لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر؛ گردشی در نوار ساحلی خطه مازندران
جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر

جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر؛ گردشی در نوار ساحلی خطه مازندران

رامسر و بابلسر هر دو از شهرهای ساحلی واقع در استان سرسبز مازندران هستند. قرار گرفتن این دو شهر در خط ساحلی خطه شمال موجب شده تا تلفیقی از کوه، دریا و جنگل را با هم به نمایش بگذارند. جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر به قدری متنوع و زیبا هستند که در طی پیمایش مسیر هرگز احساس خستگی نمی‌کنید.

در این مقاله سعی داریم تا بهترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر را به اختصار شرح دهیم. با ما همراه باشيد تا در مورد ویژگی‌های این جاذبه‌ها، آدرس، مسیر دسترسی و… اطلاعاتی بیشتر کسب کنید.

معرفی جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر

معرفی جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر

هنگامی که از مسیر بین بابلسر تا رامسر عبور می‌کنید تعداد زیادی از شهرهای ساحلی را در پیش روی خود دارید. دریا کنار، فریدونکنار، سرخرود، محمودآباد، ایزد شهر، نور، چالوس و تنکابن از جمله شهرهای واقع در مسیر شما هستند. در هر کدام از این شهرها جاذبه‌هایی متنوع و زیبا نهفته شده است. به طوری که مسیر بین بابلسر تا رامسر سرشار از جاذبه‌هایی زیبا مانند پارک جنگلی، تله‌کابین، دریا و… است. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا بهترین جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر را به شما معرفی کنیم.

بابلرود و پل معلق زیبای بابلسر

پل معلق زیبای بابلسر

درون شهر بابلسر، زمانی که هنوز شهر بابلسر را به قصد رامسر ترک نکرده‌اید رودی زیبا با نام بابلرود توجه شما را به خود جلب می‌کند. این رود از مرکز شهر بابلسر عبور می‌کند. بابلرود يكی از محبوب‌ترين جاهای دیدنی بابلسر به شمار می‌رود. علاوه بر تماشای این رودخانه زیبا که در نهایت به دریای خزر سرازیر می‌شود، پلی فلزی و زیبا ساخته دست مهندسان خارجی را در امتداد رودخانه مشاهده می‌کنید. این پل زیبا سال‌ها است که با معماری منحصر به فرد خود به مانند نگینی در بابلسر خودنمایی می‌کند.

علاوه بر موارد ذکر شده در مسیر رودخانه و روی آب، کافی شاپی زیبا برای تماشای ساحل و غروب آفتاب احداث شده است. در ضمن اگر از علاقه‌مندان به قایق‌سواری هستید می‌توانید ساعتی از وقت خود را به انجام این تفریح زیبا در این رودخانه اختصاص دهید.

بابلرود

  • آدرس و مسیر دسترسی به بابلرود

رودخانه بابلرود به قدری در میان اهالی شمال به خصوص مردم بابل و بابلسر شهرت دارد که در زمان ورود به شهر هر کدام از اهالی به راحتی شما را به سمت این رودخانه راهنمایی می‌کنند. رودخانه بابلرود به طول ٧٨ کیلومتر از شهرهای بابل و بابلسر عبور می‌کند. با توجه به قرارگیری آن در مرکز شهر، شما می‌توانید به راحتی در هر نقطه از شهر بابلسر از آن دیدن کنید. همچنین رودخانه و پل معلق بابلرود در فاصله یک کیلومتری مرکز شهر بابلسر واقع شده‌اند.

در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسیرها و نحوه دسترسی می‌توانید موقعیت جغرافیایی بابلرود بر روی نقشه را بررسی کنید.

روستای ازباران

روستای ازباران

زمانی که از بابلسر به سمت رامسر در حرکت هستید اگر توقفی کوتاه در فریدونکنار داشته باشید از جاذبه‌های مختلفی می‌توانید دیدن کنید. یکی از این مکان‌های دیدنی روستای ازباران است. این روستا یکی از زیباترین و دنج‌ترین روستاهای فریدونکنار محسوب می‌شود. در روستای ازباران شالیزارهای سرسبز برای تماشای گردشگران وجود دارد. علاوه بر برنج، مزارع چای نیز در این روستا سرسبزی دو چندان به منطقه داده‌اند.

طبیعت روستای ازباران

  • آدرس و مسیر دسترسی به روستای ازباران

روستای ازباران در فاصله پنج کیلومتری فریدونکنار قرار گرفته است. برای رسیدن به روستای ازباران مسیری راحت را در پیش روی خود دارید. در ابتدا باید به طرف غرب فریدونکنار بروید. خیابان پاسداران و بلوار بسیج مسیرهای بعدی هستند.

سپس به یک دوراهی می‌رسید. در سمت راست و از جاده آمل به طرف فریدونکنار حرکت کنید. در نهایت روستای ازباران را مشاهده می‌کنید. همچنین از بابلسر تا روستای ازباران باید مسافتی ١٨ کیلومتری در زمانی ٢٤ دقیقه‌ای را طی کنید. در ضمن موقعیت مکانی روستای ازباران بر روی نقشه اطلاعاتی بیشتر در مورد راه‌های منتهی به آن و وضعیت دقیق روستا به شما ارائه می‌دهد.

روستای جزین

روستای جزین

یکی دیگر از روستاهایی که از جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر به حساب می‌آید، روستای جزین فریدونکنار است. ویژگی اصلی و شاخص روستای جزین داشتن پوشش گیاهی، جنگلی انبوه و دریاچه بزرگ ٥٠ هکتاری است. در جنگل این روستا می‌توان شبی اتراق کرد و از هوای مطبوع و دلپذیر آن بهره کافی را برد.

در حقیقت وجود دریاچه و جنگل در این روستا موجب شده تا صحنه‌هایی زیبا از طبیعت خلق شود. آرامش ناب حاکم بر این روستا برای ساعتی شما را از دغدغه‌های روزمره و استرس‌های کاری دور می‌کند.

روستای جزین

  • آدرس و مسیر دسترسی به روستای جزین

بخش جنوب شرقی شهر فریدونکنار محل واقع شدن این روستا است. به عبارت دیگر روستای جزین تا شهر فریدونکنار در حدود ١٣ کیلومتر فاصله دارد. زمانی که از فریدونکنار به سمت این روستا حرکت می‌کنید در ابتدا باید مسیر بلوار کشاورز را در پیش بگیرید. پس از عبور از کنارگذر فریدونکنار باید به طرف جاده آمل فریدونکنار حرکت کنید.

پس از پشت سر گذاشتن این جاده به دوربرگردان می‌رسید. سپس به سمت راست به طرف جاده جدید کریمکلا برانید. از این پس فقط باید مسیر سمت چپ را در نظر بگیرید. پس از مدتی روستای جزین را خواهید دید. در ضمن از روستای جزین تا بابلسر مسیری ٢٠ کیلومتری را در پیش روی خود دارید. این مسافت را می‌توانید در زمانی ٣٠ دقیقه‌ای طی کنید.

درياچه فراخين نوشهر، درياچه ای در ميان كوه و جنگل و دريا
ادامه مطلب

لازم به ذکر است که موقعیت جغرافیایی روستای جزین بر روی نقشه جزئیات بیشتری از مسیر و نحوه دسترسی به شما نمایش می‌دهد.

جنگل بونده

جنگل بونده

از دیگر جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر می‌توان به جنگل بونده اشاره کرد.  این جنگل یکی از زیباترین بخش‌های محمودآباد است. در این جنگل انواع درختان انجیر، فون، آزاد، کرات، گردو و… را می‌توانید از نزدیک ببینید. پوشش گیاهی و درختان سربه فلک کشیده این جنگل آب و هوایی مطبوع به این منطقه بخشیده است.

بسیاری از گردشگران این جنگل را به عنوان محلی برای کمپ یکی دو روزه انتخاب می‌کنند. همچنین روستای اهلم محمودآباد نیز در نزدیکی این جنگل واقع شده است. از مغازه‌های این روستا می‌توانید مایحتاج خود را برای رفتن به جنگل بونده فراهم کنید.

طبیعت زیبای جنگل بونده

  • آدرس و مسیر دسترسی به جنگل بونده

٢٠ کیلومتری محمودآباد، مسیر آمل به محمودآباد محل واقع شدن جنگل بونده است. برای رسیدن به این جنگل نیز مسیری ساده و راحت را باید طی کنید؛  در ابتدا باید از جاده آمل عبور کنید. سپس مسیر روستای بونده را انتخاب کنید. پس از اینکه به این روستا رسیدید باید سمت شمال را در پیش بگیرید. جنگل بونده در ٢٠ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. لازم به ذکر است که از بابلسر تا جنگل بونده باید مسافتی ٤٩ کیلومتری در زمانی یک ساعته طی کنید.

در ضمن با ارزیابی موقعیت مکانی جنگل بونده بر روی نقشه اطلاعاتی بیشتر و دقیق‌تر از مسیر و وضعیت جنگل به دست خواهید آورد.

تالاب سرخرود

تالاب سرخرود

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم مسیر بابلسر به رامسر جاذبه‌های متنوعی را در خود جای داده است. تالاب سرخرود نمونه‌ای دیگر از جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر است. از زیبایی‌های کم‌نظیر خود تالاب مانند پرندگان مهاجر که بگذریم، سرسبزی بی‌نظیر شالیزارها و درختان اطراف تالاب نیز توجه شما را به خود جلب می‌کنند. بکر و آرام بودن این منطقه از محمودآباد موجب شده تا بسیاری از مسافران آن را به عنوان تفرجگاهی دیدنی و متفاوت انتخاب کنند.

پرندگان زیبای تالاب سرخرود

  • آدرس و مسیر دسترسی به تالاب سرخرود

مابین محمودآباد و فریدون‌کنار، سرخرود، اول جاده مریج، وزرامحله آدرس دقیق این تالاب زیبا است. از شهر محمودآباد تا سرخرود چیزی در حدود ٢٠ دقیقه رانندگی در پیش دارید. پس از عبور از بازار بزرگ الغدیر محمودآباد باید به به سمت خیابان معلم حرکت ادامه دهید. در ادامه به خیابان شهدا می‌رسید. از خیابان شهدا به سمت خیابان پورقاسم و سپس به سمت چپ حرکت کنید.

در ادامه باید مسیر خیابان امام رضا را انتخاب کنید. سپس به خیابان هزار غربی و بهار وارد شوید. در این هنگام تابلو تالاب سرخرود را مشاهده می‌کنید. ناگفته نماند فاصله تالاب سرخرود تا بابلسر چیزی در حدود ١٩ کیلومتر است. این مسافت را می‌توانید در زمانی ٣٠ دقیقه‌ای طی کنید.

در ضمن موقعیت جغرافیایی تالاب سرخرود بر روی نقشه جزئیات بیشتری را از مسیرهای پیش رو در اختیار شما قرار می‌‌دهد.

آبشار سیسنگان

آبشار سیسنگان

شهر نور یکی دیگر از شهرهایی است که بخشی از جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر را در خود جای داده است. آبشار سیسنگان یکی از زیباترین جاذبه‌های این مسیر است. نمای زیبای آبشار و قرار گرفتن آن در قلب جنگل، چشم اندازی بی‌نظیر را از این منطقه در برابر دیده‌گان گردشگران قرار می‌دهد. علاوه بر منظره زیبای آبشار، در اطراف آن نیز امکانات رفاهی بسیاری مانند رستوران، زمین بازی، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ و… تدارک دیده شده است.

ناگفته نماند در اطراف این آبشار نیز جاذبه‌هایی مانند آبشار آب‌پری، دریاچه الیمالات، روستای یوش و… برای تفریح و گردش وجود دارد.

  • آدرس و مسیر دسترسی به آبشار سیسنگان

تنگه نهر رودبار، پارک جنگلی سیسنگان محل قرارگیری این آبشار زیبا است. مسیر دسترسی به آبشار سی‌سنگان مسیر ی است که باید به روستای کجور طی کنید. کجور یکی از روستاهای نزدیک مرزن‌آباد است. در ٥ کیلومتری چالوس به دوراهی کجور می‌رسید. پس از عبور از پل دوآب روستای کجور را خواهید دید.

پس از رسیدن به روستا جاده معدن زغال سنگ و سپس مسیر مال رو را در پیش روی خود دارید. در نهایت آبشار سیسنگان در دل جنگل سیسنگان انتظار دیدن شما را می‌کشد. همچنین فاصله آبشار سیسنگان تا بابلسر در حدود ٨٤ کیلومتر است. طی کردن این مسافت در زمانی یک ساعت و نیمی به طول می‌انجامد.

علاوه بر موارد گفته شده موقعیت مکانی آبشار سیسنگان بر روی نقشه به طور دقیق‌تری نحوه رسیدن و راه‌های دسترسی را به شما نمایش می‌دهد.

پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان

علاوه بر آبشار سیسنگان در مسیر جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر می‌توانید برای ساعاتی در پارک جنگلی سیسنگان اتراق کنید. واقع شدن این پارک در جوار دریا و وسعت زیاد آن از ویژگی‌های شاخص این پارک جنگلی محسوب می‌شود.

این پارک جنگلی در سال ١٣٣٤ توسط یکی از مهندسان ایرانی طراحی شد. در مورد قدمت این منطقه روایت‌های زیادی وجود دارد. ولی در هر صورت داستان‌ها نشان از قدمت و اصالت زیاد این پارک دارند. نام سیسنگان نیز برگرفته از همین داستان‌ها و روایات‌ها است.

طبیعت زیبای پارک جنگلی سیسنگان

  • آدرس و مسیر دسترسی به پارک جنگلی سیسنگان

٢٧ کیلومتری جاده نوشهر به نور آدرس پارک جنگلی زیبای سیسنگان است. مسیر دسترسی به جاده سیسنگان بسیار راحت است. شما می‌توانید برای رسیدن به این پارک جنگلی از سمت شرقی استان مازندران با گذر از شهر نور و از طرف غرب با گذر از شهر نوشهر به پارک جنگلی سیسنگان برسید.

زمانی که از شهرهای نوشهر و نور برای رسیدن به پارک جنگلی سیسنگان استفاده می‌کنید از دیدن جاده ساحلی بین آنها نیز بهره‌مند می‌شوید. همچنین فاصله پارک جنگلی سیسنگان تا بابلسر در حدود ٨٠ کیلومتر است. این مسافت را می‌توانید در زمانی یک ساعت و نیمی با خودرو طی کنید.

جواهرده رامسر ، تجربه صعود به قله کوه
ادامه مطلب

در ضمن موقعیت مکانی پارک جنگلی سیسنگان بر روی نقشه به صورت دقیق‌تری جزئیات و نحوه رسیدن را به شما نمایش می‌دهد.

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

يكی از زيباترين و جذاب‌ترين جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر تله کابین نمک‌آبرود است. تله‌ کابین نمک آبرود از آن دسته جاهای دیدنی خطه سرسبز شمال است که هر گردشگری برای یکبار هم که شده باید آن را ببیند و در فضای زیبای آن تفریح کند. سرسبزی جنگل‌های زیبای شمال بر فراز آسمان‌ها بسیار دیدنی‌تر است. هنگامی که سوار بر تله‌کابین از میان جنگل‌های زیردست عبور می‌کنید طراوت و تازگی هوا ریه‌هایتان را از اکسیژن خالص پر می‌کند.

همچنین برخی مسافران مسیر پایین دست تله کابین تا بالا را با لذتی دو چندان پیاده طی می‌کنند. محبوبیت پارک ساحلی نمک‌آبرود و به خصوص تله کابین آن در میان گردشگران به حدی است که این منطقه در برخی فصول سال مانند بهار، تابستان و اوایل پاییز مملو از مهمان و مسافر است. خلاصه اینکه در تله کابین نمک آبرود همه چیز برای یک تفریح حسابی و هیجان‌انگیز آماده شده است.

تله کابین نمک آبرود

  • آدرس و مسیر دسترسی به تله کابین نمک آبرود

١٢ کیلومتری غرب چالوس، جنوب شرقی نمک آبرود آدرس تله کابین نمک آبرود است. مسیر دسترسی به این تله کابین نیز بسیار آسان و راحت است. اگر با خودروی شخصی به سمت این جاذبه زیبا در حرکت هستید، از جاده چالوس به طرف جاده ساحلی رانندگی کنید. کمی جلوتر تابلوی راهنمای شهرک توریستی نمک آبرود را خواهید.

این شهرک توریستی اندکی پس از پلیس راه چالوس تنکابن قرار گرفته است. . همچنین از بابلسر تا تله کابین نمک آبرود مسافتی ١٢٨ کیلومتری و زمانی دو ساعت و نیمی را در پیش روی خود دارید. در ضمن موقعیت مکانی تله کابین نمک آبرود بر روی نقشه شما را با جزئیات و نحوه رسیدن بیشتر آشنا می‌کند.

روستای قلعه گردن تنکابن

روستای قلعه گردن تنکابن

تنکابن نیز از جمله شهرهای پیش روی شما در مسیر بابلسر به رامسر است. این شهر جزو جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر محسوب می‌شود. روستای قلعه گردن نمونه‌ای از ده‌ها جاذبه موجود در اطراف تنکابن است. این روستا به دلیل طبیعت سرسبز، بکر و رویایی یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگران به شمار می‌رود.

زیبایی‌های  روستا به حدی فراوان و خیره کننده هستند که نام بهشت کوچک شمال ایران را برآن نهاده‌اند. مناظر طبیعی در دل جنگل‌های سرسبز هر ساله به خصوص در فصل زمستان و بهار گردشگران زیادی را روانه این روستای بکر می‌کنند.

علاوه بر این در اطراف این روستا جاذبه‌های زیادی مانند غار آبی دانیال، پل چشمه کیله، جنگل‌های دو هزار و سه هزارو دشت دریاسر برای بازدید و گشت و گذار وجود دارد.

روستای قلعه گردن تنکابن از نمای بالا

  • آدرسو مسیر دسترسی به روستای قلعه گردن

تنکابن، دهستان بلده، بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن محل دقیق این روستا است. از روی نقشه به راحتی این روستا در در میانه جاده هرازمی‌بینید. شهرستان خرم‌آباد مقصدی است که برای رفتن به این روستا باید انتخاب کنید. شما می‌توانید اين مسير را از تنكابن در زمانی ١٤ دقیقه‌ای و مسافتی ٧ کیلومتری طی کنید. لازم به ذکر است از بابلسر تا قلعه گردن ١٧٨ کیلومتر مسافت را باید طی کنید. پیمایش این مسافت نیازمند زمانی سه ساعت و نیمه است.

همچنین با ارزیابی موقعیت جغرافیایی روستای قلعه گردن بر روی نقشه اطلاعات و جزئیات بیشتری از مسیرهای روستا به دست خواهید آورد.

آبشار سنگ بن چشمه تنکابن

آبشار سنگ بن چشمه تنکابن

آبشار سنگ بن چشمه نمونه‌ای زیبا و کم‌نظیر از جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر محسوب می‌شود. این آبشار در منطقه‌ای بكر در نزديكي جنگل سوته چال قرار گرفته است. فصل تابستان زمانی مناسب برای رفتن به این آبشار است. چراکه خنکی هوا و زلالی آب آبشار حسابی حالتان را جا می‌آورد. حوضچه پایین دست آبشار نیز محل مناسبی برای شنا و آبتنی هيجان‌انگیز است.

طبیعت زیبای آبشار سنگ بن چشمه تنکابن

  • آدرس و مسیر دسترسی به آبشار سنگ بن چشمه

جنوب غربی تنکابن، جاده دوهزار، روستای عسل محله محلی است که به راحتی این آبشار زیبا را پیدا می‌کنید. اگر از تنکابن راهی این آبشار زیبا می‌شوید در ابتدا باید وارد بلوار مجتهد تنکابنی شوید. پس از عبور از این بلوار از زنگی شاه محله عبور می‌کنید و به سلیمان آباد می‌رسید.

جاده دو هزار مسیر بعدی پیش روی شما است. در این جاده مسیر عسل محله را تعقیب کنید. در ضمن اگر از بابلسر به سمت آبشار سنگ بن چشمه حرکت کنید مسافتی ٢٠٠ کیلومتری را باید طی کنید. این مسافت در زمانی چهار ساعته به طول می‌انجامد. لازم به ذکر است که موقعیت جغرافیایی آبشار سنگ بن چشمه بر روی نقشه اطلاعاتی از نحوه رسیدن و راه‌های دسترسی به شما نشان می‌دهد.

بلوار معلم رامسر

بلوار معلم رامسر در زمستان

در مسیر جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر کم کم به خود رامسر می‌رسیم. رامسر یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان مازندران مملو از جاذبه است.  بلوار رامسر یکی از ده‌ها جاذبه موجود در رامسر زیبا است. قدمت بلوار رامسر به دوران پهلوی بازمی‌گردد. فضای زیبای این بلوار به حدی دلربا است که برای ساعت‌ها می‌توانید در آن قدم بزنید و احساس خستگی نکنید.

این بلوار به عنوان یکی از زیباترین بلوارهای ایران در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در مسیر بلوار رامسر جنگل و کوه در نهایت به دریا می‌رسند. جالب است بدانید طول این بلوار در حدود دو کیلومتر است و در سال ١٣٥٢ در زمره آثار ملی ایران به ثبت رسید.

میدان شهرداری رشت، میدانی منحصر به فرد
ادامه مطلب

بلوار معلم رامسر

  • آدرس و مسیر دسترسی به بلوار رامسر

استان مازندران، شهرستان رامسر، بلوار معلم آدرس دقیق این بلوار زیبا و دیدنی است. مسیر رسیدن به بلوار معلم رامسر نیز بسیار راحت است. از هر کدام از اهالی رامسر که آدرس آن را جویا شوید به راحتی آن در اختیار شما قرار می‌دهند. در حقیقت تمام قسمت‌های رامسر به بلوار معلم راه دارند. در یک بخش بلوار خیابان رزاقی و در سویی دیگر شهربازی قرار گرفته است.

همچنین از بابلسر تا بلوار معلم رامسر باید مسافت ١٩٤ کیلومتری را در زمانی سه ساعت و ٤٠ دقیقه‌ای طی کنید. علاوه بر این موقعیت مکانی بلوار معلم بر روی نقشه شما را با راه‌های دسترسی به صورت جزئی‌تر و دقیق‌تر آشنا می‌کند.

روستای جواهرده

روستای جواهرده

اگر تماشای یک زندگی روستایی سراسر از سادگی و زیبایی در منطقه‌ای بکر و سرسبز را می‌پسندید، روستای جواهرده از آن دست جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر است. در روستای جواهرده خانه‌های روستایی در اغلب روزهای سال در میان انبوهی از ابرهای لطیف غرق می‌شوند. زیبایی بی‌حد و حصر این منطقه آن را به تفرجگاهی مناسب برای یک گردشگری تمام عیار مبدل کرده است.

در جواهرده در بیشتر روزهای سال آب و هوایی خنک حاکم است. روستای جواهرده فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت به بهترین نحو و دوری از هیاهو و دغدغه‌های شهری و روزمره است.

طبیعت زیبای روستای جواهرده

  • آدرس و مسیر دسترسی به روستای جواهرده

در ٢٧ کیلومتری شهر رامسر، منطقه روستایی سخت‌سر  و در ارتفاعی ٢٠٠٠ متری می‌توانید این روستا را ببینید. برای رسیدن به جواهرده پس از ورود به میدان شهید رجایی رامسر، باید مسیر جنوبی را انتخاب کنید. پس از گذر از سه راه فلسطین مسیر جاده جواهرده در پیش روی شما است.

در نهایت پس از یک ساعت رانندگی در جاده زیبا و دیدنی جواهرده به این روستا می‌رسید. همچنین از بابلسر تا روستای جواهرده  مسافتی ٢٢٢ کیلومتری را در زمانی چهار ساعت و نیمی باید طی کنید. در ضمن موقعیت جغرافیایی روستای جواهرده بر روی نقشه به شما در ارزیابی مسیرها و وضعیت دقیق این روستا کمک می‌کند.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

در مسیر جاهای دیدنی بابلسر تا رامسر به جنگل دالخانی می‌رسید. جاده‌ای که از میان این جنگل می‌گذرد به دالان بهشت شهرت دارد. در این جاده درختانی زیبا و سربه فلک‌کشیده بلوط، اقاقیا، راش، ملچ، ارس و… زیبایی حیرت‌انگیزی به جاده داده‌اند. جنگل دالخانی واقع در منطقه‌ای بکر و وسیع حدود ٦٠٠ هزار مترمربع مساحت دارد.

پوشش گیاهی انبوه، آب و هوای مطبوع و صدای پرندگان نغمه‌خان این جنگل را به مکانی برای تفریح  گردشگران تبدیل کرده است. جالب است بدانید دریا در نزدیکی این جنگل و در فاصله ١٠ کیلومتری آن قرار دارد. بهترین فصل برای بازدید از جنگل دالخانی تابستان و اوایل پاییز است.

در فصل تابستان که گرمای هوا در بیشتر نقاط کشور بیداد می‌کند آب و هوایی با طراوت بر این منطقه حکم‌فرما است. پاییز جنگل دالخانی نیز در کنار رنگ‌های گرم و رویایی آن بسیار دیدنی است. فصل پاییز مناسب عکاسی از صحنه‌ای کم‌نظیر این جنگل است.

طبیعت بکر جنگل دالخانی

  • آدرس و مسیر دسترسی به جنگل دالاخانی

مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار محل واقع شدن این جنگل زیبا است. برای رفتن به این جنگل پس از خروج از رامسر باید در جاده رامسر تنکابن حرکت حرکند. در هفت کیلومتری این جاده به یک سه راهی می‌رسید. این سه راهی جنت رودبار نام دارد. در این بخش باید به سمت راست حرکت کنید و مسیر روستای جنت رودبار را در پیش بگیرید.

همچنین اگر از بابلسر به سمت جنگل دالخانی حرکت می‌کنید مسافتی ٢٠٠ کیلومتری را در پیش دارید. طی کردن این مسافت در حدود چهار ساعت به طول می‌انجامد. در ضمن ارزیابی موقعیت جغرافیایی جنگل دالخانی بر روی نقشه اطلاعاتی دقیق‌تر از مسیرها را به شما ارائه می‌دهد.

اقامت در بابلسر

هتل ساحلی میزبان بابلسر

همانگونه که در بالا نیز متوجه شدید بابلسر از آن دست شهرهایی است که برای بازدید از جاذبه‌های آن نیازمند دو سه روز اقامت هستید. در این مدت با رزرو هتلی مناسب در این شهر خیال خود را راحت کنید. اگر از طرفداران هتل پنج ستاره میزبان بابلسر هستید، هتل میزبان واقع در کیلومتر سه جاده کمربندی با تنوعی از امکانات به‌روز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

از دیگر هتل های بابلسر می‌توان به هتل ساحلی میزبان بابلسر اشاره کرد. این هتل در بلوار شیرعلیزاده، ورودی شیلات، پارکینگ نهم واقع شده است. نمازخانه، پارکینگ، دستگاه خودپرداز، تاکسی سرویس و آلاچیق در محوطه از جمله امکانات رفاهی موجود در این هتل هستند.

همچنین هتل چهار ستاره میزبان بابلسر نیز با امکانات و خدمات متنوع  و هزینه‌های معقول‌تر دارای طرفداران مخصوص به خود است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه مصرفی هر کدام این هتل ها را انتخاب و رزرو کنید.

جمع‌بندی

جاهای دیدنی از بابلسر تا رامسر نام مقاله‌ای بود که در بالا مطالعه کردید. جاهای دیدنی شمال به حدی متنوع و زیبا هستند که صحبت در مورد آنها روزها به طول می‌انجامد. در این مطلب سعی کردیم به اختصار در مورد برخی از جاذبه‌های بین بابلسر تا رامسر صحبت کنیم. امیدواریم به شما در شناخت این جاذبه‌ها کمک کرده باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر