لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> شرایط اخذ ویزا و اقامت در ترکیه
شرایط اخذ ویزا و اقامت در ترکیه

شرایط اخذ ویزا و اقامت در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که در زمینه جذب توریست و گردشگر فعالیت زیادی دارد. برای سفر به این کشور دیدنی باید ابتدای ویزای ترکیه را تیه نمود. سفر به هر یک از شهرهای کشور ترکیه نظیر استانبول، آنکارا، آنتالیا و … نیازمند وجود ویزای این کشور است.

اما برای تهیه ویزای ترکیه باید مراحل مشخصی را طی نمود. آشنایی با این مراحل زمان زیادی می طلبد. در ادامه با معرفی انواع ویزای ترکیه و نحوه اخذ آن، شما را در سفر به این کشور زیبا و دیدنی یاری می نماییم.رزرو آنلاین هتل می تواند اقامت دلنشینی را در کشور ترکیه فراهم نماید. اما برای تهیه ویزای ترکیه باید مراحل مشخصی را طی نمود. آشنایی با این مراحل زمان زیادی می طلبد. در ادامه با معرفی انواع ویزای ترکیه و نحوه اخذ آن، شما را در سفر به این کشور زیبا و دیدنی یاری می نماییم.
انواع مختلف ویزا:
برای سفر به هر کشوری از جمله ترکیه باید ویزای مختص به آن کشور را تهیه نمود. اما هدف شما از سفر به یک کشور می تواند تعیین کننده نوع ویزا باشد. ویزای ترکیه انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می گردد:
ویزای توریستی: همانطور که از نام آن پیداست، گردشگری و بازدید از اماکن یک کشور می تواند لازمه صدور ویزای توریستی باشد. ویزای توریستی ترکیه اغلب ۹۰ روز اعتبار دارد.
ویزای اقامت: برای دریافت ویزای اقامت یک شرط اساسی لازمه کار است. این شرط عبارت است از اثبات تمکن مالی فرد درخواست دهنده ویزا. افرادی که قصد اقامت در کشور ترکیه را برای مدت بیش از ۹۰ روز دارند، باید این نوع از ویزا را تهیه نمایند.
ویزای تجاری: اغلب افرادی که قصد حضور در کنفرانس ها و جلسات کاری در کشور ترکیه را دارند، می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. ویزای تجاری ترکیه به افراد تنها یک بار اجازه ورود به این کشور را می دهد.

رشد گردشگری حلال در ترکیه
ادامه مطلب

ویزای پزشکی: گاه متخصصان یک کشور در زمینه خاصی از علم پزشکی تبحر دارند. این امر باعث می شود تا بیماران زیادی از سراسر جهان برای درمان مشکلات جسمی خود به آن کشور سفر نمایند. ویزای پزشکی ترکیه نیز امکان حضور بیماران را در این کشور به منظور درمان، فراهم می کند.
ویزای کار: گاه افراد جویای کار، شرایط کاری مناسبی را در سایر کشورها می یابند. برای دستیابی به موقعیت های شغلی مناسب در ترکیه، باید ویزای کار ترکیه را تهیه نمود. این ویزا به مدت یک سال اعتبار دارد و در صورت نیاز می توان آن را به مدت سه سال تمدید نمود. اما پس از اتمام دوره سه ساله ویزا، با توجه به شرایطی خاص، می توان ویزای کار را به مدت شش سال دیگر تمدید نمود.
ویزای تحصیلی: گاه دانشجویان و دانش آموزان قصد ادامه تحصیل در مراکز علمی ترکیه را دارند. ویزای تحصیلی به این افراد این امکان را می دهد تا در مدارس و دانشگاه های ترکیه تحصیل نمایند. برای دریافت این ویزا ابتدا باید از یکی از مراکز علمی این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمود.
نحوه دریافت ویزای ترکیه:
برای اخذ ویزای ترکیه باید مراحل مشخصی طی شود. برای شروع می توان به وبسایت رسمی سفارت این کشور مراجعه نمود و فرم آنلاین دریافت ویزا را تکمیل کرد. پس از طی این مرحله باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را به کنسولگری ترکیه در ایران ارائه داد.
شرایط اخذ ویزا و اقامت در ترکیه
پس از بررسی افسر پرونده و تایید مدارک، باید منتظر اعلام نظر نهایی از طریق وبسایت سفارت بوده و سپس برای دریافت ویزا اقدامات نهایی را انجام دهید. بررسی مدارک و اعلام نتیجه آن می تواند بیش از یک هفته زمان ببرد.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ترکیه:
در روز حضور در کنسولگری کشور ترکیه، باید مدارک شناسایی معتبری را به همراه داشته باشید. این مدارک عبارتند از:
چهار قطعه عکس تمام رخ از فرد متقاضی
کپی فرم آنلاین درخواست ویزا
اصل و کپی گذرنامه
اصل و کپی شناسنامه به همراه ترجمه آن
ترجمه مدارک کامل شغلی
اصل و کپی مدرک پذیرش دانشگاه (مختص ویزای تحصیلی)
پرداخت هزینه اداری مرتبط با اخذ ویزا
فرد متقاضی، پس از دریافت ویزا و سفر به کشور ترکیه موظف است تا در پایان دوره مقرر، به کشور خود باز گردد. در غیر این صورت مشمول قوانین اجرایی کشور ترکیه خواهد شد.
شرایط اخذ اقامت در ترکیه:
مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور به روش های مختلفی صورت می گیرد. اما این روش ها به دو دسته کلی بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند. زمان و هزینه دو مشخصه اصلی و متفاوت در اقامت کوتاه مدت و بلند مدت در این کشور است.
شرایط اخذ ویزا و اقامت در ترکیه
در اقامت کوتاه مدت ترکیه، فرد متقاضی می تواند به مدت یک سال در این کشور زندگی نماید. یادگیری زبان ترکی، استفاده از برنامه های درمانی، ازدواج، خرید خانه و… می تواند از جمله روش های دریافت اقامت کوتاه مدت ترکیه محسوب شود.
اما با دریافت اقامت بلند مدت، فرد متقاضی جزو شهروندان ترکیه محسوب می گردد. برای دریافت اقامت بلند مدت، ابتدا باید اقامت کوتاه مدت در این کشور را اخذ نمایید و سپس طی مراحل مختلف آن را تمدید نمایید. برای دریافت اقامت دائم در ترکیه، باید به صورت ۵ سال متوالی و یا ۸ سال نا متوالی در این کشور زندگی نمایید.

خرید منزل و ازدواج دو شیوه رایج برای دریافت اقامت دائم در ترکیه است. عدم وجود سو پیشینه و تمکن مالی از جمله شرایط اخذ اقامت دائم در این کشور به شمار می رود.
توجه: مسئولیت بررسی صحت اطلاعات در بازه زمانی مختلف بر عهده خواننده می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر