزرو لحظه اولی در مقایسه با رزرو لحظه آخری
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر