لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> راهنمایی برای سفر به خیت هورن هلند| مسحوركننده ترین روستا
راهنمایی برای سفر به خیت هورن هلند

راهنمایی برای سفر به خیت هورن هلند| مسحوركننده ترین روستا

اگر تصورتان از ونیز و هابیتون این باشد كه جزء خوش عكس ترین مناطق جهان هستند، من شك ندارم كه روستای زیبای خیت هورن واقع در كشور هلند، دست كمی از آنها ندارد.
از آن جا كه می دانستم این دهكده به خاطر داشتن لقب جادویی ترین منطقه اروپا،‌ دارای شهرتی جهانی است، بنابراین در حین گردش و كندوكاو در كشور هلند برای تماشای گل های لاله (طبیعی) معروف آن، مسیر خود را به سمت این دهكده ادامه دادم تا بتوانم شبی را در آن سپری نمایم، و … بله، می توانم تأیید كنم كه: بسیار زیبا و جذاب، درست همانگونه كه همیشه تصور می كردم.
خانه ها و كلبه های این روستا با پشت بام هایی كاه گلی و كانال های آبی در میان آنها كه مسیری مارپیچ دارند و همچنین 170 پل چوبی، گویی دقیقاً همان هایی هستند كه در كتاب های داستان می بینیم. تك تك خانه ها منحصربفرد هستند و اگر با تمركز بیشتری به آنها توجه نمایید، متوجه می شوید كه در پشت درب هایشان دارای حكاكی هایی به شكل قلب هستند و بوته های گل به صورتی فوق العاده كاشته شده و این كار منجر به اضافه شدن انواع رنگ های زیبا به تصاویر كارت پستالی پیش رو گردیده اند.
در كشور خودمان، ایران هم دهكده ها و روستاهای جذاب و تماشایی بسیاری وجود دارند كه با مراجعه به وب سایت های فعال در زمینه رزرو آنلاین هتل، می توانید با آنها آشنا شوید.
خیت هورن از جذابیتی زنجیروار (و یا شاید كانال گونه) در سطحی كاملاً جدید برخوردار است.
البته، همراه با بسیاری از مقاصد گرشگری كه در اروپا با آنها مواجه می شوید، خیت هورن جزء آن دسته ای است كه به ندرت ناشناخته و مرموز باقی مانده و به این ترتیب تعداد زیادی از گردشگران روزانه – حدوداً 800.000 نفر در سال – قدم بر روی زمین های زیبای این دهكده می گذارند.
این روستای باریك علی رغم كوچك بودن، جذابیت های فراوانی برای لذت بردن گردشگران مهیا دارد. این روستا به شكلی خاص و ویژه در میان گردشگران چینی بسیار معروف است، جائی كه در آن فرقه دینی موجود، به شكلی جدی مورد پیروی بوده و مردمان آن در تلاش هستند تا این دهكده را تبدیل به نقطه ای برای برگزاری انواع مراسم های ویژه نمایند.

با اینكه این منطقه توریستی است، اما هنوز هم بایستی به این موضوع اشاره كرده كه خیت هورن مكانی فوق العاده برای سفر است. این راهنمای سفر به خیت هورن، شما را با همه آن چیزهایی كه نیاز است بدانید آشنا می كند، از جمله چگونگی لذت بردن و بهره برداری حداكثری از سفرتان علی رغم ازدحام گردشگرانی كه به آنجا سفر می نمایند!

رفتن به خیت هورن، هلند
رفتن به این روستا با خودرو: قبل از شروع رانندگی، به خاطر داشته باشید كه امكان دسترسی به مركزی ترین بخش خیت هورن با استفاده از خودرو مهیا نیست (به نوعی علت با مزه بودن این روستا همین موضوع است) با این حال پاركینگ هایی در بیرون از دهكده احداث شده اند و به آسانی می توانید با پای پیاده به بهترین نقاط آن دسترسی پیدا كنید. وب سایت هایی وجود دارند كه بهترین مسیرها برای رفتن به آنجا با خودرو و نیز هزینه های تخمینی سوخت مورد نیاز را برای شما به نمایش می گذارند. از آمستردام حدوداً 5/1 الی 2 ساعت زمان برای رسیدن به خیت هورن صرف می شود.

رفتن به دهكده خیت هورن از طریق وسائط حمل و نقل عمومی: وقتی از آمستردام حركت می كردم، با قطار به سمت استینویشك رفتم و سپس سوار اتوبوس شماره 70 شدم تا مستقیماً وارد دهكده شوم. هزینه اتوبوس 4 یورو بود و من توانایی خریدن بلیط آن را داشتم. به جای آن، می توانید با قطار به زول رفته و از آنجا سوار اتوبوس شماره 70 شوید. من برای برنامه ریزی مسیرهای مورد استفاده خود از وب سایت هایی استفاده كردم كه مسیرهای ارائه شده توسط آنها بسیار دقیق و آسان بودند (حتی هزینه دقیق سفرها را نیز به شما می گویند!).
خیت هورن

كارهایی كه می توان در خیت هورن انجام داد

نمی توانم به شما دروغ بگویم، به خاطر وسعت كم این دهكده، كارهای زیادی برای انجام دادن در آن وجود ندارد. بنابراین در اینجا اشاره ای به كارهای محدودی كه می توانید انجام دهید تا اوقات خوبی را سپری نمایید، خواهیم داشت:

1. عكس گرفتن از خانه های دهكده

این همان چیزی است كه به خاطرش اینجا هستید، درسته؟ خانه های كوچك عجیب و جالب، كانال های خوش منظره… اجازه دهید با حقیقت روبه رو شویم: تحسین كردن تمام این خانه های زیبا، جذاب ترین كاری است كه می توان در خیت هورن انجام داد. اما با این حال زمانی كه جمعیت زیادی در این روستا حضور دارند،‌ دیدن تمام این خانه ها و لذت بردن از دیدنشان كمی سخت به نظر می رسد، و این دقیقاً دلیل آن است كه من توصیه می كنم شب را در اینجا اقامت داشته باشید. این كار دو مزیت دارد – 1) اول اینكه می توانید دهكده را در ساعات طلایی تماشا كنید، چرا كه بسیاری از گردشگرانی كه در طول روز به اینجا آمده بودند، دهكده را ترك كرده اند، و 2) می توانید برای تماشای طلوع آفتاب سر وقت بیدار شوید كه احتمالاً تنها زمانی است كه احساس می كنید تمام آن حالات سحرانگیز دهكده فقط و فقط در اختیار شماست.
خیت هورن

2. فتح كانال های آبی با استفاده از قایق
با وجود كانال های آبی كه به مثابه ویژگی ستاره دار این دهكده هستند (گردشگران انگشت به دهان، بدون دلیل این دهكده را ونیز كشور هلند خطاب نمی كنند!)، جای تعجب نیست كه اگر گشت و گذار با قایق یكی از برترین كارها و تفریح های قابل دسترس در خیت هورن باشد. خبر خوب برای شما این است كه نیازی به داشتن گواهینامه استفاده از قایق و یا چیز دیگری برای كرایه كردن آن در این دهكده ندارید. تنها نقطه ضعف آن، این است كه شما بایستی دیگران را نیز برای حضور بر روی آب سهیم نمایید … یك میلیون قایق وجود دارند كه بی هدف و توسط افراد فاقد گواهینامه، به این سو ‌و آن سو در حركت هستند. نمی توانم به شما دروغ بگویم، خودم شاهد تصادف های بسیار بدی بوده ام.
اما به هرحال، گزینه های بسیار زیادی به لحاظ گشت و گذار روی آب در این دهكده در دسترس می باشند. می توانید به راحتی قایق هایی را كرایه نمایید، اما اگر می خواهید ایمن بمانید و از قبل مراقبت های لازم را مورد توجه داشته باشید، به گزینه هایی كه در ادامه ارائه می گردند، توجه داشته باشید:
قایق سنتی ویسپر – قایق های ویسپر قرمز رنگ، رایج ترین نوع هستند و آنها را همه جا در مسیرهای آبی دهكده خواهید دید. اسم جذاب این قایق ها (ویسپر به معنای نجوا و پچ پچ) از این حقیقت نشأت می گیرد كه آنها از موتورهای الكتریكی آرام و بی صدایی برخوردار هستند. زمان استاندارد برای هر بار كرایه، حدود 2-3 ساعت است.
كشتی های تفریحی برای تماشای مناظر كانال ها – اگر شما فقط علاقه مند به نشستن و نگران نبودن از بابت كنترل قایق خود هستید، قایق های بزرگتر تفریحی برای تماشای مناظر آبی وجود دارند كه بسته به توری كه انتخاب می كنید، در زمانی یك الی دو ساعته، شما را به نقاط مختلف و برجسته دهكده می برند.
قایق های باریك و بدون بادبان و سكان – اگر شدیداً سنت گرا بوده و دلتان می خواهد كه به مانند ظرافت و زیبایی یك قو، در درون كانال ها سُر بخورید، می توانید از این نوع قایق ها استفاده كنید.

نكته: شدیداً توصیه می كنم كه در ساعات اولیه روز از این قایق استفاده كنید، چرا كه ترافیك و حجم عبور و مرور در ساعات میانی روز در این كانال ها بسیار بالا می رود.
خیت هورن

3. سری به موزه ها بزنید
هیچ كس در مورد موزه های دهكده خیت هورن حرف نمی زند. احتمالاً همه كسانی كه به اینجا سفر می كنند، آنقدر سرشان گرم كارهای دیگر می شود كه فراموش می كنند از ساختمان های جذاب و مجلل موزه ها دیدن كنند. با این اوصاف، اگر آب و هوا با شما یاری نكرد و شرایط مساعد نبود، اگر تمایل داشتید می توانید از موزه های این دهكده بازدیدی به عمل بیاورید.
موزه هت اولد مات اوس: یك موزه قدیمی كه در یك خانه رعیتی راه اندازی شده و جزئیات تاریخ خیت هورن را ارائه كرده و شكل و شمایل زندگی در این دهكده در قرن بیستم را به نمایش گذاشته است.
موزه د اود آرد: یك موزه مملو از سنگ های قیمتی و مواد معدنی، برای كسانی كه مثل من، اشیاء درخشان و براق تحسینشان را بر می انگیزد.

شلپنگالری گلوریا ماریس: اگر پری دریایی صاحب یك موزه می بود … صدف، مرجان و یك نمایشگاه متغیر الهام گرفته شده از اعماق دریا را در بر می داشت.
بیشتر بخوانید:
خیت هورن

4. در كنار آب، نوشیدنی صرف كنید
در امتداد كانال های آبی خیت هورن، انواع رستوران ها احداث شده اند كه معنی آن این است كه اگر می خواهید بنشینید و چند لحظه ای مردم را تماشا نمایید، جاذبه های درخشان بسیاری برای انتخاب نوشیدنی وجود دارد.
ریستورانت فراتلی یك بالكن بسیار زیبا دارد كه هر شب مملو از گردشگران می گردد.

بیچ كلاب بودلیك كه پس از یك پیاده روی در امتداد مناظر زیبا، به آنجا مراجعه كردم و در آن با یك بالكن بسیار زیبا و چشم اندازهایی تماشایی از آب روبه رو شدم.

5. از زیباترین و تماشایی ترین پیك نیكی كه تا به حال داشته اید، لذت ببرید

رفتن به یك مقصد گردشگری اغلب هم معنی با صرف هزینه است،‌ و خیت هورن هم در این زمینه مستثنی نیست. اگر می خواهید نهاری كم هزینه صرف كنید (و در میان امواج سحرآمیز و جذاب زیبایی های این دهكده كوچك غوطه ور شوید)، مهیا كردن اسباب یك پیك نیك ساده را برای خودتان مد نظر داشته و بر روی یك نیمكت و یا یك نقطه زیبا در كنار كانال آبی از آن لذت ببرید.

6. به یك كوهنوردی مختصر بروید

اگر كمی زمان اضافه برای گذراندن دارید و به دنبال روش هایی برای سوزاندن كالری های جذب شده از شیرینی ها و سیب زمینی های سرخ كرده هستید، مطالب فوق العاده ای در مورد مسیرهای پیاده روی خیت هورن شنیده ام (3/15 كیلومتر).
خیت هورن

كجا اقامت كنیم – هتل ها و مسافرخانه های خیت هورن
اگر نصیحت خردمندانه من را بپذیرید و شب را در این دهكده بمانید، پیشنهادات زیر را می توانید برای انتخاب محل اقامت در نظر بگیرید.
مسافرخانه بلك شیپ – من لحظات آخر اینجا را رزرو كردم، مسافرخانه ای كه حقیقتاً نرخ هایی منطقی دارد! این مسافرخانه تختخواب هایی بسیار راحت، مالكانی صمیمی و صبحانه ای عالی دارد. به طور كلی، تجهیزات واقعاً تمیز و پاكیزه بوده و موقعیت مكانی مسافرخانه نزدیك به مركز دهكده است. تنها نقطه ضعف این بود كه اتمسفری اجتماعی نداشت اما برای اقامتی یك شبه بسیار عالی است، به خصوص اگر محدودیت بودجه ای داشته باشید.

د اولد اسمیدز – تعریف این هتل را زیاد شنیدم. اصلی ترین جذابیت آن این است كه دارای پاركینگی رایگان است و همچنین در فاصله كمی از نزدیك ترین سوپرماركت دهكده قرار گرفته است. با اینكه در مركزی ترین بخش خیت هورن واقع نشده، اما از نظر دسترسی با پای پیاده از طریق زیباترین مسیر پیاده روی در امتداد كانال، بسیار مناسب است.

كجا غذا بخوریم – رستوران های خیت هورن و انتخاب از بین غذاها
نكته: این دهكده به خاطر اندازه كوچكی كه دارد (و شهرت مشهود آن در زمینه گردشگری)، رستوران ها و غذاخوری های آن نسبت به دیگر امكانات دهكده، از هزینه های بالاتری برخوردار هستند. در صورتی كه دارای بودجه محدودی برای سفرتان هستید، همراه داشتن برخی از وعده های آماده (مانند آب یا نوشیدنی) برای اطمینان از اینكه پول زیادی صرف نخواهید كرد، كار بسیار هوشمندانه ای خواهد بود. با این اوصاف در اینجا برخی از مكان هایی كه توانستم در طول اقامتم سری به آنها بزنم را برای شما ارائه خواهم كرد.
د اسلوت هاك – یك رستوران كوچك بسیار آرام و سحرآمیز (و البته یك هتل!) همراه با یك پاسیوی روباز زیبا. با وجود تابش نور آفتاب و صدای كبوترها، زیبایی و آرامی آن، دو چندان شده بود – بعلاوه اینكه ساندویچ های بسیار خوشمزه ای هم داشت.
گراند كافه فانفیر – برخی از دوستانی كه با آنها ملاقات كردم، در مورد غذاهای اینجا دیوانه وار حرف می زدند. چندین بار به اینجا آمدم و دیدم كه تراس این رستوران فوق العاده و همیشه مملو از جمعیت بود. متأسفانه، فرصت آن را نیافتم كه در اینجا غذا بخورم اما بسیاری از كسانی كه در هتل من اقامت داشتند، ‌از غذاهای آن تعریف می كردند.

گلاتریا ونیز – من یك قهوه یخی كاراملی (كه مسلماً 50 درصد از آن را خامه تشكیل می داد) در اینجا صرف كردم اما هیچ شكایتی از آن ندارم!
خیت هورن

نكاتی دیگر در مورد سفر به خیت هورن، هلند
حتماً اقامت شبانه را مد نظر داشته باشید
اگر قرار بود فقط طول روز را به خیت هورن سفر كنم، قطعاً متنفر می شدم. می پرسید چرا؟ چون به شدت شلوغ است. در طول روز آنقدر ازدحام جمعیت بالا است كه بر روی برخی از پل ها ترافیك سنگینی ایجاد می شود. هنگام طلوع و غروب آفتاب بیشترین لذت را از حضور در خیت هورن می بردم، وقتیكه عده زیادی از گردشگرانی كه در طول روز به آنجا آمده بودند، دهكده را ترك كرده بودند و این بدان معناست كه می توانستم به تنهایی گشت و گذاری در این روستا داشته باشم. واقعاً تفاوت زیادی وجود داشت و شدیداً توصیه می كنم كه شبی را در اینجا سپری نمایید و بدینوسیله از ساعات آرام تر، لذت ببرید.
برخی از تجهیزات مناسب برای پیك نیك را به همراه داشته باشید
چون خیت هورن یك دهكده توریستی مشهور است، می توانید انتظار این را داشته باشید كه هزینه هایی متناسب با شهرت و شلوغی آن نیز بپردازید. رستوران های اینجا لزوماً تله ای برای گردشگران نیستند (غذای آنها واقعاً خوشمزه است!)، اما وعده های غذایی ارائه شده می توانند بسیار گران باشند. اگر به دنبال این هستید كه تجربه ای سحرآمیز داشته باشید (بدون صرف هزینه های آنچنانی)، همراه داشتن برخی از ملزومات مورد نیاز برای پیك نیك را مد نظر داشته باشید، مانند نان، پنیر و … تا بتوانید نهاری ارزان صرف كنید. یك سوپرماركت به نام اسپار در بخش بیرونی دهكده وجود دارد، اما بهتر است لوازم خود را همراه داشته باشید تا اینكه بخواهید از آنجا تهیه نمایید.
این را بدانید كه به همان میزانی كه زبان هلندی (آلمانی) را می شنوید،‌ زبان چینی را نیز خواهید شنید (البته اگر بیشتر از آن نشنوید!)
این یك موضوع تصادفی است، اما چون عجیب و خنده دار است، می خواستم كه در مورد آن برایتان حرف بزنم. همانطور كه در مقدمه گفتم، خیت هورن به شكلی دیوانه وار در میان گردشگران چینی معروف است. ریشه های این وسواس ملی، كمی مبهم است – بعضی های معتقدند كه دلیل این موضوع به خاطر مستندات مشهوری است كه در آنجا جوانه زده، اما چه كسی واقعاً دلیل آن را می داند. بدون توجه به علت آن، گردشگران چینی بخش عظیمی از بازدید كنندگان از دهكده خیت هورن را تشكیل می دهند و البته این دهكده نیز خود را با شرایط وفق داده است، به طوری كه انواع علامت ها چینی، منوهای چینی و تورهای گروهی چینی در اینجا یافت می شوند.
بسیار شبیه به شهرهای بزرگ توریستی، كه در آنها زبان انگلیسی بسیار بیشتر از زبان رسمی خود كشور مصطلح است، زبان چینی هم در این منطقه در همه جا حاضر است – یك تضاد جالب با زبان آلمانی كه ریشه تاریخی در این منطقه دارد. آشكار است كه گذراندن امورات با استفاده از زبان انگلیسی هیچ مشكلی ندارد، اما آنچه بایستی به خاطر داشته باشید، این است كه با آن تجربه آلمانی كه انتظارش را دارید در اینجا مواجه نخواهید شد.

به پایان آمد این دفتر، حكایت همچنان باقیست … با احترام رفتار كنید
خیت هورن

به خاطر داشته باشید،‌ در انتهای روز، خیت هورن (در حالی كه البته به شكل جذابی زیبا بوده و عكس هایی كه از آن گرفته می شود، ارزش اشتراك گذاری در اینستاگرام را دارد) اما همچنان محل زندگی مردم محلی است. هرگز به دارایی های شخصی افراد تجاوز نكنید، به مكان هایی كه از طریق فنس یا حصار مشخص شده و همچنین به علامت هایی كه حاوی هشدار در مورد عدم ورود هستند احترام بگذارید. از اینكه مجبور هستم به شما یادآوری كنم احساس خوبی ندارم، اما به دفعات دیده ام كه كسانی تلاش می كنند تا ورودی های برخی از مكان ها را برای عكس گرفتن در آنها، باز كنند.
خب، در نهایت به من بگویید كه آیا قبلاً در مورد دهكده خوت هورن چیزی شنیده بودید یا نه؟ امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید.

10 روستای زیبا و حیرت انگیز بریتانیا
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر