لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> گاردنز بای د بی سنگاپور
گاردنز بای د بی سنگاپور

گاردنز بای د بی سنگاپور

برخی مکان ها در دنیا هستند که به قدری بزرگ و کامل و جالب و جذابند که توضیحشان زمان و انرژی بسیار زیادی می طلبد چون توصیف زیبایی هایشان به این زودی ها تمام نمی شود. گاردنز بای دِ بِی واقع در کشور سنگاپور یکی از این مکان هاست که شامل مجموعه بسیار بزرگی از سه باغ فوق العاده زیبا و منحصر به فرد است. در این مجموعه طراحی بی نظیری به کار رفته و از جدیدترین فناوری های روز استفاده شده است. از جمله بخش های مختلف آن می توان به پارک هایی زیبا، درختانی غول پیکر، گلخانه هایی بی نظیر و جنگل ابری مصنوعی اشاره کرد. جذابیت و شهرت و محبوبیت این مجموعه در حدی است که در عرض 5 سال پس از افتتاح بیش از 30 میلیون گردشگر از سراسر دنیا برای بازدید از آن رفتند و این تعداد همواره در حال افزایش است. حتما قبل از هر توضیح دیگری می خواهید بدانید گاردنز بای د بی کجاست. آدرس دقیق این مجموعه قاره اسیا، کشور سنگاپور، شهر سنگاپور، مارینا گاردنز داکتر18 است لذا درست در مرکز شهر سنگاپور قرار دارد.

اگر تمایلی به رفتن به خارج از کشور ندارید اما عاشق گل و گیاه هستید پیشنهاد می شود سری به باغ گل اصفهان بزنید و از مشاهده ی 400 گونه گل و گیاه آن که همگی در کمال زیبایی در جای خود نشسته اند لذت ببرید. برای رزرو هتل در اصفهان وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و بعد از مشاهده ی لیست بهترین هتل های اصفهان تنها با چند کلیک ساده خیال خود را بابت محل اقامت در اصفهان راحت کنید.
معرفی کلی
گاردنز بای د بی (Gardens by the Bay) بهترین جاذبه ی گردشگری کشور سنگاپور است که در آن چهره ی طبیعت و معماری مدرن را می توان یکجا دید. در گاردنز بای دِ بی امکانات بسیار خوب و جدیدی وجود دارد که می تواند رضایت هر گردشگری را جلب کند. خوردن ناهار یا شام یا حتی یک نوشیدنی یا دسر در گاردنز بای د بی می تواند خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن بسازد.
گاردنز بای د بی سنگاپور

گاردنز بای د بی مجموعه ای شامل سه باغ بزرگ و زیبا و باشکوه است که در کنار خلیج سنگاپور واقع شده است. در این مجموعه تمام آنچه را که برای یک خوش گذرانی یک روزه احتیاج دارید می توانید بیابید. این مجموعه مساحتی معادل ۱۰۱ هکتار را به خود اختصاص داده است. در اینجا امکاناتی وجود دارد که نظیر آن در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود. از جمله اینکه می توانید در جایی میان زمین و آسمان گام بردارید و شهر سنگاپور را از منظری تازه ببینید. از طرفی می توانید از بزرگترین گلخانه‌ شیشه ای جهان دیدن کنید. از طرف دیگر درختان غول پیکر و باغ هایی را که بر زمین جای ندارند بلکه به صورت عمودی به عمل آمده اند نظاره گر باشید. البته اینها تنها گوشه ای از دیدنی های گاردنز بای د بی است. سایر بخش ها شامل جنگل ابر، زمین بازی کودکان، باغ خلیج شرقی، دریاچه های سنجاقک و شاه ماهی، باغ های تاریخی، دنیای گیاهان، کنیون، غرفه آفتاب و تندیس های هنری می باشد که در کنار گنبد گل و بیشه درختان غول پیکر و گذرگاه آسمانی او سی بی سی می توان از آنها نیز دیدن کرد.
بیشتر بخوانید:

تفریحات رایگان در سفر به سنگاپور

گاردنز بای د بی سنگاپور
در کنار تمام اینها امکاناتی مانند ۱۴ رستوران ناب و چندین فروشگاه برای خرید سوغاتی و یادگاری در گاردنز بای د بی وجود دارد تا نظر همگان را به سمت این مجموعه جلب نماید.
زمان ساخت باغ های گاردنز بای د بی به سال ۲۰۰۶ میلادی بر می گردد. در این سال یک رقابت شدید بین ۱۷۰ شرکت از ۲۴ کشور دنیا برگزار شد. در این میان دو شرکت انگلیسی توانستند با ارائه بهترین طراحی برای ساخت این مجموعه برنده مسابقه شوند و ساخت دو بخش از باغ را به عهده بگیرند. طرح آنها به قدری زیبا و جالب بود که در سال 2009 جایزه پروژه های معماری آینده MIPIMرا دریافت کرد. البته این تنها یکی از جوایزی است که تاکنون نصیب این مجموعه ی بی نظیر شده است. نام گاردنز بای د بی حتی در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم به ثبت رسیده است. ساخت مجموعه حدود 6 سال طول کشید و سرانجام در سال 2012 به پایان رسید. برای اطلاع از دیگر افتخارات آن می توانید اینجا را ببینید.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش های مختلف گاردنز بای د بی در حالت کلی
همان طور که اشاره شد مجموعه گاردنز بای د بی شامل سه بخش است که هر یک باغی بزرگ و زیباست. بخش اول باغ خلیج جنوبی (Bay South Garden) است. این باغ با مساحتی حدود 54 هکتار بزرگ ترین بخش گاردنز بای د بی است. اغلب جاذبه های برجسته ی گاردنز بای د بی شامل درختان غول پیکر و گلخانه های مشهور در این باغ جای دارد. از طرفی نمایشگاه های دائمی گل، انواع کنسرت ها، فستیوال ها و رویدادهای هنری و ورزشی در گنبد گل و جنگل ابر این باغ برگزار می شود.
بخش دوم باغ خلیج شرقی (Bay East Garden) است. این باغ با مساحتی حدود 32هکتار از باغ اول کوچتر است اما جذابیت های خاص خود را دارد. اولین جذابیت آن فراهم کردن دسترسی مردم به پل مارینای سنگاپور است. از طرفی در این باغ تعدادی باغ کوچکتر هم وجود دارد که طراحی های جالبی دارند. از طرف دیگر در آن می توانید مناظر زیبایی از برج های سنگاپور و خلیج را یکجا نظاره گر باشید.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش سوم باغ خلیج مرکزی (Bay Central Garden) است. این باغ با مساحتی حدود 15 هکتار در واقع نقطه اتصال بین دو باغ خلیج جنوبی و خلیج شرقی است. نکته ی بارزی که در مورد این باغ وجود دارد اینکه حدود 3 کیلومتر از آن در امتداد خلیج واقع شده در نتیجه گشت و گذار در آن می تواند فضای دل پذیری را برای گردشگران ایجاد کند.
بخش های مختلف گاردنز بای د بی در حالت جزئی
گاردنز بای د بی در حالت جزئی تر دارای 12 بخش مختلف است که هر یک جاذبه ای خاص به شمار می رود. بخش اول گنبد گل (Flower Dome) است. گنبد گل بزرگترین گلخانه شیشه ای دنیاست که در سال 2015 در لیست رکوردهای گینس به ثبت رسید. در اینجا می توانید علاوه بر گل های رنگارنگ از درختان چند هزار ساله زیتون، درختان غول پیکر بائوباب و مجموعه گل های فصلی بازدید کنید. دیدنی های نزدیک این بخش جنگل ابر، زمین بازی کودکان، رستوران پولن و رستوران غذاهای دریایی مجستیک بی است. جالب است بدانید گنبد گل دارای 8 بخش مختلف است. هر بخش جایگاه گیاهان متفاوتی است. این گیاهان از 5 قاره مختلف جهان گرد هم آمده اند. این هشت بخش شامل درختان بائوباب و آدانسونیا، باغ ساکولنت، باغ استرالیایی، باغ جنوب آفریقا، باغ آمریکای جنوبی، باغ کالیفرنیا، باغ مدیترانه ای، بیشه درختان زیتون می باشد. هزینه بازدید از این بخش برای بزرگسالان 28 دلار و برای کودکان 3 تا 12 سال 15 دلار است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش دوم از مجموعه گاردنز بای د بی جنگل ابر (Cloud Forest) است. این جنگل ابر برخلاف جنگل ابر شاهرود به صورت مصنوعی در قلب منطقه شهری سنگاپور ایجاد شده است. این بخش از مجموعه گاردنز بای د بی محوطه ای مرتفع است که پوشیده از گیاهان مناطق گرمسیری مانند گل های ارکیده، سرخس های بزرگ و کوچک، گیاهان گوشتخوار و گل های رونده و سرسبز می باشد. از طرفی بزرگ ترین آبشار جهان در این محوطه قرار دارد. از طرف دیگر می توانید در محل های مرتفع و مه آلود آن قدم بزنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. این بخش نزدیک گلخانه گنبد گل واقع شده است و خود شامل هشت بخش به نام های دنیای گمشده، حفره، پیاده روی ابر، آبشار جنگل ابر، کوه کریستالی، گذرگاه درختی، باغ مرموز و گالری جنگل ابر می باشد. هزینه بازدید از این بخش هم برای بزرگسالان 28 دلار و برای کودکان 3 تا 12 سال 15 دلار است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش سوم از مجموعه، بیشه درختان غول پیکر (Supertree Grove) نام دارد. در این بخش درختان غول پیکری را می بینید که از جنس فلزند و سطحشان با گیاهان مختلف پوشانده شده است. ارتفاع این درختان بین 25 تا 50 متر است و شب ها با نورپردازی زیبایی که دارند و موسیقی های گوش نوازی که از آنها پخش می شود جذاب تر هم می شوند. تعداد این درختان حدود 18 مورد است. از جمله امکانی که این بیشه برای گردشگران فراهم می کند، بالا رفتن از گذرگاه آسمانی و گشت و گذار در جایی میان زمین و آسمان است که خود یکی از بخش های دوازده گانه ی مجموعه گاردنز بای د بی می باشد. از جمله دیدنی های نزدیک این بخش باغ های تاریخی، دنیای گیاهان، رستوران ایندو چاینا و رستوران های رو درختی است. بازدید از این بخش رایگان است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش چهارم گذرگاه آسمانی اوسی‌بی‌سی (OCBC Skyway) است که در بخش بیشه درختان غول پیکر قرار دارد. این گذرگاه که 128 متر طول دارد، پیاده رویی بر بالای درختانی با ارتفاع 22 متر را برای گردشگران میسر می کند. هزینه بازدید از این بخش برای بزرگسالان 8 دلار و برای کودکان 3 تا 12 سال 5 دلار است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش پنجم زمین بازی کودکان است. این بخش خود دارای 4 بخش متفاوت است که برای گروه های سنی مختلف طراحی شده است. این بخش ها شامل زمین بازی کودکان نوپا، خانه درختی، زمین فواره ها و آمفی تئاتر سرپوشیده می باشد. ورود به این بخش نیز رایگان است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش ششم باغ خلیج شرقی است. این بخش که دومین باغ بزرگ مجموعه گاردنز بای د بی است درست رو به روی گلخانه گنبد گل، درختان غول پیکر و برج خلیج سنگاپور قرار دارد. این باغ محل مناسبی برای دو، پیاده روی و دورهمی های خانوادگی و دوستانه است و دارای دسترسی 24 ساعته می باشد و هزینه ورود به آن رایگان است. برای رسیدن به این باغ می توانید سوار اتوبوس های SBS شماره 158 سنگاپور شده و در ایستگاه رو کراس (Rhu Cross) پیاده شوید.
بخش هفتم دریاچه های سنجاقک و شاه ماهی (Dragonfly & Kingfisher lakes) است. این بخش، یک مسیر 440 متری برای پیاده روی است که گیاهان متنوع، ماهی ها، پرندگان و حشرات مختلفی را در معرض دید قرار می دهد. از طرفی مجسمه های مختلفی در میان گیاهان به نمایش گذاشته شده اند. هزینه ورود به این بخش رایگان و از جمله دیدنی های نزدیک آن بیشه درختان غول پیکر است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش هشتم باغات تاریخی (Heritage Gardens) است. در اینجا می توانید در مورد فرهنگ و تاریخ سنگاپور اطلاعات خوبی به دست آورید. این بخش شامل چهار باغ تاریخی با نام های باغ هندی، باغ چینی، باغ مالایی و باغ دوران استعماری است که با قدم زدن در میان آن ها می توانید تاریخ سنگاپور را از لحاظ وجود گل و گیاهان مرور کنید. هزینه ورود به این بخش نیز رایگان است. باغات تاریخی در نزدیکی بیشه درختان غول پیکر قرار دارند.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش نهم دنیای گیاهان (World of Plants) است. این بخش مجموعه ای کامل از گل ها و گیاهان مختلف است که در دل 6 باغ پراکنده شده اند. این باغ ها با نام زندگی مرموز درختان، دنیای نخل، گیاهان بستری، دنیای گل ها و میوه ها، شبکه زندگی و اکتشاف شناخته می شوند. در این بخش می توانید اطلاعات مفیدی در مورد گیاهان به دست آورید. از طرفی با تندیس های گیاهی حیوانات غول پیکری مانند نوک شاخ، مورچه خوار و … مواجه شوید و تعاملشان با محیط زیست را درک کنید. هزینه ورود به دنیای گیاهان رایگان است. این بخش نیز در نزدیکی بیشه درختان غول پیکر واقع شده است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
بخش دهم بخشی به نام کنیون (The Canyon) است. این بخش جدیدترین بخش مجموعه است. در اینجا با مجموعه ای بی نظیر از اشکال سنگی در کنار گل ها و گیاهان که بر اساس بیش از 60 نوع سنگواره باستانی ساخته اند مواجه می شوید. در اینجا در میان درخت های کنیون، چهار تندیس مختلف به شکل سنجاقک، اژدها و دو توتم ساخته شده اند. هزینه ورود به این بخش نیز که در نزدیک جنگل ابر قرار دارد رایگان است.
گاردنز بای د بی سنگاپور
این مجموعه دارای دو بخش دیگر به نام غرفه افتاب و تندیس های هنری هم می باشد که بازدید از آنها نیز جالب و جذاب است.

حمام های عمومی باکو آذربایجان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر