لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 22 مكان گردشگری فوق العاده در استانبول
22 مكان گردشگری فوق العاده در استانبول

22 مكان گردشگری فوق العاده در استانبول

استانبول با قرارگیری در محل تلاقی رود بُسفر و دریای اژه، تا به امروز یكی از پراهمیت ترین شهرهای گردشگری جهان بوده است. با سفری به استانبول كه شهری مملو از فرهنگ، سنت ها و تاریخی عمیق و غنی می باشد، از طریق خیابان های پیچ در پیچ سنگفرش شده به زمان های گذشته قدم گذاشته و از نزدیك برخی از قابل توجه ترین دیدنی های شهر را بر سر راهتان ببینید. چه به دنبال قدم گذاشتن در زمان های گذشته باشید، چه به دنبال یادگیری در مورد سنت های كنونی باشید، از غذاهای خوشمزه میل كنید، یا در برخی از مدرن ترین مراكز خرید یا بازارهای قدیمی خرید كنید، استانبول این اطمینان را به شما می دهد كه پاسخگوی تمامی ذائقه ها و نیازمندی ها باشد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
در صورتیكه ترجیح می دهید بخش مدرن استانبول را ببینید یا مایل به تماشای گذشته های تاریخی این شهر هستید، موقع تصمیم گیری و برنامه ریزی سفرتان، قطعاً از انتخاب های بسیاری برخوردار خواهید بود. در حالیكه بسیاری از مناظر را حتماً می بایست دید، گنجینه های پنهانی بسیاری وجود دارند كه اغلب، گردشگران كمی به آنها سر می زنند. اگر به دنبال لذت بردن از مناظر مشهور شهر هستید و سپس می خواهید به جاهایی خلوت تر رفته و برخی از تماشایی ترین چشم اندازهای شهر را تماشا كرده و بهترین غذاها را میل كنید، این 22 مكان فوق العاده را از دست ندهید.

1. شگفتی در ایاصوفیه

ایاصوفیه از زمان تبدیل شدن یك قصر یونانی ارتودوكس به مسجد، به موزه تبدیل شده است. ایاصوفیه كه در سال 537 بعد از میلاد ساخته شد، در اصل به عنوان یك كلیسای جامع یونانی ارتودوكس ماموریت داشت. زمانیكه شهر قسطنطنیه به تسخیر عثمانی ها درآمد، ایاصوفیه تبدیل به یك مسجد گردید.
ایاصوفیه با منظره زیبایی كه دارد، بسیار دیدنی و شگفت انگیر بوده و از تاریخچه غنی برخوردار است كه تبدیل آن به موزه یك ضرورت بوده است. ایاصوفیه با طراحی داخلی خیره كننده و استفاده از لوسترها، موزائیك ها وكاشی های قدیمی و جزئیات پیچیده دیگر در طراحی آن، مكانیست كه حتماً بایستی آن را ببینید. با قرارگیری در دهكده قدیمی استانبول در جنوب رودخانه شاخ طلایی، دسترسی به ناحیه سلطان احمد تنها با پیاده روی و یا بوسیله تراموا، اتوبوس یا كشتی به آسانی امكانپذیر است.

2. از طریق آب انبار قصر سلطنتی در زیرزمین پیاده روی كنید
دیدنی های استانبول
در امتداد مسجد مشهور ایاصوفیه، یك ساختمان سیمانی باریك با راه پله ای سنگی به سمت زیرزمین وجود دارد. بسیاری از گردشگران علامت های مربوط به آب انبار قصر سلطنتی را نمی بینند، علامتی كه به زبان تركی به صورت “یره باتان سارنیجی” خطاب می شود. این مكان خاص بزرگترین آب انبار در بین صدها مورد مشابه آن است كه در زیرزمین های شهر استانبول قرار دارند.
بیشتر بخوانید:
دیدنی های استانبول دیدنی های استانبول

با گذشتن از امتداد مسیری كه از صدها ستون مرمری تشكیل شده، خواهید دید كه چرا به این مكان آمده اید. در انتهای محل پیاده روی دو ستون مرمری عظیم قرار دارند كه تكیه بر دو مجسمه به شكل سر مِدوسا (شخصیتی اساطیری یونان) دارند. یكی از سرها به بغل قرار دارد، در حالیكه دیگری به منظور جلوگیری از نگاه مستقیم گردشگران به چشمان این سرها، به صورت وارونه قرار گرفته است. (در تاریخ اساطیری یونانی اعتقاد بر این بوده است كه مدوسا می‌توانست هر کسی را که به چشمانش خیره می‌شد، تبدیل به سنگ کند). به سادگی آب انبار قصر سلطنتی نگاه كنید و پیچیدگی این آب انبار را كه در قرن ششم ساخته شده تحسین نمایید.

3. در كنار مسجد سلطان احمدی توقفی داشته باشید
دیدنی های استانبول

مسجد سلطان احمد كه به “مسجد آبی” شهرت دارد، یك دیگر از نمادهای معماری استانبول است كه از شهرت بالایی برخوردار می باشد. این مسجد دقیقاً رو به روی ایاصوفیه بنا شده و به خاطر طراحی داخلی آن با موزائیك های خیره كننده آبی به درستی به این عنوان نام گذاری شده است.
این سازه با هزاران كاشی كوچك كه بر روی دیوارهای بلندش نصب شده است، حقیقتاً منظره ای زیبا برای جلب توجه شماست. این مكان هنوز هم برای نمازگزاران مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین متناسب با قوانین آنجا لباس خود را انتخاب كنید. با ورود به حیاطی زیبا، غرق در شگفتی مناظر آن می شوید. زمانی را در باغ ها و در كنار فواره های بزرگ آن صرف كنید، چرا كه مناظر آنجا بسیار دیدنی و مهیج هستند!

4. از بالای بلندی های كادیكوی، غروب آفتاب را تماشا كنید
دیدنی های استانبول

وقتی از قدم زدن در خیابان های پیچ در پیچ و سنگفرش شده شهر خسته شدید، در امتداد بخش آسیایی استانبول سوار كشتی شوید. در جنوبی ترین قسمت این بخش از شهر، ناحیه كادیكوی قرار دارد. كادیكوی مكانی باورنكردنی با كافه رستوران ها و اصطبل های فراوان است. مسیری ساحلی كه تماماً در امتداد رودخانه بسفر كه موازی با ساحل دریای اژه است، قرار دارد.
به ساحل بسفر بروید و بر روی صخره های عظیم بنشینید و نظاره گر غروب آفتاب در منطقه مشهور فاتح باشید، جایی كه مسجد ایاصوفیه، قصر توپكاپی و مسجد آبی در آن واقع شده اند، شما از زیبایی های غروب آفتاب در این منطقه، غمگین نمی شوید. بسیاری از مردم محلی و مهاجران نوشیدنی ها و لوازم بازی خود را به آنجا آورده و تا زمانیكه خورشید به طور كامل غروب می كند، در آنجا می نشینند.

5. در اسكله امینونوو، ماهیگیری كنید
دیدنی های استانبول

سفر به استانبول بدون خوردن “بالیك اِكمك” به معنی “نان ماهی”، كامل نخواهد بود، این غذا، ساندویچی لذیذ از نان تُردی است كه با ماهی های كوچكی كه صبح زود از آبهای رودخانه و دریاها صید شده اند، پر شده است.
هزاران نفر از مردم محلی و گردشگر به سوی قایق هایی كه روزانه از این ساندویچ های ماهی می فروشند، هجوم می آورند. وقتی از یكی از این قایق ها ساندویچ خریدید، به سمت یكی از میزهایی كه دورتا دورشان پر از چهارپایه است، بروید و همزمان با تماشای جمعیتی كه از آن محل عبور می كنند، از خوردن ساندویچ لذت ببرید.

6. به سمت قصر توپكاپی تغییر مسیر دهید
دیدنی های استانبول

قصر توپكاپی مسلماً یكی از دیدنی ترین نمادها در منطقه فاتح در دهكده قدیمی استانبول است. قصر توپكاپی، در كنار مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه، قسمت بزرگی از ساحل را در بر گرفته است. این قصر با داشتن اتاق های تالارگونه، باغ ها، حرمسراها، و غیره، زمین های بزرگی داشته و گردش در آنجا، یك روز مفرح را برای شما فراهم می آورد.
در این قصر كه برای سلاطین استانبول احداث شده بوده اند، می توانید سفری به گذشته داشته و ببینید كه زندگی مانند یك سلطان به مدت یك روز چگونه است. اطمینان حاصل كنید كه از حرمسرای معروف آنجا دیدن كرده اید و از داخل باغ ها چشم انداز شهر را نظاره گر بوده اید. تعداد زیادی از مصنوعات و نمایشگاه هانیز در آنجا وجود دارند، بنابراین چند ساعتی را برای گشت و گذار در زمین های بزرگ قصر در نظر داشته باشید.

7. از برج گالاتا بالا بروید
دیدنی های استانبول

برج گالاتا چیزی شبیه به یك افسانه است. با تك برج دایره ای شكلی كه بر فراز ساختمان های شهر قرار دارد، مكانی عالی برای دسترسی به چشم اندازی 360 درجه ای از شهر بوده و دارای بخشی برای صرف غذا و نوشیدنی است. این برج یك رستوران و یك بالكن بیرونی دارد كه می توانید در آن قدم بزنید و تمام نواحی قدیمی شهر را به همراه نواحی مدرن “مجیدیه كوی و لِوِنت” نظاره كنید.مقداری چای در بالای برج بنوشید و شلوغی شهر را از بالا مشاهده كنید.

8. در خیابان های تقسیم راه خود را گم می كنید
دیدنی های استانبول

تقسیم یكی از نمادهای شهر است. خیابان های تقسیم كه به خاطر زندگی شبانه و مراكز خرید عالی شهرت دارد، همیشه لبریز از زندگی است. به خیابان نمادینِ استقبال سفر كنید،‌ جائیكه در آن تراموای قدیمی قرمز رنگی از یك سمت خیابان به سمت دیگر آن تردد می كند. تا زمانیكه قلبتان راضی می شود، یك شب را در یكی از چندین باشگاه و كافه واقع در خیابان اصلی و كوچه های آن بگذرانید. تعداد زیادی كافه و باشگاه وجود دارند، بنابراین از افراد محلی بهترین ها را برای انتخاب و رفتن جویا شوید!

9. با قایق به سمت برج مایدن بروید
دیدنی های استانبول

برج مایدن اندكی آن طرف تر از رودخانه بسفر، در خارج از ساحل منطقه اسكودار قرار دارد. این برج كه به وسیله قایق در زمانی بسیار كوتاه قابل دسترسی است، چشم اندازی منحصربفرد از شهر را به همراه برخی از بهترین خوراكی ها برای صبحانه، نهار و شام در شهر ارائه می كند. با قایقی كوچك به اینجا بیایید و صبحی را با خوردن معروف ترین صبحانه های تركیه بگذرانید. این صبحانه ها شامل انواع پنیر، عسل، نان،‌ تخم مرغ، املت، گوجه فرنگی، خیار و خیلی چیزهای دیگه هستند!

10. كمی فلفل بخرید
دیدنی های استانبول

در نزدیك اسكله امینونوو، بازار فلفل فروشی قرار دارد. همانطور كه از نام آن مشخص است، بازار فلفل غرفه های كوچكی دارد كه در آنها هرنوع فلفلی كه تصور كنید و نیز برگ های چای در تمامی اسانس ها، میوه ها، سبزیجات و حتی كیف های طراحان به فروش می رسد. به یكی از غرفه ها سربزنید و مقداری فلفل به عنوان یادگاری فوق العاده ای از سفرتان به دهكده قدیمی استانبول بخرید.

11. به بالای جاملیكا بروید
دیدنی های استانبول

جاملیكا كه در بخش آسیایی استانبول در منطقه اوسكودار واقع شده است،‌ تپه ای است بزرگ كه چشم اندازی عالی بر فراز رودخانه بسفر و به سمت بخش اروپایی استانبول دارد. با داشتن چشم اندازهایی به سمت دهكده قدیمی و بخش های جدیدتر گالاتا، بشیكتاش و اورتاكوی، مناطق فوق العاده ای برای تماشا كردن از این نقطه فوق العاده از شهر وجود دارد. می توان با اتوبوسی به نزدیكی تپه رفته و یا اگر احساس می كنید كه از انرژی كافی برخوردارید،‌ می توانید از طریق خیابان هایی كه در پایین آن وجود دارد، پیاده به بالای این تپه صعود كنید.

12. ذائقه خود را در كاراكوی گول اوغلو امتحان كنید
دیدنی های استانبول

اگرچه كشور تركیه به خاطر دسرهای شیرینی كه دارد، مانند باقلوا و لوكوم، شهرت دارد، اما مكان های متعددی برای خوردن چیزهای لذت بخش شیرین در سراسر شهر وجود دارد. با این حال، حقیقتاً هیچ كجا قابل مقایسه با كاراكوی گول اوغلو نیست؛ رستورانی نمادین در استانبول كه انواع باقلوا و دسر ارائه می دهد و در نزدیكی اسكله كاراكوی قرار دارد. این رستوران با داشتن انواع باقلواها با اسانس های گوناگون شامل نوع اصلی، پسته ای و شكلاتی، پاسخگوی ذائقه تمام افراد است. دسر خود را با قهوه یا چای میل كنید و لذت ببرید!

13. در كوچه پس كوچه های بازار بزرگ این شهر گردش كنید
دیدنی های استانبول

بازار بزرگ شهر در فاصله ای 5 دقیقه ای با قطار از منطقه سلطان احمد قرار دارد. این بازار با داشتن بیش از 4000 مغازه و غرفه كوچك، مكانی است كه حتماً بایستی دید. با وجود كوچه های باریك و سقف های بلند زیبا متشكل از تعداد زیادی كاشی، حیرت زده شدن در این بازار قدیمی چیز عجیبی نیست. از مردم محلی این بازار خرید كنید تا بهترین قیمت ها را در ارتباط با لباس، جواهرات، خوراكی ها، طلا و خیلی چیزهای دیگر از آن خود كنید! رنگ هایی كه در بازار بزرگ استانبول بكار گرفته شده اند، شما را هیجان زده كرده و وادارتان می كند تا همه لوازم و كالاها را بخرید!

14. در امتداد پل گالاتا حركت كنید
دیدنی های استانبول

پل گالاتا كه در كنار قایق های ماهیگیری امینونوو قرار دارد، پل فلزی قدیمی است كه بر روی رودخانه شاخ طلایی در نزدیكی محل تلاقی رودخانه بسفر احداث شده است. پل گالاتا به خاطر صدها ماهیگیری كه روزانه در حال صید ماهی هستند، مكانی عالی برای دیدن است. با مقدار هیجان زیادی كه بر روی پل وجود دارد، همیشه كسی یا چیزی هست كه توقف كرده و منظره را تماشا نماید. زیر پل،‌ تعداد زیادی رستوران ماهی وجود دارند كه ماهی های صید شده را در كنار معروف ترین نوشیدنی های كشور سِرو می نمایند.

15. رنگ های زیبا را در بالات تماشا كنید
دیدنی های استانبول

منطقه بالات در فاصله ای حدوداً یك كیلومتری از رودخانه شاخه طلایی در ناحیه ای تقریباً خلوت تر از گردشگر، قرار دارد. بالات در میان افراد محلی به دلیل داشتنخانه ها، مغازه ها و رستوران های خوش شكل و خوش رنگ مشهور است. خیابان های بالات لبریز از سرزندگی و نشاط بوده و از نظرزیبایی غیرقابل باور است.اگر به دنبال جائی متفاوت تر هستید، به این منطقه بروید. چون گردشگران كمی از این منطقه بازدید می كنند، رستوران های قابل اعتماد زیادی در محدوده این منطقه وجود دارند، بنابراین انتظار روبه رو شدن با قیمت های پایین و مردم خونگرم و مهربان را داشته باشید.

16. در بخش مدرن تر از استانبول، به زمان حال بازگردید
دیدنی های استانبول

استانبول مدرن در منطقه كاراكوی نزدیك به بشیكتاش، بر روی بسفر واقع شده است. استانبول مدرن، نمایشگاه هنری عالی است كه نمایشگاه های آثار هنری محلی، ملی و بین المللی دارد. باچشم انداز فوق العاده ای كه در كنار رودخانه دارد، دیدن این قسمت از استانبول برای عاشقان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر یك باید است.

17. در اورتاكوی، كومپیر بخورید
دیدنی های استانبول

اورتاكوی محله ای در امتداد رودخانه بسفر نزدیك به اولین پلی است كه خودروها از یك سمت استانبول به سمت دیگر آن انتقال می یابند. اورتاكوی به خاطر یك چیز معروف است: كومپیر كه در غرفه های كوچك در امتداد خیابان های رودخانه به فروش می رسند.كومپیر یك سیب زمینی بزرگ پخته شده است كه با انواع مواد مختلف و متنوع پر شده است. یك كومپیر بخرید و در كنار آب نشسته و میل كنید. در شب، چراغ های پل روشن شده و منظره ای تماشایی به خود می گیرد.

18. در كادِبستان،تجربه ای در بخش آسیایی استانبول داشته باشید
دیدنی های استانبول

كادِبستان در بخش آسیایی استانبول در منطقه بوستانجی واقع شده است. كادِبستان منطقه ای عالی برای خرید بوده و تفریحات شبانه عالی هم دارد. كادِبستان كه در امتداد دریای اژه واقع شده است، مكانی فوق العاده برای گذراندن یك روز از سفرتان است.

19. از مناظر پییرلوتی شگفت زده شوید
دیدنی های استانبول

پییرلوتی در نزدیكی رودخانه شاخ طلایی واقع شده و مناظر فوق العاده ای از این رودخانه را داراست. منظره ای باورنكردنی ازكافه رستوران معروف آن در بالای تپه به نام كافه پییرلوتی كه چای و قهوه سِرو می كند، پیداست. به هنگام غروب آفتاب به این رستوران بروید و یا صبح زود، زودتر از مردم محلی به آنجا رفته و یكی از بهترین و خوش منظره ترین میزها را برای صرف صبحانه در اختیار بگیرید. پشیمان نخواهید شد!

20. در رودخانه بسفر قایق سواری كنید
دیدنی های استانبول

رودخانه بسفر مشهورترین رودخانه استانبول بوده و مناظر فوق العاده ای از بهترین و معروف ترین جاذبه های شهر را برای گردشگران فراهم می آورد. به هنگام قایق سواری از نزدیكی قلعه روملی حیصاری در قسمت شمالی دهكده قدیمی در جنوب منطقه، همیشه مناظر جالب و جذابی برای تماشا وجود دارد. یك قایق شخصی كوچك اجاره كنید و یا با هزینه ای كمتر سوار یكی از قایق های بزرگتر شوید كه شروع مسیرشاناز بسیاری از اسكله ها از جمله امینونوو و كاراكوی است.

21. از مناظر دیدنی كافه كوناك لذت ببرید
دیدنی های استانبول

اگر از دیدن مناظر تماشایی شهر سیر نشده اید، به كافه كونانك كه در منطقه گالاتا قرار دارد بروید. كافه كوناك چشم اندازی باورنكردنی از برج گالاتا را كه در نزدیكی آن قرار گرفته برایتان فراهم می آورد. همچنین مناظری فوق العاده از دهكده قدیمی را داشته و مكانی عالی برای تماشا كردن غروب آفتاب است. این كافه با غذاهای خوشمزه و خوش قیمتش، یكی از مكان هایی است كه حتماً بایستی دیده شود. می توانید میزتان رارزرو كنید، با اینحال اگر در طول روزهای هفته به آنجا بروید، می توانید میزی در بالای پشت بام برای خود انتخاب كنید.

22. یك روز را در جزایر بگذرانید

بسیاری از مردمی كه به استانبول سفر می كنند، فراموش می كنند كه در خارج از آن و در آبهای دریای اژه 5 جزیره وجود دارد. این جزایر متعلق به شهر استانبول بوده و مكانی آرام و به دور از شلوغی های زندگی شهری را برای گردشگران فراهم می آورد. هر كدام از این 5 جزیره، دیدنی های متفاوتی را به گردشگران ارائه می كنند. بزرگترین جزیره، “بویوكادا” است كه در زبان تركی به معنی جزیره بزرگ می باشد. جزیره بزرگ، مكانی فوق العاده برای گشت و گذار و همچنین اسب سواری و دوچرخه سواری در اطراف دهكده كوچك آن می باشد.
دومین جزیره از نظر وسعت، “هیبلیادا” است كه تعدادی ساحل و مكان برای شنا كردن داشته و نیز صومعه ای در بالای قله آن وجود دارد. این صومعه و باغ های آن مورد توجه گردشگران بوده و همچنین چشم اندازی تماشایی از شهر استانبول را از آن فاصله دارد. سه جزیره دیگر كمی كوچكتر بوده و اكثراً در اختیار ثروتمندان استانبول هستند كه خانه ها و قایق های این جزایر را تحت مالكیت دارند.
گردش در شهر قدیمی استانبول، تجربه ای باورنكردنی است. استانبول با گذشت هزاران سال، با داشتن بسیاری از سنت ها و فرهنگی فوق العاده در تركیب با ارزش های قدیمی و مدرن، سرگذشت بی پایانی را در خود نهفته دارد. قدم گذاشتن در این خیابان ها، می تواند شما را هزاران سال به عقب بازگردانده و توجه شما را به آینده مدرنی كه شهر به آن دست یافته، جلب نماید.

15 تا از ترسناك ترين مقاصد گردشگری در جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر